jogviszony Küt. hatálya alatt


Pirate2023 # 2023.02.14. 20:52

Tisztelt Fórumozók!

Jelenlegi munkahelyem (közigazgatási szerv!) valamennyi munkatársának korábbi kormányzati szolgálati jogviszonya köztisztviselői jogviszonyra módosult. Vagyis státuszváltás következett be, ami azzal járt, hogy a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény hatálya alól kikerült a szervezet és január 1-től már a különleges jogállású szervekről és az általuk foglalkoztatottak jogállásáról szóló 2019. évi CVII. törvény irányadó a szervezetre. A humánpolitikai feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységen jelentős személyi változás következett be, értsd: valamennyi addig ott dolgozó elhagyta a fedélzetet, és így kiüresedett az említett szervezeti egység. Ennek köszönhetően jogászként átkerültem erre a szervezeti egységre, viszont a "betanítás" összesen 1 hét volt, és a volt kolléganőnek nem sikerült teljes egészben átadnia a feladatok elvégzéséhez szükséges tudást, és amit átadott az is még a Kit.-es, ill. fejben már az új munkahelyén volt.

Ezért segítségre van szükségem az alábbi kérdésekben, mint Küt. hatálya alá tartozó köztisztviselő:

  1. Pályázati (felvételi) eljárásra a Küt.-ben található jogszabályhelyeken kívül van más jogszabály, pl.: végrehajtási rendelet, amely meghatározza a pályázati eljárás lefolytatását? Kérdés a pályázati anyagok kezelésével, pontosabban a megsemmisítéssel kapcsolatban merült fel.
  2. Eredményes pályázat esetén milyen bejelentési kötelezettségeim vannak más szervek irányába és ezeknek mi a határideje?
  3. Az előzővel kapcsolatban, hogy mit kell bekérnem ill. kitöltetnem a felvételt nyert köztisztviselővel? Ilyenekre gondolok: erkölcsi, adatfelvételi lap, stb.
  4. Köztisztviselői jogviszony megszüntetése alkalmával mik azok a dokumentumok, amiket be kell kérnem a távozó köztisztviselőtől? (Kérem szépen a példányszámot megjelölni.)
  5. Ezzel kapcsolatban mik azok a dokumentumok, amiket oda kell adnom a távozó köztisztviselőtől? (Kérem szépen a példányszámot megjelölni.)
  6. Köztisztviselői jogviszony megszüntetésével kapcsolatban milyen bejelentési kötelezettségeim vannak más szervek irányába és ezeknek mi a határideje?

A kérdéseim arra vonatkoznak, hogy hogyan lesz a köztisztviselői jogviszony keletkezése és megszűntetésével/megszűnésével teljes a köztisztviselő személyi anyaga. Természetesen köztes: munkaszerződések és egyebek a szervezet vezetője döntését követően kerülnek be a személyi anyagba.

A feltett kérdések megválaszolása mellett, ha jogforrás megjelölést is kapnék, az hatalmas segítség lenne!
Egyelőre nem tudni, hogy mikor fog új kolléga érkezni, így „túlélő üzemmódban” kényszerülők működni egymagam egyéb jogi feladataim mellett, így bármilyen segítséget, iránymutatást köszönök szépen előre is!!!