Tisztelt Ügyvéd Úr!
A kérdésem, hogy magánszemélyek közötti adás-vételi esetében, ha a szerződésben nem zártuk ki a szavatosság érvényesítését, akkor rejtett hiba esetében, amiről az eladó nem tudott, a vevőnek vagy az eladónak kell-e bizonyítania, hogy a hiba már a vásárláskor fennállt. Illetve, hogy erre valóban él-e egyáltalán a 6 hónapos szavatosság?
Ezen kívül hogy lehet bizonyítani, hogy mikor keletkezett a hiba, ha a vevő már szétszedette az autót egy szervizben?
A történet:
Eladtunk egy 12 éves autót, elmondtunk róla mindent, amit tudtunk. A vevő átnézte, kipróbálta és elvitte, különösebb kérdezősködés vagy szerelővel átnézetés nélkül.
Két hét után, miután 1000 km-t mentek vele, az autó leállt mert nem volt benne olajnyomás. Kérdeztük, hogy nézték-e az olajnyomás jelző lámpát, erre az volt a válasz, hogy nem nézték. A szervizben állítólag rejtett hibákat találtak, szerintük nem a valós kilométer-óra állás volt feltüntetve. Mi nem tudtunk ilyen hibákról, nálunk jól működött az autó.
Követelhetik tőlünk az autó visszavételét, megjavíttatását, és ha igen, kinek van bizonyítási kötelezettsége?