Internetes vásárlás (Vatera)


Japizo # 2013.11.11. 07:59

Tisztelt Fórumozók!
Az alábbi ügyben szeretnék tanácsot kérni, mit lehetne tennem:
A Vaterán egy telefonra licitáltam amit meg is nyertem. Sürgősen kellett volna ezért nagyon örültem, hogy "azonnali" postázás volt megjelenítve. Az aukció zárása után 3 órával elutaltam az összeget. A kapcsolatot - telefon hívásra nem reagálva - csak emailon tudtam felvenni. Eltelt 1 hét és nem történt semmi. Ekkor kaptam egy üzenetet, hogy sürgős külföldi kiküldetést kapott és november elején érkezik haza, legyek türelemmel. Közben megnéztem, hogy akkor rövid időn belül kb. 10-11 aukciója zárul amire valószínűleg nem tud reagálni. A lényeg: én írtam több emailt és kértem, hogy utalja vissza az összeget de sajnos a mai napig semmi nem történik az ügyben és nem is válaszol. Mit tegyek vagy tehetek?

hattyúdal # 2013.10.31. 22:02

Írhatsz a kapcsolatfelvételre, de erőszakkal ők sem vehetik el tőle.
Láttam én már sok mindenre hivatkozni, ellopták, összetört, elázott, festékes lett....a kifogások tárháza végtelen.
Többnyire akkor fordul elő ilyen, ha kevesli az ellenértéket az eladó.
Bíróságra adott esetről még nem olvastam a vatera fórumán....

Kenderice # 2013.10.31. 20:13

Azért kérdeztem, mert ezt olvastam a vaterán (ptk 211.§-ra hivatkoznak):
"Az eladónak a vatera.hu oldalra feltett ajánlata szerződéskötési nyilatkozatnak minősül, vagyis ha a termékre licitáltak, az eladási szándéktól elállni már nem lehet. Az aukció lezárását követően a szerződéskötés automatikusan létrejön. Így a szerződésben foglaltakat mind a vevő, mind az eladó köteles teljesíteni. Az eladó köteles a felkínált terméket a kialakult áron a vevőnek eladni, a vevő pedig köteles a terméket ezen az áron megvenni."
Tehát ha az eladó nem akarja eladni a leütött terméket, akkor csak a bírósági út marad?

hattyúdal # 2013.10.31. 19:59

Azon kívül, hogy negatívra értékeled, érdemben nem tudsz semmit tenni....

Kenderice # 2013.10.31. 19:35

Mi a helyzet abban az esetben, ha aukciós portálon az eladó nem hajlandó eladni a terméket az árverés befejezése után a nyertes vevőnek?
Azzal indokolja, hogy már eladta másnak az aukció vége előtt.

eisi73 # 2013.10.07. 19:39

Üdvözletem!

EGy kis tájékoztatást szeretnék kérni a hozzáértőbbektől.
2012.03.06-án volt egy eladásom, amiért akkor nem számláztak, mivel az akkori ÁFF-ük szerint, a 300Ft alatti tételeket nem számlázták.

Ma viszont érkezett egy email, hogy fizessek be 205Ft-ot, mivel „A Vatera őszi megújulása miatt elkerülhetetlenné vált, hogy a 300 Ft alatti, eddig ki nem számlázott tételekről is kiállítsunk számlát. A 300 Ft alatti számlázásra az Általános Felhasználási Feltételek biztosítanak számunkra lehetőséget.
Ha eddig nem számláztak, akkor a változás után, visszamenőleg lehetőségük van rá? Ha változot az ÁFF, amit én nem fogadtam el, nem is lettem tájékoztatva, akkor milyen alapon vonatkozna rám?
Mennyi időre visszamenőleg követelhetnek?

Jogos-e a követelés?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv, eisi73

Guger # 2013.09.05. 20:07

Segítséget szeretnék kérni!
A zsibvásár oldalon licitáltam egy termékre (egy szőrtelenítőre). A képen egy original csomagolásban lévő gépet láttam. A licitálást megnyertem, átutaltam a pénzt az eladónak, majd ő kis idő múlva el is postázta a terméket nekem. Előtte azonban megkérdezte, hogy kibontsa-e a terméket, hogy ellenőrizze működik-e, mert ha akkor derül ki, hogy rossz, amikor már a terméket átvettem, akkor ő nem állja a további költségeket (oda-vissza postázást). Erre én (ó balga) azt írtam, hogy próbálja ki.
A termék megérkezett, a gép azonban nem volt vmi hibátlan állapotú: az oldalán szét van nyílva az illesztésnél, a szörtelenítő kés részénél pedig poros (használtnak tűnik vagy legalábbis nem olyannak, mint ami csak két napja lett kibontva) - ez még nem is zavart volna annyira, ha működik rendesen, de nem működik. Helyesebben, amikor a gépet bekapcsolom elindul, de amint szőrrel találkozik leáll az egész! Az eladó nem hajlandó a pénzemet visszautalni vagy kicserélni a terméket egy bontatlan verzióra sem. Lehet, hogy tényleg nem volt használt, de pl. már több éve állt a szekrényben vagy ilyesmi, amitől a gép már nem működik. Ebben az esetben mi a teendő? Milyen lehetőségem van?
Köszönöm előre is a segítséget!

Agent Cooper # 2013.09.02. 13:20

Kedves forsi!

Mielőbb küldje el igazolható módon (pl. ajánlva) a Vatera levelét és a befizetést igazoló bizonylatot a behajtó cégnek. Ha mégis fizetési meghagyást bocsátanának ki -, amit kétlek, - akkor annak mondjon ellent, hiszen a partnere által kitűzött határidőn belül teljesítette a befizetést.

Üdvözlettel: Agent Cooper


védelem és sértetti képviselet
e-mail: bartas@bartinfo.hu
http://frzs.hu/hir.php?…

forsi # 2013.09.02. 11:03

Üdv.

Segítséget szeretnék kérni. A Vaterának tartoztam két számlával 310,- és 340 forinttal.. Júli 28-án kaptam egy levelet (e-mail), miszerint fennálló tartozásom 650 ft és a 340 ft-os számlám már több mint 7 napja lejárt. A behajtási résznél pedig írják: "Amennyiben ezen levél keltétől számított 7 naptári napon belül fenti számlája nem kerül kiegyenlítésre, abban az esetben felhasználói fiókja felfüggesztésre kerül és termékei lejárt státuszt kapnak.
Ha ezt követően - további 7 naptári napon belül - sem sikerül rendeznie lejárt számláját, akkor a Vatera piacterén érvényes Általános Felhasználási Feltételek (ÁFF) alapján - melyet Ön a regisztrációval és a piactér használatával elfogadott - fennálló kötelezettsége követeléskezelő partnerünkhöz kerül behajtásra."

Én az itt megadott 2*7 napon belül aug 2-án kifizettem a 650 ft-ot. Az első számlám (310 ft)azonban már behajtóhoz került. Kérdésem jogos volt ez? Mert én úgy gondolom, hogy ugyan azASZF-ben benne vannak a szankciók, de ebben a levélben a második számlám megfizetésére adott határidővel az egész követelésre vonatkozóan adtak új határidőt a szankciók életbe léptetésére, tehát nem volt jogos a behajtás megkezdése. Most már fizetési meghagyást akarnak küldeni, ezért kérem a segítséget, mert ha nincs igazam nem szeretnék 310 ft miatt több tízezret kifizetni.

Destroyer # 2013.08.24. 12:55

Tisztelt Fórumozók!

Vaterán eladtam egy terméket(iPhone3)(2013 február), melynek a jutaléka 2200Ft volt. Az adásvétel a vevő felszívódása miatt nem jött létre, de negatívot nem adtam neki, mert féltem a bosszúnegatívtól, hisz a vatera köztudottan (elnézést ezért), de szarik a dolgok jogosságára, hisz csak közvetítő. Nos, valahogy áprilisban jött egy új vatera szabály, ami szerint a 21 napnál régebben nem értékelt adásvételeket a vatera sikeresnek tekinti és kiszámlázzák a jutalékot. Hosszú ideig inaktív voltam és amint reaktiváltak azonnal elkészítettem a semleges értékelést. Én azt gondolom, hogy visszamenőleg nem követelhetik a jutalékot, hisz annak jogossága az új szabály bevezetése után lenne csak érthető. Mit tanácsolnak? Érdemes vernem az asztalt és ha igen, akkor hol célszerű ezt tennem? Köszönöm, hogy elolvasták!

Flanagabi # 2012.11.05. 12:41

Sziasztok!

Egy kis segítséget ill tanácsot szeretnék kérni tőletek.

A napokban vásároltam egy terméket a Vaterán.
Az eladó egy számomra ismert kft. volt, amelynek webshopjából korábban többször is vásároltam.
Nagyon kedvező volt a fix ár - le is ütöttem - majd az egyik közösségi oldal azonos érdeklődésű klubjában meg is mutattam a linket a tagoknak. Egy másik - számomra ismeretlen - klubtag azonnal leütötte a másik terméket is. Szépen meg is beszéltük, hogy milyen jó boltot csináltunk. A másik vásárló tájékoztatott, hogy e-mailt kapott az üzlettől, miszerint a termék súlyosan sérült, nem szállítható és hogy vegye fel velük a kapcsolatot telefonon. (Hozzáteszem - az aukció tárgya egy garanciás, kifogástalan állapotú termék) A telefonban tájékoztatták, hogy semmiféle sérülésről nincs szó, csupán az egyik kolléga rosszul adta meg az eladási árat.
A leütött ár valamivel több, mint duplájáért kínálták eladásra a terméket. Néhány órával később az én postafiókomba is megérkezett a levél az állítólagos sérült, bla bla szöveggel. A fentiek miatt kizárólag írásban beszélek velük, de csak mellébeszélnek és a telefonos megbeszélést erőltetik... Közben kiderült, hogy volt egy teljesen ismeretlen harmadik vásárló is, akivel szintén ezt játszották el. Ő már le is adta negatív értékelését a Vaterának, a történettel együtt.

Milyen lépéseket tehetnék, hogy megkapjam a terméket?
Menjek a fogyasztóvédelemhez?
Milyen irányba indulhatok el?

A Vaterától ezt az üzenetet kaptam:

A Polgári Törvénykönyv a szerződés létrejöttéről szóló, 211. § értelmében, aki szerződés kötésére ajánlatot tesz, ajánlatához kötve marad az online aukciós értékesítés jellegéből kifolyólag. A törvény értelmében tehát, az a vevő, aki a vatera.hu oldalon ajánlatot tesz, vagyis licitál, az a licittől a későbbiekben nem állhat el, az ajánlati kötöttség kizárása nem lehetséges.
Az eladóknak a vatera.hu oldalra feltett ajánlataik szerződéskötési nyilatkozatnak minősülnek, vagyis az ettől való elállás sem lehetséges. Az aukció lezárását követően a szerződéskötés automatikusan létrejön, és a szerződésben foglaltakat mind a vevő, mind az eladó köteles teljesíteni és betartani, vagyis az eladó köteles a felkínált terméket a kialakult áron a vevőnek eladni, a vevő pedig köteles a terméket ezen az áron megvenni.

Fricike05 # 2012.11.02. 18:34

Kedves egyenes.ági!

Nagyon szépen köszönöm a választ, a sok jótanáccsal!

tothvili # 2012.11.02. 16:12

Tudja valaki, hogy hová tűnt a " ki jöhet be a házamba " című topik ?

Fricike05 # 2012.11.02. 12:58

Nagyon szépen köszönöm! Nem voltam biztos benne hogy az új termékekre vonatkozik-e valami külön szabály.

Véleményem # 2012.11.02. 12:06

Persze, szabályos. Írj le mindent szépen a hirdetésbe.

Fricike05 # 2012.11.02. 09:28

Tisztelt Szakértők!

Ha a vaterán újként hirdetek meg egy terméket kell róla számlát vagy nyugtát adni?
Magánszemélyként hirdetem, saját ruhát, amit egyszer megvettem, de nem lett jó,tehát végülis új, sosem volt hordva. Az akkori blokkja, címkéje már nincs meg.
Számlát, nyugtát nem tudok adni mert nem vagyok kereskedő, hanem magánszemély. Szabályos így hogy újként hirdetem?

spgabor # 2012.10.24. 15:47

Tisztelt Jogi fórum!

Egy vaterás értékesítéssel és garanciával kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Eladtam 8000 forintért (plusz 800 ft posta) egy 3G routert. Ezt eredetileg magamnak vettem e-bay-ről, de közben találtam egy másik típust, ami megfelelőbb számomra, így még a megérkezése előtt tudtam, hogy el fogom adni és az árából megveszem majd a másikat. Amikor az első megjött, kipróbáltam hogy jó-e. T-mobil-os mobilnettel kb 1,5-2 órát használtam hiba nélkül. Ekkor lefényképeztem és felraktam vaterára újként, de úgy, hogy garanciát nem vállalok rá. Mivel kipróbáltam, biztos vagyok benne, hogy a működésében nem lehet hiba.
Miután az aukció lejárt, a routert kipróbáltam ismét kb 10 perc erejéig, mielőtt becsomagoltam volna. Pénz átutalás, postázás megtörtént.
Majd a vevő jelentkezett, hogy nem jó a termék, mivel nem tud internetezni. Elmondása szerint egy ismerősének is ilyen van. Annak a beállításaival összehasonlították a tőlem vásároltat és egyik működik, másik nem.
Követeli vissza a pénzét. Mivel garancia nélkül töltöttem fel aukcióra és kipróbáltam kétszer is a terméket, ezért nem akarom elhinni, hogy elromlott, amíg odaért a vevő címére. Így jeleztem, hogy nem áll szándékomban a termék árát visszautalni, amire a következő választ kaptam:
"Ajánlanám figyelmébe,az ide vonatkozó jogszabályt,ami az EU-ban (Magyarországon is) az internetes új termék vásárlására vonatkozik (attól függetlenül,hogy mit jelölt be a garancia rubrikába)
Sajnálom,hogy erről kell beszélnünk,mert a visszajelzések alapján nem ezt vártam öntől."
Felajánlottam, hogy ha elmondja, pontosan mi a hiba, esetleg segíthetek a beállításban (kicsit bonyolult a menüje elsőre, több helyen is kell beállítást végezni rajta). Mivel nálam működött, kizártnak tartom, hogy három-négy nap múlva már nem. Valamint, hogy másik ilyen routert is próbáltak, mi a garancia, hogy ha visszautalom a pénzt, visszapostázzák a terméket, valamint azt postázzák-e amit eredetileg elküldtem.
Próbáltam segítőkész lenni és nem állt szándékomban senkit átvágni, ezért kérdezem, hogy ilyenkor vissza kellene utalnom a pénzt, vagy tartanom kellene magam ahhoz, hogy a termékre nem vállaltam garanciát, nálam működött, ezért nem áll módomban visszavenni a routert.

Előre is köszönöm a választ!

Üdv:
spgabor

Omlás # 2012.10.17. 09:39

Tisztelt Jogi fórum!

Értékesítésre kínáltunk magán tulajdonunkban lévő quad járművet. Van egy kitartó érdeklődő, aki angol és Angliában hajón dolgozik. A pénzügyi rendezéshez az un Paypal számlanyitást ajánlotta, amin keresztül Ő elutalja a vételárat a mi paypal számlánkra. Házhoz küld egy szállító cég képviselőit, aki a quad elvitelét intézi. A paypal lehetőséget ad a vevő részére 45 napig reklamálni.
A gondunk az, hogy a vevő csak fényképeken látta a gépet.
Tartunk attól, hogy ha kiér hozzá a quad, akkor fog különböző kifogásokkal előállni, illetve nem tudjuk mi biztosít bennünket arról, hogy visszakerül hozzánk a gép az eredeti állapotában.
Internetes vásárlás esetén járműre létezik olyan adás-vételi szerződés EU-s jogoknak megfelelő, amit aláirva biztosítja az eladót és a vevőt? Milyen jogszabályokra kell feltétlenül figyelnünk?
Az email váltás esetleges gond esetén hivatalos bizonyítéknak számít?
Mielőbbi válaszukat várom!
Köszönettel: Omlás

Véleményem # 2012.09.27. 09:18

vgerzs

Ne foglalkozz vele...

Véleményem # 2012.09.27. 09:16

elegant

Én nem csinálnék belőle ügyet. Add el másnak. Bukni nem buktál semmit, most futnál feleslegesen egy csomó kört, hogy valakire ráerőltesd az egyik meghirdetett tárgyat.

Véleményem # 2012.09.27. 09:13

Fenyegetőzzön csak. Te tájékoztattad őt, szerintem ez korrekt és rendben volt így. Nézd át a vatera szabályzatot hátha okosabb leszel.
Ha szándékodban áll vissza adni a pénzt és a laptopot visszavenni így, akkor szedj össze ennyi pénzt.

yoshimurars3 # 2012.09.26. 17:22

Hello kérlek benneteket segítsetek!

Vateran eladtam egy laptopot 170ért oda írtam hogy garanciális elküldtem a garancia papírt is..
Mondtam a srácnak telefonban ,hogy az usb3 nem mindig müködik viszont a hirdetésben nem volt benne.
Na már most garanciában nem akarják megjavítani vagy mit beszélnek és most kéri vissza a termék árát
a termék átvételétől eltelt egy hét de most tanácstalan vagyok a pénz már nincs meg mert elköltöttem.
De ő meg ügyvéddel fenyegetőzik meg valamilyen 8napos vissza vásárlási dolgoz beszél.
Nem nagyon értem mi ilyenkor a teendő.
valaki segítsen sürgős köszönöm

elegant # 2012.08.10. 19:56

Sziasztok.

A Vaterán villámáron leütötte egy Úr az általam kínált fali díszt 50 ezer forintos áron.

Az Úr úgy döntött, hogy nem szándékozik neki kifizetni a terméket, mert nem is rendelt ilyet.

A tények szerint pedig igen :)
Leveleimre nem reagál, pedig adtam neki türelmi időt is.
Polgári Törvénykönyv a szerződés létrejöttéről szóló, 211. § értelmében aki szerződés kötésére ajánlatot tesz, ajánlatához kötve marad az online aukciós értékesítés jellegéből kifolyólag.
A törvény értelmében tehát, az a vevő, aki a www.vatera.hu oldalon ajánlatot tesz, vagyis licitál, az a licittől a későbbiekben nem állhat el, az ajánlati kötöttség megszüntetése nem lehetséges.
Az eladóknak a www.vatera.hu oldalra feltett ajánlataik szerződéskötési nyilatkozatnak minősülnek, vagyis az ettől való elállás sem lehetséges.

Az aukció lezárását követően a szerződéskötés automatikusan létrejön, és a szerződésben foglaltakat mind a vevő, mind az eladó köteles teljesíteni és betartani, vagyis az eladó köteles a felkínált terméket a kialakult áron a vevőnek eladni, a vevő pedig köteles a terméket ezen az áron megvenni.
Ezeknek a jogoknak esetleges szerződésszegés esetén polgári peres eljárás során lehet érvényt szerezni?

vgerzs # 2012.07.27. 08:19

Sziasztok, egy elég kellemetlen ügyben kérném a segítségeteket.

A Vaterán meghirdettem egy olyan készüléket, amelynek volt törékeny alkatrésze is. A vevő eleinte a személyes átvételt jelölte meg, aztán később mégis azt kérte, hogy postán küldjem el neki a terméket. Kérdezte, hogy mennyi lenne ennek a költsége, én azt írtam vissza, hogy ajánlottként feladva 1080 Ft lenne. Azt írta, így rendben van a dolog. Mivel viszonylag sérülékeny darabokról volt szó, gondosan becsomagoltam a dobozon belül a darabokat. Ennek ellenére jött tőle az e-mail, hogy az egyik alkatrész eltört a szállítás közben. Ezután azt követelte tőlem, hogy fizessem vissza neki a teljes vételárat postaköltséggel együtt.

Én ezt nem tartom jogosnak, mert Vaterán a vevő szokta jelezni, ha értékbiztosítottként kéri a szállítást (a magasabb postaköltség miatt), ő pedig ezt nem kérte, ezzel szerintem vállalta a kockázatot (igaz, explicit módon én sem jeleztem, hogy törékenyként mennyi lenne a szállítás). A Posta nem vonható felelősségre, mert nem volt értékbiztosítás, ezért úgy döntöttem, hogy a vételár felét visszautalom neki, így közösen viseljük a kárt. Talán még ezt sem lettem volna köteles megtenni, de így éreztem korrektnek a dolgot.

Azóta követelőzik e-mailben, hogy térítsem vissza neki a teljes összeget, vagy küldjek egy másikat az előző helyett (használt termékről lévén szó ez eléggé nonszensz). Még azt is felajánlottam, hogy ha semlegesre értékel, akkor visszafizetem a fennmaradó összeget is, bár ezt egyáltalán nem érzem kötelességemnek. De azt természetesen nem vállalom, hogy fizessek vissza mindent, és még egy negatívot is kapjak. Ő erre sem volt hajlandó, mondván, ha majd én visszafizetek mindent, és értékelem őt semlegesre, akkor majd ő is megteszi. Ezt azért nehezen hiszem el az adott helyzetben.

Azt kérdezném, hogy ilyenkor kinek van igaza? Hiszen sem én nem tudom bizonyítani, hogy nem volt törött az alkatrész, mikor postára adtam, sem pedig ő, hogy nem ő törte el és most rajtam akarja leverni a kárt. 100%-os a visszajelzési mutatóm egyébként, soha senkit nem vertem át, és most sincs ez másként.

A segítségeteket előre is köszönöm!

-blanka- # 2012.04.16. 18:16

Sziasztok!

Elnézést, kicsit hosszú lesz, de pontokba szedtem, a tisztánlátás végett írok le mindent:

  1. Két hónapja Vateráztam magamnak egy garnitúra jó állapotúnak hirdetett, de használt nyári gumiabroncsot 40 ezer forintért (+2000 kiszállítás).
  2. Múlt héten - jó idő lévén - mentem el a gumishoz, ahol kiderült, hogy mindegyik gumi lyukas. A hiba az oldalfalon van, szúrt "seb", szabad szemmel nem, illetve csak célzott kereséssel vehető észre, csak pumpálás hatására jön elő nyilvánvalóan, nem javítható, a gumis szerint pedig a gumi "kuka".

Ezért vissza szeretném csinálni az üzletet.

3. Megkerestem az eladót, aki arra hivatkozott, hogy:
A. a gumit megnéztem, átvettem (ez alatt a gyakorlatban azt kell érteni, hogy az esti átvételkor kb. egy perc alatt végigpörgettem a négy kereket az utcai lámpa félhomályában, ekkor valóban nem vettem észre hibát (ld. fent), kifizettem a gumikat);
B. a vásárlás óta eltelt két hónap;
C. a hirdetésben feltüntette, hogy a gumira nem vállal garanciát;
D. a hibáról nem tudott.

4. Az én álláspontom:
A. A hiba csak fújva jelentkezik. Felfújni csak felnin lehet, DE a felnire csak a gumis tudja felhúzni, így nekem esélyem sem hogy a hibára előbb fényt derítsek. A gumishoz nem mentem el előbb, mert _nyári_ gumit vettem, az idő pedig csak most indokolta a téli-nyári cserét.
B. A Vaterán explicit módon rákérdeztem, hogy rendben van-e a gumi (az oldalfal állapotára is), erre érkezett válasz (igen, rendben), licitet csak ennek tudatában tettem. A hirdetés szövege alapján "jó állapotú, nem félrekopott" gumit árul. A gumis szerint (akinél a probléma kiderült) a gumi a lyukakon kívül kagylós, púpos.
C. Állítása szerint a gumi a bátyjáé volt, mégsem tudott arról, hogy szakadt. A Vaterára feltett képeken persze csak a futófelület látszik, az oldalfal (ahol a probléma van) nem. A háttérben másik nagy csomó gumi - rossz indulatúan azt is hihetném, hogy a valóság nyugatról behozzuk használtan-itthon elpasszoljuk eset forog fenn, igaz, ez már a bulvár kategória.

5. Zárszó:
A kerekek a hirdetés szövegével ellentétben nem "használtak" hanem használhatatlanok, így, mint olyan nulla forintot érnek.

Az eladó egyelőre nem hajlik a megegyezésre, ezért jogi útra fogom terelni a dolgot, mert ennyi pénzt nem tudok szó nélkül bebukni, a kocsim meg persze töretlenül téli kereken.

És "Murphy-törvénye" is van: a Vatera megköveteli a vásárlást követő értékelést, ennek hiányában adott összeg (a 40 ezer forint ide tartozik) fölött nem használhatom. Hogy ezt feloldjam, múlt hét szerdán beadtam a derekam, és leadtam a pozitív értékelést, persze három nap múlva, szombaton derültek ki a fentiek.

A fentiek ismeretében nagyon hálás lennék, ha megkaphatnám hozzáértők véleményét a dologról: van esélyem, hogy viszont lássam a pénzemet, vagy legalább egy részét?