Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem


Rirez30 # 2015.02.09. 14:22

Tisztelt Fórumozók!

Új (becsomagolt, bontatlan) műszaki terméket szeretnék aukciós oldalon eladni.
Élhet-e majd a leendő vevő az én nevemre kiállított számlával (garanciával) ?

Elnézést a nagyon amatőr kérdésért, nagyon amatőr vagyok a témában.

Üdv.

szabowo # 2015.02.03. 13:59

Pedig egyértelmű...
Adjon 10 éves garanciajegyet a boltban.
Miért kell külön igényelni?
(a honlapján minimum kijavíthatta volna már a pdf-t)

A Samsung miért csak a privilegizált boltokban biztosítja a 10 évet, ezzel már nem is foglalkozom.

Kovács_Béla_Sándor # 2015.02.03. 11:39

Mi a problémád a válasszal?

szabowo # 2015.02.03. 11:05

Helyesen:
A Samsung Electronics Magyar Zrt. által Magyarországon forgalomba hozott és a "hivatalos" viszonteladóik http://www.samsung.com/hu/storelocator
által árusított 256GB Samsung 850 PRO SSD ....

szabowo # 2015.02.03. 00:54

A Samsung Electronics Magyar Zrt. 10 év garanciával árulja a "hivatalos" viszonteladóik http://www.samsung.com/hu/storelocator
által forgalomba hozott 256GB Samsung 850 PRO SSD (MZ-7KE256BW)-t.
Viszont 1+48 hónap (5év) garanciajegyet ad hozzá:
http://www.samsung.com/…D_warr-0.pdf
Hetek óta levelezek velük -több telefon - képtelenek értelmes választ adni, hogy miért nem adnak hozzá 10 éves azaz 1+108 hónapos garanciajegyet.
Egy válasz a sok közül:
> Szeretnénk Önt tájékoztatni, hogy az SSD 850 PRO sorozatú termékre a
> Samsung Electronics Magyar Zrt. 10 év garanciát vállal. Abban az
> esetben ha Önnek a jótállási jegyén 5 év szerepel, akkor lehetőség
> van a számla alapján igényelni a jótállási jegynek a pótlását,
> amennyiben a terméket a Samsung Electronics Magyar Zrt. hozta
> forgalomba.
Ezek normálisak?

Há.Zé. # 2014.11.20. 15:01

Régi emlék: minden garanciapapíron, amit régen megnéztem, szerepelt egy olyan kitétel, hogy fődarab csere esetén újraindul a jótállási idő a teljes termékre (műszaki cikkekről beszélek) és három javítás után jogosult vagyok a cserére.
Ez utóbbiról tudom (?jól?), hogy kivették a garanciával kapcsolatos rendelkezések közül, de mi a helyzet a fődarab (pl. tévénél az LCD panel, notebooknál mondjuk az alaplap stb.) cseréjével? Ez valóban nem volt törvényileg kötelező? Mostanában szűnt meg? Vagy most is benne van csak rossz helyen keresem?

A másik, kapcsolódó kérdés: normális, elfogadható dolog, ha valamit két-három-négy év garanciával árulnak pl. webáruházban (értsd: csak annyi szerepel mellette, hogy "2 év garancia" v. "2 év gyártói garancia") és utólag derül ki, hogy az egy éven túli időre más feltételek vonatkoznak, mint az első évre? (tehát nem az a gondom, hogy más feltételek vonatkoznak rá, hanem, hogy ezt nem jelzik pl. a webáruházban)

Kovács_Béla_Sándor # 2014.11.06. 10:06

Véleményes. Próbáld meg.

sandrow # 2014.11.06. 08:34

Tisztelt Fórumozók!

Érdekelne, hogy választhatok-e másik szavatossági jogot, elállhatok-e a szerződéstől a következő esetben, amennyiben igen, mire hivatkozzak?

2012 szeptemberében vásároltam egy mobiltelefont a Telekomtól. Az vásárolt készüléken kívül már a harmadikat (tehát összesen 4-et) vittem vissza a szervízbe a készülékek különböző hibája miatt. Mindhárom esetben új készüléket kaptam. A legutóbbit egy hét után kellett visszavinnem, mert nem lehetett bekapcsolni, ez volt Október 22-én. A jegyzőkönyvön vállalt kiadási határidő ma jár le, a készülékről semmi hír.

Köszönöm!

guba" # 2014.10.31. 18:00

Szabad bizonyítási rendszer van, a bizonyítékokat a bíróság mérlegeli. A "kütyükről" készült fotók bizonyító erejéről én nem mernék nyilatkozni.

wanger # 2014.10.31. 04:55

Köszönöm. Tehát hiába írta, hogy új, attól nem új, ha jól értem?
Pontosan mit és hogyan kell bizonyítanom? Átvettem, kipróbáltam, és első használat után kuka. Elég ha fotózom?

guba" # 2014.10.30. 19:35

Nem köteles. Magánszemélytől új kütyüt nem tud venni, legfeljebb olyat, amelyet ő nem használt. Ön az akit a hiba keletkezési idejének és okának a bizonyítása terhel.

wanger # 2014.10.30. 16:56

Kedves Fórumozók!

Ha vásároltam egy új kütyüt magánszemélytől, de első nap tönkrement, mit tudok tenni? Köteles e visszavenni? Ki állja az oda-vissza postát?

andrea8103 # 2014.10.28. 12:38

Tisztelt Szakértők,
segítséget szeretnék kérni az alábbiakban.
2013 decemberében vásároltunk egy irodai forgószéket, amiből mostanra kiment a gáz. (rendeltetésszerű használat mellett)
Természetesen visszamentünk az áruházba, ahol azt mondták, hogy majd a gyártótól kijön egy szerelő és megnézi. Addig csereszéket nem tudnak biztosítani, pénzt vissza nem adnak. A gyártó garancialevelén az áll, hogy kérhetem a termék javítását vagy cseréjét.
Nem érzem korrektnek a forgalmazó eljárását. Arról nem is beszélve, hogy a széket visszavinni majd pár nap múlva elhozni nem kis kitérő és idő. Várom véleményüket. Köszönettel

Atis77 # 2014.05.07. 09:22

Üdv

Tescoban vettem egy kisebb értékű háztartási gépet (5600ft), ami 3 hét után tönkrement. Ugye közölték vásárláskor 3 munkanapig utána szerviz. A legközelebbi szerviz Bp VI. ker(Érden lakom). Nem volt mit tenni 2 x bekocsikáztam parkolás ect (-5000ft költség).Meg is lett javítva, de 1 hónap használat után megint elromlott. Bár addig erőlködtem az áruházban míg át nem vették, de közölték 1-1,5 hónap az átfutás. Köteles vagyok ezt kivárni, ki és mi garantálja hogy a második javítás után tartósan használható lesz-e a készülék? Megmondom őszintén már nem szeretnék foglalkozni vele. Kérhetek cserét vagy pénzt vissza?

Előre is köszönöm a választ.

jucihusi # 2014.04.20. 13:40

Kedves Forumozok, Par sorral lentebbit, ha vki olvassa szeretnem kiegesziteni, hogy a csomagot atvettem, csugyanolyan ,de hasznalt, masik keszüleket kaptam, gar.level, minden egyeb nelkül...Papirjai elvesztek. Sohivatal? Köszi.

Zoltanuss # 2014.04.12. 15:06

VAGY HOGY LOPOTT PORTÉKÁT VESZEL !!

Zoltanuss # 2014.04.12. 15:05

szabeny !

hogy a telefon megvétele után jogtalanul ne követelhesse vissza?
Bizony nem árt óvatosnak lenni mert még azt állíthatja az eladó, hogy elloptad tőle azt a készüléket.

De megoldod ügyvéd nélkül is !!

Zoltanuss # 2014.04.12. 15:01

Az internetről rengeteg szerződés mintát lehet letölteni. De konstruálhatsz magad is.
Pl. így

A.v szerződés

Aluírott XY mint vevő / adatai / megveszi ZW eladó kizárólagos tulajdonát képező szerkentyűt / gyárt. szám stb. 160 millió petákért, amit a készülék átadásával egy idejüleg az eladó rendelkezésére bocsát. Az eladó kijelenti, hogy a szerkentyű kizárólagosan az ő tulajdona, arra senki más igényt nem tart stb. stb.kk. Pl. 126 évig működő képes. A felek kijentik, hogy a szöveget megértették azt szabad elhatározásukból kötötték stb.

pl ha később kiderül, hogy a szerencsétlen vevő csak zsarolás miatt vette meg a készüléket még vissza is csinálhatja azt a szerződést
Dátum aláírás esetelg tanúk.
De hát minden háztartásban csak akad szerződés azt mint mankót lehet használni.

szabeny # 2014.04.10. 20:53

Tisztelt Ügyvédek!
Egy internetes hirdetőoldalon vettem fel a kapcsolatot egy úrral. Használt mobiltelefonját árulja. Szeretném megvásárolni tőle, azonban vannak fenntartásaim. Többen tanácsolták hogy adás-vételi szerződés készüljön az üzletről, azonban nem tudom hogy ennek a dokumentumnak mit kell tartalmaznia. Volna olyan szíves felvilágosítani ennek a megírásának helyes módjáról egy mobil esetében, hogy mit tartalmazzon?
Illetve szükséges-e még valamilyen iratot, szerződést írni, hogy a telefon megvétele után jogtalanul ne követelhesse vissza?
Válaszát előre is köszönöm!

jucihusi # 2014.04.09. 14:52

Kedves Forumozok!
Szeretnek tippet, vagy tanacsot kerni ha tudna valaki segiteni az alabbi problemaval: Tavaly vettem egy digitalis belterit(sat,de tud földit is) az interneten. Februarban elromlott, a tuner kampec. Visszaküldtem, majd röpke 1 honap mulva visszakaptam, gyakorlatilag javitatlanul(10mp-re tert magahoz e gep...), ujra szerviz, de egy tertis levellel, mivel serelmeztem a sokaig tarto javitast, es hogy a sajat költsegemen kell Pestre küldenem, mar masodszor. Közben sms-ben azt az infot kaptam, hogy nincs ez a keszülek, hasonlo tudasu van, köteles vagyok elfogadni. Ma meg is kaptam a csomagot fekete csomagolasban. Nem tudom mit veszek at.(meg a postan van) Mit tegyek? Fogytatni a Posta meggazdagodasat(nincs velük bajom, amugy), vagy lehet, hogy a csomagban van a valaszlevel, ki tudja? Az ipse nem kezdte ez lejött hamar, de ez kicsit erös. Ha atveszem elfogadom a cseret, valoszinüleg mas tipusu keszülekket, vagy nem , de akkor meg ö van nyeregben , mondvan, mindent megtett... Nekem elegem van a postazasokbol, meg abbol, hogy 60 napja nem lathatok TV-t. Tudna esetleg valaki valami hasznosat? Nem bontom ki bemegyek a Fogyvedre elöttük bontom ki, es panaszt teszek, vagy nem tudom? Köszi szepen.

Immaculata (törölt felhasználó) # 2014.03.22. 07:31

Az biztos, hogy a forgalmazóhoz kellett volna fordulnod, mert ha éppen Kínában gyártják a terméket, akkor sem kell Kínába utaznod.

Megvan annak a láncolata, hogy ki kivel áll szerződéses jogviszonyban, kinek kivel szemben van joga és kötelezettsége.

Atip10h # 2014.03.21. 22:02

Tisztelt Ügyvédek!

Egy olyan jellegű probélmával fordulok Önökhöz, melyhez konkrét megoldást várok.

2012. 12. 19. -én vásároltam egy első osztályű rugós ágybetétet az Auchan Magyarország Kft. Dunakeszi Áruházában. Kb. 4-5 hónapig tökéletesen működött, majd rendeltetés szerű használat mellett a felülete megnyúlt, a rugók recsegnek-ropognak, nyikorog az egész. A matrac most olyan, mintha 20 éve folyamatosan használnánk és ugrálnánk rajta. Erre a következő lépéseket tettük: A garnaciális papíron az van leírva, hogy :" Jótállás bejelntése: A jótálási időn belül vállalatunk biztosítja a terméken jelentkező- a jótállás körébe tartozó hibák díjmentes javítását. A jótállási igényét szabad választása szerint akár az eladás helyén akár közvetlenül a gyártónál bejelentheti. Az ügyintézés gyorsítása érdekében javasoljuk, hogy az igényét közvetlenül a gyártónak jelentse be. A hibákat, azok felismerése után haladéktalanul kérjük írásban vállalatunknak bejelenteni. Cím: Matraco Kft. 2890, Tata, Fekete u. 2. A hiba elhárítására szakemberünket előzetes időpont egyeztetés után a helyszínre küldjük. Ha a hiba olyan természetű, hogy a termék a helyszínen nem javítható, a terméket saját költségünkre el - és megjavítva visszaszállítja."

A hibát levélben a gyártó felé bejelentettük, garanciális időn belül, az érkeztetése megtörtént, 2013. 11. 14.-én átvették, majd ezt követően eltelt több, mint egy hónap várakozással, többször kerestük telefonon a céget, de senki nem vette fel, ekkor döntöttünk úgy, hogy Békéltető Testület felé fordulunk segítségért. Ők el is kezdték a kivizsgálási folyamatatot, ismételten eltelt több, mint egy hónap, majd kitűzték a meghallgatás időpontját mára, 2014. 03.21. A tárgyalás időpontja előtt két nappal meglepő módon felkeresett minket a Rotte Group Kft. telefonon egyezkedési céllal, de mi azt a tanácsot kaptuk, hogy telefonon ne kössünk egyezséget. Így is tettünk, említettük, hogy majd a Békéltető Társaság előtt kötünk egyezséget.

Megjelentük az említett időpontra, egy hölgy volt a kijelölt tag, viszont a gyártó részéről senki nem jelent meg. A hölgy azzal kezdte a mondókáját, hogy " Az Önök ügyével egy probléma van" s elkezdte részletezni "hátulról jövősen", hogy nem érti, hogy miért nem ahoz a céghez fordultunk, ahol vásároltuk a matracot. Illetve, arra hivatkozva, hogy a blokk egyben szerződés is, az Auchan-nel kellett volna granciába javíttatni vagy cseréltetni a terméket, annak ellenére, hogy 10 kg feletti termékről van szó és a méretéből kifolyólag nem lehet csak úgy rohangálni vele, annak ellenére, hogy a fent említett garanciális feltételek szerint bizalommal fordulhatok a gyártó felé is, sőt a gyorsabb ügyintézés érdekében külön ezt kérik, s az Auchan is így tett volna, illetve a terméknek normál módu garancia levele van, szervízzel összeköttetve. Ennek ellenére a t. hatóság hivatkozva arra, hogy rossz céghez fordultunk, ezzel lezáratta az ügyet és aláíratta az ehez szükséges jegyzőkönyvet, s bizonygatta azt, hogy az Auchan-nel kell rendezni az ügyet. Folyamatosan ismételgette, hogy lényegében a gyártó nem köteles garanciális ügyekkel foglalkozni.

Nekünk, mint fogyasztónak az jött le, hogy a tárgyalás előtt a gyártó cég felkeresett minket egyezség céljával, mi ezt hivatalos személy előtt szerüttük volna ezt rögzítettni, vélhetően a Rotte Group Kft. ezt az egyezség hiányát jelezte a Békéltető Társaság felé, majd a t. hatóság egy hivatkozásra lezárta az ügyet. A legmeglepőbb észrevételünk azt volt, hogy a t. hatóság nem vett figyelembe több fontos információt a garanciális levéllel kapcsolatban, hisz nekünk kellett újra felolvasni a fontosabb részleteket, ezzel egyben indokolva lépéseinket, többek közt,a jótálási igény bejelentésének menetét és módját, melyre a t. hatóság ép kéz-láb elfogadható választ nem adott. Sőt, megdöbbent arccal hallgatta az általunk felolvasott újabbnál újabb fontos és lényeges részleteket, információkat.

Úgy gondoljuk, hogy a t. hatóság nagyon felületesen kezelte az ügyünket, annak ellenére is, hogy megjegyeztük, hogy a Rotte Group Kft. részéről senki nem jelent meg, hiszen az értesítésben kiemelik, hogy " Bármelyik fél távolléte a fogyasztói jogvita egyezséggel történő rendezését akadályozza. "
Ebből kiindulva, utólag rengeteg kérdés, aggály merült fel bennünk, hogy egy egyszerű garanciális javítás kérelme sajnos idáig fajult el.

Természetesen a reklamációnkat fenntartva szeretnénk komoly, határozott segítséget kérni, hogy kihez, hová fordulhatunk, mik a következő lépések. A legfontosabb kérdésünk, hogy milyen jogaink, lehetőségeink vannak garanciális- szavatossági címszó alatt. Sajnos a kijelölt jogász úgy tűnt, hogy nem a mi érdekeinket képviselte és feleslegesen "rángatott be " minket, hiszen ezt levélben is leírhatta volna. Nem gondoltuk, hogy ügyvédi segítségre szorulunk. Szeretnénk valakitől mihamarabbi segítséget kérni.

Tisztelettel várom válaszukat!

Bazsi85 # 2014.02.06. 08:51

Sziasztok!

Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy 2 és fél éve vettem egy matracot, amire elvileg 15 év jótállást adtak. Az előírt forgatáskor azt tapasztaltuk, hogy az egyik táskarugó érezhetően kiszakadt a táskából, és lassan át fogja szakítani a huzatot. Jegyzőkönyvet felvettek majd pár nap után azt mondták hogy ezzel nem tudnak mit csinálni, mert a 15 év a rugókra van. Ebben az esetben mit lehet tenni?

backett # 2013.11.14. 12:30

Sziasztok.

Egy garanciális külső merevlemez meghibásodott, így nem férek hozzá az adatokhoz. Szó nélkül cserélnék a terméket, azonban adatmentést nem végeznek. Javasolták az egyik ilyen céget, aki 130e Ft-ért csinálná meg a mentést.
Azt gondolom, hogy ha egyszer egy adattárolót adattárolásra használok és a termék hibája miatt nem tudok ezekhez az adatokhoz hozzáférni, akkor nem nekem kellene ezt fizetni.
Miként tudom ezt ráterhelni a gyártóra, ill. forgalmazóra?

Köszi.

Laci

Asher # 2013.10.22. 10:13

Sziasztok.

Vettem 10. hó 1.-én, egy hűtőgépet, vagyis csak megírtuk a hitelszerződést, és a boltos megrendelte az eszközt. Viszon már 20 napja nem érkezett, hiába megyek érdeklődni, ezt mondják, hogy majd, ha megjön. Ilyenkor mit tehetek? Van valamilyen határidő, az árú átvételére? Vagy visszavonhatom a szerződést? Előre is köszönöm.