Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés

drbjozsef #   2019.09.12. 14:10

Zoltan88,

Kérni kérheted, ha akarják teljesíthetik is, de hibás alkatrész esetén első körben javításnak van helye, ha az egyik félnek sem okoz nagyobb érdeksérelmet, ha nem javítható, akkor pedig a cserének.

A pénzt akkor kérheted eséllyel vissza, ha az eladó se a javítást se a cserét nem tudja vállalni.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Zoltan88 # e-mail 2019.09.12. 12:58

Tisztelt Jogi Fórum,

Egy olyan szituációt vázolnék amiben egy hibás számítógép alkatrészt jelentettem be. A szerviz cseréli a hibás alkatrészt egy ugyan olyanra.
Kérdésem a következő:
kérhetem a csere termék helyett az alkatrész árának jóváírását ? Esetleges levásárlását Vagy a garancia szerint csak a cserét fogadhatom el ? Nincs arra mód hogy megtérítsék az árát (a káromat) és egy új másik alkatrészt vegyek?
Köszönettel Z

Immaculata # e-mail 2019.09.07. 17:57

A bíróságon biztosan nem szívódnak fel a beadványok.

drbjozsef #   2019.09.07. 12:48

"mágikus feketedoboz" ? Az mi az?

Szerinted a bíróság vagy a végrehajtó honnan tudja, hogy a kötelezett fiztetett? Sehonnan, kivéve, ha maga a kötelezett jelezte ezt, de ez esetben a végrehajtó megkeresett volna téged.

Vissza kell vonni, attól függően, hol tart az ügy. Érdeklődj a bíróságon, ahova beadtad.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Jozsef87 # e-mail 2019.09.07. 10:48

Üdvözlet,

Olyankor mi a helyzet, ha VH01 -es nyomtatvánnyal bíróságon kértem végrehajtást kötelezést tartalmazó határozatra, majd ezt követően a kötelezett jóváírja az határozatban foglaltaknak begfelelő összeget? Ilyen esetben gondolom jeleznem kellene a bíróságon hogy a végrehajtás sztornó? Vagy ilyen esetben ez mágikus feketedobozhoz méltóan magától semmissé válik?

drbjozsef #   2019.09.01. 09:45

Marco64,

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
...
5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Magyarán nincs konkrét határidő, a javítás időtartama függhet a termék hibájának jellegétől, a javíthatóságtól, alkatrészellátottságtól.

Nincs meghatározva mikor kérhetsz megint cserét, állhatsz el a szerződéstől és kérheted vissza a pénzedet.

De 30 nap után már jó esélyed van erre a bírósági gyakorlat alapján.

Én a helyedben a fentiekre és az eltelt 30 napra tekintettel írásban felszólítanám őket, hogy 8 napon belül végezzék el a javítást, ha nem, akkor cseréljék ki újra a készüléket. Ha a csere sem történik meg határidőn belül, akkor elállnák a szerződéstől írásban, és kérném vissza a vételárat. Nem vagy köteles elfogadni semmilyen utalványt, vagy levásárlást, csak a pénzt.

Ha az sem történik meg, békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhatsz, és bejelentést tehetsz a lakóhelyed szerinti fogyasztóvédelmi felügyelőségen.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Marco64 # e-mail 2019.08.31. 19:20

Szép napot mindenkinek!Segitségre lenne szükségem egy mobil telefon vásárlással kapcsolatban.2018.augusztus 02.-án vásároltam az Interspárban egy Navon telefont.A telefon 2019.február 12.-én meghibásodott.A készüléket visszavittem az üzletbe,ahol azt azonnal kicserélték egy másik készülékre.A telefon 6 hónap használat alatt meghibásodott.Ez esetben más volt a probléma,mint előzőleg.A készüléket ismét visszavittem az üzletbe,ahol azt nem akarták átvenni még javításra sem.Csere,pénz visszafizetés szóba se került.Kb 30 perc vitatkozás után a készüléket átvették javításra.Ennek már 30 napja.Ez idő alatt kétszer érdeklődtem a készülék után,de minden alkalommal türelmet kértek.Kérdésem,hogy van-e arra jogszabály,hogy a készüléket mennyi időn belül kell megjavítani vagy mennyi idő elteltével kell azt kicserélni.

Skordy # e-mail 2019.08.23. 22:31

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni!

1 hónappal ezelőtt vettem egy ASUS gaming laptopot, ami már a 2. nap totálisan lefagyott, úgy,hogy még a billentyűzet, meg az egér sem reagált.
2 hét után meguntam,hogy semmi sem segít a problémámon, ezért a hivatalos ASUS partner szervizhez, a FixDirecthez vittem fel a gépet garanciába, ahol semmibe nézték a hibaleírásom, és 1 mellékes hibát rajta is hagytak a gépen, + a lefagyós hibát meg se csinálták, merthogy “náluk nem fagyott le a gép”, úgyhogy visszaküldték a gépet hibásan, (persze lefagyott nekem itthon továbbra is). Mit tudok tenni? A garancia miatt ugye a szervizbe vittem, de latszólag ott se tudtak vele mit tenni. Cserekészüléket,vagy pénzvisszatérítést igényelhetek? Tudom bizonyítani videókkal a lefagyásokat.

Kellene a segítség, mert jelenleg úgy érzem,hogy kidobtam 270.000ft-ot az ablakon.. :(

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2019.08.18. 13:07

Ezt bizonyára költői kérdésnek szántad.

www.kbs-ugyved.hu

nagykrisztina13 # e-mail 2019.08.18. 12:37

Egy kis segítséget szeretnék kérni, a történet a következő:
Augusztus 7.-én rendeltem az emag webáruházban egy terméket, melyről aznap számlát is kaptam, melyet átutaltam. Másnap kaptam egy emailt, mely szerint a termék nincs és nem is lesz, de ha kérem visszautalják az árát. Én ezt a lehetőséget választottam, de az utalás nem érkezett meg. Saját ÁSZF jük szerint:
2.3.6. Ha az Eladó a Vásárló által megrendelt Termék(ek) szállítását nem tudja teljesíteni, úgy erről köteles tájékoztatni a Vásárlót, és a Megrendelés ellenértékét 7 napon belül visszatéríteni részére, ha az kiegyenlítésre került, és a Vásárló is kifejezte és elfogadta a szerződés felbontásának tényét. A Felek megállapodhatnak a Megrendelés teljesítésének átütemezéséről és/vagy módosításáról is.

A telefonos ügyfélszolgálat nem tud/nem akar segíteni, szerint ilyen ügyben csak emailt lehet írni, azt írtam, de nem válaszolnak.

Van rá mód, hogy viszontlássam a pénzem? Hiszen egy olyan terméket adtak el és állítottak ki számlát, ami már a rendelés, fizetés és számla kiállítás időpontjában sem állt rendelkezésükre.

Köszönöm

Jozsef87 # e-mail 2019.08.16. 09:34

Mégegy utolsó kérdés aztán nem szerencsétlenkedek itt tovább. Szerdán megyek az ügyvédhez, hogy kitöltsük a nyomtatvány-t de igazából azt sem tudom, hogy milyen nyomtatvány kellenen ekem ide most.
ÁNYK-ban letöltöttem a VH01 -es nyomtatvány-t de ott az ügytárgy ami releváns lehet ayÉ Átutalási végzés kiállítása iránti kérelem végrehajtási záradékolás helyett.

Nekem viszont a határozatban egyérdelmű: a fogyasztó kérheti a bíróságtól a tanács határozatának végrehajtási záradékkal történő ellátását - szerepel szóval nem helyett mert pont ez kellene? Ilyet viszont már nem találtam az ÁNYK nyomtatványok között, viszont van a birosag.hu > nyomtatványok > eljárások nyomtatványai > végrehajtási papír alapú nyomtatványok > 503a Végrehajtási záradék pénzkövetelés behajtására.

Akkor most a VH01 -es vagy az 503a -s nyomtatvány kellene nekem?

Jozsef87 # e-mail 2019.08.14. 16:13

Egyet kell értenem, kerestem is egy ügyvédet és jövőhéten átbeszéljük a dolgokat. Most írtam mégegy utolsó felszólító levelet a kereskedőnek és kértem, hogy akkor egyértelműen közölje velem, hogy utalnak, avagy nem óhajtanak utalni és a bíróságtól kérek végrehajtást.
Körülbelül sikerült kitöltenem a VH01 -es űrlapot is aztán átnézzük az ügyvéd úrral. Annyit még kérdeznék, hogy úgy átlagosan meddig szokott tartani egy ilyen bírósági procedúra? Soha nem volt még hasonló problémám sem ehhez. Bár még titkon reménykedem abban, hogy most egyértelműen közöltem a kereskedővel, hogy ha nem fizet bíróságra megyünk hátha utalna...

Köszönöm a segítséget!

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2019.08.14. 15:47

Persze, mehet elektronikusan, de a papírnyomtatványt akkor is ki kell tölteni, pdf.-be szkennelni, és úgy csatolni. A többi mellékletet ugyanígy. (Ne adathordozón add be, nem is állnak fenn a feltételei.)

Az illeték 1%, de azt is behajtják az adóson. (Meg azt is, amit majd a végrehajtónak előlegezel.)

A nyilvántartó hatóság alighanem a törvényszék lesz.

A jogi képviselő nem kötelező, de ahogy elnézlek, neked nem ártana.

www.kbs-ugyved.hu

Jozsef87 # e-mail 2019.08.14. 15:32

Köszönöm a segítséget. Ez ugyanígy intézhető az ÁNYK-n keresztül a VH01 -es nyomtatvánnyal? Igazából van egy diplomám de ennyire analfabétának se éreztem magam eddig mint ahogy ezt próbálom kitölteni az elmúlt X órában...

Az első oldal körülbelül egyértelmű, kivéve az illetéket. Megadom a pertárgyértéknek az összeget ami rajta szerepel a békéltető testületi határozaton is, de akkor most 1% az illeték? És akkor ezt bukom gondolom. A másik, hogy az 1.9 -es pontban A mellékleteket adathordozón nyújtom be illetve a darabszám. Ez egész egyértelmű, bár akkor már inkább kinyomtatnám és beadnám mellette fizikailag.

A második oldal na az oké, oda én jövök és az én adataim lakcímem satöbbi.

A harmadik oldalra jön a bepanaszolt, remélem a nyilvántartó hatóság az nem kell, mert sehol nem találok még hasonló információt sem.

A 4., 5. illetve 6. oldalak igazából kérdőjelek. Szükségem van jogi képviselőre ehhez egyáltalán? A kötelezettről végképp nem tudok nyilatkozni ugye ők beszélgetnek a békéltető testülettel állításuk szerint és hiába akötelezés majd eldöntik a levelezgetésük végén hogy mi legyen. Közben a békéltető testület nekem azt mondja, hogy az ügye ők már lezárták. Na szóval igen... szép helyzet.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2019.08.13. 20:59

Van hozzá nyomtatvány, hat példány (1 példányt két tanú is írja alá), 1% illeték bélyegben az első példányra. Járásbíróság vh-irodáján leadni.

www.kbs-ugyved.hu

Jozsef87 # e-mail 2019.08.13. 20:10

Igen-igen, ilyen szerepel is a határozaton.

Az Fgyvt. 36. § (3) bek. értelmében, ha a bepanaszolt az eljáró tanács kötelezést tartalmazó határozatát a teljesítési határidőn belül nem hajtja végre, a fogyasztó kérheti a bíróságtól a tanács határozatának végrehajtási záradékkal történő ellátását, a békéltető testület elnökének egyidejű értesítése mellett.

Csak fogalmam sincs hogy egy ilyet hogy lehet kérni mert soha hasonló ügyem nem volt még.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2019.08.13. 18:48

Kérhetsz rá a bíróságtól végrehajtási záradékot.

www.kbs-ugyved.hu

Jozsef87 # e-mail 2019.08.13. 17:22

A határozatban ez szerepel:
A határozat kötelezést tartalmaz, ellene a Fgytv. 34. § (2) bek. alapján fellebbezésnek helyen nincs, ... hatályon kívül helyezése kérhető a megyei bíróságtól.

Most az egészet nem másolom be. Bírósághoz nem fordultak ha jól tudom. Állítólag a békéltető testülettel leveleznek. Közben a békéltető testület nekem meg azt mondja hogy az ügyintézést lezárták.

Két szék között megint a földre sikerült ülni mert nekem ugyanúgy roppant kellemetlen a helyzet már lassan 5 hónapja...

Jozsef87 # e-mail 2019.08.13. 17:09

Igen... Hát legalábbis a határozatot kötelezés ként fogadják el amennyiben az megfelelően indokolt. Magyarul ha nekik tetszik... legalábbis az eddigiek alapján.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2019.08.13. 16:51

Előre alávetették magukat a határozatnak?

www.kbs-ugyved.hu

Jozsef87 # e-mail 2019.08.13. 16:18

Teljesen szürreális lett a helyzet. Mit kellene most tennem? Adott egy békéltető testületi határozat amely kötelezést tartalmaz a kereskedőnek a vételár jóváírására amivel nem értenek egyet. A mai napon telt le a határidő, a vételárat nem írták jóvá. Állítólag leveleznek a békéltető testülettel és csak aztán hoznak döntést. Milyen döntést akarnak hozni a kötelezés mellett nem tudom. Megkerestek a békéltető testületet ahonnan azt a választ kaptam hogy az ügyet már lezárták. Ilyenkor mi van?

vgab # e-mail 2019.08.13. 12:08

Sziasztok!

Garanciális autó javítással kapcsolatos kérdésem lenne, remélem tudtok segíteni.

2018 év végén a 2005-ös évjáratú személyautómon klímakompresszort és szárítószűröt cseréltek. Szervízben, számlával. A kompresszor 5 hónap után rendellenes hangot kezdett adni, ezért beadtam a szervízbe átnézésre. Megállapították, hogy zajos ( lehet csapágy stb.) ezért ki kell venni és visszaküldeni a gyártónak (VALEO) bevizsgálásra. Akkor azt mondta a szerviz, hogy max.90 nap az ügy lefolyása. Ezt be is tartották. A mai napon érdeklődtem az ügyemben, és azt a választ kaptam, hogy a gyártó elutasította a kérelmet, nem ad másikat nem fizet vissza, de a magyarországi autóalkatrész beszerző helyi vezetője méltányossági díjat ajánl. Most épp országon kívül nyaral, amint visszaérkezik megkeresnek.

Ilyen esetben mit tehetek?

A kompresszor 149.000.- forint volt.

Köszönöm a válaszokat.

Panna82 # e-mail 2019.08.10. 16:10

Kedves drbjozsef!

Köszönöm a gyors választ!

drbjozsef #   2019.08.10. 12:30

Panna82,

Válasszuk ketté a dolgot.
Ha a weben vásároltál, akkor a távollévők közötti szerződésre vonatkozó 14 napos elállási jogod van. Indoklás nélkül. Visszaviszed, visszaküldöd, visszakapod a pénzt, legfeljebb visszautalva. Nem számít a véleményük, senkit sem érdekel a visszáruzásuk.

Régire :
Igaz. Rendőrségi ügy is lehet, ha feljelentenek, mert szerintük csaltál a címkékkel. Hogy megteszik-e? Ki tudhatja. Hogy kinek van igaza, majd eldöntik. Utólag is feljelenthet, ha akar, bár a bizonyítás így sokkal nehezebb lesz nekik. Én nem aggódnék. Ha akarták volna, már megtették volna.

Ne vásárolj ott többet.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Panna82 # e-mail 2019.08.10. 12:10

Sziasztok!
Remélem valaki tud segíteni, mert nagyon fura helyzetbe keveredtem.
Vásároltam weben 1 ruhát(csak online volt elérhető), nem lett jó, visszavittem a boltba, még aznap, mikor megkaptam.
Csakhogy az eladó közölte, hogy nem fogja visszavenni, és ezt már a többi bolttal is megbeszélték, hogy nem visszárúznak. (Országosan több bolttal rendelkező női divatárú boltról van szó) Már ettől ledöbbentem, főleg úgy, hogy rendszeresen járok oda, több 10000 Ft-ot hagytam ott csak ebben az évben. Majd jön a fő “sokk”!!!!! Pár hete szerintük én vittem vissza egy ruhát, amin az árcimke/belső cimke/blokk-kód stimmelt, de nem az a ruha volt a cikkszám alapján. Az ő termékük, de egy másik ruha. Teljesen ledöbbenve figyeltem, megszólalni nem tudtam igazából, mert nem is értettem az egészet. Van 1 új ruha, amibe a varroda másik ruha cimkéjét varrta, amit ők nem vettek észre, és még én vagyok a “csaló”?! Ráadásul közölte, hogy ebből rendőrségi ügy is lehet. Ez igaz???? Visszaviszek egy ruhát, ami nem jó, blokk-cimke stimmel, de mégsem pont az a ruha, mert hibáztak varráskor. Ajándékkártyán kaptam vissza az árát! Nem is készpénzt adtak! Utólag feljelenthet ilyenért?????? Nagyon érdekel a véleményetek, és persze aki “szakmailag” is ért hozzá, mert napok óta aggaszt ez az egész. Nagyon megalázó volt.
Köszönöm, ha elolvastad, és válaszolsz is!!!