Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem

ImreK # e-mail 2015.10.17. 23:27

Üdvözletem!

Egy érdi cég a 2013. november 27-én általa elküldött termékhez nem küldte el a Részemre a jótállási jegyet a mai napig sem postai úton. Csak könyörgésre 2014. január 22-én e-mailben csatolva, ám azt is úgy,hogy előtte való nap azt írta egy férfi a cégtől, hogy náluk "nincs külön garanciajegy".

A jótállási jegy postai úton való el nem küldése miatt kérhető e kártérítés a cégtől?

Amúgy is vannak még vele gondok....

Várom válaszukat.

Szasza82 # e-mail 2015.09.22. 10:09

Tisztelt Szakértő!

Érdeklődnék hogy vettem egy telefont amin egy év gyártói és egy év szolgáltatói garancia van. A hiba a második évben keletkezett, bent van náluk kijelző csere miatt már 08.31-óta.Egy hónap után jogosult leszek új készülékre?
Azt olvastam hogy a javítást ajánlott 2 héten belül elvégezni.Ez nem történt meg és csere készüléket se tudtak adni amíg bent van.

walder # e-mail 2015.06.07. 08:09

Tisztelt szakértők!

Az alábbiban szeretném a segítségüket kérni.

2013-ban vásároltam egy compakt nikon fényképezőgépet, aminek a garancialevelében 12+12 hónap garancia szerepel, ami ez év májusában járt le.
Tegnapi nap folyamán töltöttem a gépet, levettem a töltőről, (úgy volt hogy használom a gépet) majd újra töltőre akartam rakni, és azóta nem reagál semmire.
Nem lehet bekapcsolni, nem lehet tölteni, nem csinál semmit.

Felháborítónak tartom hogy egy közel 100 ezer forintos műszaki cikk a garancia lejárta után egy hónappal teljesen tönkremegy.

Kérdésem az lenne hogy tudok e reklamálni ez ügyben, illetve kötelezni a gyártót, vagy a velük szerződésben álló márkaszervízt, hogy saját költségükön javítsák meg a terméket.

Válaszukat előre is köszönöm.

Pelorin #   2015.03.06. 08:57

Üdv!

Karácsony előtt vásároltam (Expert Békéscsaba) egy Blaupunkt autós cd-t. Másfél hónap után meghibásodott, nem kapcsolt be.

Visszavittem az üzletbe, ahol először azt mondták, én postázzam Bp-re a szervizbe, majd átvették, hogy "na jó" ők postázzák. Kaptam iratokat az átvételről.

Eltelt több, mint egy hónap eredmény nélkül. Érdeklődésemre azt mondták, majd szólnak, ha elkészült.

Meddig kell várjak?
Mit tehetek?

Köszönöm!

Botond

guba" # e-mail 2015.02.11. 21:42

A vállalkozónak kötelessége lett volna felhívni a figyelmedet arra, hogy a megvásárolt anyagok nem alkalmasak a kívánt eredmény elérésére. Ha valóban erről van szó és nem a kivitelezésbe csúszott hiba.

Ügyvéd-Vpm.

www.drguba.hu

escargot #   2015.02.11. 21:13

Kérdéseimre esetleg nem tud valaki válaszolni?

Kérdéseim:
jogom van megkapni a jegyzőkönyvet a vizsgálatról?
jogom van megbizonyosodni róla, hogy aki a vizsgálatot végezte, az megfelelően kvalifikált-e?
jogom van a termékek úgymond használati utasításához, vagyis ha a bolt azt állítja, hogy össze lehet építeni az általa eladott 3 alkatrészt úgy, hogy 210 cm-nél kisebb legyen, akkor kötelesek-e megmondani, hogy hogyan?
mennyi a költsége, ha békéltető testülethez fordulok?

köszönöm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

escargot #   2015.02.10. 20:07

tudom, minimumon van, nem lehet lejjebb állítani

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

groszfater@gmail.com # e-mail 2015.02.10. 20:02

(a zuhanytálca lába állítható, akár 4-5 centit-)

escargot #   2015.02.10. 19:10

köszönöm a válaszokat!

Talán nem voltam elég egyértelmű:
megvolt a látványterv, leültünk megbeszélni, hogy 210 cm-es lesz a csempe a zuhany mögött ill ekkora a köztesfal, ehhez ajánlott az üzletkötő egy zuhanytálcát+lábat+kabint

megvettem

zuhanytálca lábbal beépítve, a 190 cm-es zuhanykabint tennénk fel, kb 2,5 cm-rel túllóg a csempén/falon

ekkor megmértük a zuhanykabint 193 cm

fizikai képtelenség összeépíteni őket úgy, hogy a megbeszélt 210 cm-nél kisebbek legyenek

kijött a boltból az üzletkötő megnézte és kijelentette, hogy kivitelezési hiba (mérés nélkül)

Egyebek - automata csaptelep dugóval rendelkezik és nem lehet azzal a fajta szifonnal összerakni, amit megvetettek velem: elismerték, visszaveszik

én fogadtam fel mindenkit, összedolgoztak, rokon meg beengedte őket a lakásomba...ott hibáztunk, hogy nem mértük meg a zuhanykabint, aminek ugye 190 cm-esnek kellene lennie

a boltban azt állították, a vásárláskor, hogy ezek így összepasszolnak, az üzletkötő választott ki mindent
Kérdéseim:

  • jogom van megkapni a jegyzőkönyvet a vizsgálatról?
  • jogom van megbizonyosodni róla, hogy aki a vizsgálatot végezte, az megfelelően kvalifikált-e?
  • jogom van a termékek úgymond használati utasításához, vagyis ha a bolt azt állítja, hogy össze lehet építeni az általa eladott 3 alkatrészt úgy, hogy 210 cm-nél kisebb legyen, akkor kötelesek-e megmondani, hogy hogyan?
  • mennyi a költsége, ha békéltető testülethez fordulok?

Köszönöm még egyszer a segítséget. Nyilván bármi egyebet veszek a jövőben milliméterre pontosan lemérem vagy leméretem.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

matthiasi # e-mail 2015.02.10. 08:05

escargot escargot !

Az előadottak alapján nem állsz nyerésre !
bementem egy fürdőszoba szaküzletbe, kértem látványtervet, és az utolsó szögig megrendeltem mindent náluk
A látványterv és a valódi terv nem azonos. A látványterv egy csali a gyenge fantáziájú vevők megnyerésére. Hasznos is mert segít elképzelni a leendő valóságot.
Egy konkrét szakszerűtlenség :
,„ szifon nem kompatibilis a csapteleppel)
Nem is kell azzal kompatibilisnek lenni. Mivel a szifon a kagylóhoz, a zúhanytálcához vagy a kádhoz kell kompatibilisnek lennie.
Ki írányította a munkát ? Mert mint írod a burkoló :
210 cm csempét a zuhany mögé, burkoló berakta a zuhanytálcát, a zuhanylábbal ill persze csempézett ”, majd
jött a vízvezeték-szerelő és nem tudta beépíteni a zuhanykabint,
Ezek csak úgy beestek, senki sem fogadta fel őket ?
Mert saját bevallásod szerint :
+ sajnos nem én felügyelem a munkálatokat).” Ok. ha te nem, de valakinek csak kellett volna.
Arról sem írsz hogy az az üzletkötő aki kijött, mire kötött üzletet , valószinű csak az anyagok eladására, kiszállítására és nem a kivitelezésre. A kettő nem ugyan az.
Na de ne ennyire bonyolódjunk bé a dolgokba. Tehát ki fogadta fel a burkolót a vízszerelőt ? Ki igazította el őket ? Vagy azok csak úgy beestek és szorgalmasan dolgoztak ?

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2015.02.10. 06:50

Az anyag és az eszközök eladója javítsa ki a kivitelezés vagy a tervezés hibáját?

www.kbs-ugyved.hu

escargot #   2015.02.09. 21:25

Azt, hogy a javítást kifizessék

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sherlock # e-mail 2015.02.09. 20:47

De mit akarsz?

www.klaw.hu - Jogról, érthetöen.
https://www.facebook.com/kovacslaw/

escargot #   2015.02.09. 19:22

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni egy fogyasztóvédelmi ügyben
Sztori röviden - bementem egy fürdőszoba szaküzletbe, kértem látványtervet, és az utolsó szögig megrendeltem mindent náluk (kivéve, az építési anyagokat, amit nem árulnak)

egyéb problémák mellett (késedelmes szállítás, hiányzó alkatrész, szifon nem kompatibilis a csapteleppel) a nagyobbik probléma, hogy vettem náluk egy zuhanylábat (garanciához muszáj szöveggel), zuhanytálcát ill zuhanykabint és 210 cm csempét a zuhany mögé, burkoló berakta a zuhanytálcát, a zuhanylábbal ill persze csempézett - jött a vízvezeték-szerelő és nem tudta beépíteni a zuhanykabint, mivel az kb 2,5-3 cm-rel a csempeszint fölé lógna (emellett a zuhanykabin oldala egy pont 210 cm-es köztes fal). A 190 cm-es zuhanykabin emellett 193 cm körül van. - (igen, megmérhettük volna mi is, de mivel terveztetett fürdőszoba volt ill a kabin 190 cm-esként lett eladva, ez nem történt meg + sajnos nem én felügyelem a munkálatokat)

Reklamáltam, az üzletkötő kijött helyszíni szemlét tartani majd 3 héttel később mikor rákérdeztem, kaptam egy semmitmondó választ, hogy nem érzik magukat felelősnek, mert kivitelezési hiba történt.

Válaszomban kértem, hogy

  1. igazolják, hogy az üzletkötőnek van megfelelő végzettsége a kivitelezés minőségének megítélésére
  2. kérem a helyszíni szemle jegyzőkönyvét - pontos méretekkel és fotókkal (nem fotózott, az én képeimet kérte el és nem mért)
  3. amennyiben kivitelezési a probléma mondják meg, hogyan lehet beépíteni megfelelően

Viszontválasz szerint

  1. kérik a jogszabályt, mely szerint nekik igazolniuk kéne az üzletkötő végzettségét
  2. közlik, hogy nem az üzletkötő szakértett, hanem a fényképeket készíteni, amelyet más szakemberek fognak megvizsgálni

és természetesen mély hallgatás arról, hogyan kellene beépíteni a cuccokat úgy, hogy jó legyen illetve mély hallgatás arról, hogy hogyan állapították meg a kivitelezési hibát.

Emellett végre felajánlottak egy személyes találkozót, amit kértem már korábban is.

A panaszom elutasítása során elmulasztottak tájékoztatni a jogorvoslati lehetőségeimről (mely békéltető testülethez kell fordulnom).

Kisegítenétek pár jogszabályi hivatkozással, mit tudok tenni, ha nem hajlandóak elküldeni a jegyzőkönyvet a helyszíni szemle megállapításairól ill mit tudok csinálni még mielőtt a békéltető testülethez fordulok.
Van-e illetéke a békéltető testületes eljárásnak?

Előre is köszönöm a segítséget.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2015.02.09. 15:31

A jótállás és a termékszavatosság jogosultja a mindenkori tulajdonos. De a kellékszavatosság, jogszavatosság minden vevőt csak a saját eladójával szemben illet meg.

www.kbs-ugyved.hu

Rirez30 # e-mail 2015.02.09. 15:22

Tisztelt Fórumozók!

Új (becsomagolt, bontatlan) műszaki terméket szeretnék aukciós oldalon eladni.
Élhet-e majd a leendő vevő az én nevemre kiállított számlával (garanciával) ?

Elnézést a nagyon amatőr kérdésért, nagyon amatőr vagyok a témában.

Üdv.

szabowo # e-mail 2015.02.03. 14:59

Pedig egyértelmű...
Adjon 10 éves garanciajegyet a boltban.
Miért kell külön igényelni?
(a honlapján minimum kijavíthatta volna már a pdf-t)

A Samsung miért csak a privilegizált boltokban biztosítja a 10 évet, ezzel már nem is foglalkozom.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2015.02.03. 12:39

Mi a problémád a válasszal?

www.kbs-ugyved.hu

szabowo # e-mail 2015.02.03. 12:05

Helyesen:
A Samsung Electronics Magyar Zrt. által Magyarországon forgalomba hozott és a "hivatalos" viszonteladóik http://www.samsung.com/hu/storelocator
által árusított 256GB Samsung 850 PRO SSD ....

szabowo # e-mail 2015.02.03. 01:54

A Samsung Electronics Magyar Zrt. 10 év garanciával árulja a "hivatalos" viszonteladóik http://www.samsung.com/hu/storelocator
által forgalomba hozott 256GB Samsung 850 PRO SSD (MZ-7KE256BW)-t.
Viszont 1+48 hónap (5év) garanciajegyet ad hozzá:
http://www.samsung.com/…D_warr-0.pdf
Hetek óta levelezek velük -több telefon - képtelenek értelmes választ adni, hogy miért nem adnak hozzá 10 éves azaz 1+108 hónapos garanciajegyet.
Egy válasz a sok közül:
> Szeretnénk Önt tájékoztatni, hogy az SSD 850 PRO sorozatú termékre a
> Samsung Electronics Magyar Zrt. 10 év garanciát vállal. Abban az
> esetben ha Önnek a jótállási jegyén 5 év szerepel, akkor lehetőség
> van a számla alapján igényelni a jótállási jegynek a pótlását,
> amennyiben a terméket a Samsung Electronics Magyar Zrt. hozta
> forgalomba.
Ezek normálisak?

Há.Zé. #   2014.11.20. 16:01

Régi emlék: minden garanciapapíron, amit régen megnéztem, szerepelt egy olyan kitétel, hogy fődarab csere esetén újraindul a jótállási idő a teljes termékre (műszaki cikkekről beszélek) és három javítás után jogosult vagyok a cserére.
Ez utóbbiról tudom (?jól?), hogy kivették a garanciával kapcsolatos rendelkezések közül, de mi a helyzet a fődarab (pl. tévénél az LCD panel, notebooknál mondjuk az alaplap stb.) cseréjével? Ez valóban nem volt törvényileg kötelező? Mostanában szűnt meg? Vagy most is benne van csak rossz helyen keresem?

A másik, kapcsolódó kérdés: normális, elfogadható dolog, ha valamit két-három-négy év garanciával árulnak pl. webáruházban (értsd: csak annyi szerepel mellette, hogy "2 év garancia" v. "2 év gyártói garancia") és utólag derül ki, hogy az egy éven túli időre más feltételek vonatkoznak, mint az első évre? (tehát nem az a gondom, hogy más feltételek vonatkoznak rá, hanem, hogy ezt nem jelzik pl. a webáruházban)

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2014.11.06. 11:06

Véleményes. Próbáld meg.

www.kbs-ugyved.hu

sandrow # e-mail 2014.11.06. 09:34

Tisztelt Fórumozók!

Érdekelne, hogy választhatok-e másik szavatossági jogot, elállhatok-e a szerződéstől a következő esetben, amennyiben igen, mire hivatkozzak?

2012 szeptemberében vásároltam egy mobiltelefont a Telekomtól. Az vásárolt készüléken kívül már a harmadikat (tehát összesen 4-et) vittem vissza a szervízbe a készülékek különböző hibája miatt. Mindhárom esetben új készüléket kaptam. A legutóbbit egy hét után kellett visszavinnem, mert nem lehetett bekapcsolni, ez volt Október 22-én. A jegyzőkönyvön vállalt kiadási határidő ma jár le, a készülékről semmi hír.

Köszönöm!

guba" # e-mail 2014.10.31. 19:00

Szabad bizonyítási rendszer van, a bizonyítékokat a bíróság mérlegeli. A "kütyükről" készült fotók bizonyító erejéről én nem mernék nyilatkozni.

Ügyvéd-Vpm.

www.drguba.hu

wanger # e-mail 2014.10.31. 05:55

Köszönöm. Tehát hiába írta, hogy új, attól nem új, ha jól értem?
Pontosan mit és hogyan kell bizonyítanom? Átvettem, kipróbáltam, és első használat után kuka. Elég ha fotózom?