Fórum autók, motorok régebbi elöl     új hozzászólás


autópálya matrica - büntetés

Szomorú örökös #   2019.11.10. 06:52

franciasalata

A matrica vásárlásakor a pénztár kijelzője a rendszámot mutatja, az időtartamot nem, de a vétlen autós aláírással nyugtáz tévesen kiállított dokumentumot. Esetünkben ez történt.

El kell, hogy keserítselek, de nem a pénztárgép kijelzője a hivatalos dokumentum, hanem az, amit eléd tett a pénztáros, te meg aláírtál, de nem olvastad-nézted végig előtte. Márpedig erre kér meg mindenkit a pénztáros. Félek, hogy jogos a bírság, nem fogod megúszni a kifizetését. :-(

franciasalata # e-mail 2019.11.05. 10:16

Tisztelt Fórumozók/Segítők!
Olyan kérdésben szeretnék segítséget kérni, amely eshetőséget a Nemzeti Útdíjfizetési Zrt.-től kapott levél nem tartalmaz. 2019. aug.21-én másnaptól 10 napos autópálya matricát vásároltam, hiszen nyaralni indultunk. okt.14-i keltezéssel több, mint 62 napos késedelemmel felszólítást kaptunk pótdíj fizetésre. Miután az eredeti matrica nem áll rendelkezésre,a MOL-tól kértem segítséget, akik e-mailben meg is küldték a másolatot, ami szept.22-től volt érvényes 10 napra. A matrica vásárlásakor a pénztár kijelzője a rendszámot mutatja, az időtartamot nem, de a vétlen autós aláírással nyugtáz tévesen kiállított dokumentumot. Esetünkben ez történt. Hiszen amikor azt mondtam holnaptól kérem, nyilvánvaló lehetett a hónap… Még két büntetést kaptunk, hiszen többször is használtuk a pályát. Ezek a használatot követően több mint 70 nappal későbbiek. Jogos a büntetés? Mennyi idő áll rendelkezésre az Útdíj hatóságnak a felszólításra?
Bevallom nem szeretnék fizetni, noha látszólag hibás vagyok. Ezért tartok attól, hogy a rendelkezésre álló jogorvoslatok közül a pótdíjmaximalizás kérésekor már vesztenék közel 15000,-Ft-ot, illetve, ha azt kérem majd azt ítélik esetleg meg, pedig valójában nem vagyok hibás, hiszen vettem matricát.
Arról nem beszélve, hogy mindhárom büntetést be kéne fizetnem, míg döntenek a fejem fölött. Mennyi idő alatt szokták (és valóban szokták-e ) visszafizetni a pótdíjakat?
Ti mit tennétek?
A választ, hozzászólást várja, köszönettel: franciasalata

franciasalata # e-mail 2019.11.05. 09:50

gbfggfgdfdf

Szomorú örökös #   2019.11.01. 13:34

Mivel a megyei rendszer van csak nálunk, tehát azt lehet(ne) tőlünk átvenni...De nem látom, hogy valaki is átvenné.

Mint ahogy mi se vesszük át máshonnan a „hétvégi” vagy „90 napos” verziót. Ettől igazán miénk a szisztéma.

Szóval nem tudod cáfolni hogy nálunk simán lehet duplán fizetni szakaszokért

Nem is akartam, de ez nem rendszerhiba. A megyei matrica roppant kedvező megoldás, számold ki nagyon pontosan, hogy mennyit is buksz rajta éves szinten, utána rájössz, hogy felesleges azért a pár forintért kattogni. :-D

személyiséged akadályoz, hogy elismert ezt a nyivánvaló tényt.

Engem ugyan nem, de téged igen, elismerd, csakis itt kettőtöknek nem felel meg a matricás rendszer, de ezen kívül mindenki más elégedett vele. Egy ország sóhajtott fel, amikor a matricás rendszert bevezették a kapus helyett országos szinten minden autópályán. Szerinted akkor ez annyira rossz lenne? Nem hinném! ;-)

A példád, hogy a szomszédban egyes hidak, alagutak miatt külön kell fizetni az nem dupla fizetés, mert a matricát annak tudatában veszed meg, hogy ott majd külön fizetsz, oda az nem érvényes.

Ez nettó hazugság, ugyanis akkor miért is adnák rá az évi egyszeri 40 eurós kedvezményt az érvényes matrica megléte esetén? :-D

Az hogy pl Montenegróban miért kell fizetni pont leszarom, az ott kormányzati hatáskör úgy döntenek, ahogy akarnak, joguk van hozzá

No látod, én és a montenegróiak meg a te véleményeddel csináljuk ugyanezt, de ettől még elmondhatod-leírhatod, mert jogod van hozzá! :-D

Nyilván azért kérnek pénzt, mert nem az ország érdeke az a szakasz, hanem az átutazóké

Meg fogsz lepődni, nem csak az átutazók, hanem a montenegrói állampolgárok is perkálnak azon a szakaszon, úgyhogy ezzel megint mellé lőttél. Ez nagyon gyengusz volt öcsi! :-)

bermuda háromszög # e-mail 2019.11.01. 08:41

Mivel a megyei rendszer van csak nálunk, tehát azt lehet(ne) tőlünk átvenni és nem a matricás rendszert ami eléggé elterjedt már, és nem mi találtuk ki.
De nem látom, hogy valaki is átvenné.

A példád, hogy a szomszédban egyes hidak, alagutak miatt külön kell fizetni az nem dupla fizetés, mert a matricát annak tudatában veszed meg, hogy ott majd külön fizetsz, oda az nem érvényes.
A példád akkor lenne helytálló, ha a matricában benne lenne minden híd, alagút, de nincs így és ezt te is tudod már.
Szóval nem tudod cáfolni hogy nálunk simán lehet duplán fizetni szakaszokért, de személyiséged akadályoz, hogy elismert ezt a nyivánvaló tényt.

Az hogy pl Montenegróban miért kell fizetni pont leszarom, az ott kormányzati hatáskör úgy döntenek, ahogy akarnak, joguk van hozzá, de ha jól veszem ki amit írtál ott sem kell duplán fizetni csupán egy nem autópálya miatt kell fizetni.
Nyilván azért kérnek pénzt, mert nem az ország érdeke az a szakasz, hanem az átutazóké, akkor azok meg fizessenek, így döntöttek.

Szomorú örökös #   2019.11.01. 05:02

No akkor nézzük csak sorjában! Azt írtad először:

Ez az üzem, nem azért maradt meg mert annyira jó, hanem mert erre van politikai akarat, miközben ha annyira jó lenne akkor látnánk, hogy a világon máshol is átveszik.

Ezek után felsoroltam egy rakás országot Európában, ahol matricás rendszer van. Mi volt a válasz rá:

Spec a matricás rendszert mi vettük át.

Akkor most el kéne dönteni, hogy ki vette át kitől és tulajdonképpen miért is vettük át, ha az annyira szar rendszer? De még egyszer leírom: ez így rajtatok kívül mindenkinek tökéletesen megfelel. Szóval mi is a kérdés valójában? :-D

előfordulhat hogy egy útra többször is ki kell fizetni a használatot, ha úgy alakul.
A többi rendszernél ez nem fordulhat elő.

Óóóó, dehogynem, mindjárt írok rá példát is! De azért valljuk be, hogy az a megyei éves matrica nagyon-nagyon kedvezményes. Talán ezt pont ezért nem is veszi át tőlünk senki. Ha nem tetszik, tegyél ellene panaszt! Mellesleg érdekes, nem a svájcit szekálod, ahol egyetlen 100-150 km-es úthasználatért egész évre jogosultságot kell váltanod közel 12 ezer forintért. Ráadásul a románoknál sem „autópálya használati díj" van, hanem alapból egy ”Rovignetta, amit a kisebb utak kivételével minden nagyobb főút használatához már meg kell venni a románoknak is.

Sőt akkor íme a példa: pl. Ausztriában is megveszed a matricát, mégis egyes hidak vagy hegyek alatt áthaladó alagutak esetében külön fizetned kell extra költséget. Pl. Bajorországból nem tudsz úgy eljutni Villach-ig, hogy ne kelljen külön díjat fizetned, ha a Brenner-hágón át szeretnél menni, akkor az a legdrágább rész, egy kisebb vagyonba kerül, de a másik két lehetőség is fizetős. És ezeken a fizetős szakaszokon is egyetlen alkalommal lehet évente 40 eurós kedvezményt kapni, ha bemutatod az érvényes matricádat, de azt is csak akkor, ha egy konkrét nagyobb időszakra akarsz bérletet váltani, ergo tudtommal egyetlen útra ott sincs kedvezmény. Jééé, többször fizetsz az autópálya használatáért...vajon hogy lehet ez? Hiszen szerinted ilyen csak nálunk van! :-D. Mellesleg úgy fest, hogy Németországban is a fizetős autópálya használat jön el hamarosan, erre mutatnak a jelek (ha már az ottani ingyenességgel példálóztál).

És hát Montenegróban is említhetnénk még azt a 4 eurós (3 éve még csak 3 euró volt) díjat is, amit Trebinje-Herceg Novi között kell fizetni közvetlen a határátlépés után. És még csak autópálya sincs, szimplán egy 13 km-es kétsávos főút, ami levisz a tengerpartra. Ez is tisztességtelen a te nézeteid szerint egy olyan országban, ahol gyakorlatilag nincs útdíjfizetés, de én mégsem háborogtam ellene, hanem kifizettem, mert másfelé nem lehetett menni. ;-)

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.31. 20:43

Spec a matricás rendszert mi vettük át.
Természtesen a megyei rendszer esetében lehet duplán fizetni, máshol nem.
Nekem spec van egy Pest- és egy Fejér megyei éves matricám, mert Fehárvárra gyakran járok (Budapestről).
Nos tegnap Pécsre kellett mennem.
Szerinted olcsóbb a 10 napos, ha van két megyeim?
Ráadás a két megyét érintve megyek, tehát az elített két megye használatáért duplán fizetek:
Van egy éves használati jogom, és
van egybeesően egy 10 napos használati jogom.
Szólj ha nem tudtad! Ha tudtad miért kérdezted?
Ez így tisztességtelen

Szomorú örökös #   2019.10.31. 19:23

Ez az üzem, nem azért maradt meg mert annyira jó, hanem mert erre van politikai akarat

Nem politikai, hanem a lakosság részéről többségi. Óriási a különbség!
Ez eddig kettőtökön kívül teljesen jó mindenkinek!
Most akkor hogy is van ez? :-)

miközben ha annyira jó lenne akkor látnánk, hogy a világon máshol is átveszik.

Nézzük csak (csakis személyautókra írom):

  • Ausztriában matricás rendszer van. 10 napos, havi vagy éves matricát vehetsz.
  • Szlovéniában matricás rendszer van. Egy hetes, havi vagy éves matricát vehetsz.
  • Szlovákiában matricás rendszer van. 10 napos, 30 napos vagy éves matricát vehetsz.
  • Romániában matricás rendszer van. 7 napos, 30 napos, 90 napos vagy éves matricát vehetsz.
  • Bulgáriában matricás rendszer van. Hétvégi, egy hetes, havi, három havi vagy éves matricát vehetsz.
  • Svájcban matricás rendszer van. Csakis éves matricát vehetsz. Talán ez a leggyilkosabb.

Szóval „ha annyira jó lenne akkor látnánk, hogy a világon máshol is átveszik.” Hát ez az! Látjuk is! :-D
Ha már annyira fikázni akarsz autópálya-fizetős szisztémákat, akkor miért nem a svájcit gyilkolod?

Nem érzem annyira jónak azt a rendszert, ahol előfordulhat hogy egy útra többször is ki kell fizetni a használatot, ha úgy alakul."

Ezt azért elmagyarázhatnád, hogy honnan a bánatból vetted ezt a marhaságot!

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.31. 18:10

Ha elolvasod az első két bekezdésed, és meg is érted (!) amit írtál, akkor rájösz, hogy ellentmondtál saját érvednek.

Ez az üzem, nem azért maradt meg mert annyira jó, hanem mert
erre van politikai akarat,
miközben ha annyira jó lenne akkor látnánk, hogy a világon máshol is átveszik.

Nem érzem annyira jónak azt a rendszert, ahol előfordulhat hogy egy útra többször is ki kell fizetni a használatot, ha úgy alakul. A többi rendszernél ez nem fordulhat elő.

Szomorú örökös #   2019.10.31. 17:07

Nem volt jogtalan hogy felhajtott, hisz nincs eltiltva ettől

Volt neki rá jogosultsága? Ugye, hogy nem? Tehát akkor mégiscsak jogosulatlanul hajtott fel rá. Nem attól vagy jogosult felhajtani egy autópályára, hogy nincs előtted lezárva a felhajtó vagy hogy nincs számodra tiltó tábla, hanem attól, hogy megváltottad-e rá a jogosultságot vagy nem. Erre legjobb példa, ha pl. jegy nélkül szállsz fel a villamosra. Jogosult vagy rajta utazni? A kérdést szerintem mindenki tudja rajtad kívül. :-D

Kicsúszott a jelenleg érvényes egy óra türelmi időből.

Pontosan! Pedig már az első benzinkútnál megvehette volna. Ehhez képest hogy is hangzott az első kérdés:

Horvátországból hazafelé az első benzinkútnál elfelejtettem megvenni a matricát, így csak a 60. perc után vettem meg, de még aznap.

Tehát az első benzinkútnál valóban „elfelejtette” megvenni, de hogy a következőnél miért nem állt meg azonnal, ez már szerintem súlyosbította a történetet. 60 perc után pedig azt hozni fel magyarázatnak részedről, hogy „kőkorszaki a rendszer”, nos nekem inkább egyre jobban Pattogi úrra hasonlítasz a Szomszédokból. :-D

Miért ne telepítenének minden lehajtóhoz kamerát?

Azért, mert neked és a másik fórumtársadnak ez minden vágya, még nem fogják megtenni, mert baromi sokba kerül és te úgysem fizetnéd ezt nekik ki. Tisztában vagy vele, hogy mekkora költség ezt fenntartani-üzemeltetni? És ezeket a költségeket mind-mind te fizeted meg egy ilyen rendszerben, ha használod az autópályát. És itt méregdrága lenne egyből az egy kilométerre eső díj is, pedig valahol az arányos használati díjat követeled itt kb. egy hete, azonban ez ezzel jár(na).

Mellesleg gazdaságosság szempontjából a mostani rendszer a legjobb az üzemeltető számára, nem véletlenül maradt meg hosszú távon. Sőt ez a legmegfelelőbb a többségnek is, akik használják. Hogy van egy-két ember a Jogi Fórumon, aki ezen kattog lassan egy hete, azt az üzemeltető és a többi autópálya használó egyaránt magasról lesz...rják, elhiheted (én is köztük vagyok ám). ;-)

alfateam # e-mail 2019.10.31. 13:32

Azért ez már egy veretes mondat!

Gratulálok! Te igazi kapitalista kizsákmányoló zsidó lehetsz, nem csalódtam. :-D

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.31. 11:37

De az eredeti felvetés, hogy a „német autópályák teljesen ingyenesek és inkább azokkal példálódzak” az így bizony nettó hazugság volt.

Ezt kinél olvastad és mikor?

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.31. 11:31

ő jogtalanul hajtott fel az autópályára és túl későn váltott jogosultságot rá a lustasága miatt, amiért megbüntették.

Miért írsz hülyeségeket?
Nem volt jogtalan hogy felhajtott, hisz nincs eltiltva ettől, és nem lusta volt hanem elfelejtette. Kicsúszott a jelenleg érvényes egy óra türelmi időből.

Ha kiforgatod a tényeket, mindig igazd lesz, csak egy más valóságban.

Az, hogy a teherautókra jelenleg előre kell megvenni technikai dolog, semmi köze a díjhoz.

Miért ne telepítenének minden lehajtóhoz kamerát?
Eredetileg élő és ott dolgozó emberek szedték a díjakat, a kamera sokkal olcsóbb.

aki többet használja, az ne kapjon semmilyen kedvezményt

de bizony gondoltam ilyesmire, csak nem írtam le. Sőt még bérletre is gondoltam, de azt sem írtam le. Csak a lényeget írtam ... nem részletesen kidolgozott javaslatot -
Amúgy a jelenlegi rendszer nagy hibája, hogy biz esetekben kénytelen vagy úgy jogosultságot venni, hogy biz szakaszok duplán lesznek fizetve. Ez tisztességtelen.

Szomorú örökös #   2019.10.31. 03:25

efi99

De, a normális dolog a km-arányos díj.
És ez így is van 3,5 tonna felett és remélem így lesz egyszer alatta is.

Persze, teherautókra normális...és nem úgy, hogy felhajt az autópályára - sőt a főutakra is - majd amikor lehajt, akkor regisztrálják, hogy hány km-t tett meg és az alapján. Előre meg kell vásárolnia útvonalterv alapján a jogot, hogy egyáltalán elindulhasson.

Amikor valaki felvet ilyen marhaságot, az vajon miből gondolja, hogy ennyi kamerába bele fog ruházni az útkezelő? Minden egyes kereszteződéshez kellene csak azért, hogy az alapján tudják regisztrálni a megtett útvonalat. Agyament az, akinek ilyesmi egyáltalán kipattan a fejéből.

És még mindig ott tartunk, hogy félreviszitek a kérdező témáját, ami alapján ő jogtalanul hajtott fel az autópályára és túl későn váltott jogosultságot rá a lustasága miatt, amiért megbüntették.

efi99 # e-mail 2019.10.30. 22:24

De, a normális dolog a km-arányos díj.
És ez így is van 3,5 tonna felett és remélem így lesz egyszer alatta is.
https://www.hu-go.hu/…r-bevezetsrl

Szomorú örökös #   2019.10.30. 16:30

ha a rendszeres használóknak a te elképzelésed alapján jóval drágább is lenne, akkor te szívnád meg legjobban, mert ezek az emberek pont ezért nem mennének fel a pályára, hanem a te házad előtt mennének át a városon.

És a fenti elv alapján eljutnánk oda, hogy egyáltalán nem lenne ugyanannyi a bevétel, mivel az autópálya használata nem kötelező, tehát ha a többség ingyen haladna a sima főutakon, akkor egyrészt azok rokkannának bele, másrészt meg hirtelen csak töredéke lenne az útfenntartásra fordítható összeg a korábbinak.

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.30. 07:17

hogy esetleg egy autópályát akkor tudnak jó minőségben fenntartani, ha annak anyagi háttere is van

Szomorú, hogy az elkerülte a figyelmed, hogy az eddigi bevételt írtam elosztani a használattal.
Tehát az eddigi bevétel ezután is meglenne, ami biztosítja a fenntartást a síma aszfaltot - neked is
Más kérdés?

Azt lehetne kérni, hogy a táblázatra amit hoztál ránézz, és értelmezd?
Egy vektra után mennyit kell ott fizetni a táblázat szerint, ha magyar rendszám van rajta?

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.30. 07:09

hogy esetleg egy autópályát akkor tudnak jó minőségben fenntartani, ha annak anyagi háttere is van

Szomorú örökös #   2019.10.30. 05:51

efi99

Neked lehet, hogy jó, hogy egy km-re pár Ft jut, más viszont nem biztos, hogy örül neki, hogy több ezret legombolnak róla, mert egy évben 2x megy rajta 100 km-t.

Hallottál már olyanról, hogy nagy tételben kedvezmény? Ja nem, mert te úgy gondolod, hogy ha csak egy deci tejre van otthon szükséged, akkor bontsák fel a zacskót és öntsenek ki neked belőle egy decit, mert te csakis annyit vagy hajlandó megvenni-kifizetni! Komolyan mondom, nálatoknál skótabbak ritkán éltek eddig még a földön. :-D

Igenis a használatarányos lenne az igazságos, te többet koptatod azt az aszfaltot.

Az „Igazságos” Mátyás király volt, de ő már régen meghalt!
Tegyél ellene nyugodtan panaszt! Nekem és nekik is, azaz mindenkinek ez így jó!

Egyedül technikai okokból nem oldották meg így, pedig manapság azért lassan már meglehetne

Mondj egy országot, ahol pár kilométert fillérekért autózhatsz az autópályán.
Sehol nem az a lényeg, hogy te, mint autós járj jól. Ez kőkemény üzlet, felfogtad? ;-)

De még mindig ott tartunk, hogy elkanyarodtunk a fő témától, miszerint ha valaki jogtalanul használja az autópályát - pedig a használat kezdetétől lett volna rá 60 perce, hogy ezt legalizálja - annak pótdíjat, büntit kell fizetnie. Olyan nehéz ezt megérteni?

Szomorú örökös #   2019.10.30. 05:41

Miért a svájci és miért nem a német autópályadíjakkal jösz?

Ami nincs, arról nem kell beszélni. Ezért nem került még nálam szóba a te jogi érzéked, mert az gyakorlatilag nulla. Csakis mindent emberség szempontból vizsgálsz, a jogi vagy üzleti háttere, hogy esetleg egy autópályát akkor tudnak jó minőségben fenntartani, ha annak anyagi háttere is van, az már téged nem izgat. Elvárnád, hogy tükör sima úttest legyen az autópályán, de gyakorlatilag olyan skót vagy fizetni ezért, hogy annak örülnél legjobban, ha csapvízzel menne a kocsid rajta. Márpedig az autópálya egy szolgáltatás, ha használni akarod, akkor fizess érte!

És szar volt a példa, mert hamarosan a német autópályák sem ingyenesek. ;-)

https://nit.hu/…20190101.pdf

efi99 # e-mail 2019.10.29. 20:58

@Szomorú örökös
Nézőpont kérdése. Neked lehet, hogy jó, hogy egy km-re pár Ft jut, más viszont nem biztos, hogy örül neki, hogy több ezret legombolnak róla, mert egy évben 2x megy rajta 100 km-t.
Igenis a használatarányos lenne az igazságos, te többet koptatod azt az aszfaltot. Egyedül technikai okokból nem oldották meg így, pedig manapság azért lassan már meglehetne, mert egyébként minden más esetben így számolnak, gondolj pl a helyközi közlekedési díjakra.

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.29. 19:43

Miért a svájci és miért nem a német autópályadíjakkal jösz?
Nem kivárta, hanem elfelejtette.
Ezt írta, ne írj mást!

Szomorú örökös #   2019.10.29. 19:19

Ezt el tudod képzelni magasabbra egy úton mint 3500?

Vajon miből gondolod, hogy az autópályát a te kedved és elképzelésed szerint fogják megállapítani majd akkor, ha az lenne, amiről te álmodozol? Mellesleg ilyen rendszer sehol nincs és nem is lesz, úgyhogy álmodozz csak nyugodtan tovább róla. Ez a magyar e-matricás rendszer a legkedvezőbb jelenleg.

És gondold nyugodtan hozzá az állításomrhoz a svájci matricát, ami azon kívül, hogy egy felragasztandó műanyag szar, egy egész évre ki kell fizetned, akármilyen rövid időszakra is mégy fel autópályára. Szóval ezek után lehet azon agyalni, hogy milyen „kőkorszaki” ez a fránya magyar autópályadíj számítási rendszer, ahol ha akarsz, akkor évi 15 000 Ft-ért akár egész évben oda-vissza autókázhatsz Szeged-Pest között.

Mellesleg miért olyan nehéz elismerni, hogy valaki hibázott, amikor kivárta a 60 percet a jogosulatlan autópálya használat kezdetétől és csak utána vette meg a matricát? A kérdező igenis hanyag volt és a saját hanyagságának köszönheti, hogy most bírságot kell fizetnie érte.

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.29. 18:40

Kicsi számolás.
Van egy éves bevétel a szgk-k után. Ez ismert.
Megvan hogy mennyi kilométert tettek meg az év alatt.
Egy osztás és kijön hogy mennyi lesz egy km ára.

Ezt el tudod képzelni magasabbra egy úton mint 3500?

Amikor Kiskunfélegyháza 3200 volt, akkor az M7 ingyen volt
Ilyen ország volt ez akkor.

Szomorú örökös #   2019.10.29. 17:15

Külföldről jött haza, még nem volt lélekben teljesen itthon.

Egy ilyen utazásra alapból lélekben akkor kell felkészülni, amikor elindul az ember.