Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a témában. Híres neves almás szaküzletben vettünk egy szilikon telefontokot több mint 10000 Ft-ért, amire egy év garanciát ígértek, amennyiben bármi történik a tokkal, amennyiben az rendeltetésszerűen van használva.
A tokot(és nyilván benne a telefont) külön zsebben hordtuk vigyázva arra, ennek ellenére körübelül fél év után nem csak teljesen kifényesedett, de a sarkai elkezdetek szétjönni illetve az egész tok elkezdett szétesni.(A családban egy másik telefon egy 1500Ft-os szilikon tokban több éve boldogan elvan, és a toknak semmi baja, a tanúságot levontuk...) Mikor visszavittük az üzletbe először azzal próbáltak kibújni a csere alól, hogy "nem hoztuk vissza a teljes terméket", mivel hiányzik egy a tokból kiesett darabkra. Szerencsére ezt félreraktuk és bemutattok. Ezt a kis körübelül 1 cm-es darabkát a hölgy odaillesztette a hiányzó területre, majd megállapította, hogy körbelül fél miliméternyi anyag még midnig hiányzik, így hiányos a tok. (...szétproladt a szilikon, lehetetlen lett volna megőrízni ennél többet belőle) Nagy szerencsénkre, a hölgy leejtette az általunk megőrzött kis 1 cm-es darabkát (már ez is olyan apró volt, hogy csoda hogy megőriztük) és hosszas keresés után sem találta meg. Közben a szervízes kollégával beszélt, akitől átvettem a telefont. A szervíes kolléga szerint nem is fontos, hogy megvan-e a teljes termék vagy sem, ha anyagfáradásról van szó azt majd úgyis felismeri az almás cég és kapunk helyette egy cseretokot. Így aztán nagy nehezen sikerült elküldenünk a szervízbe (vagy nem tudom pontosan hova, ahol elbírálják, hogy garanciális probléma-e vagy sem) a tokot, illetve egy papírt is kiállítottak nekünk, amelyben sikerült rávennem őket, hogy írjanak le több hibát is a tokkal kapcsolatban. Körübelül egy héttel rá azonban kaptunk egy levelet, hogy a cserekérelmünket elutasították. Mit lehet csinálni ilyen esetben? Felháborítónak tartom, hogy egy több mint tíz ezer forintis vacak szilikon tokot megvettünk, amiről meggyőztek minket, hogy megéri hiszen minőségi almás tok, és 1 év garancia is van rá, és amikor fél év után szétesik a tok, akkor nem hajlandóak kicserélni nekünk a terméket. (hát még a kicsinyes fél mm-es hiányzó darabkára vonatkozó kifogásuk...) Még a szétesett tok sincs nálunk, megtartották maguknak..
Ha visszamegyek mit tudok mondani, milyen jogaim vannak és hogyan tudom őket érvényesíteni?
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!