Aki nem tölti le a mobilbanki alkalmazást a telefonjára, az mindig sms-ben kapja meg az utaláshoz szükséges kódot. https://doodlejump24.io/
Számlakorrekció kötelezettség
drbjozsef
„de ez még nem kár”
Azért ha határidőre nem fut be egy átutalás, az mégiscsak egy konkrét kár.
Szomorú örökös,
Értem, de én nem ezt kérdeztem. Hanem azt, hogy KONKRÉT kára keletkezett-e.
Gondolom, észrevette, hogy nem jön SMS, nem tud utalni, utánajárt, kiderült mi a szitu, ha fontos volt nyilván megoldotta máshogy az utalást, papíron mondjuk, igen, ez sok vesződség, és kényelmetlenség, de ez még nem kár.
drbjozsef
„Egyébként mit szeretnél? Rúgják ki? Keletkezett konkrét károd?”
Pl. nem tudott utalni, mert az ehhez szükséges kódot nem kapta meg sms-ben.
Eléggé konkrétan leírta: „Másnap internet bankon számlát akartam átutalni amikor kiderült hogy nem kapok sms-t.”
Akinek nincs a telefonra mobil banki alkalmazás letöltve, az mindig sms-ben kapja meg az utaláshoz a kódot.
eva2025,
Elég fura, és nehezen hihető, hogy amit leírtál az így, és eszerint történt, de tegyük fel. Én a helyedben írásbeli panaszt nyújtanék be a bank központi fiókjában, nem ott, ahol ez az eset megtörtént. Azt kötelező megválaszolniuk és döntésüket indokolniuk.
Ha ez nem tetszik, akkor pénzügyi békéltető testülethez fordulhatsz, vagy a bank felügyeleti szervéhez, ami most az MNB.
Egyébként mit szeretnél? Rúgják ki? Keletkezett konkrét károd?
Változtathat-e a banki alkalmazott egy meglévö számlámon személyes adatot az engedélyem nélkül?
A következö történt az MBH Bankban.
Reklamáltam mert a csoportos beszedési megbízást elrontották,
Másnap internet bankon számlát akartam átutalni amikor kiderült hogy nem kapok sms-t.
A banki alkalmazott átirta a mobiltelefonszámot rosszindulatból. Bementem a bankba és (ugyanaz az alkalmazott) bevallotta hogy ö tette és kérésemre sem javitotta vissza,
Ez nem büntetendö cselekmény? Kihez fodulhatok segítségért vagy a panaszommal?
(P.S. A bank igazgató vagy rokona vagy a barátja mert nem csinál semmit.)
köszönöm válaszukat.
marianusrex
„Fél év elteltével derült ki, hogy egy 2023 decemberében kelt egészségpénztári számlát a kibocsátó helytelenül állított ki.....Jeleztem a hibát és a korrekcióra vonatkozó igényemet a kibocsátó felé, aki azonban arra hivatkozva utasította el, hogy a korrekcióra csak az adott hónapban van lehetőség”
Komolyan gondoltad, hogy egy tavalyi számlát majd idén, közel fél év után még büntetlenül módosítani lehet? :-O
„Tudtommal a számlák elévülési ideje 7 év”
Ne keverd az „elévülési időt” a „megőrzési idővel”.
Tisztelt szakértők!
Jogszabállyal kapcsolatos segítséget szeretnék kérni. Fél év elteltével derült ki, hogy egy 2023 decemberében kelt egészségpénztári számlát a kibocsátó helytelenül állított ki, mivel a vevő adatainál az egészségpénztár helyett az én személyes adataimat szerepeltette. Az egészségpénztár megnevezése és a tagi azonosítóm szerepel a számlán a megjegyzés rovatban, így bizonyítható, hogy valóban EP számlát igényeltem, és a kibocsátó oldalán történt adminisztrációs hiba. Jeleztem a hibát és a korrekcióra vonatkozó igényemet a kibocsátó felé, aki azonban arra hivatkozva utasította el, hogy a korrekcióra csak az adott hónapban van lehetőség (feltételezésem szerint az ő oldalán felmerülő adminisztrációs költségek miatt). Tudtommal a számlák elévülési ideje 7 év, s bár laikus vagyok, azt kétlem, hogy a jogszabály lehetővé tenné, hogy az egyik fél egyértelmű hibájából fakadó extra költségeket a másik félnek kelljen elviselnie (EP számla híján nem élhetek az adójóváírással, így majdnem 20%-kos károm származik az ügyletből). Ha akad itt a témához értő kompetens személy, akkor nagy segítség lenne számomra, ha tudna nekem segíteni abban, mely jogszabály tárgyalja a számlakibocsátó számlakorrekcióra vonatkozó kötelezettségét, köszönöm!
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02