Regisztrációs adó


dr.joci # 2006.11.09. 09:06

Üdv Mindenkinek!

Napokon belül törvényjavaslatot nyújt be a kormány az uniós csatlakozás és a 2005 vége között befizetett regisztrációs adó visszatérítéséről. Erre egy, az adószabályozást az uniós joggal ütközőnek kimondó európai bírósági ítélet miatt van szükség.

A törvényt várhatóan még idén elfogadják; az onnantól számított fél év áll majd a jogosultak rendelkezésére a kérelmek benyújtására – érdemes a határidőt betartani, mert az elmulasztása jogvesztő, vagyis nem jut pénzéhez az autótulajdonos. Nem a teljes összeget kapják vissza az érintettek, hanem a befizetett és a jelenleg hatályos szabály alapján fizetendő adó különbözetét, viszont kamatot is fizet az állam.

the big cat # 2006.11.09. 09:38

És tegyük hozzá, hogy ez nem a végleges megoldás, ugyanis a jelenlegi szabályozás pontosan ugyanazon indokkal, mint előző nyíltan jogsértő, ezért érvénytelen, tehát érdemes jogfenntartó nyilatkozatot tenni a visszigény mellé, illetve a visszigényről szóló határozat ellen fellebezni, az EU magasabbrendű szabályozására hivatkozva.

the big cat # 2006.11.09. 09:43

Vagy másképpen, az új jogszabály 2004-re és 2005-re ugyanazokat a szabályokat lépteti életbe, amelyek ma vannak hatályban, és jogsértőek, tehát az így kiszabott regisztrációs adó is jogellenes.

Dr.Attika # 2006.11.09. 18:10

A regisztrációs adót közigazgatási határozattal vetették ki. Ezek az esetek többségében jogerőre emelkedtek. Szerintetek ezeket a jogerős határozatokat törvénnyel meg lehet semmisíteni? Ha igen, akkor lehet csak részlegesen megsemmisíteni? Érdekelne a hozzáértők véleménye.

the big cat # 2006.11.09. 20:33

A határozatok az EU jogába ütköznek, piackorlátozók, nem kell őket megsemmisíteni, de a kormány a piackorlátozást köteles reparálni. Az EU jogába ütköző alacsonyabb rendű jogszabályok alkalmazása tilos, helyettük az EU-s szabályt kellett volna alkalmaznia VPOP-nak. Most ugye mindössze két ilyen határozatot támadtak meg bíróság előtt, így csak azokban született ítélet, így azok a határozatok semmisek. A többit az új törvény nem semmisíti meg, hanem ki fogja mondani, hogy határozatot kell hozni a visszatérítésekről, új eljárásban, ami nem jogorvoslat. Tehát nem a régi eljárást folytatják, hanem új kezdődik, ami alapján visszatérítés jár.

Mondjuk azt nem tudom, hogy Abszurdisztán Köztársaság Kormánya nem tudom mikor jön rá, hogy az EU nem fejős tehén, aminek ők képzelik, a szabályokat nem lehet jó magyar módon elmutyizni, mert visszakézből repül a pofon. Az eddigi két pofon már 10 miliárdos nagyságrendnél tart veszteségben, és még mindig packáznak egyértelmű szabályokkal, pl. a regisztrációs adó 2006-os változata is bukni fog.

Traffic # 2006.11.09. 20:46

Bocsánat, egy kis OFF (reg.adó visszafizetése):

http://www.privatbankar.hu/…ommentar.php?…

Dr.Attika # 2006.11.09. 20:48

Új határozatot csak új tényállás alapján lehetne hozni, ami nem áll fenn. Kíváncsi vagyok a törvényre. Egyébként az egész regadó tv. megalkotása sumák dolog volt. Három képviselő javaslata alapján került meghozatalra. Igy kikerülték az EK jog megfelelősségi záradékot és a közigazgatási egyeztetést.Nézdd csak meg a ma hatályos változatot! Most sem szerepel benne.

Dr.Attika # 2006.11.09. 21:11

Traffic! Jó hogy behivatkoztad Dansk (Tesco) Emese közleményét. Mit mond a "globális" szóvivő?

Az jogosult visszatérítésre, aki a regisztrációs adót a vámhatóságnak megfizette, és nem hárította tovább másra...

Naná a megnem fizetett adót , hogy lehetne visszatéríteni. De a lényegesebb , hogy az EB C-129/00, C-199/82, C-104/86 sz. ítéletei ratio decidendie szerint

Amennyiben a közösségi joggal ellentétesen beszedett adó visszatérítésének feltétele az, hogy az adózónak kell dokumentumokkal bizonyítania, hogy nem hárította tovább az adót, űgy a közösségi jog érvényesítése gyakorlatilag lehetetlenné vagy aránytalanul nehézzé válik, ami ellentétes magával a közösségi joggal.

Ha ez a törvény ilyen rendelkezést fog tartalmazni, akkor lehet megint masírozni az EB-ra és ott megint megállapítanak egy közösségi jogellenességet. Eddig az olaszok voltak a legnagyobb közösségi jogsértők, de úgy látom hamarosan átvesszük a vezetést.

Dr.Attika # 2006.11.11. 20:41

Megjelent a törvényjavaslat. Átolvastam. Komoly aggályaim vannak a jogállam létezésébe vetet hitem kapcsán. Olvassátok el az indoklást! Ennyire cinikus megfogalmazást jogszabály indoklásába még nem láttam.

Norbi88 # 2006.12.11. 17:57

Üdv!
Németországból szeretnék behozni egy 14 éves autót alkatrésznek. A motorját át szeretném rakni. A mostani 2.3L es a behozandó pedig 2.8L es. Milyen papírok kellenek hozzá, kell-e és ha igen akkor mennyi a regisztrációs adó a motorra? Tudtommal ha mondjujk Euro2 es motor helyett Euro3 asat rakok bele még vissza is igényelhetem az adót. Ilyen adatokat hol találok a motorról, hogy milyen Euro besorolást kapott?
Tudtommal "eltörölték" a regisztrációs adót használg gépjárműre és vissza kell fizetni azoknak akik 2005-től kifizették ezt. Na most mivan ha én még idén behozok egy autót? Ugyan úgy ki kell fizetnem ezt az adót ugye? És utána meg újból visszaigényelhetem vagy hogy megy ez?

_Lala_ # 2006.12.11. 19:32

Milyen papírok kellenek hozzá, kell-e és ha igen akkor mennyi a regisztrációs adó a motorra?

Nem szükséges hozzá papír, hiszen a behozandó autót nem akarod forgalomba helyezni.

A motorcseréhez majd fog kelleni papír, elsősorban igazolni kell a motor származását. Ezen felül az új motor szerinti, és a régi motor szerinti regisztrációs adó különbözetét be kell majd fizetni. Szerintem, ha negatív lenne a különbözet, akkor nem fogják visszaadni a különbözetet, de lehet, hogy tévedek.

Tudtommal ha mondjujk Euro2 es motor helyett Euro3 asat rakok bele még vissza is igényelhetem az adót. Ilyen adatokat hol találok a motorról, hogy milyen Euro besorolást kapott?

Van egy rossz hírem: Neked kell bizonyítanod, hogy milyen besorolású a motorod! Mellesleg, az Euro3-at kb. a 99/2000-től gyártott modellek tudják, az Euro2-t kb. a 95/96-tól gyártott modellek, az Euro1-et pedig valamikor 90/91 körül vezették be. Tehát a 14 éves autóban nagy eséllyel vagy Euro1 vagy Euro2 szerinti motor van, az előbbi az esélyesebb.

Tudtommal "eltörölték" a regisztrációs adót használg gépjárműre és vissza kell fizetni azoknak akik 2005-től kifizették ezt.

Valamit félreolvastál. Nem eltörölték, hanem módosították, így a használt autókra valamivel kevesebbet kell fizetni, mint az újakra. És most vissza lehet igényelni a korábban befizetett, és a mostani szabályozás szerinti regisztrációs adó különbözetét.

Ugyan úgy ki kell fizetnem ezt az adót ugye? És utána meg újból visszaigényelhetem vagy hogy megy ez?

Ugyanúgy ki kell fizetni, és mivel a mostani szabályozás szerinti adó, és a befizetett között 0 Ft a különbség, így ennyit lehet visszaigényelni...

Petidoki # 2006.12.12. 13:20

Sziasztok!

Én 2004 máj. 18.-án irtam alá az adásvételimet egy autókereskedésben, a frissen külföldről behozott 4 éves Ford mondeomra. A kereskedő ezután kezdte intézni a forgalombahelyezést, 1-2 hét után hozhattam el az autót "E"-s rendszámmal, majd kb még egy hónap múlva kaptam meg a kereskedőtől( mindent ő intézett) a végleges, már uniós rendszámot. A forgalombahelyezés dátuma junius 21. Az én nevemre lett magyarországon először forgalomba helyezve az autó. Ezek alapján az én olvasatomban jár nekem a reg. adó visszatérítés. Jól gondolom? Hova forduljak, milyen papirokat kell beszereznem?

Köszönöm :Petidoki

Norbi88 # 2006.12.12. 14:17

Akkor csak egy eredetvizsga és valami adásvételi szerződés kell a motorról?
Hol találok információt arról, hogy az adott motorra mennyi regadót kell fizetni?
köszi

the big cat # 2006.12.12. 14:17

Talán várjuk már meg (az egyébként szintén eu-s jogot sértő, így valójában elvileg a magyar hatóságok által nem is alkalmazható) jogszabály kihirdetését, mert ha jól tudom, még nem jött ki.

guba # 2006.12.12. 19:37

Norbi, kell még egy típusmódosítási engedélyt is kérned a közlekedési felügyeletnél, és egy átalakítási tervet készíttetned egy szakmérnökkel.

Thomas31 (törölt felhasználó) # 2007.02.12. 15:34

A hozzászólás a felhasználó kérésére törölve.

Dr.Attika # 2007.02.12. 16:36

Regadó kalkulátor: www.euvonal.hu weboldalon található.

NGabi # 2007.05.24. 11:02

Sziasztok,

tudnátok abban segíteni, hogy ha egy 1996-os 1800 köbcentis dízel Ford Fiestát, ami eddig teherautóként volt nyilvántartva, személygépkocsivá szeretnék levizsgáztatni, akkor mennyi lesz a regisztrációs adó? Sajnos a kalkulátorokon nem tudok kiigazodni ilyen kérdés esetén.

Köszönöm
Gabi

gydimi # 2007.09.21. 10:56

Én tervezem, hogy a közeljövőben külföldről hozok be autót. És amint megkapom a regadóról szóló határozatot, úgfy meg fogom támadni, mint annak a rendje és módja. Megtanultattak velem elég jogesetet az egyetemen ahhoz, hogy lássam, mennyire EU-jog ellenes a regadó. Mert igenis korlátozó hatással bír a kereskedelemre.
Kiszámoltam több példában, és rájöttem, átlagosan kb. 20%-kal kerül többe egy külföldről behozott autó, mire a nevemen van, mint egy olyan, amit itthon veszek meg.
Egy igazán jó minőségű használt autó kint sem olcsó, és ott ki kell vonatni a forgalomból, be kell hozni, forgalomba kell helyezni, névre kell iratni. A regadó ezeken felül már drágábbá teszi a kinti beszerzést.
Ez közösségi jogba ütköző dolog.

gydimi # 2007.09.21. 11:09

A visszajáró regisztrációs adóval kapcsolatban továbbá az a véleményem, hogy sokan vásároltak úgy autót, hogy a kereskedő felé megfizették a regadót, a kereskedő meg iratokkal bizonyította, hogy neki az visszajár, de az autó ekkori tulajának már nem adta tovább. Ez a ptk szerint jogalap nélküli gazdagodás.
Az autók tulajdonosai nem tudják bizonyítani, hogy regadóval vették az autót, erre a szerződések nem térnek ki.
Valakik baromira megszedték ezen magukat.
Aki meg eljárást indíthatna hivatalból, nos az meg lapít...

Rexor # 2007.09.21. 11:13

Gydimi: pont ez a célja.. hogy korlátozza a kereskedelmet. Csak a közösség céljaival ellentétes versenyt tiltja az eu jog, egyébként nem korlátoz. az autó alapvetően kényelmi célokat szolgál az esetek 80%-ban, és minden EU állam célja hogy ne szaporodjanak túl az autók az utakon. Én helyesnekt tartom a reg. adót, de mindenképpen korlátoznám azokban az esetekeben, mikor valakinek egézségi állapota miatt szükséges használnia.

gydimi # 2007.09.24. 09:45

A Dassonville-formula:
minden olyan - a tagállamok által bevezetett - kereskedelmi előírás, amely képes közvetve vagy közvetlenülténylegesen vagy potenciálisan akadályozni a Közösségen belüli kereskedelmet a mennyiségi korlátozásokkal azonos hatású intézkedésnek tekintendő.
A Dassonville-formula magában foglalja az áruforgalom akadályozásának távoli lehetőségét is, tehát igen tág értelmezésen alapszik.

gydimi # 2007.09.24. 09:51

továbbá: az EKSZ (Eu. Közösségről szóló Szerződés) kötelezi a tagállamokat, hogy minden kereskedelmi jellegű állami monopóliumot (ilyen az adó, jelen esetben a regadó) kiigazítsanak úgy, hogy az áruk beszerzése és értékesítési feltételei során a tagállamok állampolgárai között ne álljon fenn megkülönböztetés
Márpedig, ha én külföldön vásárolok egy használt gépkocsit, akkor hátrányosabb helyzetben vagyok, mint az, aki abban az államban vásárolná meg ugyanazt. Az autó ára ugyanis alapból tartalmaz regisztrációs adót, nálunk is az új autó árában is benne van, ezt valaki(első tulaj) megfizette.

bzbz # 2008.02.15. 07:10

Sziasztok. Egy kis segítséget szeretnék kérni. Még 2005-ben vásároltam egy kereskedőtől 1 külföldről behozott autót.Kértem irassa a nevemre, minden költséget állok. Meg is történt, megkaptam a törzskönyvet.Most a vámhatóság 560.E Ft.reg.adót követel rajtam, mert a kereskedő elcsalta a befizetést. Azt hiszem ismerős a történet...Azóta a kereskedő cég csődbe ment, nincs jogutódja.Hogy a fenébe tudták forgalomba helyezni az autót, ha nem fizették be a reg.adót? A vámhatóság miért a magasabb, az EU törvény előtti adót szabta ki, mikor az törvény ellenes? Nincs itt valami jogalkotási hiba, a forgalombahelyezésnél? A vámhatóságnak 15 napon belül be kell fizetnem a pénzt és utána perelhetnék, de kit?
SOS Segitsetek...Köszi

Dr.Attika # 2008.02.15. 07:22

Nincs "EU törvény". Az Európai Közösségek hozott egyelőzetes döntéshozatali eljárásban egy határozatot, miszerint a regadó mértéke 2004.05.01-2005.12.31-ig az Európai Közösségek jogába ütközött. A magyar törvényhozás hozott egy törvényt, mely szerint ezt a "jogellenes részt" vissza kell fizetni kérelemre. Elkövette a törvényhozásunk azt a hibát- nem véletlenül- hogy a regadó tv. adómértékét viszont nem változtatta meg, tehát a vámhatóság jogosan alkalmazza. Úgy lehetett forgalomba helyezni, hogy az okmányirodai tisztviselőt "rábírták", hogy tekintsen el a regadó befizetés igazolásától, vagy pedig hamis igazolást nyújtottak be.
Egy megoldás van. Fellebbezés és közig. bíróság.