Közvetítő általi értékesítés 14 napos határidő


drbjozsef # 2023.09.12. 16:26

ada,

Igen, közben rájöttem én is, hogy ezzel nem foglalkozhatsz, hiszen a 11.§ és 11/A.§-ról sem igen hallottál a kérdésed alapján.
Mondjuk hogy a 20.§ és 22.§-ból mi nem érthető, azt nem tudom.
Ha üzletszerűen ilyennel foglalkoznál, kb. kezd azzal, hogy az egész 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletet bemagolod.

Egyébként szerintem, ha te magánszemélyként, vagy akár cégként, de "mezei" vásárlóként külföldről rendelsz, akkor neked ott indul a 14 nap, ha üzletszerűen továbbértékesíted, akkor a vevődnek meg onnan. Ha az általad eladáskor már lejárt a te vételedkor kapott 14 napod, akkor így jártál.
Persze, ha a termék hibás, akkor ugyanúgy érvényesíthetsz szavatosságot. A 14 napos elállás simán indoklás nélküli - de ha gond van a termékkel, az még akkor is elvileg érvényesíthető.

ada # 2023.09.12. 15:23

Kedves drbjozsef,

De elolvastam... és általában csak azt írják bele hogy 14 napon belüli visszaküldés. Segítő szándékú hozzászólásokat kérdtem. Nem mondtam hogy én már ezzel foglalkozom... pontosan ezért kérdezek.
Az Eu-n kívüli partner viszont azt mondja hogy 14 napon belül kell visszaküldeni számára a terméket. Nem azt mondja hogy 14 napon belül elég nyilatkozni a visszaküldésről és azután visszaküldeni!

Köszönettel

ada # 2023.09.12. 10:34

Tisztelt Fórumozók!

Segítséget szeretnék kérni egy fogyasztóvédelmi témában. Adott egy Eu-n kívüli kereskedelmi partner aki által dropshipping tevèkenysèget folytathatsz a weboldaladon ùgy, hogy a termèket ő adja és elsősorban Neked küldi el a kifizetett tételt, majd azutàn Te küldöd tovàbb az Eu-s vàsàrlò felè a termèket. Ez esetben hogyan tud mûködni a 14 napos visszaküldès/ hatàridôk?
Tehàt a modell a következő; a vevô kifizeti a termèket (a partner termèkèt) a Te weboldaladon, majd Te közvetlenül megvàsàrolod a dropshipping partnertôl cègkènt a tètelt. Megkapod a termèket ès küldöd is tovàbb az európai vevônek!
Az Eu-n kívüli dropshipping partner Neked, a kézhezvételedtől számított 14 napos visszaküldèst tesz lehetôvè, viszont, Neked is biztosítanod kell a 14 napos elállást az európai vàsàrlód felè!
Kérdésem az lenne, hogy egy ilyen esetben/modellben, hogyan lehet megoldani hogy \\\\\\\\\\\\\\\'mindenkinek jó legyen\\\\\\\\\\\\\\\' vagyis a 14 napos visszaküldési hatàridôk betartàsát? Illetve milyen lehetőségek jöhetnek számításba, (esetleg lehet-e rövidebb időt kiszabni ebben az esetben mint 14 nap visszaküldési határidő)?
Dilemmám; Ha és amennyiben a \\\\\\\\\\\\\\\'végső vásárló\\\\\\\\\\\\\\\' esetlegesen nem jelzi mielőbb az elállási szándékát hanem mondjuk csak az elállási idő 12. napján, akkor abban az esetben a termék sehogyan sem érkezhet vissza az Eu-n kívüli partnerhez 14 napon belül és a közvetítő eladót érheti ezáltal kár!
Továbbá mi számít bele pontosan a 14 napba; az elállási szándékról kell 14 napon belül nyilatkozni vagy a lemondott terméknek is 14 napon belül vissza kell érkeznie az eladóhoz? Esetleg az elállási nyilatkozat megtételétől számít a 14 napos termék visszaküldési határidő?

Köszönöm szépen a segítô szàndèkù hozzászólásokat!