Internetes vásárlás (Vatera)


Gabicsek # 2012.03.12. 20:09

Jobban jársz,ha a felét kifizeted, mielőtt polgári- és büntetőügyet indít.

bigdady # 2012.03.12. 19:50

Ha már nálad is újraindulgatott, akkor korrekt ajánlat a szervizköltség fele.

Ádee # 2012.03.12. 19:02

dyca

Mivel személyes átvétel történt,neki már akkor látnia kellett volna,amit később állít.
A többi csak üres fenyegetőzés,írd meg neki,hogy részedről az adásvétel lezárva,tegyen amit jónak lát(úgysem fog semmit).

zsanett1217 # 2012.03.12. 16:31

Az én értékelésem alá írta ő. Engem negatívan értékelt, én meg őt semlegesen és az alá írta azt, hogyha kiderül hogy alaplaphibás a telefon akkor annak jogi következménye is lesz. Bár mint írtam, most a mai napon írt, hogy egyezzünk meg ismét, és majd fizessem ki a szervíz költség felét. Szerintem ez nem kötelességem, ugye?
Köszönöm egyébként a választ! :)

végrehajtó1 # 2012.03.12. 15:50

Írd vissza a te értékelésedbe hogy nem szakszerüen használta és ő okozta a telefon meghibásodását.

zsanett1217 # 2012.03.12. 14:59

Sziasztok!
Remélem valaki tud nekem segíteni. Az lenne a problémám, hogy múlt héten a Vaterán keresztül eladtam a telefonomat, ami nálam eddig tökéletesen működött. Viszont amikor a vásárló megkapta, azt állította, hogy a telefon 1,5 óra után kikapcsolt, nem tudja bekapcsolni. A telefonra egyébként nem volt garancia (vásárló is tudta), ezért én nem is tudok rá jótállást vállalni. A vásárló szeretné, hogy erre találjunk megoldást, mert azt mondja, hogy a telefon eleve rossz volt. Csak ugye nálam eddig azon kívül hogy néha újraindult nem volt semmi baja. (az újraindulásról is tudott a vásárló) A mai napon írta, hogy elvitte hivatalos szervízbe és szeretné ha a szervíz költség felét visszautalnám neki.
Mivel nálam eddig jól működött a telefon, ezért mondtam is neki a múlt héten, hogy nem vagyok köteles fizetni neki. Az értékelésbe azt is írta, hogyha kiderül hogy alaplaphibás a telefon, akkor jogi következménye is lehet.
Azt szeretném kérdezni, hogy ebben az esetben mit csináljak? Milyen jogom van ilyenkor?
Köszönöm előre is a válaszokat!

habarcs # 2012.01.27. 14:25

Sziasztok!

Nekem olyan problémám akadt, hogy rendeltem egy terméket
(fejhallgatót) és nem azt kaptam ami a képen szerepelt, hanem egy olyan típusú, de rosszabb állapotú terméket, és a telefonja nem él. Említette hogy van 2 darab neki belőle, én írtam is erre választ neki, hogy a jobb állapotút küldje!

Sajnos nem így történt! Mi a teendő ilyenkor ha nem fogja felvenni a kapcsolatot email-en keresztül? Illetve ha nem küldi el a terméket amire valójában licitáltam? Kihez forduljak?

Válaszokat előre köszönöm!

dyca # 2012.01.12. 14:44

Sziasztok!

Kérem, segítsetek, mert már tanácstalan vagyok a következő dologban:
A Vaterán aukciót indítottam el egy Longines órára. Érkezett rá több licit, majd egy úr ajánlotta a legtöbbet, 23000Ft-ot. Másnap hívott, hogy személyesen átvenné a terméket. Aznap meg is történt az adás-vétel, az úr tökéletesen meg volt elégedve az órával. El is mentünk EGYÜTT több óráshoz is, elsősorban az elemcsere miatt, amit végül nem végeztetett el a vásárló. Minden rendben zajlott, semmi gond nem volt. 2-3 nap múlva felhív, hogy az óra, amit eladtam neki, az egy hamisítvány volt, és kéri vissza a pénzt! Ha nem, akkor pedig jogi útra tereli a dolgot. Én az órát eredetiként árusítottam, mert tudomásom szerint az is, de nem tudom bizonyítani. Szerinte az egész óra külseje és belseje alapján is egy hamisítvány! Garanciát nem adtam. Az óra aukció tárgya volt, tehát az elállási jog ez esetben szerintem szóba sem jöhetne. Az úr azóta folyamatosan hív és zaklat, hogy történjen valami. Én őszinte leszek, senkiben sem bízom meg, akit nem ismerek. Amikor személyesen átvette az órát, akkor kellett volna reklamálnia, de akkor egy szóval sem említette, hogy az óra talán nem eredeti. Ha akkor azt mondta volna, hogy gyanús neki az óra, és inkább nem venné meg, akkor meg sem történt volna az adásvétel, mert azért korrekt vagyok, majd eladom másnak. De így! Én szerintem az óra 2-3 nap alatt simán lehetett már hamis is, mert ő több óráshoz is elvitte (az én jelenlétem nélkül), a megvétel után. Próbáljuk megbeszélni a dolgot, de nem sikerül, mert mindketten mondjuk a magunkét.

A kérdésem a következő lenne:

Ha az úr jogi útra tereli az ügyet, akkor milyen esélyeim vannak?

Én nem szeretném neki visszaadni a pénzt, de nem szeretném azt sem, ha feljelentene!
Mit tegyek?

Válaszaitokat előre is köszönöm!

ObudaFan # 2011.11.07. 13:48

Ha küldte a pénzt, semmi gond. Vissza ne küldd, ha tényleg az volt a csomagban, amit vállaltál.

GabiErzsi # 2011.11.07. 13:18

Milyen pénzemet szeretném látni?

Én adtam el az ágyneműt, a vevő megvette, küldte érte a pénzt, én pedig küldtem az árút. És így kerekedett ki az a dolog, amit előbb leírtam!

Hogy ő fenyegetőzik, hogy feljelent, mert nem az volt a csomagban, amit vett (de ez hazugság).

És ő kéri vissza én tőlem a termék árát, de miért küldjem vissza, mikor az árú nála van, csak hazudik, hogy nála nem az van, amit vett, és még ő akar feljelenteni engem!

ObudaFan # 2011.11.07. 13:03

Nagy fantázia ebben a feljelentésben nincs. Viszont ha a pénzedet szeretnéd látni, ahhoz már neked kell tudni bizonyítani, hogy azt küldted el, amiben megállapodtatok.

GabiErzsi # 2011.11.07. 12:21

Jó napot!

Érdeklődni szeretnék, hogy ha a vaterán eladtam 2 db 2 részből álló playboyos ágyneműgarnitúrát 6000 Ft értékben + 1000 Ft postaköltségért, ezt a megbeszéltek szerint ajánlottan el is küldtem időben, ő átvette, majd a vevőtől olyan gyanúsítgató e-maileket kapok, hogy én más ágyneműhuzatot tettem a csomagba, akkor mit lehet tenni?
Sajnos már feljelentéssel fenyeget... Mert, hogy neki van egy nyomozó ismerőse (nem tudom igaz-e, de ezt írta), aki megoldja, hogy a rendőrségen nekem ebből még problémám legyen.

Követeli vissza a pénzét, pedig én tényleg a playboyos ágyneműhuzatokat küldtem el neki!
Az árut visszaküldeni nem hajlandó (mert teljes úgy adja elő, mint ha én vertem volna át őt), pedig akkor még a pénzét is visszautaltam volna. (ezt természetesen meg is írtam neki)

Fényképeket csinált két darab újnak tűnő almás huzatról (amihez semmi közöm sincs!), amiket beletett az én csomagolásomba, és azt írta, hogy ez lesz a bizonyítéka! Ez lehetséges?
Tényleg ennyivel feltud jelenteni, mint bizonyíték?

Nem tudom mit tehetnék ilyen ügyben, hogyan mossam magam tisztára, mikor semmi rosszat nem tettem!

Azt is írta, hogy a rendőrségen biztosan lépni fognak ellenem, mert 69 adásvételből 63 pozitív, és 6 db negatív visszajelzésem van (de ebben benne vannak a vásárlásaim is).

Teljesen úgy hozta ki a dolgokat, hogy nagyon is úgy érzem ez az egész még a végén az én rovásomra fog menni!
Azt szeretné, hogy a pénzt is visszaküldjem és a playboyos ágyneműhuzatot is megtarthassa. (ami egyébkén többet ér, mint 6000 Ft) Mert ő csak az almás huzatot hajlandó visszaküldeni........

Mi lesz ebből? Tényleg tud feljelentést tenni? Ha igen, mi fog történni velem?

A mielőbbi válaszokat előre is nagyon köszönöm!

Ancsa2600 # 2011.01.04. 11:29

Üdv!

Kérem, hogy segítsenek a következő dologban:
A Vaterán vásároltam egy mobiltelefont, amiben az eladó 2év garanciát tüntetett fel. Viszont csak a telefonhoz tartozó garancialevelet adta oda, a számlát nem, így mindenhonnan elhajtanak. Az eladó csak hajtogatja, hogy ez így is garanciális kell hogy legyen, azonban hiába rohangálok szolgáltatóhoz, gyártóhoz, mindenhol kérnék hozzá a számlát is. Természetesen annak tudatában, hogy nincs garancia a telefonhoz, nem vásároltam volna meg.

Ilyen helyzetben tudok csinálni valamit, hogy ne bukjam be ezt a pénzt?

Minden segítséget előre is köszönök!

enikö # 2010.12.09. 15:57

Akkor elnézést:)

Kenderice # 2010.12.09. 15:53

Az alattam lévő hozzászólásra válaszoltam, abban szó sincs cipőről...

enikö # 2010.12.08. 22:44

Kenderice!

Neharagudj, hogy megjegyzem, milyen csalásról beszélsz? Gondolom nem vagy szakember, ez a történet nagyon messze van a csalástól.

Az eladó én vagyok, akitől a hölgy vásárolta a cipőt.

Az én szemszögemből a történet:

Elküldtem a cipőt a termékleírással mindenben megegyezően, sarokmagasság méret, stb.
A cipő talpa barázdás volt, így joggal gondolhatom, hogy csúszásmentes.
(ezt később írta, eleinte ez nem volt fontos, csak valamibe tudjunk kapaszkodni)
A cipőt sérülésmentesen küldtem el, saját dobozában papírok közt.

Magánszemély vagyok mint eladó és magánszemélynek adtam el.

Abba nem akart belemenni, hogy visszaküldi a cipőt és én ezután utalom az árát.A vaterán ez így szokás.
Felajánlottam, hogy kifizetem a javíttatást, ez sem tetszik.

A telefont nem igaz hogy nem vettem fel, legtöbb emailre válaszoltam, mikor ugyanazt kérdezi ötödjére akkor nem.

Én kértem, hogy jelentsen fel, ha úgy gondolja, ha valami adatomra lenne szüksége ehhez, akkor állok rendelkezésére.

Itt is szeretném megkérni őt és a párját is, hogy ezentúl ne zaklasson telefonon, és emailben sem . Válasszuk a hivatalos formát.

Kenderice # 2010.12.06. 12:20

Ha nem reagál az illető a levelekre/telefonra, stb.., akkor feljelentést kell tenni csalás miatt. A rendőrség majd lekéri az adatokat a vaterától és így kideríthető az illető kiléte.
20ezres értékhatárt meg nem értem.

Hege88 # 2010.12.05. 18:15

Sziasztok!

Lenne egy pár kérdésem ha valaki tudna segiteni megköszönném!
Szoval rendeltem 15000Ft értékben alaplapot és videó karit!
Kb 2 hete rendeltem meg elutaltam a pénz az illető számlájára de a terméket a mai napig nem kaptam meg!
Szóval a z összeg nem haladja meg a 20000Ft!

Ilyenkor mit lehet tenni?
Feljelentésnek van értelme?
És hogyműködik?
Letartóztatják az illetőtt?
Vagy mi?

Válaszotokat és segitségeteket előre is megköszönöm!

Üdv Kelemen János

best_01 # 2010.12.05. 17:32

ami még kimaradt és szerintem fontos, ahogy így olvasgatok az elállási jogról, hogy a licit fix áras volt!!
Ha jól olvastam ilyenkor élhetek az elállási jogommal.
Sőt az eladó erről nem is tájékoztatott, szóval akkor ez 3 hónapra nőt???
Ha nem akarja visszavenni, hogyan tudom ezt érvényesíteni?

Azt is olvastam, hogy ő nem teremthet a jogszaálynál hátrányosabb helyzetet, esetleg előnyösebbet.
termékgaranciának azt írta, hogy nincs garancia.

Szóval először is szerintem a szerződés semmis mert:
1, a cipő talpa csúszik, de ő azt írta csúszásmentes
2, a sarok meg volt kopva, de "őe ezt nem tüntette fel"

de ha mind ezt hanaygoljuk és úgy vesszük, hogy a szerződés nem semmis (bár szerintem az), az elállási jogommal is élhetek 3 hónapig, amit már a kézbesítés napján megtettem..

Csak egy kérdésem van:
Ha az eladó nem ért egyet, nem érvényesíti a kérésemet, hogy tudom érvényesíteni én?
hogyan kapom vissza a pénzem???

köszönöm, üdv, best

best_01 # 2010.12.05. 16:38

Tisztelt Jogi Fórum!

A vaterán vásároltam egy cipőt. Sajnos nem lett jó a méret, illetve nagyon magasnak bizonyult a sarka és annyira csúszott a talpa, hogy majdnem hanyatt estem benne!
A terméklapon fel volt tüntetve a méret, hogy 36-os, de mégis kijárt az egyik lábam belőle, bár minden cipőn 36-os. Nem tudo ez hogy lehet...
A sarok fel volt tüntetve, hogy mekkora, ezzel nincs is baj.
Viszont az volt írva a terméklapra, hogy a talp csúszásmentes, ez 100%-osan eltér az eladó által leírtaktól.
Ez az első probléma.
A második a méret.
A harmadik pedig az, hogy a cipő sarka, mikor megérkezett és kivettem a dobozból le volt egy kis helyen kopva, teljesen fehéredésig. A cípő anyaga művelúr, szóval ez így elég csúnya.
Arra jutottam az eladóval, hogy ő hibátlanul adta fel, de rájöttem, hogy a doboz oldalához dörzsölődve kopott le szállítás közben.
Így már viszont szerintem ez az eladó hibája, mert nem csomagolta be rendesen a cipőt, nem bélelte ki a dobozt, hogy rázkódás közben ilyen ne történjen.

Az eladó nem hajalndó visszavenni a cipőt, mert meg van kopva a sarka és ő nem így adta fel.

A cípő képekkel bizonyíthatóan nem használt, biléta is rajta van.

E-mailokkal tudom bizonyítani, hogy minden problémámat és a visszaküldési szándékomat jeleztem az eladónak a vásárlás napján!!

Ezek alapján végül is nem a termékleírásnak megfelelő cipőt kaptam, mert meg volt kopva és a talpa nagyon csúszik, illetve azt sem értem miért jár ki az egyik lábam.

Már e-mailra sem válaszol, telefont is lerakja.

Segítséget szeretnék kérni mi ilyenkor a teendő, sajnos az eladóval már nem értek szót, pedig én nagoyn kedves voltam vele.

Minden e-mail magvan.

Köszönöm a választ előre is.

Üdv.

Leslie Winkle # 2010.11.10. 09:28

Az előbb emlegetett elállási jogot a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. Kormányrendelet szabályozza, de az árverésen kötött szerződésekre nem terjed ki a rendelet hatálya (ld. 1. § (3) f) pont).

Ez azt jelenti, hogy a Vaterán vásárolt termékekre nem él a 8 (munka!) napos elállási jog.

Egyébként normál webáruházból történő vásárlás esetén a 8 (munka!)napot a termék kiszállításától kell számítani [ld. Kormányrendelet - 4. § (2) a) pont]

banoka # 2010.11.10. 08:57

szerintem is az elállási jog csak webshopokban érvényesíthető, az aukciós honlapokra szrintem nem..... de fenn van az ÁSZF a honlapjukon, azt kéne elolvasni.

banoka # 2010.11.10. 08:56

Az eladó viszont köteles azt a terméket eladni, amit a fényképpel és leírással meghirdetett.
Szerintem is az lenne a legkorrektebb, ha hagynád az egészet és visszautalnád neki a pénzt, ő meg visszaküldené a rossz színkombinációjú órát. Nyilván nem jó érzés, ha meghiusul egy üzlet, de idegeskedni sem érdemes túl sokat az ilyen vaterás ügyek miatt.

Berényi Miki # 2010.11.10. 08:12

A 8 napos elállási jog nem akkor érvényesíthető csupán, ha az eladó "vállalkozás"?

Atis77 # 2010.11.10. 07:50

idézem
"Amennyiben a termékre érvényes licitet tesz, akkor a Vatera szabályzata és a PTK 211. § szerint is köteles az aukció tárgyát átvenni az eladótól!"