Szállás lemondása


nonolet # 2017.07.16. 11:49

"Végül is ott szolgáltatás nem történt "

Rendelkezésre tartás viszont igen!!!
Azaz a szállás rendelkezésre állt.

A valóban felmerült költségekért
és
az elmaradt haszonért valakinek felelnie kell.

Nyilván annak,
aki nem érkezett meg végül...
...és ezt oly későn közölte,
amikor már a szállásadó
nem tudott másik vendéget fogni.

nonolet # 2017.07.16. 11:53

Zoltanuss

"Akkor minek az előleg ?
Nyilván arra , hogy meghíulás esetén legyen fedezet valamennyi."

Nem, az előleg a fizetendő végösszeg része...

Az előleg épp ezért vissza jár a szolgáltatás meghiúsulása esetén.

Biztosítékként a

  • foglaló

vagy

  • kaució (letét)

néven nevezett összeg szolgálhat.
Az előleg azonban nem.

Zöldövezeti11 # 2017.07.18. 09:26

Mit is írt Z. ba'ártom ?

Tény természetesen, hogy megilleti a szállásadót bizonyos összeg, de az korántsem aannyi mintha szolgáltatás igénybe lett volna véve”.
Egyébként ha korrekt lett volna az a szállásadó (mint ahogy nem az ), akkor az egész összeget már előre kérte volna.... és nem honlapon elrejtve, hogy őt bizony meghiúsulás esetén is a teljes összeg illeti.
pl. így .
kérjük a teljes szállás összeget az érkezésig kifizetni.
Nyilván így kilóg a lóláb és sok érdeklődő eleve elkerüli.
Lehet jogászkodni, de az nem azonos azzal, hogy kijelentsük. hogy nem illeti meg a teljes összeg ezt a szállásadót.

Zoltanuss # 2017.07.18. 09:47

n n !
most azon rugózol, hogy az foglaló vagy előleg. A kérdező ezt írta 4 napja :
Fizettem előleget is, amiről számlát kaptam egy papir-alapú foglalás megerősitéssel. sem az e-mail váltásban, sem a papir-alapú visszaigaoláson nincs utalás lemondási feltételekről”.
KBS : ja remek hobbi jogász vagymok !

T. pampalini 76
Tegnap beszéltem telefonon a szállásadóval, próbáltam megegyezni de sikertelenül, leveleimre nem válaszol. Kérdésem hogy ebben az esetben mi a teendő? a teljes összeget - amit érzésem szerint napokon belül kiszámláz - ki kell fizetnem? vagy birósági útra visszük a dolgot? peren kivüli egyezségre van lehetőségem? Létezik illetve alkalmazható vis major ebben az esetben?
én mint hobbi jogász vagy mint ösztönös remek jogász továbbra is azt javasolom, hogy ne fizess.
nyilván az az előleg vagy foglaló már ugrott az nem vita tárgya, hogy megilleti a szállásadót bizonyos összeg. hogy mennyi ? hát megegyezés tárgya.
Nem fog az ürge bíróságra menni mert alapvetően nem korrekt.

Rexor # 2017.07.18. 11:41

"Nem fog az ürge bíróságra menni mert alapvetően nem korrekt."

Nem valószinűleg először fizetési meghagyást fog kérni a szállásadó. Ha ellentmond a kérdező perré alakul. Ha perré alakul igen nagy eséllyel bukni fogja azt.

fabiána # 2017.12.14. 17:35

Tisztelt forumozók!
Szeretnék segítséget és tanácsot kérni tőletek.
A történetem a következő: londonba foglaltam szállást 7 éjszakára az egyik szállásfoglaló oldalon. Meg is kaptam a visszaigazolast hogy várnak. Fizetni a helyszínen a bejelentkezést követően kellett volna. Ettől függetlenül többször is próbálták az összeget zárolni a kártyámon,de sikertelen volt mert nem volt rá keret a kártyámon. A probléma akkoe kezdődött mikor megérkeztünk és be szerettünk volna jelentkezni. A lépcsőházba való bejutás is nehezen ment mert meg kellett várni míg valaki kijön a lépcsőházból. Mikor megtaláltuk végre a szobaszámot többszöri kopogtatas ellenére senki nem nyitott ajtót. Vártunk kb fél órát de nem jött senki. Ekkor elmentünk majd később visszamentünk de vártunk 1 órát de senki nem fogadott. Próbáltuk telefonon elérni őket de nem vette fel senki a telefont. Ekkor interneten keresztül foglaltuk egy éjszakát hátha másnap már utol lehet érni őket. Sajnos ez a prolálkozás is sikertelen volt. Felhivtuk az internetes szállásfoglalo oldalt ahol az a tájékoztatást adták hogy elvileg küldtek egy emailt a bejelentkezéssel kapcsolatban. Megjegyzem ezt az emailt sem kaptuk meg. Megpróbálták ők is utolérni de a szállás kiadót nem tudták elérni. Ekkor azt mondták hogy újraküldik az emailt. Sajnos ezek után sem kaptuk meg az emailt sem a tájékoztatást. Miután többszöri próbálkozás ellenére sem lehett a szállásadót elérni kénytelenek voltunk máshol foglalni. Az új szálláson bejeletkeztünk és kifizettük a pénzt. Ezen a szálláson 6 éjszakát töltöttünk. Miután hazaérkeztünk azt tapasztaltam hogy a kártyámról levonásra került 122 ezer ft a szállás költsége amit igénybe se tudtunk venni mert nem biztositották a bejutást és telefonon sem lehetett velük beszélni. A kérdésem az lenne hogy ezek után milyen alapon vonták le a pénzt és hogy követelhetem vissza rajtuk???? Megjegyzem a mai napig nem lehet őket elérni!! Ezt mégis hogy tehetik meg??? És miért a teljes összeget vonják le? Hová forduljak hogy visszakapjam a pénzem? Válaszotokat előre is köszönöm!
Fati

Feri29 # 2017.12.14. 23:39

A bankodhoz fordulj és tegyél panaszt a szerinted jogosulatlan terhelés miatt! 30 napon belül elbírálják és ha neked adnak igazat, akkor visszakapod a pénzt.
Annyit viszont megjegyeznék, hogy az előzetes zárolás a szállás kifizetése két különböző dolog.

nonolet # 2017.12.15. 07:40
Krinyo75 # 2018.01.19. 19:11

Jogi segítség.

Szeretnék választ kapni olyan témában, hogy foglaltam március 15.-ére egy szállást egy párizsi hotelben. Ezt az oldalukon akciósan hírdették, és csupán annyi volt odaírva, hogy mivel áron aluli, nincs visszatérítés.
Ez már eleve egy gusztustalanság, mert majd 2 hónappal a foglalási időpont előtt milyen alapon hajtaná be rajtam azt az összeget, amit behajt attól, aki majd valóban kiveszi a szobát arra az időpontra, mert én elálltam attól.
Ilyenkor kérnek egy bankkártyát, amit nyilván megterhelnek majd. Nekem még semmit nem vontak le, és mivel a webkártáymat adtam meg, amin amúgy is csak akkor tartok pénzt ha internetes vásárlást intézek, a kérdésem az, hogy ha nem engedik lemondani a szállást és követelik rajtam a teljes árat - ami szerintem teljesen tisztességtelen 2 hónappal megelőzően - akkor én lehetek-e olyan pofátlan, hogy letiltva a kártyámat ők ezt a manővert semmiképpen nem fogják tudni megtenni. Ilyen esetben létezik olyan törvény, amivel ezt a költséget rámverhetik?

NEm hiszem, hogy egy foglalási ár mellé tett "nem visszatérithető" megjegyzés olyan szintű szerződési feltételnek minősülne, amit én elfogadtam amikor a foglalás gombra nyomtam.

Tehát kell-e aggódnom amiatt, hogy holnapután kapok akár a francia akár a magyar hatóságtól bármi nemű erre az összeg kifizetésére való kötelezvényt?

köszi a választ

Burn Out # 2018.01.19. 19:16

gondolom tolongani fognak a francia fogyasztóvédelmi törvényt ismerők a kérdésedre.

másrészről ha annyira nagyon gusztustalannak tartod, akkor minek foglalod le?

nonolet # 2018.01.19. 20:51

"NEm hiszem, hogy egy foglalási ár mellé tett "nem visszatérithető" megjegyzés olyan szintű szerződési feltételnek minősülne, amit én elfogadtam amikor a foglalás gombra nyomtam."

???!
Akkor miabüdösfrancért nyomtál rá?!
Hisz láthattad már akkor is, hogy nem lemondható...

A kártyádról az összeget egyébként CSAK ZÁROLJÁK elsőre.

- -

Egyébként pedig kártyás fizetési ügyekben a kulcsszó vita esetére: chargeback

Goonimao # 2018.10.24. 17:57

Tisztelt Fórumozok!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi témában. Idén ősszel egy 3 napos kutyás versenyt rendeztek a Balaton partján, melyre neveztem, majd miútán barátnömet rábeszéltem kisérjen el a szállás.hu oldalon egy panzióba gyorsan szállást is foglaltam, mivel alig volt már olyan, ahova kutyával is lehet menni. Meg is kaptam az emailt a foglalásról. Pár nap múlva csörög a telefonom, a szállásadó volt, hogy azt a szobát amit lefoglaltam, egy másik oldalon már lefoglalták, de tud adni egy másikat ami 8 000-re drágább. Annyira erőszakos volt, és választásom se volt, elfogadtam. Mondta, hogy utaljam el az előleget, mondtam, hogy SZÉP kártyával fizetek, azt mondta, hogy most azzal nem tudok, utaljam el, és majd miútán levonta a kártyáról visszaadja. Annyit mondott, hogy a szállást vonjam visszam, de ne foglaljam le azt a szobát, amit megbeszéltünk. Már ekkor nem igazán tetszett az egész, de nem volt már más szállás. Elutaltam az előleget, amiről semmit se kaptam! Két nappal az utazás elött, gondoltam felhívom, hogy most él e a foglalás, de közbe barátnőm is szólt, hogy kérdezzem meg nem e hozhatja ő is a kutyáját, természetesen plusz pénzért. A foglaláskor 5 db kutyát lehetett "kiválasztani" 3 000/ft/éj. Felhívtam, gondoltam a kutyás kérdéssel inditok....vagy is indítottam volna, mert a szavamba vágott és szinte üvöltött a telefonba, hogy el se induljunk, ő nem fog fogadni minket, vissszautalja a pénzt, oda ne menjünk, ez nem menhely stb. Barátnőm látta az arcomat, és persze hallotta is úgy kiabált. Letettem a telefont, megszólalni se tudtam, barátnőm mondta, hogy neki elment a kedve, persze nekem is, én egy ilyen emberbél nem akarok megszállni. Vissza hívtam, de már nem vette fel, így smsben lemondtam, hivatkozva a beszélgetésre, és hogy utalja vissza az előleget, mert mi egy kutyával is lementünk volna, ahogy eredetileg foglaltam, ha ezt nem üvöltve közli velem. A pénzt azóte se kaptam vissza. Mit gondoltok, van mit tenni? Érdemes e 9 000 ftért? Inkább az igazságtalansága zavar, vagy ő helyesen járt el?

drbjozsef # 2018.10.25. 06:27

Goonimano,

Lefoglaltál egy szállást, előleget fizettél.
Aztán a szállásadó lemondta a foglalást. Ha jól értem, csak szóban, csak neked.

Nézd meg a szállásadó feltételeit a neten. Feltételezem, ha ő mondja le a szállást, visszajár az előleg, de ha 5-10 napon belül Te mondod le, akkor nem jár vissza.

Írhatsz neki egy tértis levelet, hogy 8 napon belül fizesse vissza az előlegedet, különben jogi útra tereled az ügyet. Ezt mindenképp érdemes megpróbálnod.

Ha nem fizet, kibocsáttathatsz fizetési meghagyást ellene. Arra vagy fizet, vagy ellentmond, utóbbi esetben neked kell perelned, és bizonyítanod.

Ha tudod bizonyítani - bármivel, akár a barátnőd mint tanú is szóba jöhet -, hogy lemondta a szállást, akkor megnyerheted a pert. Ha nem tudod bizonyítani, vagy nem fogadja el a bíró, akkor gondban lehetsz, hiszen le volt foglalva egy szállás, és nem mentél el, saját hibád, hogy elvesztetted az előleget.

Akár be is kamuzhatod az első levélben, hogy rögzítetted telefonon a lemondását, van bizonyítékod. Aztán legfeljebb nem lesz. De hátha erre fizet.

Pandi87 # 2018.11.01. 17:06

Sziasztok!

Foglaltam egy szállást a wellness.hu-n. A visszaigazoló mailben azt írták:
Fontos: Foglalásod véglegesítéséhez foglaló befizetésére van szükség, a fizetéshez szükséges információkat lejjebb találod.
Mivel végül másik hotel mellett döntöttünk, nem fizettem semmit, viszont nem is írtam nekik, hogy lemondom, mert számomra egyértelmű volt, hogy a fenti mondat alapján, ha határidőben nem fizetem ki a foglalót, a foglalásom törlődik.
Aznap, amikor a foglalásom első napja volt, hívtak, hogy hol vagyok már. Mondtam, h nem megyünk, ezért nem fizettem be a foglalót. Azt mondták, akkor az egészet ki kell fizetni.
A hotel ÁSZF-jét nem találtam, de a wellness.hu Vásárlói feltételei alapján áll fent az. Ebben le van írva:
Amennyiben a Szállásadó a Vendégtől FOGLALÓ megfizetését kívánja, a szerződés annak megfizetésével jön létre.

Számomra ez egyértelműen azt jelenti, hogy nincs szerződés, nincs mit kérjenek tőlem.

Jól értem?
Köszönöm!

Szomorú örökös # 2018.11.01. 18:18

Pandi87

Mivel végül másik hotel mellett döntöttünk, nem fizettem semmit, viszont nem is írtam nekik, hogy lemondom, mert számomra egyértelmű volt, hogy a fenti mondat alapján, ha határidőben nem fizetem ki a foglalót, a foglalásom törlődik.

Ha már egy foglalást elindítottál, lehet törölni kellett volna és nem így fél vállról venni.

Pandi87 # 2018.11.01. 19:06

Szomorú örökös

Köszönöm, de hozzászólásod semmilyen pluszt nem adott hozzá a történethez, tekintve, hogy nem a kérdésre válaszoltál. Ettől függetlenül remélem valakinek lesz konstruktívabb hozzászólása.

Szomorú örökös # 2018.11.02. 00:38

Pandi87

A hotel ÁSZF-jét nem találtam, de a wellness.hu Vásárlói feltételei alapján áll fent az. Ebben le van írva:
Amennyiben a Szállásadó a Vendégtől FOGLALÓ megfizetését kívánja, a szerződés annak megfizetésével jön létre.

Egészen pontosan úgy hívják, hogy „Vásárlói tájékoztató
És konkrétan ez van benne leírva:

Amennyiben a szálláshely kérte foglaló befizetését, akkor a befizetés rögzítése után, egyébként pedig azonnal sikeres lesz a foglalásod, kivéve, ha a szállás korlátozottan foglalható a kívánt időszakban. Minden a foglalásoddal kapcsolatos fontos információról e-mailben értesítünk.

Tehát először is a kapott emailt meg kellene keresni-alaposan átolvasni minden részletet, majd a hotel ÁSZF-jét, mert az lesz szerintem a döntő. A wellness.hu ugyanis csak egy szállásközvetítői oldal, a feltételeket nem ők szabják, hanem maga a hotel. De szerintem erről az oldal alján tájékoztatnak is.

Weboldalunk szállásfoglaláshoz nyújt segítséget a látógatók számára, mint szállásközvetítő oldal.

hatavak # 2018.11.05. 19:05

Sziasztok!
A segítségeteket szeretnék kérni. Egyik ismerösöm a bookingon keresztül nézeketett időpontokat és mivel már korábban foglalt az oldalon keresztül a bankkártya adai meg voltak adva és nemtudom hogy lehetett, de véletlen lefoglalt egy szállást, amire le is vonta a foglalót. Próbálta az oldalon keresztül lemondani vagy visszaszerezni a pénzét, de nem eddig nem tudta. A foglalal jövő nyár végére szólna tehát 10 hónappal korábban sehogy sem lehet lemondani egy foglalást? Internes vásárlásnál van pár nap amikor szó nélkül lemondhatom a rendelésem, szállásfoglalásnál nincs hasonló?
Köszönöm a segítséget.

drbjozsef # 2018.11.05. 19:16

Biztos van hasonló. Nyilván okosan, értően és jó alaposan átolvasta a booking ÁSZF-jét, használati feltételeit. Mit ír?

wers # 2018.11.06. 07:53

én foglaltam is, és mondtam is le szállást a bookingon keresztül, legutóbb júniusban.

Emlékeim szerint a visszaigazoláson megadják, meddig lehet 100% visszatérítéssel lemondani, és meddig x % visszatérítéssel, meddig visszatérítés nélkül. Abban a visszaigazoló e-mail-ben adnak egy linket is , hogy itt lehet a foglalást módosítani, és lemondani, idősávval, hogy mennyit térítenek vissza.

Megjegyzem, nagyon antitalentum vagyok, de nekem sikerült rájönnöm, hogyan műkszik. De lehet őket telefonon is hívni, segítenek (mondjuk ehhez türelem kell)

royroy # 2019.04.16. 11:51

Interneten, közvetítő oldalon foglalt szállás esetén 14 napon belül akkor is lemondhatom a szállást díj vagy kötbér megfizetése nélkül, ha az van a feltételben, hogy 7 nap után nem mondhatom le, csak díj megfizetésével? Ez esetben gyakorolható-e kötbérmentesen az elállási jog? (A foglalt időpont az internetes foglalástól 25 napra van.)

wers # 2019.04.16. 11:53

szerintem a 14 napos elállás termék vásárlásánál érvényes (áru átvételtől számítva)

drbjozsef # 2019.04.16. 12:23

wers,

nem.

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
...
20. §
(1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

  1. termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

drbjozsef # 2019.04.16. 12:37

Azt, hogy a szállás foglalása nem esik valamilyen kivétel alá, azt nem tudom.
De az említett jogszabályban jó sok egyéb kötelezettség van, mindenféle tájékoztatással meg ilyesmikkel kapcsolatban, úgyhogy lehet próbálkozni.

wers # 2019.04.16. 14:02

Nem értek egyet, a szállást milyen üzlethelyiségben lehet kötni? Az utazási iroda is csak közvetít.
Ez nem egy kiló kenyér, cipő stb. Ott az üzlethelyiségben felpróbálhatja, látja az igaz színét stb....

Ez nem olyan, hogy megkapom a cipőt, és nem tetszik, nem áll jól, töri a sarkam, elállok..... Mitől áll el egy szállásfoglalás esetén? Mi változott? Nem tetszik a visszaigazolás színe?