Szállás lemondása


drbjozsef # 2019.04.16. 16:23

A rendelet címe : „a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

Nincs szó üzlethelyiségről.

1. § (1) E rendeletben foglaltakat a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződésekre (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) kell alkalmazni.
(2) E rendelet meghatározza a fogyasztói szerződéssel kapcsolatos tájékoztatás és a teljesítés egyes szabályait, továbbá a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött fogyasztói szerződés esetében a szerződés megkötésére és az elállási, illetve a felmondási jogra vonatkozó részletes szabályokat.

Van szó üzlethelyiségről, de a távollévők között is elégséges feltétel.

2. § Nem terjed ki a rendelet hatálya:
...

  1. a szállás időben megosztott használati jogára, a hosszú távra szóló üdülési termékekre vonatkozó szerződésekről, valamint a tartós szálláshasználati szolgáltatási tevékenységről szóló kormányrendelet hatálya alá tartozó szerződésre;

Ezen kívül nincs kivétel szállással kapcsolatban.

4. § E rendelet alkalmazásában:
...
10. távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;

Nincs szó üzlethelyiségről, a 13.pontban van, de ez után az már nem releváns.

Szerintem az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés tipikus esete az előadásos eladás, ahol a szegény nyugdíjasokra sóznak minden szart aranyáron, vagy az Avon szerű terítés (bár ennek sincs konkrét üzlethelyisége).

A távollévők között viszont - többek között - minden, ami interneten kötődik. Akár a szállásfoglalás is.

Cabron_ # 2019.04.16. 17:01

Tisztelt szakértők!

A 14 napos elállás úgy is működik, hogy átveszem a terméket, kicsomagolom, rájövök, hogy kicsi, nagy, nem erre számítottam, stb. és visszaküldöm? Vagy csak bontatlan csomagolással tehetem ezt?
Egyszer akartam visszaküldeni egy terméket (macskaajtó), mert kiderült, hogy mégsem illeszthető be, ahová szerettem volna, de ott azt mondták, hogy azt a terméket nem kell visszaküldeni, ajándékozzam el, és visszautalták az árát. Szóval nem derült ki számomra.

wers # 2019.04.16. 17:54

Cabron_, visszautalták?

wers # 2019.04.16. 17:59

A távollévők között viszont - többek között - minden, ami interneten kötődik. Akár a szállásfoglalás is.

A szállás szerintem nem ide tartozik, de pont az az eset több ezer éve, hogy a szállásfoglaló nem tudja személyesen a szálláshelyen előre foglalni a szállást, csak távkapcsolatban. Sem kedvem, sem időm, de a szállásfoglalásra tuti van valami külön szabály.

drbjozsef # 2019.04.16. 19:04

Cabron,

13.fejezet.

wers # 2019.04.17. 04:22

nem is nagyon kell keresgélni, te idézted be:

a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

Tehát, ha megkezdődik a teljesítés. Foglalás nem teljesítés. Az csak rendelés.

drbjozsef # 2019.04.17. 08:18

Ööööö...

Kifejtenéd?

Komolyan állítod, hogy ezer éve úgy van, hogy nem lehet szállást személyesen lefoglalni? Nem lehet odamenni? Nem lehet megnézni? Ezt most így hogy?

Én ezt úgy értelmezem, hogy az (1) első mondata szerint jár (termékre is, szolgáltatásra is), VAGY, HA a 13§ vagy 19§ szerinti nyilatkozatot megtettem, akkor bővíti az elállási jogomat, vagy legalább egyértelműsíti, hogy elállhatok az ilyen szerződéstől is.

Amúgy, az szerinted értelmes lenne, hogy ha külön nyilatkozattal kérem a szolgáltatás teljesítését a szerződéskötés után 14 napon belül, akkor jár az elállási jog, de ha MEG SEM kezdődik a teljesítés, akkor meg nem?

Egyébként meg a törvény KIFEJEZETTEN kivétellé teszi a time-share szállásokat, vagyis az üdülési jog-hoz kapcsolódó szállásszolgáltatást. De mást nem. Ez már csak nem véletlen?

wers # 2019.04.17. 09:08

Komolyan állítod, hogy ezer éve úgy van, hogy nem lehet szállást személyesen lefoglalni?

Írtam én ilyent? Csak azt, hogy általában ismeretlenül foglalnak az emberek szállást. Általában nem utazik valaki 500 - 1000 - 10 000 km-t, hogy majd csak alszunk valahol. Meg nem is ruccanunk el Kairóba megnézni, jó lessz-e szállás.

Ez egy nagy szálloda foglalási feltétele.
"- kötbérmentes lemondási határidő az érkezést megelőző 5. nap - az érkezést megelőző 5 napon belül történő lemondás esetén a kötbér a lefoglalt szolgáltatások 50%-a - az érkezést megelőző 1 napon belül történő lemondások, vagy meg nem érkezés (no show) esetén a lefoglalt szolgáltatások árának 100% Kiemelt időszakokban speciális fizetési, és lemondási feltételeket alkalmazunk, melyet a visszaigazolás tartalmaz."

Végülis elállhatok, de csak kötbérrel. Mondjuk az érkezés előtt 5 nappal foglalok, átutalom, másnap ha meggondolom magam, nem kapom vissza a pénzemnek csak a felét. Ha meg később, akkor semmit. Pedig bent vagyunk a 14 napban.

De egyébként ahol én most foglaltam ott ez:

"Lemondhatom-e a foglalásomat?
A szállodánkban a foglalások nem lemondható foglalások, tehát a foglalás módosítására alapvetően nincsen lehetőség."

Ez a honlapon is fenn van, és a visszaigazoláson is.

Minden szállodának hasonlóak a feltételei. Bizonyára mindnek rossz jogásza van.

wers # 2019.04.17. 10:02

megtaláltam

14. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát

  1. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
drbjozsef # 2019.04.17. 10:12

Írtam én ilyent?

Egészen pontosan igen. Ezt írtad :

pont az az eset több ezer éve, hogy a szállásfoglaló nem tudja személyesen a szálláshelyen előre foglalni a szállást, csak távkapcsolatban.

Semmi általában. Én már láttam embert a szállodában foglalni szobát. De hát ez nyilván mint a fehér varjú.

De örülök, hogy megvan.

wers # 2019.04.17. 10:19

Igazad van, valóban lehet személyesen, hülyén fogalmaztam.

kopics # 2019.07.10. 06:51

Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni
Kérdésem az lenne ha én kifizettem 6 éjszaka szállást és elhagyom 3 éjszaka után akkor jár vissza nekem pénz?

dr.Varga # 2019.07.10. 11:11

Kedves kopics,

A szerződés - így a szállodai szolgáltatásra irányuló szerződés is - a felek akaratának kölcsönös kifejezésével jön létre. Tehát abban a pillanatban, amikor adott az ön szállodának címzett nyilatkozata arról, hogy 6 éjszakára kíván szobát igénybe venni, és adott a szálloda önnek címzett elfogadó nyilatkozata, a szerződés létrejön. A MUISZ és az MSZSZ üzletviteli és etikai szabályzata szerint egyébként a szerződés akkor jön létre, amikor a szálloda írásban visszaigazolja a foglalást. Belenézegetve szállodák ÁSZF-jeibe, ugyanígy határozzák meg a szerződéskötés időpontját. Ez indokolható is, mivel ebben a pillanatban már van kölcsönös akaratkifejezés. Az ön példájában pedig kétség sem férhet hozzá, hogy a szállodai szolgáltatásra vonatkozó szerződés létrejött, hiszen már a teljesítés is megkezdődött. A szerződéseket teljesíteni kell, nincs arra lehetőség, hogy bármelyik fél úgymond "meggondolja magát", és a továbbiakban ne teljesítse a szerződést (jogi nyelven szólva: nincs arra lehetőség - ha a szerződés vagy jogszabály arra nem jogosít fel, például szerződésszegés vagy más ok miatt - hogy a szerződést felmondja.). Ha ön nem veszi igénybe a szolgáltatást, vagyis a 6 éjszakát, attól önnek még fennáll a szerződés teljesítésére vonatkozó kötelezettsége, és nem jár vissza pénz a 6 éjszakából.

NagyMonika74 # 2019.07.28. 14:04

Kedves Fórumozók!

2019.01.09-én foglaltunk egy szállást szilveszterre, 3 éjszakára, 18 főre, a holnajukon feltüntetetett információk alapján. Tapasztalt szállásfoglalóként különös gondot fordítottunk a lemondási feltételekre, ami kapcsán a szállás honlapján az alábbi kitétel szerepelt:"Érkezés napján történő lemondás/meg nem jelenés esetén a teljes szállásdíj került felszámításra". A szállás 60.000 Ft regisztrációs díjet kért, ezt átutaltuk. A visszaigazolási emailben sem volt a honlapon lévő információtól eltérő tájékoztatás, pedig váltottuk jónáhány levelet, sőt, a szállást igénybe vettük július közepén: akkor 2 éjszakára, szintén 18 fővel. A személyes tapasztalataink alapján a gyerekekkel érkezett baráti társaság nem volt megelégedve a szállás tisztaságával, ezért közös megegyezés alapján úgy döntöttük, a szilveszteri érkezési napunk előtt 5 hónappal, hogy lemondjuk a szállást és más helyet keresünk. Ezt e-mailben megtettük, hogy maradjon nyoma, mire jött a feketeleves, a szállásadó nem hajlandó visszafizetni a 60.000 Ft-ot, sőt, a kérdésfelvetésünket sem értette. Most levélváltásokban vagyunk,a magunk részéről törekszünk a békés megoldásra.
Csak zárójelben, hogy sem a szilveszteri foglalásra kifizetett 60.000 Ft regisztrációs díjról, sem a két hete történt ott tartókodásunkkor (az akkor is reg.díjként előre átutalt 35.000 Ft-on felül) kifizetett kb, 150.000 Ft-ról számlát nem kaptunk.
A szállás egy panzió, az üzemeltetője, illetve a számlaszám tulajdonosa, amelyre a pénzt kérték, egy kft.
Ti mit gondoltok erről? Mi lehúzásként értelmezzük, és beleálltunk a vitába, hiszen arró a szigorú lemondási feltételről, amelyet most utólagosan próbálnak érvényesíteni, semmiféle előzetes tájékoztatást nem adtak, a hiányos, honlapjukon feltüntetett kitételt pedig nem úgy értelmeztük, hogy a szállás a foglalás visszaigazolása és a reg.díj átutalása után díjmenetesen soha nem mondható le, még 5 hónapos határidővel sem.

wekerle # 2020.03.28. 10:12

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy foglaltunk és ki is fizettünk szállást egy panzióba, ahol az ember azt mondta, ki kell fizetni előre és ha nem jövünk akkor sem jár vissza a pénz. Így is tettünk, viszont a koronavírus miatt nem tudunk utazni, bármi esély h visszakapjuk a pénzünket?

Szomorú örökös # 2020.03.28. 10:18

wekerle

Én Bookingon keresztül foglaltam a szállásomat és ők vissza is utalták, mivel a megadott határidő előtt mondtam vissza.

Szomorú örökös # 2020.03.28. 10:21

wekerle

foglaltunk és ki is fizettünk szállást egy panzióba, ahol az ember azt mondta, ki kell fizetni előre és ha nem jövünk akkor sem jár vissza a pénz

Ilyet nem mondhatott, mert bármi közbe jöhet - akár egy haláleset is - és akkor sem tudsz kiutazni. Ha nem szállásközvetítő oldalon keresztül történt a foglalás, akkor én a fogyasztóvédelemhez fordulnék, de kell hozzá minden bizonyíték, ami az állításodat igazolja.

Hesana # 2020.03.29. 14:52

Jónapot!Segitséget szeretnék kérni.:)
Érdeklődni szeretnék hogy mi történik akkor ha a virus miatt már most jeleztem a belföldi Szállodának hogy a már időben lefoglalt szállást x nevű csomagot szeretném lemondani.A csomag valóban kedvezményes volt mivel 45 nappal az érkezés elött foglalható volt igy 25 % kedv. adott. A nyaralásom jul. elején lenne.Korábban már levonták a szállás 50%-át a számlámról.Az irták hogy a foglalást csak kötbér fizetéssel lehet lemondani.A befizetett előleg 100%-ban.Magyarán nem adnak vissza semmit.A csomagban benne volt hogy nem törölhető és módositható valóban.Nem szeretném az egész összeget viszont elvesziteni a semmire.Az ASzf angolul van a weboldalon.Én szerettem volna menni csak hát nem tudok nagy valószinűséggel a virus miatt.Mit javasolnak,mit kellene tennem?Úgy gondolom hogy valami megoldásnak akkor is kell lennie ebben a helyzetben is.Előre is nagyon szépen köszönöm a segitséget,Üdv,Hesana

Szomorú örökös # 2020.03.29. 15:52

Hesana

Úgy gondolom hogy valami megoldásnak akkor is kell lennie ebben a helyzetben is.

Ha pl. a bookingon foglalsz olyan nagyon kedvezményes áron szállást, hogy az áll mellette: "nem visszatérítendő", akkor nincs lehetőség a szállás olyan lemondására, amivel bármit is visszakapsz belőle. Ezért kedvezményes! És bizony most ebben a helyzetben sincs sajnos lehetőség rá szerintem, de én csak laikus vagyok, aki ismeri az ilyen oldalak szabályait.

alfateam # 2020.03.29. 17:04

Hesana!
Elsieted, meg-kellett volna várnod míg ők mondják le.

Smudo # 2020.04.02. 06:14

Kedves Fórumozók!

Szállást foglaltam közvetlenül egy szállodánál (belföldön) április közepére, és a visszaigazolás szerint a foglalás az érkezést megelőző 3 napon belül kötbérmentesen lemondható. A kért előleget a foglaláskor átutaltam a szállodának. A szálloda - a jelenlegi járványügyi vészhelyzetre tekintettel - bezárt, amiről nem értesítettek, de egyébként is úgy döntöttünk, hogy nem utazunk. Március végén írásban lemondtam a foglalást. A szálloda vezetősége először nem akarta visszautalni a foglalót, mondván a szálloda jelenleg nincs olyan helyzetben, és felajánlotta, hogy, ha legkésőbb 2021. márciusi elutazással foglalunk náluk szállást, akkor felhasználhatjuk a befizetett előleget. Mivel nem tudjuk, hogy mi történik az elkövetkező hónapokban, lesz-e egyáltalán anyagi keretünk utazgatni, ezért visszaírtam, hogy sajnos ezt nem tudom elfogadni, kértem, hogy utalják vissza a befizetett összeget. A szálloda most azt írta, hogy a törvényben meghatározott határidőn belül visszautalja. Kérdésem az lenne, hogy ez mit jelent? Mennyi időn belül kell az előleget visszautalni? Szállásfoglalás esetében nem találtam erre vonatkozóan jogszabályt, bízom benne, hogy Önök tudnak válaszolni a kérdésemre.

Köszönettel: Smudo

Szomorú örökös # 2020.04.02. 06:54

Smudo

Én csak a saját személyes tapasztalatomat írnám le. A Bookingon foglaltam szállást egy március végi utazáshoz Horvátországban. A szállásdíjat a lemondást követő egy héten belül visszakaptuk, a parkbelépőt pedig a rendkívüli helyzetre való tekintettel utalták csak vissza, mert állítólag ott az előre megváltott jegyeket alapból nem áll módjukban visszatéríteni. Viszont közel három héttel a lemondás után tegnap az is befutott. Mondjuk más lehetőségük nem is maradt, mert ha valami csoda folytán mégis csak ki tudtunk volna menni, akkor épp aznap az orrunk előtt zárták volna le a parkot.

Legközelebb javasolnám a Bookingot szállás foglalásához, mert ott a neten bankkártyával fizetsz és nem kell hozzá a közreműködésed, maguktól is visszautalják szinte automatikusan, ha lemondod a szállást határidőn belül.

horsy # 2020.04.06. 09:15

Január elején foglaltam egy belföldi szállodában hosszú hétvégét májusra. Előleget kértek 50%-ot. Annak rendje és módja szerint 3 napon belül átutaltam. A vírus miatt természetesen a hotel bezárt. Kaptam egy mínuszos számlát, 03.19.-én hogy 03.31.-ig ők visszautalják az előleget, ami eddig nem történt meg. Tudja valaki, hogy mennyi ideje van ilyen esetben a hotelnek arra, hogy visszautalja nekem a befizetett előlegemet?
Köszönöm, ha valaki tud valami okosat mondani.

wers # 2020.04.06. 09:22

Így elsőre 03.31 lett volna a határidő. Késedelemben vannak.

Egyébként gondolom erről a szálloda az ászf-ben rendelkezik. Azt kellene ismerni.

horsy # 2020.04.06. 09:47

#vers Köszönöm a válaszod.