Év eleje óta adószámos magánszemélyként árulok a Vaterán, nyugtát adok az eladások után, évi 5 millió Ft árbevételem van.
Több problémám is akadt azóta, az egyik:
Vásárolt egy hölgy nálam egy felsőt, 13 napja kapta meg, kimosta másodjára és enged a színe. Garanciában vissza szeretné vetetni velem, de a nyugta nincs meg.
A másik: kicsi lett a vásárolt cipő, a vevő szerint 14 napos indoklás nélküli elállási jog illeti meg, amit el is fogadtam, viszont előtte megpróbáltam, hátha cserélni tudjuk más termékre értékegyeztetéssel. Ettől teljesen elzárkózott, fogyasztóvédelmi szabályokkal, paragrafusokkal teletűzdelt levelet küldött, amelyben jogsértő magatartásomra hivatkozik.
Az oldalamon, illetve minden terméklapon kint van, hogy számlaképes vagyok, garanciát nem tudok adni azonban, 14 napon belül visszaküldheti, használt termékekre ez a jog nem vonatkozik, ebben az esetben cserélni tudom csak a terméket. Így a jelenleg hatályos kereskedelmi szabályozásnak is eleget teszek a tájékoztatási kötelezettségemet tekintve. (hozzáteszem, a "cipős" vevőm szerint még azt is megtévesztően írtam ki...)
Viszont szeretném kivédeni, hogy ezzel plusz munkát és adminisztrációt okozva - visszaküldözgessék a választott holmikat a jogszabályra vonatkozóan, és még az odapostázás költségét is rámterheljék!
Adószámos magánszemélyként is a vállalkozásokra vonatkozó kereskedelmi szabályozások érvényesek rám?
Természetesen megoldható a visszavétel nálam is, nem szeretnék én sem szívózni, viszont elegem van a támadó hangvételű reklamációkból, aminél minden vevő tudja a jogát...csak én nem az enyémeket.