Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés

vierzo # e-mail 2019.12.06. 12:52

Tisztelt Fórumtársak!

Huawei szervízbe leadtam 64 GB tárhelyű garanciális tabletemet pár hónappal ezelőtt. Alaplapot cseréltek, megváltozott az IMEI és gyári száma is. A napokban vettem észre, hogy csak egy 16 GB os alaplapot tettek vissza a készülékbe (vagy nem is a saját készülékemet kaptam vissza). Minden bizonyítékot beküldtem emailen, szervízlap, jótállási jegy, fénykép az eredeti tabletről és a cseréltről,de nem ismerik el írásban a hibát. Azt mondják küldjem be a tabletet, majd bevizsgálják és utána döntenek. HOgyan védjem le magam? Tegyek rendőrségi feljelentést? Azt a tájékoztatást kaptam egy szakértőtől, hogy ilyen hiba nem lehet véletlen.

Nercsi # e-mail 2019.12.05. 20:50

Kedves Fórum!

Az Onlineticketshop-nál vásárolni szerettünk volna a decemberi Fenyő koncertre két jegyet. A jegyeket megrendeltük, majd azt a választ kaptuk, hogy az igényelt jegyek elfogytak és választhatunk két lehetőség közül. A jegyeket elküldték, rajta az ár: 8.990 Ft. Mi a két jegyért 30.235 Ft + 5.039 Ft-ot, azaz összesen 35.275 Ft-ot fizettünk, pontosabban ez az összeg került levonásra a kártyáról.
Ilyen esetben mit tehetünk?

Válaszokat előre köszönöm, Nercsi

Sherlock # e-mail 2019.12.01. 20:00

Addig is pont úgy kommunikáltak, semmi életszerűtlen nincs abban.

www.klaw.hu - Jogról, érthetöen.
https://www.facebook.com/kovacslaw/

drbjozsef #   2019.11.30. 21:12

Azért az is életszerű, hogy csak úgy egy emailra vagy telefonra nem fogják elutalni a pénzt egy teljesen más számlára.

A kérdező kénytelen lesz személyesen visszavinni a terméket, és akkor tudja igazolni, hogy ő a vevő, és hova, hogyan kéri vissza a pénzt.

Ha ez csak egy webshop, fizikai bolt nélkül, akkor meg fel kell venni velük a kapcsolatot, és megkérdezni mi a teendő.

Ami a fontos, hogy az elállási szándékról a törvény szerinti határidőben és formában tájékoztassa az eladót.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Sherlock # e-mail 2019.11.29. 17:07

Kénytelenek más módon, mert a visszatérítési kötelezettség nem szűnik meg azzal, ha az adott mód lehetetlenül.

www.klaw.hu - Jogról, érthetöen.
https://www.facebook.com/kovacslaw/

wers # e-mail 2019.11.29. 10:28

Ez az ő üzleti szabályzatuk. Gondolom önvédelem.

Próbáld meggyőzni őket, hogy az utalásukat a bank nem fogja teljesíteni, mert megszűnt a számla. Szerintem ilyenkor címre is küldhetik a pénzt, de az több költséggel jár. Meg nekik macera, mert el kell menni a postára.

tamaseva # e-mail 2019.11.29. 10:23

Tisztelt Fórum,
Az alábbiról szeretnék érdeklődni:
Webshopos vásárlásnál szeretnék élni az elállási jogommal. A megrendelést bankkártyával fizettem ki, azonban időközben a kártya és az ahhoz tartozó számla megszűnt. Jeleztem a szolgáltatónak, hogy a visszafizetést egy másik számlára szeretném kérni emiatt, azonban arról tájékoztattak, hogy az üzletszabályzatuk ezt nem teszi lehetővé, és a kifizetést csak arra a kártyára tudják megtenni, ahonnan én a rendelést fizettem. Ez jogos? Valóban nem kötelezhetőek, hogy módosítsák a kérésemre egy másik számlaszámra?
Köszönöm előre is a segítséget!

drbjozsef #   2019.11.19. 13:08

Peedee9,

Jótállási szabályok azonosak a kellékszavatosságéval fogyasztó esetében.

Ptk. 6:159§ - 6:167§.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Peedee9 # e-mail 2019.11.19. 11:29

2018. 11.22 lett vásárolva, 2év jótállás van rá. Fogyasztóként vettem. Köszönöm!

drbjozsef #   2019.11.19. 11:08

Peedee9,

Mikor vásároltad a tv-t? Fogyasztóként vetted (nem cég nevére számla) ?

Egyébként pénzt vissza csak akkor kell fizetniük, ha a kellékszavatosság határidején belül meghibásodott terméket se javítani, se cserélni nem tudják (vagy akarják).

Jól tudom hogy ennyi idejük lett volna a hiba megoldására?
Nem.
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A lényegs szó itt : törekednie kell.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Peedee9 # e-mail 2019.11.19. 10:43

Tiszteletem!
Olyan kérdésem lenne önökhöz, hogy mi a teendőm ebben az esetben:
Október 16.án jelentettem a központban , hogy hibás a smart tv-m, elmondtam milyen hibákat produkál. Ezután “távolról” (interneten keresztül) rácsatlakoztak , látták a hibákat , de nem kaptam rá magyarázatot hogy mitől , és miért van. Ezután javasoltak egy teljes rendszer visszaállítást amit el is végeztek akkor. Ezután nem hogy jobb, rosszabb lett az egész, minel többször produkálta a hibát. Ezt jeleztem ismét, azóta kb 10 telefon beszélgetésem volt a központtal, többször jeleztem hogy jöjjenek érte, javítsák meg , vagy cseréljék ki. Erre azt a választ kaptam , hogy kiküldenek postán egy pendriveot egy frissítéssel, ez talán megoldja a hibát. Nem oldotta meg, és ott tartunk hogy több mint 30nap eltelt azóta. Jól tudom hogy ennyi idejük lett volna a hiba megoldására? Még mindig győzködnek , hogy rácsatlakoznak távolról megint, utána szervíz , de én már nem tudok többet várni erre. A fő hiba: lefagy a tv pár másodpercre , majd újraindul. Pénz visszafizetést szeretnék, erre milyen lehetőségeim vannak? Egyáltalán nem vagyok meg elégedve a tv-vel!!

Peedee9 # e-mail 2019.11.19. 10:41

Tiszteletem!
Olyan kérdésem lenne önökhöz, hogy mi a teendőm ebben az esetben:
Október 16.án jelentettem a központban , hogy hibás a smart tv-m, elmondtam milyen hibákat produkál. Ezután “távolról” (interneten keresztül) rácsatlakoztak , látták a hibákat , de nem kaptam rá magyarázatot hogy mitől , és miért van. Ezután javasoltak egy teljes rendszer visszaállítást amit el is végeztek akkor. Ezután nem hogy jobb, rosszabb lett az egész, minel többször produkálta a hibát. Ezt jeleztem ismét, azóta kb 10 telefon beszélgetésem volt a központtal, többször jeleztem hogy jöjjenek érte, javítsák meg , vagy cseréljék ki. Erre azt a választ kaptam , hogy kiküldenek postán egy pendriveot egy frissítéssel, ez talán megoldja a hibát. Nem oldotta meg, és ott tartunk hogy több mint 30nap eltelt azóta. Jól tudom hogy ennyi idejük lett volna a hiba megoldására? Még mindig győzködnek , hogy rácsatlakoznak távolról megint, utána szervíz , de én már nem tudok többet várni erre. A fő hiba: lefagy a tv pár másodpercre , majd újraindul. Pénz visszafizetést szeretnék, erre milyen lehetőségeim vannak? Egyáltalán nem vagyok meg elégedve a tv-vel!!

Szomorú örökös #   2019.10.25. 19:20

Vikcsi92

csak az nem tiszta hogy egy nagyobb gyűrűt cseréltünk kisebbre, és nagyobb a grammja a kisebbnek mint a nagyobbnak

És arról esetleg hallottál, hogy más az eladási és vásárlási árfolyama az aranynak? Ha veszi, akkor szigorúan törtaranyként tudja bevenni, bármilyen állapotban is van. Viszont ha eladja, akkor kész aranygyűrűként adja el. Ez a szabály, még ha nehéz is elfogadni. Mondjuk nem hinném, hogy akkora gramm-különbség lehet a két gyűrű között. Mellesleg ha valóban eltér is a súlya a két gyűrűnek, akkor sincs apelláta, mert egyedül így tudtátok csak kicserélni. Az a gyűrű már nálatok volt, én inkább örülnék, hogy így bevállalta az eladó. Mondhatta volna azt is, hogy nem veszi vissza, vegyétek meg a másikat.

Vikcsi92 (törölt felhasználó) #   2019.10.25. 19:04

Félreértés ne essék..nem vitatkozunk ezen egyáltalán.. páromat nem nagyon izgatja ez a dolog :) csak az nem tiszta hogy egy nagyobb gyűrűt cseréltünk kisebbre, és nagyobb a grammja a kisebbnek mint a nagyobbnak..először azt mondták, hogy feljebb ment az arany ára, másodjára pedig azt hogy valószínűleg tömörebb a kisebbik gyűrű és azért kellett ráfizetni. Köszönöm a válaszokat!

drbjozsef #   2019.10.25. 18:18

Vikcsi92,

Vásároltatok egy terméket, ami ha jól értelek nem hibás. Legfeljebb mérethibás, de ehhez az eladónak semmi köze. Ha a termék nem hibás, akkor az eladónak semmi teendője nincs, azt sem kellett volna felajánlania, hogy ráfizetéssel cseréli. De felajánlotta, X forintot kért pluszban, Ti pedig elfogadtátok ezt. Ennyi.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Szomorú örökös #   2019.10.25. 17:29

Vikcsi92

ilyenkor egyáltalán nem foglalkoznak azzal az árral amin eredetileg vette??...Valószínűleg akkor akcióban volt, de most áfizettettek

Az arany már csak ilyen játék. Pont olyan, mint az euró, folyamatosan változik az árfolyma, az ára. Nyilván beleszaladtatok egy kis drágulásba és kétlem, hogy ez ellen bármit is tehettek. Az akció az akkor és arra volt érvényes. Nem hinném, hogy utána ezt továbbra is érvényesíteni lehetne.

azóta is emésztem magam, hogy rá kellett fizetni egyel kisebb ugyan olyan gyűrűre :(

Szépen indul ez a házasság, ha már most, a jeggyűrű és 16 ezer forint miatt ekkora cirkusz van nálatok. :-O

CliveBoston # e-mail 2019.10.25. 14:26

Köszönöm.

alfateam # e-mail 2019.10.25. 13:52

A jegyzőkönyvben is az áll,hogy a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog a vételár visszafizetés

3 lehetőség is van, javítás, csere vagy pénz visszafizetés, ebben megegyeztetek. Ezzel lezárult az ügy.

CliveBoston # e-mail 2019.10.25. 11:56

Jó napot!

Nekem olyan kérdésem lenne,hogyha a vásárlás másnapján visszavittem egy műszaki cikket az áruházba minőség probléma miatt és csere helyett vissza kaptam a vételárat.Akkor utólag ők tehetnek e panaszt vagy visszaléphetnek e,hogy mégis köteles vagyok javítást vagy cserét vállalni a törvény szerint,vagy így hogy már lezárult,így már ez marad érvényben.A jegyzőkönyvben is az áll,hogy a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog a vételár visszafizetés.Alatta pedig a rendezés módjánál is ugyanez.Csak,mert érdekes,hogy telefonon megkerestek,hogy nem a vételárat kellett volna visszakapnom.Szóval számithatok rá,hogy még megkeresnek ez ügyben,hogy utólag kötelezzenek termék cserére a pénz visszaadásával vagy sem?

Köszönöm

Vikcsi92 (törölt felhasználó) #   2019.10.24. 23:05

Jó estét!

Segítséget, szeretnék kérni! Párom vásárolt egy eljegyzési gyűrűt, sajnos az eljegyzés mindig húzódott mert nem úgy sikerültek a dolgok ahogy tervezte. Nagy lett a gyűrű igaz 3 hónap múlva jött csak össze amit tervezett, de ma bementünk az ékszer boltba blokkal mindennel együtt, a gyűrű csak addig volt rajtam míg megkérte a kezem mivel nagy lett..ugyan azt a gyűrűt választottuk mint amit megvásárolt csak egyel kisebb méretben! Rá kellett fizetnie közel 16 ezer forintot..ilyenkor egyáltalán nem foglalkoznak azzal az árral amin eredetileg vette?? Valószínűleg akkor akcióban volt, de most áfizettettek, kicsit bosszant mert nem számítottunk rá mikor bementünk és azóta is emésztem magam, hogy rá kellett fizetni egyel kisebb ugyan olyan gyűrűre :(. Előre köszönöm a segítséget.

drbjozsef #   2019.09.12. 14:10

Zoltan88,

Kérni kérheted, ha akarják teljesíthetik is, de hibás alkatrész esetén első körben javításnak van helye, ha az egyik félnek sem okoz nagyobb érdeksérelmet, ha nem javítható, akkor pedig a cserének.

A pénzt akkor kérheted eséllyel vissza, ha az eladó se a javítást se a cserét nem tudja vállalni.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Zoltan88 # e-mail 2019.09.12. 12:58

Tisztelt Jogi Fórum,

Egy olyan szituációt vázolnék amiben egy hibás számítógép alkatrészt jelentettem be. A szerviz cseréli a hibás alkatrészt egy ugyan olyanra.
Kérdésem a következő:
kérhetem a csere termék helyett az alkatrész árának jóváírását ? Esetleges levásárlását Vagy a garancia szerint csak a cserét fogadhatom el ? Nincs arra mód hogy megtérítsék az árát (a káromat) és egy új másik alkatrészt vegyek?
Köszönettel Z

Immaculata # e-mail 2019.09.07. 17:57

A bíróságon biztosan nem szívódnak fel a beadványok.

drbjozsef #   2019.09.07. 12:48

"mágikus feketedoboz" ? Az mi az?

Szerinted a bíróság vagy a végrehajtó honnan tudja, hogy a kötelezett fiztetett? Sehonnan, kivéve, ha maga a kötelezett jelezte ezt, de ez esetben a végrehajtó megkeresett volna téged.

Vissza kell vonni, attól függően, hol tart az ügy. Érdeklődj a bíróságon, ahova beadtad.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Jozsef87 # e-mail 2019.09.07. 10:48

Üdvözlet,

Olyankor mi a helyzet, ha VH01 -es nyomtatvánnyal bíróságon kértem végrehajtást kötelezést tartalmazó határozatra, majd ezt követően a kötelezett jóváírja az határozatban foglaltaknak begfelelő összeget? Ilyen esetben gondolom jeleznem kellene a bíróságon hogy a végrehajtás sztornó? Vagy ilyen esetben ez mágikus feketedobozhoz méltóan magától semmissé válik?