annyit hozzátennék, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság kiesik, mivel a berendezést biztosan nem fogyasztói minsőégében vette meg a vevő, még akkor sem, ha őstermelőként (azaz természetes személyként) tette, mivel azt gazdasági tevékenységéhez használja.
Lásd a "fogyasztó" meghatározását a fogyvéd tv. 2.§ 10. pontjában.
termékszavatosság, kellékszavatosság, kártérítés
Tehát nagyjából 3-4 éve vásárolt termék első éve alatt sem működött, majd azért meg lett hosszabbítva a támogatás még egy évre, de az alatt sem működött, majd ezután és eltelt már 1-2 év, és most kártérítési igényed lenne. Hm.
Hát, ha az a kérdés, a lehetőségek : eladó felszólítása, fogyasztóvédelmi hatáság, bírósági per, jellemzően ebben a sorrendben.
Kedves Tagok,
Adott egy 2022-ben vásárolt többmillliós mezőgazdasági termék (vetőgéphez GPS), ami a megvásárlás időpontjában sem működött, nem tudták beállítani az installáló szakemberek sem. Az évek alatt több ízben ezt jeleztük, online segítséget igyekeztek nyújtani, de nem működött az eszköz továbbra sem (igazából 2 db ilyen eszköz). Ezekhez volt még éves előfizetés, mely 2023-ban lett meghosszabbítva 1 évre mindkét eszköz kapcsán, akkor is volt kapcsolat a kereskedővel viber-en, ahol hibaelhárítás zajlott volna, de igazából nem működött. Kártérítési igényünket szeretnénk végre jelezni a kereskedőnek, hiszen az évek alatt nem működtek a milliós eszközök és javítani sem tudták. Eddig türelemmel voltunk, hátha végre megjavítják. Milyen lehetőségeink vannak ezesetben?
Köszönöm

kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02