Fórum informatika régebbi elöl     új hozzászólás


Elállási jog személyes átvétel esetén?

Dr.Attika # e-mail 2011.09.12. 08:55

A magyarjog szerint az adásvétel létrejöttéhez a dolog átadása is szükséges. Ha ez személyesen történik, akkor valóban nem távollévők között kötött a szerződés.

Ügyvéd
http://jogitanacs.info
http://amerikairendszam.com

eisi73 #   2011.09.11. 23:05

Még egy kis kiegészítés:

A saját ÁSZF-ükban (II/1) az szerepel, hogy személyes átvételnél nem minősül távollévők között kötött szerződésnek, ami tudomásom szerint nem igaz, mert csak a megrendelés és nem az átvétel módja számít.

Mégegyszer köszönöm előre a segítséget!

Üdv, eisi73

eisi73 #   2011.09.11. 22:31

Sziasztok!

Úgyérzem, ide belefér a kérdésem. Ha mégsem, azért kérnék rá egy rövid választ.

Az egyik áruház weboldalán rendeltem két terméket. Ezek közül az egyik van raktáron, amásikat előjegyzésbe vették. Amiért ide írok az a megrendelés végén lévő "tájékoztató", amin igencsak meglepődtem. Remélem nem sértődtök meg, ha bemásolom, mert elég hosszú.

Információk a készleten levő termék rendelésről:
A Speedshop Zrt. megkapta az Ön megrendelését. Tájékoztatjuk jelen email üzenetünk nem tekinthető és nem tekintendő az Ön megrendelése elfogadásának. Jelen email üzenet nem keletkeztet Ön és a Speedshop Zrt. között szerződést, így az különösen nem minősül távollévők között kötött szerződésnek.

Jelen email üzenet kizárólag azt a célt szolgálja, hogy Önt arról tájékoztassa, hogy az Ön által megrendelni kívánt termék az Ön megrendelése Speedshop Zrt. részére történő megküldését követő munkanap zárásáig (munkaszüneti vagy ünnepnapon leadott rendelés esetén a következő munkanap zárásáig) készleten van, és a Speedshop Zrt. az Ön részére előjegyzésbe vette azt. Amennyiben Ön vagy meghatalmazottja ellátogat a fenti 24 órán belül a Speedshop Zrt. üzletébe, személyesen megvásárolhatja az Ön részére előjegyzésbe vett terméket, ekkor Ön és a Speedshop Zrt. vonatkozásában a fenti termék tárgyában szerződés jön létre. A Speedshop Zrt. tájékoztatja Önt, hogy az Ön által megrendelt termék vételárát kizárólag a személyes átvétel során az Ön megrendelésének Speedshop Zrt. által történő elfogadását követően tudja kiegyenlíteni.

Amennyiben Ön vagy meghatalmazottja a fenti 24 órán belül nem látogat el a Speedshop Zrt. üzletébe, és / vagy a terméket nem vásárolja meg, a fenti 24 óra leteltét követően előjegyzését az Ön által megrendelt termékre töröljük, és Ön és a Speedshop Zrt. között nem jön létre szerződés Amennyiben újra előjegyzésbe kívánja vetetni a fenti terméket, újabb megrendelést kell küldenie a Speedshop Zrt. részére a www.speedshop.hu internetes oldalon keresztül.

Információk az előrendelt termékről:
A Speedshop Zrt. megkapta az Ön megrendelését. Tájékoztatjuk, hogy jelen email üzenetünk nem tekinthető és nem tekintendő az Ön megrendelése elfogadásának. Jelen email üzenet nem keletkeztet Ön és a Speedshop Zrt. között szerződést, így az különösen nem minősül távollévők között kötött szerződésnek.

Jelen email üzenet kizárólag azt a célt szolgálja, hogy Önt arról tájékoztassa, hogy az Ön által megrendelni kívánt termék nincsen készleten, de a Speedshop Zrt. az Ön részére előjegyzésbe vette. A Speedshop Zrt. haladéktalanul tájékoztatja Önt az Ön által megadott elérhetőségek valamelyikén, amint a megrendelt termék beérkezik hozzá. Amennyiben Ön személyesen vagy meghatalmazottja útján ellátogat az ezen értesítést követő munkanap zárásáig a Speedshop Zrt. üzletébe, személyesen megvásárolhatja az Ön részére előjegyzésbe vett terméket. Ekkor Ön és a Speedshop Zrt. vonatkozásában a fenti termék tárgyában szerződés jön létre. A Speedshop Zrt. tájékoztatja Önt, hogy az Ön által megrendelt termék vételárát kizárólag a személyes átvétel során az Ön megrendelésének Speedshop Zrt. által történő elfogadását követően tudja kiegyenlíteni.

Amennyiben Ön vagy meghatalmazottja a fenti értesítést követő munkanap zárásáig nem látogat el a Speedshop Zrt. üzletébe, és / vagy a terméket nem vásárolja meg, előjegyzését az Ön által megrendelt termékre töröljük, és Ön és a Speedshop Zrt. között nem jön létre szerződés Amennyiben újra előjegyzésbe kívánja vetetni a fenti terméket, újabb megrendelést kell küldenie a Speedshop Zrt. részére a www.speedshop.hu internetes oldalon keresztül.

Nekem olyan érzésem van, hogy megpróbálnak kibújni a kötelező 8 napos elállási jog teljesítése alól, pedig épp ezért szoktam neten rendelni és még sosem éltem vissza vele, csupán biztonsági okokból tartom fontosnak.

Megköszönném, ha jogilag járatosabbak megerősítenének vagy megmagyaráznák, hogy miért nem érzem jól.

Üdv, eisi73

Há.Zé. # e-mail 2011.08.29. 17:11

Nem tudom, ez mennyire hivatalos forrás:
http://www.nfh.hu/hasznos/onnelis

2011.05.12. csütörtök 19:02

Kérdés:

A webáruházban interneten rendelt monitor nem postán érkezik, hanem a vásárló személyesen megy el érte az üzletbe. Valóban nem élhet 8 napon belül az elállási jogával?

Válasz:

Nem. Az elállási jog a rendelkezések szerint azért illeti meg a vásárlót, mivel a megrendelés előtt személyesen nem tud meggyőződni a vásárolni kívánt termék műszaki paramétereiről, tulajdonságairól, a döntéshozatalhoz szükséges jogai korlátozottak. Így az elállási jog gyakorlása független az átvétel módjától. A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. ----------------------------------------------------
Há.Zé. # e-mail 2011.08.29. 15:26

Jogellenességről a notebook.hu esetében nem beszéltem (remélem).
Csak az általános vásárlási feltételeik közt írtak valami olyat, hogy ha megrendelek valamit és nem veszem át, akkor jogosultak az áru értékének 20%-ára.
(emlékezetből idézem, nem biztos, hogy pontos)

llaszlo # e-mail 2011.08.29. 13:33

Így már érthetőbb. Viszont erre a választ nem tudom. De tudom hol kaphatsz rá választ. OFE.hu javaslom a kecskeméti irodát ott elég hozzáértők és segítőkészek is. Engem már ismernek :)

Az, hogy miért van különbség a bolti és a webes vásárlás között arról a jogalkotókat kell megkérdezni.

A notebook honlapján én semmi jogellenes dolgot nem találtam. Mi lenne az?
Egyébként semmilyen kötbért, kárpótlást vagy egyebet nem kérhetnek azért, mert lemondod a rendelést és elállsz a vásárlástól.

Há.Zé. # e-mail 2011.08.29. 13:23

Ezzel vitatkoznék: ha interneten rendelem meg, akkor ott szerződést is kötünk egyben. Gyakorlatilag akkor vásárolok, amikor a gép előtt ülve véglegesítem a rendelést. Olyat még egyetlen webáruháznál sem láttam, hogy a vásárlási feltételek közt megemlítették volna: személyes átvétel esetén ez nem vásárlás, csak foglalás. De telefonon valahányszor rákérdeztem, majdnem mindig ez volt a válasz, hogy csak a kipostázott termék esetén érvényes az elállási jog.

Érdekessége még a dolognak, hogy van, ahol külön "fájdalomdíjat" kérnek, amennyiben visszalépek a rendeléstől. (notebook.hu)
Ez az értelmezésem szerint nem a 8 napos elállási jogom gyakorlására vonatkozik, hanem arra az esetre, ha megrendelem, majd anélkül, hogy átvenném, lemondom a rendelést.

De vissza is kérdezhetek: miben különbözik egy látatlanba megrendelt készülék esetében az, hogy a lakásomon, egy szállítótól veszem át, vagy az üzletben, egy bolti eladótól?
Miben tudok meg többet a vásárlás előtt az adott termékről, mint akkor, ha egy harmadik fél hozza ki és adja át?

llaszlo # e-mail 2011.08.29. 10:37

Ez inkább az az eset amikor lefoglalsz valamit és személyesen veszed meg.
Ha a vásárlás az eladó üzlethelységében vagy a vásárló által megjelelölt helyen történik abben az esetben csak a 3 munkanapos csere lehetőség érvényes.

Gondold végig bemész az üzletbe és megveszel egy laptopot ez ugyanaz a helyzet. Ott sincs különbség. Az, hogy a nagy multiknál ki van rakva a bemutató db az csak rájuk jellemző.

Há.Zé. # e-mail 2011.08.18. 16:23

Azt szeretném megtudni, hogy egy webáruházban vásárolt műszaki cikk esetében miben különbözik a személyes átvétel, a futár általi házhoz szállítástól?
Mindenhol azt olvasom, hogy ama 8 napos elállási joggal csak akkor élhetek, ha házhoz szállítják a terméket. Amennyiben online megrendelem, de személyesen megyek érte a boltba, akkor nem.
Nem látom a dolog logikáját. Mondjuk tévét veszek.

  1. Megrendelem, kihozzák x nap múlva, nézegetem, nem tetszik, visszaviszem/-küldöm 8 munkanapon belül, a pénzem visszajár.
  2. Megrendelem, elmegyek érte az üzletbe, ott max. ellenőrizni tudom, hogy nem sérült-e, megvan-e minden tartozéka. Hazahozom, rájövök, hogy olyan gondok vannak vele, ami nem garanciális, de engem zavar és... és buktam a tévé árát, mert így már nem élhetek az elállás jogával.

Jó, hogy személyesen megyek érte, de kipróbálni ugyanúgy nem tudom. Vagy ne tévéről beszéljünk, mert az viszonylag egyszerű eset, hanem mondjuk egy hordozható számítógépről, előre telepített windows-zal. Ezeket max. annyira tudják és hajlandóak megmutatni a boltokban, hogy elindul a windows telepítő, de tovább nem mehetnek, működő, bemutatásra szánt példány pedig nincs belőle. Akkor??