Ha az a cél, hogy a kft. megszűnjön, a vagyona pedig átkerüljön a bt.-be, amely átalakul Kft.-vé, akkor megoldható. Többféleképpen is.
Bt. átalakulása Kft - vé
Tisztelt Mindenki!
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy Bt-nk, és egy Kft-nk.
A Kft a beltagja a Bt-nek, viszont a Kft-ben nincsen nagyon munkavégzés, az éves számlázás alig haladja meg az 1M Ft-ot. A Bt-nél már más a helyzet, ott éves szinten kb 20-30M Ft a forgalom. A Bt-nek van rengeteg szerződése, engedélyei, a Kft-nek nincsenek, csak tárgyi eszközei (kisteherautó). Azon gondolkoztunk, hogy a Bt-ből kellene Kft-t csinálni, és a beltag Kft-t beolvasztani, az abban szereplő tárgyi eszközöket az új Kft-be áttenni apportként ha ez lehetséges,azon kívül székhelyet is kellene változtatni, és érdekelne mibe kerül ennek a lépések, ha kivitelezhetőek.
Köszönöm a válaszokat.
Az illeték + közzététel 55000 Ft. Az ügyvédi munkadíj szabad megallapodas tárgya.
Bt-ből egyszemélyes kft. alakításánál mekkora költségekkel kell számolni:
- ügyvédi munkadíj (tól-ig), illeték, közzététel stb.?
Köszönöm!
Nem kell kijelentkezni. De be kell jelenteni, és az átalakulással megszűnik az EVA-alanyiság.
Sziaszok!
Abban kérném a segítségeteket, hogy egy EVA-s Bt. kívánna Kft-vé alakulni, viszont ezt találtam az EVA tv-ben.
Ti ezt, hogyan értelmezitek?
Ki kell jelentkezni a formaváltáshoz az EVÁ-ból?
- >>----->>--
Van rá mód.
Kérdésem az lenne, hogy egy eljárásban van-e mód 100%-os tagváltozásra és egyben Bt. átalakulás Kft-re.
Jelenleg a Bt-nek 1 beltagja és 1 kültagja van, a cél 2 új taggal Kft-vé átalakulás.
Köszi a válaszokat.
Igen Kbs, lehet mérleget csinálni. De abban biztos lehetsz, hogy a KATÁ-sok zöme nem fog nyilvántartást vezetni a követeléseiről, tárgyi eszközökről stb... mivel az törvény szerint nem kell.
Azt most hagyjuk, hogy felelős gazdálkodás, ez a kisválllalkozók zömére nem igaz.
Tehát marad a könyvelő, aki majd a jócskán lealkudott könyvelési díjárét cserébe még felelősen mérleget is csinálhat.
(bocsánat, kissé pikírt vagyok, mert ma is azzal szembesültem, hogy a könyvelő csak egy szükséges rossz, aki köteles még az adminisztrációt is megcsinálni a semmiért...)
Mérleget minden további nélkül lehet készíteni, ha legalább a tartozásokat és a követeléseket számon tartják, márpedig anélkül a felelős gazdálkodás nemigen képzelhető el. Eredménykimutatást nem fog tudni előállítani - de az szerintem nem is kell.
Az átalakuláshoz valóban kell, márpedig szerintem a KATÁ-snak csak nem kötelező ilyeneket készítenie, de nincs kizárva belőle.
Most az egy más kérdés, hogy a puszta bevételi nyilvántartásból milyen mérlegek fognak születni.
A Dandiego által felvetett problémával valószínűleg még fogunk találkozni párszor... És nem csak akkor, ha átalakul a bt, hanem akkor is, ha valamilyen oknál fogva kilép a KATÁ-ból, vagy éppen kivágják...
Vagyonleltárt, és az alapján mérleget márpedig kell csinálni :) Még hogy nem kell a KATÁ-snak könyvelő!
Nem kell új szerződést kötni.
Kedves szakértők!
Jelen témával kapcsolatban lenne egy kérdésem.
A cégem (Kft) szerződésben áll egy szolgáltató Bt-vel (megbízási szerződés, melyben a cégem könyvelését vállalták). Időközben ez a Bt átalakult Kft-vé, változott az ügyvezetője is.
Namost kell-e (ill. ajánlott) új szerződést kötnöm, vagy a jogfolytonosság alapján hivatalosan nem változott semmi, így a korábbi megbízási szerződés továbbra is érvényes?
Szerintem attól még, hogy egy KATA-s cégnek bizonyos számviteli nyilvántartásokat nem kötelező elkészítenie, még éppen elkészítheti, ha akarja.
Sapienti sat.
Szerintem válts könyvelőt.
Nem csak.
köszönöm, egyelőre csak az információkat gyűjtöm
"Ha az ügyvezető nem áll munkaviszonyban, a minimálbér után a járulékokat fizetni kell utána."
de csak a munkaadói járulékokat ? (27+1,5)
De miért akarsz egy ilyen bizonytalan üzletre saját tőkéből kft.-t csinálni, ha ennyire nincs meg a lé?
www.klaw.hu - Jogról, érthetöen.
https://www.facebook.com/kovacslaw/
Ha az ügyvezető nem áll munkaviszonyban, a minimálbér után a járulékokat fizetni kell utána.
„de nem világos, hogy kell-e lennie pl. legalább egy alkalmazottnak ? ”
De világos: nem kell.
A többit inkább könyvelőtől kérdezd.
T. Fórumozók !
Egy egyszemélyes kft alapításán gondolkozom, és
mivel a kft-nek a kezdeti időszakban (első néhány hónapban legalábbis) még bizonytalan lesz a bevétele, nem lenne mindegy, mennyi állandó kiadás merül fel ekkor. A kérdésem tehát az alábbi: mi az a minimális kiadás (közteher, esetlegesen bér), amivel egy egyszemélyes kft-nél számolni kell ? Próbáltam utánaolvasni, de nem világos, hogy kell-e lennie pl. legalább egy alkalmazottnak ? Ha nincs alkalmazott, és az ügyvezetőnek nincs egyébként min. 36 órás munkaviszonya máshol, és megbízás alapján látja el a kft ügyvezetését (ingyen), akkor milyen közterhei vannak ? Stb..
Előre is köszönöm
Köszönöm!
+1
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02