Szállás lemondása


antaltibor # 2016.07.28. 15:37

Sziasztok,

EGy szállást lefoglaltam e-mailben. A lemondási feltételek szerint, ha az érkeéz előtt 2 nappal mondom le, akkor az ott tartozkodás díjának 100 százalékát kell kifizetnem.

A foglalás e-mailben történt, nem adtam meg hitelkártyát garanciaként és előleget sem fizettem.

ILyen esetben a szálloda követelheti a lemondási díjat ?

Kovács_Béla_Sándor # 2016.07.28. 17:16

Kérdésben a válasz.

antaltibor # 2016.07.28. 17:21

Nem értem, ne haragudj. Ő polgárjogilag követelheti tőlem a szállás díját ilyen esetben? Beperelhet, végrehajtható?

Nem feltételezek ilyet a szállodáról, de felmerül, ha lebetegszik a gyermek és jeleznem kell hogy nem tudunk menni, akkor (úgy illene) hogy azt mondják hogy köszönjük a jelzését, de magát a foglalási dokumentumot olvasva, megtaláltam benne a lemondási felételeket.

Tehát ilyen esetben mi történik? Kérlek segíts!

antaltibor # 2016.07.28. 17:23

Még annyi, hogy alapesetben kérnek 40 százalék előleg előreutalását a foglalástól számitott 7 munkanapon belül, de kértem, hogy tekintsenek el ettől és eltekintettek és mondták akkor még (áprilisban) hogy igy is biztosítják a foglalást! Ennek fényében hogy látjátok?

wers # 2016.07.28. 17:33

szerintem amikor foglaltál, tovább sem engedett, amig nem fogadtad el az általános feltételeket.

Zoltanuss # 2016.08.01. 09:19

Azért nem teljesen így van. Ha előleget kértek, akkor az valószínűleg ugrott vagy annak egy része.
De ha nem kértek előleget, akkor mire fel ?
Persze az ilyenben benne van az is, hogy a vendég marad hoppon.

Anno régen egy utazási irodán keresztül foglaltunk szállást külföldön. Egész összeget előre fizettünk. Utasbiztosítást is kötöttünk. Ennek ellenére majd felét buktuk az összegnek. Az volt a hasfájásuk... a biztosítónak, hogy későn szóltunk.... az utazás előtt egy héttel.
A betegségek jellemzői , hogy váratlanul jönnek.
Tanulság ! Azóta a gépkocsis utazásoknál semmi előre fizetés, ha nincs szállás tovább gurulunk-
Más a repűlős utazásnál. ott nyilván kell egy foglaló

Zoltanuss # 2016.08.01. 09:23

wers !

Igen léteznek ilyen un. sunyi feltételek !
Amúgy most mondta az egyik nagy utazó családtagom, hogy az első nap a jogos, de nem tovább.

Zoltanuss # 2016.08.01. 09:28

A lemondási feltételek szerint, ha az érkeéz előtt 2 nappal mondom le, akkor az ott tartozkodás díjának 100 százalékát kell kifizetnem.

Írja atibor.
De hát ott tartózkodás nem volt. Nyilván azért a szálloda érdekeit is meg kell érteni, valamit fizetni kell. És nem esztelenűl nyomkodni a foglalás feltételeinek jelzésű gombot.

Rexor # 2016.08.01. 09:37

"Ő polgárjogilag követelheti tőlem a szállás díját ilyen esetben? Beperelhet, végrehajtható?"

Igen követelheti, de első kören fizetési meghagyás útján valószinűleg, ha ellentmondasz perré alakul a dolog, amit el fogsz veszíteni. Szóval jobb ha most fizetsz, legközelebb olyan szállást kell foglalni, ahol nincs ilyen feltétel lemondás esetén.

araitik # 2017.02.10. 08:48

Kedves Forumozok!

Szeretnek segitseget kerni szallas lemondas ugyeben. Egy szallas foglalo oldalon keresztul foglaltam egy szallodaban kb. ket honappal kesobbre szobat, ahol lemondasi felteteleknel azt jeleztek, hogy a foglalas ertekenek 100%-a a kotber. En ezt ugy ertelmeztem, hogy ha befizetem a foglalot a visszaigazolas utan, akkor hiaba mondanank le az utazast, a penzt nem fizetnek vissza. A visszaigazolas utan (amit a szallasfoglalo oldal kuldott) kiderult, hogy szeretnem lemondani a foglalast, termeszetesen meg nem utaltam semmit. A szallashely koveteli rajtam a teljes osszeget. Segitsetek, mit tehet a szallashely es mit tehetnek en.
Koszonom!

Rexor # 2017.02.10. 11:30

Vagy fizetsz magadtól vagy előfordulhat hogy perelni fognak (amit nagy eséllyel meg is fognak nyerni).

SzKriszti72 # 2017.04.25. 13:27

Kedves Fórumozók!
A Balatonon találtunk egy apartmanházat, ahol tavaly tavasszal hosszú hétvégét és nyáron a szabadságunk hetét töltöttük. Idén nyárra is oda terveztük a pihenést, januárban felvettem a kapcsolatot a céggel, megbeszéltük a részleteket, 30% foglaló utalásával zártuk az ügyletünk első lépését. És vártuk a nyarat...
3-4 hete kaptam egy emailt, amelyben közölték, hogy eladták az apartmanjaikat, de aggodalomra nincs ok, előlegünket továbbutalják az új cégnek és az új tulajdonos ugyanazokkal a feltételekkel biztosítja számunkra az apartmant. Tegnap aztán újabb email jött, hogy keressek új szállást, mert az új tulaj meggondolta magát, törölték a foglalásom. A foglalási összeget visszautalták. A neten mér fönt az apartman másfélszeres áron, mint ahogy nekem ajánlották...
Kollégáim, barátaim tanácsokkal bombáznak... Kérek szépen segítséget: miután a szállásadó mondta fel a szállást, a foglaló duplája jár nekem vissza? Érdemes-e felvenni a kesztyűt, csak az emailes levelezésben foglaltak az én "bizonyítékaim".
Köszönettel

Vadsuhanc # 2017.04.25. 14:10

Én nem mennék bele.

Az új tulajdonos, ha nem jogutód szerintem nem köteles az eladó szerződéseiért helytállni, amennyiben ez a szerződésben nem szerepel. De akkor nem kapott volna levelet.

A régi tulaj ellen meg őszintén ? Van értelme ?

Pénzét visszakapta szerintem a mai világban ennek is kimondottan örülni lehet a bosszúságon kívül igazából nem látom értelmét a felesleges hosszú évekig tartó harcnak.

pampalini75 # 2017.07.14. 10:04

Kedves Forumozók!
szeretnék segitséget, illetve tanácsot kérni. Idén februárban foglaltam nyárra szállást, a foglalást s panzió honlapjáról kezdeményeztem érdeklődéssel, majd e-mailben egyeztettönk részletekt, vegül a foglalaás illetve annak megerősitése is e-mailben történt. Fizettem előleget is, amiről számlát kaptam egy papir-alapú foglalás megerősitéssel. sem az e-mail váltásban, sem a papir-alapú visszaigaoláson nincs utalás lemondási feltételekről.
Sajnos úgy alakult hogy kisfiunk megbetegedése miatt nem tudunk elmenni nyaralni (ezzel kapcsolatban 1 héten belüli kórházi zárójelentés és friss orvosi igazolás van a birtokun kban). Ezen a héten hétfőn - 3 nappal az utazás megkezdése előtt és 1 nappal a kórházból történt eltávozásunk után - telefonon értesitettük a szállsáadót aki azt mondta hogy a teljes foglalási árat ki kell fizetnünk. arra hivatkozott hogy a szálláshely honlapján fent vannak a lemondási feltételek, aminek utnánanéztem és valóban 20 napon belüli lemondás esetén a teljes ár kiszámlázásra kerül. Próbáltunk a héten magunk helyett keresni valakit aki átvenné a szállást de sikertelenül. Tegnap beszéltem telefonon a szállásadóval, próbáltam megegyezni de sikertelenül, leveleimre nem válaszol. Kérdésem hogy ebben az esetben mi a teendő? a teljes összeget - amit érzésem szerint napokon belül kiszámláz - ki kell fizetnem? vagy birósági útra visszük a dolgot? peren kivüli egyezségre van lehetőségem? Létezik illetve alkalmazható vis major ebben az esetben?
Nagyon köszönöm előre is a hozzászólásokat, javaslatokat
Köszönettel

nonolet # 2017.07.14. 12:50

A szerződéseket be kell tartani.
Ha mégsem ... helyt kell állni.

Te nem tartottad be, tehát >y helyt állsz.
Azaz fizetsz a szerződésed szerint.

(ugyanez várnád el akkor, ha a másik fél szegne szerződést)

-

Persze:

Kérhetsz méltányosságot is.
De azt nem kötelező adni...

Megtagadhatod egyoldalúan is a fizetést.
De, ha a másik fél kemény az sokba lehet végül.

-

Egyébként pedig illet volna
elolvasni a feltételeket a szerződés kötés előtt !

De legkésőbb akkor amikor kiderült, hogy:
Esélyes, hogy majd nem tudsz elmenni.
Azaz a betegség elején...

-

Egyezkedni mindig lehet, aztán vagy összejön vagy nem.

A váratlan betegség nem vis major ... nem mentesít.
Ilyen célra lemondási biztosítást szokás kötni pl.

Vagy időben elolvasni a feltételeket
és eleve nem megkötni az olyan feltételű szerződést
ami túlzottan fájhat egy fellépő gond esetén.

-

Gondolj bele ...
Miért is kéne

  • veszteséget vállalni a bérbeadónak
  • a te oldaladon fellépő gond miatt?

A rendelkezésre áll a szerződés szerint,
te meg egyoldalúan nem mész, mégpedig
a te érdek körödbe eső okból.

Naná, hogy alapban helyt kell állnod a szerződés szerint.

Kivétel

  • a kapott méltányosság
  • a közös megegyezés
  • az egyoldalú asztal borítás, de az kockázattal is jár
pampalini75 # 2017.07.14. 14:33

nonolet, nagyon koszonom a hozzaszolasod!
osszesszedett, logikus, elfogadhato :)
egy kerdesem lenne csak: nekem valoban feladatom, inkabb kotelessegem lett volna atnezni a szallasado honlapjanak az osszes bejegyzeset? az o honlapja, illetve annak tartalma resze az altalunk kotott szerzodesnek? mert en ugy gondoltam hogy az ajanlat illetve annak elfogadasa, visszaigazolasa a szerzodes maga. es ezek nem tartalmaztak sem a lemondasi feltetelket sem nem utalnak arra hogy hol talalok ilyet. es a szallast nem a honlapjukon foglaltam, tehat en akar a honlap ismerete nelkul is foglalhattam volna.

felre ne erts, nem akarok kibujni a felelosseg alol, sot mar kozel vagyunk egy kompromisszumos megegyzeshez, de valoban erdekel hogy a jog (es nem az etika) szerint o meddig mehetne el. koszonom ha erre a felvetesre meg valaszolsz

ObudaFan # 2017.07.15. 07:19

Az összes bejegyzést nem kell megnézni. Amikor elektronikusan megkötöd a szerződést, egyértelműnek kell lenne, hogy milyen általános szerződési feltételeket kell átnézned és mi válik a szerződés részévé. HA ehhez képest ez az információ csak elrejtve van valahol meg a honlapon, akkor nem feltétlenül válik a szerződés részévé.

nonolet # 2017.07.15. 15:25

A lemondási határidők és feltételek tisztázása
elvárható a megrendelőtől a szerződés kötés előtt.

Mivel ez egy NAGYON ALAPVETŐ tudnivaló a szállás foglalásnál...

Azaz része a jog által elvárt "kellő körültekintés"-nek.

Ha mégsem deríti ki az saját kockázata avagy felelőtlensége.

Zoltanuss # 2017.07.15. 16:34

Azért ez a pampalini75 féle szállás foglalás és az a körül kialakult vita nem egyértelmű. Fizetett előleget az illető. Ha azt bukja, az még elmegy, na de hogy az egészidőre ? Ha így lenne azt előre és egyértelműen közölni kellene a szállást kiadónak.
na meg az se mindegy ,hogy 3 nap vagy 14 nap.
Úgy hogy véleményem szerint
pampalini75
ne fizess ! menjen a bíróságra az ilyen kétértelműen fogalmazó szállást kiadó.
Vagy nyer vagy nem !

Zoltanuss # 2017.07.15. 16:47

Tény hogy pampalini75 nagyon nagyon későn mondta le a szállást. Ha jól emlékszem 3 nappal előtte. Nem vitás megilleti a szállásadót valamennyi összeg... na de hogy egy egész egyenlőre ismeretlen időtartalomra. de az ilyen fifikás szállásadót nem árt még a kamaránál is bepanaszolni.

Jártam én is így igaz az egészösszeg előre be lett fizetve , végül bizonyos okok miat szintén 3 nappal az igénybevétel előtt lemondtam. kb. 30 % -ot buktam.

Zoltanuss # 2017.07.15. 16:51

A Mai internetes világban azért az ilyen szálláskiadó hamar ráfázhat. A korábbi vendégek minősíteni szokták, de lehet az ilyen esetet is feltenni az értékelő felületre.

alfateam # 2017.07.15. 18:46

Mivel engedélyezési kötelezettség nincs, ezért a törvény többek között részletesen előírja azokat az
adatokat, amelyeket a szolgáltatónak közölnie kell weboldalán. A fogyasztók számára így
beazonosíthatóvá válik a szolgáltatás mögött álló vállalkozás, illetve annak adatai, akivel megrendelés
esetén létrejön a szerződés. Ez garanciát jelent arra, hogy a teljesítés elmaradása esetén vagy a
teljesítés utáni garanciális kérdésekben eljárást lehessen kezdeményezni a cég ellen. Annak
érdekében, hogy a távol lévő felek között a szerződés tartalmában ne legyenek nézeteltérések, a
törvény előírja az általános szerződési feltételek (ÁSZF) tartalmára és elérhetőségére vonatkozó
feltételeket. Az ÁSZF-et minden szolgáltató olyan formában kell hozzáférhetővé tegye, amely
lehetővé teszi az igénybevevő számára, hogy tárolja és előhívja. A szerződés ott és akkor jön létre,
ahol, és amikor a vevő ajánlatára adott eladói nyilatkozat a vevő számára hozzáférhetővé válik.
Amennyiben 48 órán belül a megrendelésre nem érkezik visszaigazolás az eladó részéről, úgy a vevő
mentesül az ajánlati kötöttség vagy a szerződéskötési kötelezettség alól. A felek közös
megállapodásban eltérhetnek a fenti szabályoktól. (A szerződés tartalmi követelményeit
részletesebben a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.
(II. 26.) Korm. rendelet távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó rendelkezései
tartalmazzák.)

Kovács_Béla_Sándor # 2017.07.15. 19:45

ne fizess ! menjen a bíróságra
És aztán kifizeted helyette a perköltséget?

Zoltanuss # 2017.07.15. 20:28

KBS !

Nem eszik olyan forrón a kását !
Végül is ott szolgáltatás nem történt , így felmerülhet a jogtalan haszonszerzés esete is.
Tény természetesen, hogy megilleti a szállásadót bizonyos összeg, de az korántsem az mintha szolgáltatás igénybe lett volna véve.
Akkor minek az előleg ?
Nyilván arra , hogy meghíulás esetén legyen fedezet valamennyi.

Kovács_Béla_Sándor # 2017.07.15. 20:51

Ezek az ösztönös remekjogászok...