Felig teljesitett megrendeles


eulimen # 2025.11.10. 11:57

@fortunato
Ó, hát így már mindjárt más.
földi halandó nyelven: a legutóbb kiegészített tényállás akár azt is jelentheti, hogy a szerződés műszaki paramétereit nem egészen ugyanúgy értette a megbízó és a vállalkozó (szerviz)
Hiszen a visszaigazolt ajánlatban (amit elfogadtál) már nem volt benne az a műszaki paraméter, amiért most verted az asztalt.
Az egy tök más dolog, hogy miről álmodtál az emailben!
De amit vállalt a szerviz, te pedig elfogadtál, az teljesült? Igen. Beszerelték az SSD-t.
Olyat kérsz számon (garantált gen4 sebesség a beépített SSD-n), ami benne volt az ajánlatban? Nem.
Elfogadtad azt a melót, hogy nem garantálják a beépített SSD-n a gen4 sebességet? Igen.

Így viszont nincs szerződésszegés sem, tehát nem jár vissza a pénz.
De persze kérni bármit lehet.

fortunato # 2025.11.10. 09:39

Köszönöm a választ!

Akkor egyszerű földi halandó nyelven ez azt jelenti, hogy visszakérhetem, és ha nem tettem tönkre a meghajtót és üzemképes akkor vissza is kapom a pénzt?
Szerződésszegésre hivatkozva elállhatok a szerződéstől, akkor is ha ez egy email-en keresztűl lekommunkált és adott árajánlatra történt megrendelés (tehát nem online webshop), és magában az árajánlatban nincs megemlítve a sebességiény, csak a levelezésben?
Ha jól értelmezem akkor nem vagyok köteles cserét elfogadni, mert szerződésszegés történt, de kérhetem a teljesítést (vagyis a cserét).
Elképzehető valami ami miatt mégsem tudom visszakapni a pénzt (említette, hogy nem azt kérdeztem hogy vissza is kapom)? Az utolsó pontot úgy értelmeztem, hogy ha tönkretettem volna a meghajtót, akkor nyilván nem, vagy lehet valami egyszerűbb oka is?

köszöettel

eulimen # 2025.11.10. 09:02

vissza tudom e kérni a pénzemet?
Igen.
(De nem azt kérdezted, vissza is kapod-e).

el kell e fogadnom valami cserét ha felajánl?
Ptk. 6:137. § [Szerződésszegés]
"A szerződés megszegését jelenti bármely kötelezettség szerződésszerű teljesítésének elmaradása."

6:138. § [A teljesítés követeléséhez való jog]
"Szerződésszegés esetén a sérelmet szenvedett fél jogosult a szolgáltatás teljesítésének követelésére."

6:140. § [Elállás, felmondás]
(1) "Ha a szerződésszegés következtében a jogosultnak a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, elállhat a szerződéstől, vagy ha a szerződéskötés előtt fennállt helyzetet természetben nem lehet visszaállítani, felmondhatja azt, ha e törvény eltérően nem rendelkezik.
(2) A jogosult jognyilatkozata érvényességéhez köteles megjelölni az elállás vagy a felmondás okát, ha ez a jog több okból megilleti. A jogosult a megjelölt elállási vagy felmondási okról másikra térhet át.
(3) A kötelezett nem követelheti az ellenszolgáltatás nélkül maradt szolgáltatás ellenértékének pénzbeni megtérítését, ha a jogosult bizonyítja, hogy a számára teljesített szolgáltatást visszatéríteni olyan okból nem tudja, amelyért a kötelezett felelős. Ha a jogosult a szolgáltatás ellenértékét megfizette, kérheti annak visszatérítését akkor is, ha ő a számára teljesített szolgáltatást visszatéríteni nem tudja, és bizonyítja, hogy ennek oka olyan körülményre vezethető vissza, amelyért a kötelezett felelős."

fortunato # 2025.11.10. 08:42

Kedves Fórumozok!

Tanácsot szeretnék kérni a következő ügyben: Van egy dell laptopom es ebben szerettem volna bővítettni az ssd-t, de úgy hogy a nagyobb sebességen (gen4) működjön. A laptop leírása szerint az egyik slotja tudja ezt. Viszont el akartam kerülni azt hogy magam intézem a dolgot és esetleg nem úgy muzsikál ahogy szeretném, mert elég furcsa hozzászolások jelentek meg a dell közösségi fórumokon ezzel kapcsolatban, így végül felkerestem egy hivatalos dell szervízpartnert a c-szervizt, és leírtam nekik az igényemet, kiemelve a sebesseget. (megrendelőben: ...szeretnék kérni egy árajánlatot .... (az új működjön a gen4-en) ). Gép sorozat és modelszáma szerint ennek nem látták akadályát, így megrendelés lett belőle. A gépet a feleségem vitte el hozzájuk, de lelkére kötöttem hogy teszteljék le hogy működk-e, megnyugtatták működni fog. A gép hazakerült és kiderült hogy nem tudja az áhított sebesseget, csak alacsonyabban üzemel. Felvettem emailen a kapcsolatot az eladóval, aki a "Biztos hogy jó helyen van?, ne legyen mellette másik ssd" ötletek után a "sajnos ebben az ügyben nem tudunk többet tenni szöveggel lepattintott volna, de morranásomra még annyit megtett hogy kiprobálták a kollégája ugyanilyen gépén is, és ugyanígy csak alacsonyabb sebességen működött. Rákérdeztem hogy akkor nem a dell által támogatott ssd került beápítésre, amire nem hajlandó válaszolni, de megadta még a központi dell számát hogy ők ott többet tudnak talán. Na most itt telt be a pohár, és azt szeretném megkérdezni:

  1. vissza tudom e kérni a pénzemet?
  2. el kell e fogadnom valami cserét ha felajánl?

Öszintén nem szeretném már ha ők cserélnének/turkálnának a gépbe ezek után, de még cserét sem szeretnék elfogadni tőlük a hozzáálásuk miatt. Van rá esélyem hogy a pénzt kapjam vissza?

köszönöm szépen előre is