Egyéves az új Polgári Perrendtartás - Lehetőségeket vagy akadályokat teremt az új törvény? - Szakértők válaszolnak | Budapest, 2019. március 20. szerda | Regisztráljon most!

Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés

Versenyző1 # e-mail 2019.02.08. 15:00

Üdvözlöm! Szolgáltatás meghiúsulásával kapcsolatban érdeklődnék. Neveztem egy futóversenyre, előre kifizettem a nevezési díjat. A szervező áttette a versenyt egy másik időpontra, ami nekem nem megfelelő. A nevezési díjat nem akarja visszafizetni, azt akarja, hogy egy ő általa rendezett másik sporteseményen vegyek részt. A szabályzatukban ez van: "A már kiküldött díjbekérők alapján befizetett nevezési díjakat nem utaljuk vissza, amennyiben meggondolja magát a Nevező, hanem átírjuk más - általa kiválasztott - futamra, de kizárólag a versenynap előtt 30 napig, " - itt ugye nem erről van szó. Valamint: "A futam, versenykiírás változtatásának jogát fenntartjuk az időjárási viszonyok változása, illetve egyéb vis maior esetek miatt." Erről sincs szó, azért tették át az időpontot, mert ütközik egy másik versennyel...
Kérem segítsenek, milyen jogszabályra hivatkozhatok, hogy visszaköveteljem a nevezési díjat? A neten sajnos nem találtam sem fogyasztóvédelmi témában ilyesmit, sem máshol.
Nagyon köszönöm!
Versenyző

Gege__ # e-mail 2019.01.31. 17:17

Sziasztok!

Pontosan egy hete érkezett meg a Samsung Galaxy S9-em, és épp a mai napon vezetés közben kiesett a készülék a telefonos tartóból, nem esett nagyot, viszont a bal oldalon az edge része bepókhálósodott még annak ellenére is, hogy üvegfólia volt rajta. :(

A készülékre kötöttem biztosítást, mégpedig ilyet Prémium Garancia Baleset

A választott biztosítási időszakon belül szervizszolgáltatást nyújt a termék baleseti eredetű meghibásodása vagy sérülése esetén (legyen az törés, stb.) a biztosítási feltételekben meghatározottak szerint.

Viszont a szerződés létrejöttekor kapott e-mailben meg van határozva, hogy mire nem jár ez a baleset garancia, mondjuk ahogy elolvastam jóformán semmire sem...
Mellékelek 2 db képet arról amit kaptam szerződéskötéskor az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt-től.

https://prohardver.hu/…_bizti_1.jpg
https://prohardver.hu/…_bizti_2.jpg

Namármost, a 2. kép alján szerepel olyan, hogy...

Mi a teendő, ha meghibásodik a termék?

Amennyiben a gyári garancia / jótállás még érvényes a termékre, úgy keresse fel a gyártó által ajánlott márkaszervizt.
Amennyiben a gyári garancia / jótállás már nem érvényes, illetve baleseti meghibásodás esetén:

1. A meghibásodást követő 2 munkanapon belül, kérjük jelentse be a kárt

... természetesen van rajta gyári garancia, mivel 1 hetes a készülék, egyébként notebook.hu-s termék.

A fentiek tudomásulvétele szerint, szerintetek mit lehetne csinálni ebben a helyzetben?
Az bosszant tényleg, hogy egyáltalán nem esett nagyot, és lényegében túlzottan kemény helyre sem, csak gondolom pont rossz helyen kapta az edge rész..

Válaszaitokat előre is köszönöm!

cs.szabina13 # e-mail 2019.01.31. 11:06

kedves Fórumozók!

A párom egy oldalról rendelt korábban fülhallgatót amit kb kétszer cseréltek ki viszont hónapokig tartott mindegyik csere többször hivta, írt nekik mire küldtek másikat.A végén adtak neki kedvezményt így vásárolt egy drágábbat 35000 Ft-ért remélve , hogy azzal nem lesznek ilyen problémák.3 hónapja vásárolta a vezetéke megtört a bal oldala nem szólt.Nem akart az újabb cserére várni megint hónapokat inkább vett egy másik vezetéket 12000ft-ért ami eleve hibás volt csak annak a jobb oldala nem szólt. így írt nekik visszaküldte és mondták hogy kap egy másikat.Most megkapta azt ami eleve rosszat ő elküldött és nem jó a bal oldala ugyanúgy ami a papiron javítottként szerepel viszont amikor felhivta őket azt mondták hogy újat kapott. eddig ott tartunk a 3 hónapos fülhallgatónál hogy rá lett költve először 35000 Ft utána 12000 Ft a kábelre 2x1500Ft a postázási költség és 1000 ft szállítási díj de a fülhallgatót még mindig nem lehet használni rendesen.Az érdekelne , hogy valami lehetőség lenne e pénz visszafizetésre?

drbjozsef #   2019.01.29. 10:48

(de azt is megértem, ha a kérdező bizalma megrendült volna a kereskedőben és a márkában is, így minden további nélkül elállna a szerződéstől. Négy hónap után jogosan.)

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

drbjozsef #   2019.01.29. 10:47

Augusztus óta szerelgetik. Nem úgy néznek ki, mint akik nagyon megoldást szeretnének találni a kedves vásárló problémájára.

De egyébként igazad van : a levelet azzal kell kezdeni, hogy 8 napon belül kicserélik egy hibátlan termékre, vagy visszautalják a vételárat.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

gerbera317 # e-mail 2019.01.29. 09:48

Ha az árucikk nem típushibás, hanem csak te fogtál ki egy hibás példányt, akkor inkább cserére kell törekedni. Ez jobb az eladónak is, meg neked is, hiszen azt kapod, amire számítottál.
Ott rontottad el, hogy a szervizzel tartod a kapcsolatot, holott a második sikertelen javítást követően már az eladótól kellett volna követelni a megoldást. A többit megkaptad drbjozseftől.

drbjozsef #   2019.01.29. 07:12

Paci27,

Ptk.
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

6:160. § [Áttérés más kellékszavatossági jogra]

A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Írsz az eladónak (nem a szervíznek) egy tértis levelet, amiben leírod dátum szerint a kálváriádat, a költségeidet, kiesett munkabéredet, bemásolod a fentit, és közlöd, hogy elállsz a szerződéstől a fentiek alapján, kéred, hogy kézhezvételtől számított 8 napon belül utalják vissza a vételárat (esetleg a költségeidet is) megadott számlaszámra, a termékkel csináljanak amit akarnak. Ha ez nem történik meg, akkor a fogyasztóvédelmi hatósághoz, békéltető testülethez, végső esetben bírósághoz fordulsz.

Aztán legvárod mit válaszolnak, megérkezik-e a pénzed időben.

Ha nem, első körben megkeresheted a békéltető testületet, vagy elballghatsz egy közjegyzőhöz, és egy fizetési meghagyást bocsáttathatsz ki az eladó ellen. Ha ellent mond neki, akkor neked kell bíróságon pert indítanod, ha nem mond ellen, akkor végrehajtható lesz az összeg.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Paci27 # e-mail 2019.01.28. 23:18

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Augusztus legvégén vásároltunk egy AEG típusú sütőt. Már az első használatnál fura hangot adott bizonyos programnál. Ki is hívtuk a szerelőt, aki azt mondta biztos csapágyas a hűtőventilátor és cserélni kell (akkor követtük el a hibát hogy nem álltunk el, mert még benne voltunk a 3 napban :(). Gondoltuk semmi gond egy apró javítás.

Megjött az alkatrész és be is szerelték. Aztán mikor újra azt a programot használtuk volna, akkor a gép már nem adott fura hangot hanem túlmelegedett és biztonsági leoldást csinált.

Újabb szerelő, akkor már külső szerelést mondtak. Még mindig megvolt a bizodalmunk. Visszahozták (5x kellett miatta otthon lennem) és mondták már jó. Lévén hogy karácsony előtt voltunk bennem volt a kisördög és kipróbáltam hogy tényleg jó-e. Persze nem volt jó. Írtam aznap az ügyfélszolgálatnak (dec. 19) kértem cseréljék az ünnepekre való tekintettel, plusz valami meg is sülhetett benne. Másnap telefonon is próbálkoztam, ott január elejére ígértek kiszállást. Kijött a szervizes, mondta alkatrész kell. 3 hétre rá jött ki újra. 7x voltam otthon miatta. Rossz alkatrészt kapott, meg most hogy szétszedte látja hogy van ami megolvadt benne (ennyit a hővédelemről). Tőle is kértem a cserét mert látszik hogy nem kicsi gondja van a készüléknek. Olyat nem lehet és majd javítják. Azt ígérte a héten elviszik javítani. Persze nem vitték. Ma már elszakadt a cérnám és kiosztottam az ügyfélszolgálatukat, főleg mert a decemberi levelemre január 21én válaszoltak. Ezzel csak azt értem el, hogy holnap elviszik, de még mindig csak javítani. Sajnos már nem hiszek bennük. Nem hiszem el hogy egy súlyosan károsodott készüléket, amivel kezdetek óta baj van miért nem lehet cserélni.

A kérdésem az lenne ha tudtok segíteni, hogyan tudom a készüléket cseréltetni, vagy visszakapni a pénzem. Sajnos a szerviz egyáltalán nem partner ebben.

Előre is köszönöm a segítséget!

drbjozsef #   2019.01.17. 19:09

Küldhetsz nekik egy dörgedelmes levelet, hogy 8 napjuk van visszautalni a kétszer felvett összeget, különben közjegyzőhöz és vagy bírósághoz fordulsz, és a költségeiddel együtt hajtatod be a jogosan járó összeget.

Természetesen ajánlva, tértivevényesen.

Aztán ha nem fizetnének a tértivevény visszajövetelétől számított 8 napon belül sem, elballagsz egy közjegyzőhöz, és kérsz egy Fizetési Meghagyás kibocsátását tőle. A követelt összeghez csapd hozzá a közjegyző díját is, eleve arra bocsássa ki az FMH-t.

Aztán ha arra se fizet, mehet a végrehajtás (szintén az ő költségére), vagy a per (ha ellentmond, és nem ismeri el a követelésedet).

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Balint088 # e-mail 2019.01.17. 17:11

Sziasztok.

Segítségeteket szeretném kerni penzvisszafizetessel kapcsolatban. A rendelt termeket utalással kifizettem, majd a futárnak is ki kellett. Írtam az árusítónak a kétszeri fizetésről. Visszairt, hogy visszautalják az összeget. Ez december elején történt. Januárban a levelekre sem válaszoltak. Előtte még csak csak jöttek valami kifogással. Mit tudok ilyenkor tenni? Előre is köszönőn. Udv, Balint

vierzo # e-mail 2019.01.17. 16:20

Sziasztok!

Csak vissza jöttem megköszönni drbjozsefnek a segítséget, megírtam amit tanácsoltál az emagnak, a nyomaték kedvéért, az online vitarendezési testületnél is elindítottam az ügyet, és emailen már kaptam egy ígéretet az emagtól, hogy visszakapom a termék árát . Majd ha a DPD futár vissza szállítja a csomagot hozzájuk. Ami persze valahogy nem akar megtörténni (dec 11-től van a csomag a DPD nél, mint kiderült, rossz címmel adták fel a csomagot, már kaptam a DPD-től is ígéretet, hogy visszaviszik a feladónak). Na mindegy, remélem, hogy előbb utóbb azért visszakapom a telefon árát. (abban már csak reménykedem, hogy a telefonban maradt sim kártyát is).

Köszönöm az itt kapott segítséget :)

kicsigini # e-mail 2019.01.17. 10:48

A csomagolásról nem volt szó, csak az, hogy eltört a képkeret ( 5200 Ft ), meg amit leírtam. És mindezt meglehetősen ordenáré stílusban adta elő, nem intelligens ember módjára, normálisan megbeszélve. Így jártam. Visszautalom, aztán lépjünk tovább, hiába tudom, hogy valami sántít az ügyében. Ekkora összeg miatt nem akarok bíróságra járni. Köszönöm a segítségét.

drbjozsef #   2019.01.17. 10:37

Nem tudom mi lehet ennek a száma, de az eladó felelőssége közel sem az átvételig tart.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás?
Még évekkel a vásárlás után is felelősséggel tartozik/tartozhat az eladó a termékért természetesen.

Esetedben, ha biztos volnék az igazamban, megkeresném a MOL átvételi pontot, hogy mi történt pontosan, hátha tudnak segíteni, volt-e egyáltalán ilyen eset, hogy kibontotta ott a csomagot előttük valaki, és problémázott.

Sértetlen csomagolás esetén a terméknek is sértetlennek kellene lennie - ha nem, akkor nem a szállításkor sérült meg, hanem előtte.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

kicsigini # e-mail 2019.01.17. 10:30

Köszönöm a választ drbjozsef. Szerintem is sántít a történet, főleg, hogy tudom, milyen alaposan volt becsomagolva a keret. Szeretnék még egy információt kérni, ha lehetséges. Egyszer olvastam egy kormányrendeletet vagy törvényt, ahol le van írva, hogy az eladó felelőssége az átvételig terjed, onnan a vevőé. Mi ennek a rendeletnek a száma, ugyanis nem találom. Előre is köszönöm.

drbjozsef #   2019.01.17. 09:11

Kizárt, hogy a MOL odaadta neki hogy kibontsa, azelőtt, hogy átvette volna.
Szerintem előbb vette át, és csak ott bontotta ki.

A helyes eljárás az lett volna, hogy ott a boltban kitöltik a jegyzőkönyvet, hogy előtte kibontotta, és valóban sérült.

Ha ezt nem tette, akkor nehezebb bizonyítani, hogy tényleg az átvétel ELŐTT sérült meg. Esetleg az átadó tud neki tanúskodni.

Egyebekben ugyanaz a helyzet : ha hibás a termék, javítanod vagy cserélned kell.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

kicsigini # e-mail 2019.01.17. 07:56

Segítséget kérek a "másik" oldalról. Vaterán árulok hivatalos kereskedőként (kezdőként), eladtam egy képkeretet. Vevő írta e-mailben, hogy már az átvételi ponton (MOL) látta, hogy sérült a termék, mivel ott kibontotta. Jelezte is, de ott azt mondták, hogy az eladóval kell rendeznie ezt, nem velük. Kifizette, átvette, hazavitte, majd leírta nekem a hibákat, amik a szállítás során keletkeztek, hogy visszaköveteli a pénzét, és a visszaküldés összegét is, különben feljelent.
Ilyen esetben mi az eljárás, amikor tudottan sérült terméket vesz át és le is írja?
Előre is köszönöm a válaszokat.

vierzo # e-mail 2019.01.08. 14:34

Köszönöm szépen a választ drbjozsef!

Azt írták vissza, hogy az online vitarendezési testületnél tudok panaszt tenni és ott a Budapesti Békéltető Testülethez kerül az ügy, tehát gondolom vonatkozik a cégre a magyar jogszabály is.

Nem tudom a Békéltető testület mennyire hatékony, tegnap elindítottam a honlapon a panaszt, de még egy emailt vagy eset számot sem kaptam küldés után, facebookon sem válaszolnak vissza.

Köszönöm a jogszabályok bemásolását!

drbjozsef #   2019.01.08. 13:53

Írd meg nekik, hogy az ő jelentős késedelmük miatt kénytelen voltál másik telefont venni, ezáltal érdekmúlás miatt elállsz a szerződéstől a Ptk. 6:159§ alapján. A pénzedet utalják vissza, a terméket keressék meg ők, nálad nincs. Ha 8 napon belül nem utalják vissz a vételárat, akkor bírósághoz fordulsz.

6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

6:160. § [Áttérés más kellékszavatossági jogra]
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Nem néztem meg, neked kellene, de ugye az emag-ra fogyaszóvédelmi szempontból a magyar szabályok vonatkoznak? Csak mert nem magyar cég. Nézd meg a honlapot.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

vierzo # e-mail 2019.01.08. 13:35

SZiasztok, emag visszaszállította a garanciális telefonomat, amit azóta sem kaptam vissza. (2 hónapja). először a szervízelés ideje húzódott el másfél hónapig, majd rossz címre adták fel és 3 hete a DPD nál bolyong a csomag. Jeleztem nekik , ha karácsonyig nem kapom vissza, akkor utalják vissza a vételárat.
A vételárat nem kaptam vissza, erősködnek, hogy vegyem át a csomagot, ami ma derült ki, hogy azért nem jött meg, mert rossz címre küldték. Vettem egy másik telefont, mert nem tudtam tovább lenni telefon nélkül.
Mire hivatkozhatok, hogy adják vissza a vételárat?
Írtam ,hogy elállok a vásárlástól ,adják el újra csomagolt termékként a telefont (egyébként újszerű állapotban küldtem be) de azt írják nem állahtok el a vásárlástól ,mert azt csak 30 napig lehet.

Sherlock # e-mail 2018.12.27. 16:41

Olyat ami hatékony is, semmit. Elmehetsz ügyvédhez, aztán ráköltesz még 50-100 ezret és 1,5 év múlva kimondják hogy igazad volt. Ügyvédi felszólítást még talán megér a dolog.

www.klaw.hu - Jogról, érthetöen.
https://www.facebook.com/kovacslaw/

Timcsotimba # e-mail 2018.12.27. 13:58

Kedves Fórumozók,
AEG lavamat felültöltős mosógépemet 2018 szeprember 1-én vettük 159000 Ft-ért. Semmi gond nem volt vele, egészen 3 héttel ezelőttig. Féladag ruhát mostam vele, majd az utolsó centrifugánál a dob gyakorlatilag szétverte a misoszer tárolót és a dob is sérült. Kijött egy úr az Electrolux szerviztől, aki csinált 6 db fotót de se jegyzőkönyv se semmi, azt mondta ne aggódjak, valószínűleg alkatresz hiba lesz és garanciávan cserélik.
Nos, a szervíz nem így látja, szerintük külső behatás eredménye, így márkavédelemből 50% kedvezményt adnak az új slkatrész árából, de semmi esetre sem cserélik a gépet.
Választ írtam nekik, h mégis milyen külső behatás eredménye lehet egy zárt rendszernek, ráadásul videó is van róla. A válaszuk folyamatosan az, nem cserélik a gépet, fizetős a javítás.
Tudna esetleg vki segítenj, h mit lehet ilyenkor tenni?
Koszi

drbjozsef #   2018.12.13. 13:19

Békéltető Testülethez fordulsz, vagy pert indítasz bíróságon.

Azt azért tartsd szem előtt, hogy bizonyítanod neked kell. Ha nem dokumentáltad mondjuk videóval a teljes csomagfelvételt és annak kinyitását, akkor elég nagy hátrányból indulsz.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

KPRoland # e-mail 2018.12.13. 13:00

Kedves Fórumozók,

Pick Pack pontra érkezett csomagom kibontása után azzal szembesültem, hogy egy bontott, láthatóan használt terméket kaptam, ami hibásan is működik.
Telefont nem veszik fel, e-mailt írtam nekik, képet is csatoltam.
Természetesen azzal védekeznek, hogy én bontottam ki és rontottam el.
Mit tudok tenni annak érdekében, hogy visszakapjam a vételárat vagy legalább egy új, működő terméket kapjak?

Anettykeee # e-mail 2018.12.10. 11:40

Kedves Fórumozók!

A segítségeteket szeretném kérdni, mivel tanácstalan vagyok. 2016, október 22.én a szüleim megrendeltek az Extreme Digitaltól egy Evolveo telefont, amelyet romániába szállítottak ki a Nagyváradi kirendeltségükön keresztül. 26.án megérkezett a telefon viszont már első nap nem működött megfelelően a beépített zsemblámpa, valamint szoftverhibái is voltak. November 3.án vissza küldték a telefont a hibárka hivatkozva és felvették a kapcsolatot a cég magyarországi részlegével. Annak ellenére hogy, kihangsúlyozták hogy szeretnék vissza kapni a pénzüket és nem tartanak igényt a megjavított telefonra, a cég folyamatosan emailokat küldött, hogy amint megjavították a készüléket visszaküldik. Azóta pedig se pénzt nem láttak a szüleim sem telefont. Tény, hogy nagyon régen volt az eset viszont bosszant, hogy csak így feledésbe merült a dolog. Véleményetek szerint lehetne tenni valamit ez ügyben?

KingaLili # e-mail 2018.12.04. 06:55

Tisztelt tagok!
Segítségeteket szeretném kérni.
2 és fél éve vásároltam az e. digitalnál egy Phantom 3 4K drónt 3 év garancia idővel. Meghibásodott a gym ball része, bevittem az üzletükbe javításra. Többszöri érdeklődésemre 50 nap után érkezett vissza a készülék, mondván Németországban a hivatalos szervízben javították. Mikor át akartam venni, meglepetésemre az sd kártya eltűnt belőle (gyári tartozék), a hófehér doboza minősíthetetlenül koszos, illetve a nagyobb gond, hogy a gym ballt és a távirányítót cserélték (fóliás), de nem akarnak rá 1 év törvényileg szabályozott jótállást adni (a kicserélt főalkatrészekre), hanem csak hosszabbítani akarják, ami ugye csak 4 hónap. Írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy 5 munkanapon belül kérem ezeket pótolni, különben érdekmúlás miatt elállok a szerződéstől és kérem vissza a pénzt. Erre a levélre 20 napja nem válaszolnak, csak hívogatnak az üzletből, hogy sd kártyát adnak ingyen, a többi nem az ő dolguk, mert a my action cam-en keresztül ment ki a termék Németországba és ők nem adnak újabb garanciát. A magyaroszági hivatalos DJI szervízven nem járt a gép, utánnakérdeztem. Németországban ugyancsak a hivatalos szervízben telefonos érdeklődésemre ugyancsak nem járt a gép. A munkalapon, amit mellékeltek a drónhoz az van, hogy javították, pedig fóliásra cserélve lett, de hogy hol, ki és mikor tette ezt az nincs rajta. A pénzt visszadni nem akarják. Az üzletben írtam a vásárlók könyvébe, de ugye azt nem küldik sehova, hanem ők fognak válaszolni 30 napon belül. Mit tudok még tenni az ügyben? Békéltető testület? Már 2 és fél hónapja megy a hercehurca és nem merek másik drónt venni a munkámhoz, mert nem tudom, hogy visszadják e a pénzt. Kettőt meg nem engedhetek meg magamnak. Segítő válaszokat előre is köszönöm.