Ha a forgalmi szerint tehergépjármű, akkor az akkor is az, ha nem felel meg a jelenlegi előírásoknak. Feltételezhetően akkor amikor forgalomba helyezték megfelelt az akkori előírásoknak. Ha átalakították, akkor készült róla terv, azt engedélyezték, és ezt a dokumentációt meg is lehet keresni ott ahol ez történt.
Köszönöm a választ de ez nem kopó alkatrészek hibáiból eredő meghibásodás. Az autó beázik, a ajtó a kárpit alatt más színű (egyértelmű hogy törve volt, nem kicsit). A torziós rugók nem mennek tönkre pár száz km. alatt, a hűtő lyukas volt, a gyújtókábel el volt szakadva. Ezek egyértelműen rejtett hibák. Ha elmegyek egy autószervizbe árajánlatot kérni átvizsgálás után akkor mi a következő lépés? Jegyzőnél fizetési meghagyás vagy pedig bíróságon panasznapon benyújtás?
Kérnék egy kis segítséget autóvásárláshoz. Egy Dán férfitől szeretnék megvenni egy Dán papírokkal rendelkező autót. Én jelenleg Németországban élek, de itt csak ideiglenes lakcímmel rendelkezem, Magyarországon van állandó lakcímem. Itt Németországban bonyolítjuk le majd az adásvételt német nyelven. A kérdésem az lenne, hogy a kétnyelvű adásvételi szerződés megírása mellett milyen papírokra lesz még szükségem, hogy regisztráltatni tudjam Magyarországon. Az eladó részéről milyen papírokat kell benyújtani, és így hogy csak ideiglenes lakcímem van, a magyarországi címemre írjam az adásvételit? Valószínűleg két héten belül meg lesz az autó, viszont én csak áprilisban leszek Magyarországon, csak akkor tudnám elintézni a papírokat. Addig hogyan használhatom az autót? Gábor
Ezért érdemes vásárlás előtt sok kocsit megnézni és alaposan. Természetes elhasználódásból, kopásból eredő hibák esetén csak akkor van esély szavatossági alapon sikerrel fellépni, ha a kocsi jelentősen rosszabb állapotban van, mint amire kora és használtsága alapján számítani lehetett. A használt autó esetén csak egy ár-érték arányos, relatív hibátlanságot lehet elvárni.
Üdvözletem .Vásároltam egy Hyundai Galloper terepjárót ami a munkámhoz nagyon kellett mert a gáton dolgozunk. 2012.dec.12-én . Már csak 3 nap műszaki volt rajta ,gyorsan elvittem eredetiségvizsgálatra,ahol közölték velem hogy nincs meg a kocsi alvázszáma.Kiállítottak egy papírt amivel el kellett mennem a KPM-hez , akik hivatalból feljelentettek.30 nap körözés .Megjött a határozat , hogy nem történt bűncselekmény , mehet vizsgára.Elvittem szigorított műszaki vizsgára ahol beütötték a hatósági alvázszámot , ám amikor a műszaki átvizsgálásra került volna a sor közölték , hogy az autó az eladó állításával szemben nem személy hanem teherautó (N1-M1)(ám nem tartalmaz térelválasztót),és az autó jellegéből adódóan nem lehet tehergépjármű ,tehát ezt így levizsgáztatni nem lehet csak ha beadok egy átalakítási kérelmet és személykocsivá alakítom.Ezzel egy időben rögtön fel is hívták a VPOP-t.Tehát a vizsga után mentem a VPOP-hoz ahol közölték , hogy vagy befizetek 148.000.-ft regisztrációs adót vagy lefoglalják az autót és elkezdenek nyomozni, hogy ki és mikor nem fizette be a regisztrációs adót.A régi forgalmijából kiderült hogy ezt az autót 2 személyes tehergépjárműként hozták be majd átalakították 5 személyes teherautóvá.Az eladó(nepper) személygépkocsiként hirdette meg és én így is vettem meg , sajnos a forgalmiból nem derül ki mit is vesz az ember(nagy hiba).Nem a kocsi műszaki állapotát akarom megkérdőjelezni bár abban is többszörösen átvertek, csak a regadót szeretném visszaperelni.Az lenne a kérdésem hogy mikor szüntették be az 5 személyes zárt kocsiszekrényű teherautót (ha jól tudom az áfa játékok miatt)mert ha jól gondolom amikor ezt a jogszabályt meghozták , az akkori tulajdonosnak kellett volna ezt a folyamatot végigcsinálni,és visszaalakítani személygépkocsivá(befizetni a regadót) ,vagy az azóta történt műszaki vizsgák során kellett volna megtagadni a vizsgáztatást, amennyiben ez nem lehet teherautó.Ki és mi alapján ítéli meg hogy az autó jellegéből eredően , vagy más okból lehet-e tehergépjármű?Mik az ide vonatkozó jogszabályok?
Sajnos nem kis értékű javítás, mivel már most 40ezer Ft-nál tartok pedig még csak a hűtő és a gyújtógyertya kábele lett cserélve. A többiről (légzsákjelzés, letilt a kocsi és leáll, lengőkarszilentek, hátsó torziós rugók) szó sem esett, biztos benne lesz 100e.-be, de ennyiért meg sokkal jobb autót vettem volna már
A legjobb megoldás, ha az ember öreg kocsit nem vesz adott szóra. Mivel ez már eső után köpönyeg, kis értékű autónál és kis értékű javítási költségeknél mindenképpen jobb egy kompromisszumos megállapodásba belemenni az eladóval, mint évekig pereskedni. Ha nagyon jó bizonyítékok állnak rendelkezésre, és akár a megtévesztés, akár a hibás teljesítés egyértelmű, akkor érdemes lehet végső soron perre is vinni.
Üdv mindenkinek. Olyan problémám lenne hogy 2012. őszén vettem egy gépkocsit magánszemélytől. Az autó ideiglenesen ki volt vonva a forgalomból, így kipróbálni nem volt lehetőség. Az eladó semmilyen hibát nem említett. Pár nappal később kiderült hogy az autónak nagyon is sok baja van. A hűtő lyukas volt, az autó törve volt (a kárpit alatt az ajtó színe más), az autó beázik esőben, és még nincs vége. Az eladót felhívva azt mondta ő elmondta a hibákat, majd mire megkérdeztük mégis milyen hibákat, azt válaszolta hogy nem a hibákat hanem a javításokat. (Elvileg ő több százezret költött a kocsira) Majd később elvitt egy autószerelőhöz hogy megnézzék a kocsit. Kiderült hogy csak a kipufogót javította a szerelő úr, amiről számlát nem adott, sőt az eladónak semmiről nincs számlája, holott azt mondta van. Fel akart ajánlani 15.000 Ft-ot, de ez sajnos a töredéke sincs a javítás árának. Mit lehet tenni ilyenkor? Közben elvittem egy szervizbe a gépkocsit ahol kaptam egy részletes átvizsgálást követően véleményt, illetve pár dolgot meg is csináltattam. Mi a legjobb megoldás hogy megkapjam a javítás árát? (A kocsit meg szeretném tartani) Köszönöm
Vissza kell nekik vinni javításra. Ha nem vállalják, akkor mással kell megjavíttatni és a költségeket kell követelni rajtuk. A hibás teljesítéssel okozott és igazolt károkat is lehet követelni.
Tavaly májusban vettem Budapesten egy kereskedésben egy Rebault Master kisteherautót amit ugy hirdettek hogy garanciát vállanak a motorra mert fel lett ujjitva..
èn Németországban élek ide szerettem volna jönni az autóval,de Tatabányánál az auto leállt. Felhivtam az eladót és küldöt egy traylert amivel vissza vitték az autót Budapestre és azt mondták meg fogják nézni mi a baja-
Eltelt egy hét és közölték hogy kész az autó..
Elhoztam azzal hogy megjavitották..
Itt Németországban derült ki hogy az auto változatlanul rosz csak ugy oldották meg hogy a motor kartelgázát allul egy csövön kivezették..
Igy az ott eltávozo kartelgázzal eggyütt olaj is távozik el...
Az autó olajfogyasztása kb 1000 Km en 3 Liter ami még nagyobb baj az olaj allul csepeg ami környezeti problémát okoz..
Amikor az eladónak ezt telefonon elmondtam ö azt közölte hogy ök az autot megcsináltatták és tovább öket ez már nem érdekli....
Jó napot ! Nekem egy olyan kérdésem lenne ,hogy egyik barátom egy roncs autó személygépkocsinak az adásvételijét meghamisitotta hozzáteszem 20000 ft os kocsirol beszélünk, hogy milyen büntire számithat, ha az irászakértö kideriti hogy öö irta , pénzbüntetés vagy szabadságvesztés lesz neki, sose volt semmiért se még büntetve egyszer sem !És ez magánokirat hamisitásnak számit? Köszönöm elöre is a válaszokat.
"Kicsit" furcsaságra kérek segítséget. 2011 juliusában egy kereskedőnek átadtam eladás céljából egy gépjárművet, de csak a forgalmit az autót és egy kocsikulcsot, meg egy céges bélyegzővel ellátott adás vételi szerződést. 4 hónap után megkérdeztem hogy eladták-e a járművet, erre az volt a válasz hogy igen és vigyem be a törzskönyvet hogy a vevő át tudja íratni. Azt mondtam ha megkapom az egyezségben foglaltak szerinti vételárat minden további nélkül. Sajnos nem kaptam meg a vételárat csak egy fénymásolt adásvételi iratot. A helyi okmányirodában bementem hogy a gépkocsit kivonassam a forgalomból és bejegyeztessem hogy a törzskönyv az eredeti tulajdonosnál van mivel a vételárat még nem fizették ki, de az okmányiroda nem volt hajlandó a bejegyzésre. 6 hónap elteltével feljelentést tettem a megyei rendőrkapitányságon sikkasztás ügyben, és a feljelentésben belefoglaltam hogy a jármű törzskönyve nálam van ( törzskönyv számával igazolva). De eközben a vevő a megyei okmányirodában bejelentette hogy a törzskönyvet elvesztette és azért nem tudja a járművet átíratni. Az okmányiroda hivatalból a törzskönyvet köröztette és a törvény szerint a magyar közlönyben közzétette. Mivel én nem tudtam hogy mit kell nézni hogy a törzskönyvet újra kiadják ezért sajnos a vevő részére kiállították az új törzskönyvet és át tudta íratni a járművet. Kérdés. Ha az adásvételi szerződésen nem szerepel a törzskönyv száma, akkor mire adták ki a körözést az okmányiroda? Miért nem küldik meg a rendőrségnek a körözött törzskönyvek listáját? Egy utolsó gondolat. " Ha ilyen könnyű szerezni tulajdonjogot gépjárműre Magyarországon akkor igen gyenge a jogyrencere Magyarországnak."
Mi tűnt neked ezen kedvezőnek? Garanciát eleve nem vállaltak, mert az, hogy átvizsgálják neked az autódat ingyen, az nem garancia semmire. Az alkatrészek árába bekalkulálják a munkadíjat és a cserekocsi költségeit is. Eladtak neked egy rossz autót, plusz a javítással is lehúznak.
„Amennyiben Önök nem foglalkoznak ilyen ügyekkel, akkor abban tudna segíteni, hogy hova tudok fordulni segítségért?”
Vásároltam egy 2003-as évjáratú Vw Touran személygépkocsit 2011.11.04-én, egy pécsi autókereskedéstől.
A kereskedés garanciát vállal használt autóikra ami rendkívül kedvezőnek tűnt.
3 havonta el kell vinni hozzájuk az autót revizióra, hogy átnézzék, és diagnosztizálják az esetleges hibákat, majd árat kalkuláljanak az esetleges javításra, amiben vállalják azt, hogy a munkadíjra nem számolnak fel költséget, csak anyagárat kell fizetni javítás esetén, és erre az időre biztosítanak csereautót is.
Eddig 1 alkalommal volt szervizelve az autó, mégpedig egy csomagtér zár miatt, illetve átnézték a vezérmű láncot… ez tartott kb 4 hétig.
2012 májusában, elvittem az autót, egy független márkaszervizbe, hogy átnézzék, és diagnosztizálják az esetleges hibákat, hogy legyen egy független szakvélemény az autóról.
Ebben a vizsgálatban, tételesen felsorolták nekem, a javítandó hibákat, amiket e-mailben meg is írtam a kereskedésnek, és mutattak hajlandóságot arra, hogy megjavítsák az aktuális hibákat. Persze a javítandó hibák nagy részét nem ismerték el, mondván, hogy a szakszerviz szeretne nagyot kaszálni rajtam... viszont 1-2 hónappal ezután, elkezdtek szép sorba kijönni rajta azok a hibák, amiket a szakszerviz feltárt.
2012.10.28-án elvittem az autót Pécsre mivel fékcsöveket, és egyéb javításokat kellett végrehajtani az autón, illetve rettenetesen csörgött a váltóban valami, ezért megkértem, javítsák meg azt is és azt mondták a váltó javítása miatt ez kb 1,5-2 hétig is eltarthat. (itt megjegyezném, hogy mint utólag kiderült, váltócsere történt az autón, amiről a kereskedésnek volt tudomása, viszont engem sem szóban, sem az állapotfelmérő lapon nem tájékoztattak)
Otthagytam az autót, és kaptam egy csereautót, amivel hazajöttem Bp-re.
Eltelt kb 3 hét, amikor felhívtam őket, hogy készen van- e az autóm. Azt mondták, hogy valamilyen csapágyat várnak Csehországból, mivel ott gyártják, és jelenleg ez hiánytermék.
Eltelt újabb két hét, amikor újra felhívtam őket, hogy hogyan áll az autóm. Nem kaptam érdemi választ, csak hogy majd visszahívnak.
A kereskedés egyik főnökasszonya aznap este írt nekem egy e-mailt amiben közölte, hogy 200.000ft lesz a váltó javítási költsége… nos itt már elszállt az agyam, és közöltem vele, hogy most azonnal csomagolják össze az autómat, és hozzák vissza Bp-re, mert nem vagyok hajlandó 200.000ft-ot fizetni egy autó javításáért, amit nem egész 1 évig használtam, és kevesebb mint 10.000km-t tettem meg vele, ráadásul ők GARANCIÁT vállalnak rá…
Ez nem garancia, hanem átverés.
Karácsony előtt, felhívott a kereskedés tulajdonosa, és rendkívül tiszteletlen hangnemben közölte velem, hogy vagy kifizetem a javíttatást, vagy kiszámlázza a csereautó használatát, és az én autóm tárolási költségét is… végül normális hangnemre váltott. és megegyeztünk abban, hogy 2013.01.15-ig megjavítják az autómat, és az össz költségem 160.000 ft lesz, amiben az egyéb (fékcső futómű stb.) költségek is benne vannak.
2013 Január 02-án felhívott a kereskedés, hogy másnap elvinnék a csereautót, mert lejár a biztosítása, és kivonják a forgalomból, viszont jelenleg nincs szabad csereautójuk, de amint lesz, hoznak egyet. (szerencsétlenség a szerencsétlenségben, hogy pont a telefonbeszélgetésünk előtt tankoltam meg kb 20 perccel)
Ma 2013.01.25 van, és sem csereautót nem kaptam, sem az én autómat nem kaptam vissza.
Az autómat hitelre vásároltam, havi 29.600ft-ért amit lassan 3 hónapja nem is láttam, tehát kifizettem 3x 29.600ft-ot + a biztosítást, és a mai napig nincs autóm.
Lehet ilyen esetben valamit tenni jogi úton?
Ha Ön tud nekem ebben segíteni, akkor tájékoztatnám részletesebben is, illetve megvan az összes e-mail váltásunk.
Amennyiben Önök nem foglalkoznak ilyen ügyekkel, akkor abban tudna segíteni, hogy hova tudok fordulni segítségért?
Én egy 32 éves két gyermekes apuka vagyok, elég szerény anyagi körülményekkel, mivel a feleségem munkahelye idő közben megszűnt.
Abban szeretném a segítségét kérni, hogy tegnap sikerült megvennünk egy autót lízingre. A hazafelé úton még semmi probléma nem volt. A mai napon este felé el akartunk menni és az autó egyszer csak leállt és utána már el sem indult. Kihívtuk egyik ismerősünket és ő azt mondta letilt a számítógép. Az autó még csak le se zár már. Meg azt mondta hívjunk ki egy computeres szakembert aki megállapítja hogy mi pontosan a baja. De sajnos az átírással meg mindennel úgy kiköltekeztünk hogy még arra se maradt pénzünk, meg az az igazság hogy egy nap után már mi költsünk tízezreket olyan hibákra ami már akkor fent állt nagy valószínűséggel amikor elhoztuk. Az autót nem nagy összegért vettük, de havonta a lízing részletek nekünk elég magasak ahhoz, hogy ez igenis számítson. Szeretném megkérdezni hogy mi ilyenkor a teendő? És nekünk ilyenkor milyen jogunk van. Kérem mielőbbi válaszát. Előre is köszönettel.
A hibának ettől nyilván konkrétabb oka van, amit ezek szerint a szerelőnek nem sikerült diagnosztizálni. A szerződés alapján neked ki kell fizetned a vételárat, az eladó meg a motor korának és árának megfelelően "hibátlan" járművet köteles szolgáltatni. Ha a motor olyan hiba miatt állt meg, amelynek az oka már az adásvételkor megvolt, akkor kérheted a kijavítást, vagy másod sorban esetleg el is állhatsz a szerződéstől, ha pedig a hiba oka később keletkezett, akkor neked kell megjavítanod, és a vételárral is tartozol az eladónak.
Tiszteletem! Olyan problémám lenne, hogy 3 hete vásároltam egy motort ismerősömtől, részletre (nem fizettem még belőle semmit)mert eléggé meg voltam szorulva (és ez a munkaeszközöm) Történt hogy használtam egy jó 2 hétig a motort mentem vele 2000 km-t és egyszer csak megadta magát nem indul azóta se. Voltam vele szerelőnél aki azt mondta hogy 100 ezer forintért megtudja csinálni, mert szimeringes lett és elengedte az összes olajat, meg vannak még neki egyéb hibái is, amit észre kellett volna vennie már az előző tulajnak az olajcserénél. Mikor ezzel előálltam ismerősömnek azt mondta hogy ők nem láttak semmit teljesen tökéletes volt az egész motor és hogy fizessek. Én ezért szeretnék segítséget kérni önöktől mert úgy érzem hogy eléggé átlettem verve és nem szeretnék 200 ezer forintot bukni. Szeretnék érdeklődni hogy ilyenkor mit tudok tenni? ( A motor nem lett a nevemre írva, mondván majd ha kifizettem a megbeszélt összeget) Köszönettel: Benkó Zsolt
Most adtuk el a kocsinkat és vettünk egy másikat! Mindkettő nem új autó. Kell-e fizetnem vagyonszerzésit ilyenkor?? Most hívott az eladó egyben vevő, hogy Ő kivonja a forgalomból a kocsit az én nevemben. Van-e nekem plusz költségem így és így kell-e vagyonszerzési adót fizetni?
Kérem véleményét az alábbi probléma vonatkozásában: Vásároltam egy gépkocsit teljesen friss műszaki vizsgával. Hazamentem vele, majd pár nap, talán egy hét múltán elvittem egy javítóműhelybe, hogy a karosszérián az általam is látott minimális hibákat kijavítsák, de ott miután átnézték a gépkocsit szóltak, hogy az alján erős korrózió van, gyakorlatilag több helyen lukas. Javítása eléggé magas költséggel járna. Megkerestem az eladót, de ő azt mondta, hogy az autó műszaki vizsgája alkalmával neki erről nem tett említést senki, neki erről tudomása nem volt. Mit lehet ilyenkor tenni? minősülhet ez rejtett hibának? Válaszát előre is köszönöm.
A mai napon vettem egy autót egy kereskedésből, amelyet az elhozatal után ki is próbáltam. A kereskedést elhagyva még nem volt semmi hibajelzés a műszerfalon,viszont meg álltam 20 perc után és amint újraindítottam egy olyan hibajelzés jelent meg amivel a leírás alapján szervízbe kell mennem. A kereskedés honlapján olvasható, hogy garancia nincs. Élhetek-e vmilyen jogommal, így hogy a hibát jelezném akár 24 órán belül feléjük?
Előre is köszönöm szépen a választ és a segítséget!
Tisztelt segítők!! Olyan kérdéssel fordulnék önökhöz hogy mit tehetek olyan esetben hogy ha eladtam a barátnőm motorkerékpárját (yamaha yzf-r6 99-es évjárat) és a vevő olyan hibákkal szeretné visszakérni a pénzét 3 nap után hogy ő valami kis hangot hall a kormánytól és h hangosan csattan a váltó amikor egyesbe rakja valamint h nehéz a kuplung. Ezekből a hibákról mi a nehéz kuplungot éreztük amiről tájékoztattuk is. És ő azt mondja hogy a elvitte szakszervízbe és azt mondták neki hogy a kormánycsapágyat ha meghúzzák az vagy jó lesz vagy nem és hogy a kuplung csere (lamellák) 200 ezer forint. Én 12 éves korom óta motorozom szerszámom és a szaktudásom is megvan az ilyen dolgok javításához így felajánlottam neki hogy kicserélem anyag költségen a kuplungot és beállítom a kormány csapágyat (kuplung nem csak kopó lamella hanem full szett a http://www.bikeparts.hu oldalon tőlem 1 kilométerre 28 500 forint :D nem tudom hogy számol a szakszervíz ahová ő vitte ) ennek ellenére ő huzza nagyon a száját h ő nem ezt várta stb. Elmondtam h az olajcsere is esedékes és ezt is fél áron be tudom neki szerezni stb szerintem teljesen segítőkész voltam mellesleg a motoron uj láncszett van ( 70 000 forint) gyertya,légszűrő,motor olajon kívüli folyadékok le lettek cserélve+ fékbetét és még kapott egy szett fékbetétet plusz egy mosható K&N levegőszűrőt 60 000 forint. Teszem hozzá tapasztalatból az olaj csere már megoldaná a kuplung problémát. Mit lehet ilyenkor tenni?? Mit vár még az ember egy 13 éves motortól?? 580 ezerért ami bőven ár alatt van szervizelt állapotban el lett neki mondva minden meghallgatta a motorozó barátjával a motort kipróbálták erre most olyanokkal jön h vissza hozza meg hogy fizessem ki a javítást.
Igen, sok kérdés merülhet fel. Miközben írtam én is arra gondoltam, hogy a nívószint jeladó már az alsó holtpontnál jelzett, tehát ki kellett, hogy írja a számítógép, hogy töltse fel a motort olajjal. A turbó meghibásodása olajnyomás gondra utalhat. A turbinakerék tengelye kis átmérőjű és nagyon precízen illesztett, ezért érzékeny az olajhiányra, vagy a koszos olajra. Ez az egyik első alkatrész, ami megadja magát ilyenkor.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.