Elviszik az ügyfeleinket


Saska # 2005.05.03. 09:09

Kedves Pixel: érdekesnek tartom ezt a hűségszerződés - gondolatot ! Ez mit takar, és hol találom meg a szabályozását ? Hasonlít a szolgáltató cégek hűségszerződéseihez: ha aláírod a hűségnyilatkozatot előnyöket kapsz ?

Derill köszi a tippet, már rá is cuppantam :)

Sasfióka, persze, hogy nem fér bele a szerződéses kikötésekbe az öt éves tilalom, de mégis rengeteg ilyen szerződést látok a gyakorlatban, szinte az összes partnercégünk alkalmazza.

derill # 2005.05.02. 12:07

Saska: ez esetben ajánlom, hogy tanulmányozd a Gazdasági Versenyhivatal és a Bíróságok eddigi ezirányú döntéseit. Ugyan nincs precedensjog, de azokból nagyjából látható, hogy milyen jellegű magatartások esetén marasztalnák el a versenytársaidat, tehát mikor érdemes a Versenyhivatalhoz fordulni.


dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

pixel # 2005.05.02. 11:47

Köss velük hűségszerződést, manapság az ugyis divatos.

Sasfioka # 2005.05.02. 11:23

Ez az öt évig nem végezhet hasonló tevékenységet kicsit csücskös így ebben a formában...

Elvégre ha az alvállalkozó ahhoz ért amit csinál ezzel a szerződéssel ellehetetleníted a továbbiakban.

Továbbá aggályos az is, hogy a felmondást követően - hacsak a felmondás nem tartalmazta azt a konkrét okot, hogy azért mondasz fel, mert a másik hasonló profilú cégnél fogsz dolgozni - a megbízó cég milyen jogalappal nyomoz utánad, hogy hol dolgozol és mit csinálsz?

Illetve az ilyen jellegű korlátozó kikötéseket kompenzálni kell. Azaz nem dolgozhatsz máshol, de ezért kapsz mondjuk a béreden felül plusz öt százalékot.

SF

Saska # 2005.05.02. 08:08

Kedves Old-guy !

Köszi a gondolatébresztést: az első két pontot már leszabályoztuk . A harmadikat viszont túl erős szankciónak tartottuk, de úgy látszik elkerülhetetlen lesz, hogy alkalmazzuk.

Kedves Derill, igazad van: csak egy bizonyos határig tudjuk védeni magunkat, a további intézkedések már kimerítenék a tisztességtelen piaci magatartás fogalmát. Örülök, hogy megerősítettél ebben, mert bár magam is jogász vagyok, és ismerem a jogszabályokat, olyan sok cég folytat ezekkel ellenekző gyakorlatot, hogy elbizonytalanodtam.

Köszi mindkettőtöknek még1szer a segítséget ! :)

derill # 2005.05.01. 15:55

Hogyan lehet ezt a folyamatot megakadályozni, és milyen szerződéses szankciók alkalmazhatóak az ilyen önállósodási törekvésekkel szemben ” Annyira nem, hogy amennyiben megpróbálod ezt utólag megakadályozni anélkül, hogy korábban ilyen jellegü szerződést kötöttél volna, az versenykorlátozó magatartás lenne, ami tiltott. Ugyanakkor az általatok szerzett jogtalan előny viszont a tisztességtelen piaci magatartás tilalmába is ütközhet.

Javaslom, hogy tanulmányozd át mindkét jogszabályt, kapcsolódó anyagostul, akkor nayjából képben leszel, hogy mikor mit tehetsz és mikor mivel érdemes ügyvédhez fordulni, vagy érdemes lenne esetleg egy ügyvédet megbizni mondjuk heti, havi pár órában, aki ezekre odafigyel (netán szerkeszt egy megfelelő szerződést is).


dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

old-guy # 2005.05.01. 15:14

Ez a veszély fennáll minden olyan esetben, amikor a megbízott/alvállalkozó közvetlen kapcsolata az ügyféllel nem zárható ki.
Általános megoldás, hogy a kapcsolattartás (munka átvétele, kiadása stb) csak a fővállalkozó feladata, így működnek pl. a javítóműhelyek, szervizek.
Ha nem kerülhető el a közvetlen kapcsolat, akkor a megbízási szerződésnek feltétlenül kell tartalmaznia garanciális kitételeket, mint pl.

  • a szerződés megszűnése után 5 évig a megbízott nem végezhet hasonló profilú tevékenységet,
  • a szerződéses kapcsolat alatt csak a megbízó nevében járhat el, annak reklámanyagait, nyomtatványait stb. köteles használni,
  • a szerződés határidő előtti felmondása esetén kártérítést köteles fizetni

stb. stb.
Ez csak néhány ötlet a részletek ismerete nélkül gondolatébresztési céllal.

Üdv.

Saska # 2005.04.29. 09:27

Sziasztok !

Adott egy jelentős számú, értékes ügyfélállománnyal rendelkező cég.

Ez a cég az ügyfeleit részben alvállakozók igénybevételével szolgálja ki.

Az alvállakozó azonban egy idő után önállóvá kíván válni, és az ügyfelet, akinek a kiszolgálásával megbíztuk, saját cégén keresztül kívánja ellátni.

Hogyan lehet ezt a folyamatot megakadályozni, és milyen szerződéses szankciók alkalmazhatóak az ilyen önállósodási törekvésekkel szemben ? Egyáltalán tud-e a jog hatékony megoldást kínálni ilyen helyzetekben ?

Én nem látom a gyakorlatban is működő megoldást, kérlek kedves Kollégák, ha valakinek van ötlete, segítsetek !

Köszönöm előre is!