A matrica egy vékony csík a hűtőberendezés oldalán. Vonalkód és minden azonosításra szolgáló szám is leolvasható róla. Egy csík aminek olyan az eleje, mint amikor egy matricát le próbálsz venni de , csak a teteje jön le, az alja az erős ragasztás miatt rajt marad a felületen.
Tehát a matrica első fele sérült, a második fele és és minden azonosító szám leolvasható róla !
Amúgy nem tudom, hogy mikor sérülhetett meg és mi miatt, nekem nem tűnt fel és , hogy nem én okoztam ezt, az is biztos. Amúgy a boltban az átvevő sem jegyezte meg ezt a jegyzőkönyvben, hogy sérült lett volna.
A garanciát intéző vezető azt írta nekem, hogy sajnálatosan a boltban nem vette észre a kolléga , hogy sérült volt a matrica. Én sem vettem észre , hogy az lett volna ! De tény, hogy ez miatt utasították el. Plusz olyan törésre hivatkozva amit nem tudok fizikailag előidézni hiszen a venitllátorok nem törtek le, csak lötyögnek , nyilván a belső kopás miatt. Erre is azt írták, hogy az én hibám , mert törötten vittem be. Ez sem igaz !
garanciális javítás - kiszállási díj
A matrica egy vékony csík a hűtőberendezés oldalán. Vonalkód és minden azonosításra szolgáló szám is leolvasható róla. Egy csík aminek olyan az eleje, mint amikor egy matricát le próbálsz venni de , csak a teteje jön le, az alja az erős ragasztás miatt rajt marad a felületen.
Tehát a matrica első fele sérült, a második fele és és minden azonosító szám leolvasható róla !
Amúgy nem tudom, hogy mikor sérülhetett meg és mi miatt, nekem nem tűnt fel és , hogy nem én okoztam ezt, az is biztos. Amúgy a boltban az átvevő sem jegyezte meg ezt a jegyzőkönyvben, hogy sérült lett volna.
A garanciát intéző vezető azt írta nekem, hogy sajnálatosan a boltban nem vette észre a kolléga , hogy sérült volt a matrica. Én sem vettem észre , hogy az lett volna ! De tény, hogy ez miatt utasították el. Plusz olyan törésre hivatkozva amit nem tudok fizikailag előidézni hiszen a venitllátorok nem törtek le, csak lötyögnek , nyilván a belső kopás miatt. Erre is azt írták, hogy az én hibám , mert törötten vittem be. Ez sem igaz !
Köszönöm a válaszokat !
Mindenesetre most visszaadták a kártyát azzal a jegyzőkönyvvel , hogy sérült volt a matrica és a ventillátorok el voltak törve ! Amúgy a ventillátorok nincsenek eltörve ez most is megállapítható, hanem a belső kopás (nyilván a használatból eredő nagy sebességű forgás) miatt lögyög. Egyértelműen nem tudom fizikai beavatkozással ezt a hibajelenséget előidézni ! Na mindegy kíváncsi leszek mi lesz a vége !
Én egy sörért 10 perc alatt kicseréltem volna neked :)
Az alábbi történet alapján kérnék segítséget az itt fórumozóktól:
2015. decemberében a cégem vásárolt egy nagy teljesítményű számítógépet amelynek összértéke 800.000 forint volt. Az működés számára legfontosabb alkatrész (gép film végtermékeket gyárt) a 210 ezer forintos GFORCE 980TI kártya 8 hónap szabályos rendes működés során hirtelen elkezdett iszonyú hangon kerregni, zörögni ! Nem volt nehéz megállapítani, hogy a kártyára szerelt hűtőventillátorok valamelyike meghibásodott a nagy teljesítmény végett. Tekintettel arra, hogy 2 év garancia van a termékre a videó kártyát bevittem ahhoz a forgalmazóhoz ahol vettem, ahol egy ott dolgozó munkatárs az eredeti csomagolásban lévő kártyát kivette és elkezdte vizsgálni. Én át akartam adni a számlát és a garancia levelet, de Ő azt mondta, hogy erre nincs szükség mert a kártya sorszáma alapján azonosítja a terméket a saját számítógépén ami meg is történt. Az átvételről kiállították a SZERVIZ MUNKALAP / Jegyzőkönyvet. A hibajelenséghez azt írták be: Ventillátor lötyög , lóg
A második sorban található részre ahol az áll, hogy az egységen tapasztalható sérülések és egyéb megjegyzések : használatból eredő piszok és por ! Majd a fogyasztói igényre azt írták, hogy csere /javítás / jóváírás
Ezt követően megkaptam a jegyzőkönyvet és szóban elmondták, hogy igaz, hogy a jegyzőkönyvre 15 nap van de mivel ezt a gyártónak visszaküldik előfordulhat, hogy több napot igénybe vehet.
Ezt követően 1 hónap múlva kaptam egy mailt amiben az állt, hogy sajnálattal közlik, de a gyártó visszautasította a garanciális javítást, mert a terméken lévő beazonosításhoz szükséges matrica sérült és ezért elutasítja a garanciát és visszaküldte a kártyát. Az illetékes szervizt felhívtam, ahol egy úr ugyanezt elmondta és azt is , hogy vigyem a kártyámat ahova akarom, mert nem javítják meg. Kérdeztem, hogy hogy fordulhat elő ilyen, hiszen a terméket a boltban bevizsgálták és egy szóval sem említették, hogy bármilyen sérülés is van rajta, de erre azt válaszolta, hogy a bolt nem szervíz és nem állít meg hibákat.
Nagyon mérges lettem és a telefonbeszélgetésben lévő érveimet leírtam írásban is a szervíznek akik pár napra válaszoltak arra, hogy a matrica sérült és különben is a ventillátorok belseje el volt törve ami valószínű, hogy szabálytalan beszerelés eredménye. Erre én válaszul közöltem velük, hogy szakember szerelte be és 10 hónapig szabályosan működött és valószínű, hogy a ventillátorok forgásából eredő anyagfáradság kopás vezetett a meghibásodáshoz és semmilyen külső beavatkozás, ami természetesen nem is volt hiszen nem érdekem tönkretenni azt a kártyát amivel nap mint nap dolgozok.
Akkor elkezdődött az email kommunikációs csata, ahol én elkezdtem hivatkozni arra, hogy az átvétel során semmilyen törést és sérülést nem állapított meg az átvevő kolléga mert amúgy nem is volt a kártyán és a SZERVIZ Munkalapon is egyértelműen rögzítve lett, hogy nincs külső és egyéb sérülés a kártyán.
Erre azt válaszolták, hogy a bolt nem szervíz és nem hivatott hibajelenségeket megállapítani és valószínű, hogy a munkatárs nem vette észre, hogy a termékazonosításra szolgáló matrcia sérült.
Erre én azt írtam, hogy azért nem vette észre, mert nem is volt az és lehet, hogy a termék szétszerelésénél sérülhetett meg és semmilyen sérülést sem rögzítettek.
Akkor arról tájékoztattak, hogy még egyszer visszaküldik a gyártóhoz. 2 hét után közölték, hogy sajnálják de a gyártó elutasította a garanciát mert sérült a matrica. Ekkor én felvetettem nekik, hogy a jegyzőkönyv szerint semmilyen sérülés nincs a kártyán és ezek után az átvető felel minden más sérülésért és ha kell bíráságra megyek. Ekkor a szerviz 2 hónap eltelte után azt ajánlotta fel, hogy beszerzik a kártyához szükséges hűtőventilátorokat amelynek várható ideje még 1 hónap és kb 25.0000 -30.000 forint-os javítás 50%-át átvállalják a másik 50 %-ot pedig nekem kell fizetnem. Más szakemberektől időközben megtudtam ,hogy egy ilyen egység beszerzési ára kb 15 ezer forint a javítása mivel 6 csavar rögzítéséről van szó, tehát a munkadíja 300 forint lenne. Magyarul a forgalmazó nagy lelkesen kegyet gyakarolva piaci áron akarta megjavíttatni velem 3 hónap várakozás után a terméket a saját költségemre.
Kérdés, hogy ezen információk alapján megéri -e bíróság előtt képviselni az igazamat, mert úgy érzem, hogy nagyon nagyon át lettem verve és nagyon fáj az igazságtalanság , hogy nem biztosítják a termék jogos garanciáját.
Ki felelős az átvételt követően a terméken lévő esetleges meghibásodásokért ? Mi van , ha mondjuk a szállítás vagy javítás során a kártyát leejtették és akkor törött el a ventilátor?
A forgalmazó képviselője arról tájékoztatott, hogy a kártya meghibásodásáért egyértelműen én vagyok a felelés és vigyem oda javítani ahova akarom , mert Ők nem vállalják.
Jogos válasz ez ? Mit tegyek ?
Köszönöm előre is !
Az alábbi történet alapján kérnék segítséget az itt fórumozóktól:
2015. decemberében a cégem vásárolt egy nagy teljesítményű számítógépet amelynek összértéke 800.000 forint volt. Az működés számára legfontosabb alkatrész (gép film végtermékeket gyárt) a 210 ezer forintos GFORCE 980TI kártya 8 hónap szabályos rendes működés során hirtelen elkezdett iszonyú hangon kerregni, zörögni ! Nem volt nehéz megállapítani, hogy a kártyára szerelt hűtőventillátorok valamelyike meghibásodott a nagy teljesítmény végett. Tekintettel arra, hogy 2 év garancia van a termékre a videó kártyát bevittem ahhoz a forgalmazóhoz ahol vettem, ahol egy ott dolgozó munkatárs az eredeti csomagolásban lévő kártyát kivette és elkezdte vizsgálni. Én át akartam adni a számlát és a garancia levelet, de Ő azt mondta, hogy erre nincs szükség mert a kártya sorszáma alapján azonosítja a terméket a saját számítógépén ami meg is történt. Az átvételről kiállították a SZERVIZ MUNKALAP / Jegyzőkönyvet. A hibajelenséghez azt írták be: Ventillátor lötyög , lóg
A második sorban található részre ahol az áll, hogy az egységen tapasztalható sérülések és egyéb megjegyzések : használatból eredő piszok és por ! Majd a fogyasztói igényre azt írták, hogy csere /javítás / jóváírás
Ezt követően megkaptam a jegyzőkönyvet és szóban elmondták, hogy igaz, hogy a jegyzőkönyvre 15 nap van de mivel ezt a gyártónak visszaküldik előfordulhat, hogy több napot igénybe vehet.
Ezt követően 1 hónap múlva kaptam egy mailt amiben az állt, hogy sajnálattal közlik, de a gyártó visszautasította a garanciális javítást, mert a terméken lévő beazonosításhoz szükséges matrica sérült és ezért elutasítja a garanciát és visszaküldte a kártyát. Az illetékes szervizt felhívtam, ahol egy úr ugyanezt elmondta és azt is , hogy vigyem a kártyámat ahova akarom, mert nem javítják meg. Kérdeztem, hogy hogy fordulhat elő ilyen, hiszen a terméket a boltban bevizsgálták és egy szóval sem említették, hogy bármilyen sérülés is van rajta, de erre azt válaszolta, hogy a bolt nem szervíz és nem állít meg hibákat.
Nagyon mérges lettem és a telefonbeszélgetésben lévő érveimet leírtam írásban is a szervíznek akik pár napra válaszoltak arra, hogy a matrica sérült és különben is a ventillátorok belseje el volt törve ami valószínű, hogy szabálytalan beszerelés eredménye. Erre én válaszul közöltem velük, hogy szakember szerelte be és 10 hónapig szabályosan működött és valószínű, hogy a ventillátorok forgásából eredő anyagfáradság kopás vezetett a meghibásodáshoz és semmilyen külső beavatkozás, ami természetesen nem is volt hiszen nem érdekem tönkretenni azt a kártyát amivel nap mint nap dolgozok.
Akkor elkezdődött az email kommunikációs csata, ahol én elkezdtem hivatkozni arra, hogy az átvétel során semmilyen törést és sérülést nem állapított meg az átvevő kolléga mert amúgy nem is volt a kártyán és a SZERVIZ Munkalapon is egyértelműen rögzítve lett, hogy nincs külső és egyéb sérülés a kártyán.
Erre azt válaszolták, hogy a bolt nem szervíz és nem hivatott hibajelenségeket megállapítani és valószínű, hogy a munkatárs nem vette észre, hogy a termékazonosításra szolgáló matrcia sérült.
Erre én azt írtam, hogy azért nem vette észre, mert nem is volt az és lehet, hogy a termék szétszerelésénél sérülhetett meg és semmilyen sérülést sem rögzítettek.
Akkor arról tájékoztattak, hogy még egyszer visszaküldik a gyártóhoz. 2 hét után közölték, hogy sajnálják de a gyártó elutasította a garanciát mert sérült a matrica. Ekkor én felvetettem nekik, hogy a jegyzőkönyv szerint semmilyen sérülés nincs a kártyán és ezek után az átvető felel minden más sérülésért és ha kell bíráságra megyek. Ekkor a szerviz 2 hónap eltelte után azt ajánlotta fel, hogy beszerzik a kártyához szükséges hűtőventilátorokat amelynek várható ideje még 1 hónap és kb 25.0000 -30.000 forint-os javítás 50%-át átvállalják a másik 50 %-ot pedig nekem kell fizetnem. Más szakemberektől időközben megtudtam ,hogy egy ilyen egység beszerzési ára kb 15 ezer forint a javítása mivel 6 csavar rögzítéséről van szó, tehát a munkadíja 300 forint lenne. Magyarul a forgalmazó nagy lelkesen kegyet gyakarolva piaci áron akarta megjavíttatni velem 3 hónap várakozás után a terméket a saját költségemre.
Kérdés, hogy ezen információk alapján megéri -e bíróság előtt képviselni az igazamat, mert úgy érzem, hogy nagyon nagyon át lettem verve és nagyon fáj az igazságtalanság , hogy nem biztosítják a termék jogos garanciáját.
Ki felelős az átvételt követően a terméken lévő esetleges meghibásodásokért ? Mi van , ha mondjuk a szállítás vagy javítás során a kártyát leejtették és akkor törött el a ventilátor?
A forgalmazó képviselője arról tájékoztatott, hogy a kártya meghibásodásáért egyértelműen én vagyok a felelés és vigyem oda javítani ahova akarom , mert Ők nem vállalják.
Jogos válasz ez ? Mit tegyek ?
Köszönöm előre is !
Az alábbi történet alapján kérnék segítséget az itt fórumozóktól:
2015. decemberében a cégem vásárolt egy nagy teljesítményű számítógépet amelynek összértéke 800.000 forint volt. Az működés számára legfontosabb alkatrész (gép film végtermékeket gyárt) a 210 ezer forintos GFORCE 980TI kártya 8 hónap szabályos rendes működés során hirtelen elkezdett iszonyú hangon kerregni, zörögni ! Nem volt nehéz megállapítani, hogy a kártyára szerelt hűtőventillátorok valamelyike meghibásodott a nagy teljesítmény végett. Tekintettel arra, hogy 2 év garancia van a termékre a videó kártyát bevittem ahhoz a forgalmazóhoz ahol vettem, ahol egy ott dolgozó munkatárs az eredeti csomagolásban lévő kártyát kivette és elkezdte vizsgálni. Én át akartam adni a számlát és a garancia levelet, de Ő azt mondta, hogy erre nincs szükség mert a kártya sorszáma alapján azonosítja a terméket a saját számítógépén ami meg is történt. Az átvételről kiállították a SZERVIZ MUNKALAP / Jegyzőkönyvet. A hibajelenséghez azt írták be: Ventillátor lötyög , lóg
A második sorban található részre ahol az áll, hogy az egységen tapasztalható sérülések és egyéb megjegyzések : használatból eredő piszok és por ! Majd a fogyasztói igényre azt írták, hogy csere /javítás / jóváírás
Ezt követően megkaptam a jegyzőkönyvet és szóban elmondták, hogy igaz, hogy a jegyzőkönyvre 15 nap van de mivel ezt a gyártónak visszaküldik előfordulhat, hogy több napot igénybe vehet.
Ezt követően 1 hónap múlva kaptam egy mailt amiben az állt, hogy sajnálattal közlik, de a gyártó visszautasította a garanciális javítást, mert a terméken lévő beazonosításhoz szükséges matrica sérült és ezért elutasítja a garanciát és visszaküldte a kártyát. Az illetékes szervizt felhívtam, ahol egy úr ugyanezt elmondta és azt is , hogy vigyem a kártyámat ahova akarom, mert nem javítják meg. Kérdeztem, hogy hogy fordulhat elő ilyen, hiszen a terméket a boltban bevizsgálták és egy szóval sem említették, hogy bármilyen sérülés is van rajta, de erre azt válaszolta, hogy a bolt nem szervíz és nem állít meg hibákat.
Nagyon mérges lettem és a telefonbeszélgetésben lévő érveimet leírtam írásban is a szervíznek akik pár napra válaszoltak arra, hogy a matrica sérült és különben is a ventillátorok belseje el volt törve ami valószínű, hogy szabálytalan beszerelés eredménye. Erre én válaszul közöltem velük, hogy szakember szerelte be és 10 hónapig szabályosan működött és valószínű, hogy a ventillátorok forgásából eredő anyagfáradság kopás vezetett a meghibásodáshoz és semmilyen külső beavatkozás, ami természetesen nem is volt hiszen nem érdekem tönkretenni azt a kártyát amivel nap mint nap dolgozok.
Akkor elkezdődött az email kommunikációs csata, ahol én elkezdtem hivatkozni arra, hogy az átvétel során semmilyen törést és sérülést nem állapított meg az átvevő kolléga mert amúgy nem is volt a kártyán és a SZERVIZ Munkalapon is egyértelműen rögzítve lett, hogy nincs külső és egyéb sérülés a kártyán.
Erre azt válaszolták, hogy a bolt nem szervíz és nem hivatott hibajelenségeket megállapítani és valószínű, hogy a munkatárs nem vette észre, hogy a termékazonosításra szolgáló matrcia sérült.
Erre én azt írtam, hogy azért nem vette észre, mert nem is volt az és lehet, hogy a termék szétszerelésénél sérülhetett meg és semmilyen sérülést sem rögzítettek.
Akkor arról tájékoztattak, hogy még egyszer visszaküldik a gyártóhoz. 2 hét után közölték, hogy sajnálják de a gyártó elutasította a garanciát mert sérült a matrica. Ekkor én felvetettem nekik, hogy a jegyzőkönyv szerint semmilyen sérülés nincs a kártyán és ezek után az átvető felel minden más sérülésért és ha kell bíráságra megyek. Ekkor a szerviz 2 hónap eltelte után azt ajánlotta fel, hogy beszerzik a kártyához szükséges hűtőventilátorokat amelynek várható ideje még 1 hónap és kb 25.0000 -30.000 forint-os javítás 50%-át átvállalják a másik 50 %-ot pedig nekem kell fizetnem. Más szakemberektől időközben megtudtam ,hogy egy ilyen egység beszerzési ára kb 15 ezer forint a javítása mivel 6 csavar rögzítéséről van szó, tehát a munkadíja 300 forint lenne. Magyarul a forgalmazó nagy lelkesen kegyet gyakarolva piaci áron akarta megjavíttatni velem 3 hónap várakozás után a terméket a saját költségemre.
Kérdés, hogy ezen információk alapján megéri -e bíróság előtt képviselni az igazamat, mert úgy érzem, hogy nagyon nagyon át lettem verve és nagyon fáj az igazságtalanság , hogy nem biztosítják a termék jogos garanciáját.
Ki felelős az átvételt követően a terméken lévő esetleges meghibásodásokért ? Mi van , ha mondjuk a szállítás vagy javítás során a kártyát leejtették és akkor törött el a ventilátor?
A forgalmazó képviselője arról tájékoztatott, hogy a kártya meghibásodásáért egyértelműen én vagyok a felelés és vigyem oda javítani ahova akarom , mert Ők nem vállalják.
Jogos válasz ez ? Mit tegyek ?
Köszönöm előre is !
T. Uram,
Szeretném elmesélni történetem, mellyel kapcsolatosan szeretnék majd feltenni néhány kérdést.
Két hónapja kezdődött, hogy az alig egy éves opel mokka típusú gépjármű klímája nem működött. Az autót szokáshoz híven a jól ismert és egyben legközelebbi márkaszervízbe vittük, hogy ott orvosolják a problémát. Az autót néhány napon belül tovább passzolták Budapestre, arra hivatkozva, hogy az autót klímagázzal nem tudják feltölteni. Az autó azóta Budapesten van, ahol rájöttek, hogy a hűtőrácson egy kavicsfelverődést okozta lyukon távozott a klímafolyadék és annak a cseréje biztosan meg fogja oldani a gondot. Mivel a kavicsfelverődés nem tartozik a garanciális javításhoz, így a biztosító is be lett vonva az ügybe. Ennek keretében kicserélték a hűtőrácsot, az autót összerakták, azonban a nyomáspróbánál mégis hiba mutatkozott, valahol elszökik a gáz. Az autót totál széjjel szedték, hogy megkeressék a hiba okát. Találtak egy tömítő szelepet, ami elvileg meghibásodott, ez okozhatta a nyomásveszteséget. A 7. hétben vagyunk, hogy az autó szervízben van, és már-már azt hinnénk, hogy a tömítéssel megoldódott a probléma, de nem. Még mindig fenn áll a nyomásveszteség, nem tudják a hiba okát. Az autó immáron 2 (kettő) hónapja szervízben van, nem tudjuk használni, nem tudni a hiba okát, nem tudni mikor lesz kész.
Kérdéseim a következők: hogy lehet az, hogy azt feltételezik a hűtőrácson lévő kavicsfelverődés okozta a hűtőgáz elfolyását, ha utána mégis találnak egy másik hibát, ami szintén nyomásveszteséget okozott, sőt, egy 3. hiba miatt még mindig gázveszteség van, tehát felvetődik az emberben a kérdés, hogy lehet nem is a hűtőrácson volt a hiba? ugyanis a hibás hűtőrácsot már csak képen láthattam, élőben nem. Képen a kavicsfelverődést lehet bizonyítani? Csak mert az állítólagos lyuk olyan helyen van, hogy oda kavics akkora erővel nem tud becsapódni, hogy ilyen nagy kárt okozzon. Tehát, a biztosító megsemmisítheti a hibás darabot, anélkül, hogy az ügyfél látta volna azt? A képek alapján sajnos a sérülés olyan mintha szándékosan okozott lenne, de ezt kideríteni így lehetetlenség.
Az autó alig egy éves, garanciás. Ha ilyen hibák jönnek elő joggal feltételezhetem, hogy az autó gyári hibás, két hónapja nincs megoldás, az autó idősödik, de használni nem tudom, a hitelt meg fizetem rá. Lehetséges, hogy elállok az autó vásárlásától? Van ehhez jogom? Mondhatom, hogy nekem ez az autó nem kell? A PTK kimondja, hogy a garanciás termék esetén, a meghibásodástól számítva 15 munkanapon belül törekedni kell a javításra, azonban erre nem vennék mérget, bár bizonyítani nem tudom. Azt azonban tudom, hogy ha 15 napon belül nem tudnak javítani egy terméket, akkor joggal feltételezhetem, hogy a terméket, adott esetben az autót nem tudják megjavítani? Lenne jogosultságom új autót kérni? Milyen egyéb lehetőségem van az üggyel kapcsolatban? Ugyanis javítási időpontot nem kaptam, mert az a szerviz szerint felelőtlenség lenne kijelenteni, mikor lesz kész és az esetleges megígért dátum nem teljesítése esetén ismét megy a kálvária. Így azonban akár még további hetekig, de akár hónapokig húzódhat az ügy, amit nyilván senki sem szeretne. De az, hogy 2 hónapig nem tudnak egy autót megjavítani, az nonszensz. Jogosult vagyok-e bármilyen nemű kártérítésre? Legyen az egy új autó, mert ebben már nem bízok, vagy elállás a vásárlástól? esetleg kártérítés egyéb címen?
Köszönettel: Fekete László
Legfeljebb akkor van keresnivalód, ha tudod bizonyítani, hogy szükségtelen javítást végzett, vagyis hogy amit javított, az nem is volt rossz.
Kedves Mindenki! Az alábbi ügyben szeretném a segítséget kérni: számítógép megadta magát, mégpedig úgy, hogy valamelyik alkatrészt beadta a kulcsot és ki - be kapcsolt. Hívtam egy szervizt, akik több, mint egy hétig ültek rajta... Hazavittem a gépet, első alkalommal kb. fél napot működött és a hiba ismét előjött. Elmondás alapján a tápegység okozta a hibát. Ismét telefon, majd valami pasztát cseréltek garanciába (bár laikusként bármit mondhatnak). Ezt követően hazavíve a gépet 1 órát működött és a hibajelenség továbbra is fennállt. A gépre ezeddig 18.000,- Ft-ot költöttem. Az ott dolgozó is mondta, hogy ennél többet nem érdemes rákölteni.
Mivel most sem működött a gép, így 3. alkalommal is visszavittem, ahol azt GONDOLJÁK az alaplappal van a hiba... És nekik ezt a hibát (ami eredetileg is a probléa volt) csak most produkálta... Ha legközelebb visszaviszem, akkor a memória, majd a processzor lesz?
Én úgy gondolom, hogy nem megfelelően lett szervizelve, mert ha rendesen átnézik a gépet, akkor kiderült volna korábban, hogy mi a hiba... A fenti ár még belefért, de ha így haladnánk sorban 100 ezerig sem állnánk meg (így ha tudom, nem, is kértem volna a javítást).
Kérdés: ebben az esetben csak a kicserélt alkatrészre, vagy a javításra is szól a garancia? Mert laikusként egy csavart is kicserélhetett, én azt sem tudnám, csak a hibajelenséggel vagyok tisztában. A javításra (vagyis, hogy a hibajelenséget megszüntette, azt hogy hogyan az az ő dolga) nem kell felelősséget - garanciát, vagy bármit vállalni?
Ha elszállt a bizalom, és nem venném igénybe a szolgáltatást, kérhetem az eredeti állapot helyreállítását és a pénz visszatérítését?
Nem mellesleg még a számlában is sumákolnak.
A segítséget előre is köszönöm!
Szerintem nem.
A kocsit, tévét stb. pedig neked kell szervizbe, szerelőhöz vinned.
úgy gondolom h ha az NFH oldalán fel van tüntetve h garanciális javításnál minden költség a kereskedőt terhel, akkor ez törvényi szinten van meghatározva. a törvényektől pedig tudtommal csak az ügyfél javára lehet eltérni, hátrányára nem. legalábbis én így gondolom...és ezért vagyok itt h ebben megerősítsetek, vagy azt mondjátok h hát nem úgy van az....
tanyán lakunk, így sajnos csak a tányéros jöhet szóba :(
és te láttad a szerződést? Nem hiszem. Ellentmondás? Azt se hiszem, mivel sajnos rengeteg ilyen hasonló probléma van ezekkel az eszközökkel. Lásd, itt is előjött egy ilyen.
Ja, hogy te nem tudod mi az a parabola? Így már más, akkor én kérek elnézést. Tudod az egy olyan vételi eszköz amit többnyire kültérre helyeznek ki és ezzel fogják azt a bizonyos jelet, hogy legyen otthon mit nézned a tévében. Kint a szabadban esik néha az eső, fúj a szél stb. stb.
"időjárás okozta károk nem tartoznak a "garanciális javítások" körébe"
Ha nem ismered az eszközt és a rendeltetését, akkor ne válaszolj! Nem kell mindenhez értened. :)
Mamek, ha szerződésben benne van, hogy garanciális esetekben kérhetnek kiszállási díjat, akkor sajnos peched van és jogosan kérhetik. Szerintem jobban jársz ha kábelt kérsz helyette, mert ezekkel csak a gond van.
az ügyfélszolgálat számán a hibabejelentő nem a garanciát vonta kétségbe, hanem azt mondta, hogy a garanciális javításhoz kell kiszállási díjat fizetnem
Alapvető ellentmondás van abban, amit írsz. Különben meg láttad a szerződést?
Tévedésben vagy Sándor! Ugyanis a parabolák kültérre valók, így ellen kell állnia szélnek esőnek egyaránt. Valószínű, hogy beázik a szerkezet, ezért nem működik megfelelően. Ha garanciaidőn belül van, akkor jól írja a kérdező kiszállásnak is ingyenesnek kell lennie! Nekem Telekomnál volt hasonló gondom és minden alkalommal ingyenesen jöttek ki és tőlük tudom, hogy nem kérhetnek kiszállásért pénzt, Végül annyira sz.r lett, hogy áttértem kábelesre ami hibátlan.
Szerintem ott tévedsz, hogy az időjárás okozta károk nem tartoznak a "garanciális javítások" körébe.
UPC direct-el van műholdas tányéros tv-s szerződésünk tavaly tavasz óta. A legkisebb vihartól elmegy az adás, szaggat. Korábban már előfordult, hogy órákig nem volt adás, akkor a hibabejelentőben 4800ft kiszállási díjért akartak szerelőt küldeni a garanciális "tányérhoz". Akkor pár óra után magától helyreállt az adás. Tegnap kisebb eső és szél volt /nem vihar/ azóta nincs adásunk. A hibabejelentő 6200ft-os kiszállási díjért küld ki szerelőt. Állítása szerint mivel ez szerepel a szerződéseben, joguk van hozzá. Én az NFH honlapján azt olvastam h a garanciális javítás minden anyagi vonzata a kereskedőt, jelen esetben az UPC-t terheli.
Segítséget/tanácsot kérnek, hogy mi a mérvadó, a szerződés vagy NFH oldalán olvasottak?
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02