„Tény természetesen, hogy megilleti a szállásadót bizonyos összeg, de az korántsem aannyi mintha szolgáltatás igénybe lett volna véve”. Egyébként ha korrekt lett volna az a szállásadó (mint ahogy nem az ), akkor az egész összeget már előre kérte volna.... és nem honlapon elrejtve, hogy őt bizony meghiúsulás esetén is a teljes összeg illeti. pl. így . „ kérjük a teljes szállás összeget az érkezésig kifizetni.” Nyilván így kilóg a lóláb és sok érdeklődő eleve elkerüli. Lehet jogászkodni, de az nem azonos azzal, hogy kijelentsük. hogy nem illeti meg a teljes összeg ezt a szállásadót.
n n ! most azon rugózol, hogy az foglaló vagy előleg. A kérdező ezt írta 4 napja : „Fizettem előleget is, amiről számlát kaptam egy papir-alapú foglalás megerősitéssel. sem az e-mail váltásban, sem a papir-alapú visszaigaoláson nincs utalás lemondási feltételekről”. KBS : ja remek hobbi jogász vagymok !
T. pampalini 76 „Tegnap beszéltem telefonon a szállásadóval, próbáltam megegyezni de sikertelenül, leveleimre nem válaszol. Kérdésem hogy ebben az esetben mi a teendő? a teljes összeget - amit érzésem szerint napokon belül kiszámláz - ki kell fizetnem? vagy birósági útra visszük a dolgot? peren kivüli egyezségre van lehetőségem? Létezik illetve alkalmazható vis major ebben az esetben?” én mint hobbi jogász vagy mint ösztönös remek jogász továbbra is azt javasolom, hogy ne fizess. nyilván az az előleg vagy foglaló már ugrott az nem vita tárgya, hogy megilleti a szállásadót bizonyos összeg. hogy mennyi ? hát megegyezés tárgya. Nem fog az ürge bíróságra menni mert alapvetően nem korrekt.
"Nem fog az ürge bíróságra menni mert alapvetően nem korrekt."
Nem valószinűleg először fizetési meghagyást fog kérni a szállásadó. Ha ellentmond a kérdező perré alakul. Ha perré alakul igen nagy eséllyel bukni fogja azt.
Tisztelt forumozók! Szeretnék segítséget és tanácsot kérni tőletek. A történetem a következő: londonba foglaltam szállást 7 éjszakára az egyik szállásfoglaló oldalon. Meg is kaptam a visszaigazolast hogy várnak. Fizetni a helyszínen a bejelentkezést követően kellett volna. Ettől függetlenül többször is próbálták az összeget zárolni a kártyámon,de sikertelen volt mert nem volt rá keret a kártyámon. A probléma akkoe kezdődött mikor megérkeztünk és be szerettünk volna jelentkezni. A lépcsőházba való bejutás is nehezen ment mert meg kellett várni míg valaki kijön a lépcsőházból. Mikor megtaláltuk végre a szobaszámot többszöri kopogtatas ellenére senki nem nyitott ajtót. Vártunk kb fél órát de nem jött senki. Ekkor elmentünk majd később visszamentünk de vártunk 1 órát de senki nem fogadott. Próbáltuk telefonon elérni őket de nem vette fel senki a telefont. Ekkor interneten keresztül foglaltuk egy éjszakát hátha másnap már utol lehet érni őket. Sajnos ez a prolálkozás is sikertelen volt. Felhivtuk az internetes szállásfoglalo oldalt ahol az a tájékoztatást adták hogy elvileg küldtek egy emailt a bejelentkezéssel kapcsolatban. Megjegyzem ezt az emailt sem kaptuk meg. Megpróbálták ők is utolérni de a szállás kiadót nem tudták elérni. Ekkor azt mondták hogy újraküldik az emailt. Sajnos ezek után sem kaptuk meg az emailt sem a tájékoztatást. Miután többszöri próbálkozás ellenére sem lehett a szállásadót elérni kénytelenek voltunk máshol foglalni. Az új szálláson bejeletkeztünk és kifizettük a pénzt. Ezen a szálláson 6 éjszakát töltöttünk. Miután hazaérkeztünk azt tapasztaltam hogy a kártyámról levonásra került 122 ezer ft a szállás költsége amit igénybe se tudtunk venni mert nem biztositották a bejutást és telefonon sem lehetett velük beszélni. A kérdésem az lenne hogy ezek után milyen alapon vonták le a pénzt és hogy követelhetem vissza rajtuk???? Megjegyzem a mai napig nem lehet őket elérni!! Ezt mégis hogy tehetik meg??? És miért a teljes összeget vonják le? Hová forduljak hogy visszakapjam a pénzem? Válaszotokat előre is köszönöm! Fati
A bankodhoz fordulj és tegyél panaszt a szerinted jogosulatlan terhelés miatt! 30 napon belül elbírálják és ha neked adnak igazat, akkor visszakapod a pénzt. Annyit viszont megjegyeznék, hogy az előzetes zárolás a szállás kifizetése két különböző dolog.
Szeretnék választ kapni olyan témában, hogy foglaltam március 15.-ére egy szállást egy párizsi hotelben. Ezt az oldalukon akciósan hírdették, és csupán annyi volt odaírva, hogy mivel áron aluli, nincs visszatérítés. Ez már eleve egy gusztustalanság, mert majd 2 hónappal a foglalási időpont előtt milyen alapon hajtaná be rajtam azt az összeget, amit behajt attól, aki majd valóban kiveszi a szobát arra az időpontra, mert én elálltam attól. Ilyenkor kérnek egy bankkártyát, amit nyilván megterhelnek majd. Nekem még semmit nem vontak le, és mivel a webkártáymat adtam meg, amin amúgy is csak akkor tartok pénzt ha internetes vásárlást intézek, a kérdésem az, hogy ha nem engedik lemondani a szállást és követelik rajtam a teljes árat - ami szerintem teljesen tisztességtelen 2 hónappal megelőzően - akkor én lehetek-e olyan pofátlan, hogy letiltva a kártyámat ők ezt a manővert semmiképpen nem fogják tudni megtenni. Ilyen esetben létezik olyan törvény, amivel ezt a költséget rámverhetik?
NEm hiszem, hogy egy foglalási ár mellé tett "nem visszatérithető" megjegyzés olyan szintű szerződési feltételnek minősülne, amit én elfogadtam amikor a foglalás gombra nyomtam.
Tehát kell-e aggódnom amiatt, hogy holnapután kapok akár a francia akár a magyar hatóságtól bármi nemű erre az összeg kifizetésére való kötelezvényt?
"NEm hiszem, hogy egy foglalási ár mellé tett "nem visszatérithető" megjegyzés olyan szintű szerződési feltételnek minősülne, amit én elfogadtam amikor a foglalás gombra nyomtam."
???! Akkor miabüdösfrancért nyomtál rá?! Hisz láthattad már akkor is, hogy nem lemondható...
A kártyádról az összeget egyébként CSAK ZÁROLJÁK elsőre.
--
Egyébként pedig kártyás fizetési ügyekben a kulcsszó vita esetére: chargeback
Segítséget szeretnék kérni az alábbi témában. Idén ősszel egy 3 napos kutyás versenyt rendeztek a Balaton partján, melyre neveztem, majd miútán barátnömet rábeszéltem kisérjen el a szállás.hu oldalon egy panzióba gyorsan szállást is foglaltam, mivel alig volt már olyan, ahova kutyával is lehet menni. Meg is kaptam az emailt a foglalásról. Pár nap múlva csörög a telefonom, a szállásadó volt, hogy azt a szobát amit lefoglaltam, egy másik oldalon már lefoglalták, de tud adni egy másikat ami 8 000-re drágább. Annyira erőszakos volt, és választásom se volt, elfogadtam. Mondta, hogy utaljam el az előleget, mondtam, hogy SZÉP kártyával fizetek, azt mondta, hogy most azzal nem tudok, utaljam el, és majd miútán levonta a kártyáról visszaadja. Annyit mondott, hogy a szállást vonjam visszam, de ne foglaljam le azt a szobát, amit megbeszéltünk. Már ekkor nem igazán tetszett az egész, de nem volt már más szállás. Elutaltam az előleget, amiről semmit se kaptam! Két nappal az utazás elött, gondoltam felhívom, hogy most él e a foglalás, de közbe barátnőm is szólt, hogy kérdezzem meg nem e hozhatja ő is a kutyáját, természetesen plusz pénzért. A foglaláskor 5 db kutyát lehetett "kiválasztani" 3 000/ft/éj. Felhívtam, gondoltam a kutyás kérdéssel inditok....vagy is indítottam volna, mert a szavamba vágott és szinte üvöltött a telefonba, hogy el se induljunk, ő nem fog fogadni minket, vissszautalja a pénzt, oda ne menjünk, ez nem menhely stb. Barátnőm látta az arcomat, és persze hallotta is úgy kiabált. Letettem a telefont, megszólalni se tudtam, barátnőm mondta, hogy neki elment a kedve, persze nekem is, én egy ilyen emberbél nem akarok megszállni. Vissza hívtam, de már nem vette fel, így smsben lemondtam, hivatkozva a beszélgetésre, és hogy utalja vissza az előleget, mert mi egy kutyával is lementünk volna, ahogy eredetileg foglaltam, ha ezt nem üvöltve közli velem. A pénzt azóte se kaptam vissza. Mit gondoltok, van mit tenni? Érdemes e 9 000 ftért? Inkább az igazságtalansága zavar, vagy ő helyesen járt el?
Lefoglaltál egy szállást, előleget fizettél. Aztán a szállásadó lemondta a foglalást. Ha jól értem, csak szóban, csak neked.
Nézd meg a szállásadó feltételeit a neten. Feltételezem, ha ő mondja le a szállást, visszajár az előleg, de ha 5-10 napon belül Te mondod le, akkor nem jár vissza.
Írhatsz neki egy tértis levelet, hogy 8 napon belül fizesse vissza az előlegedet, különben jogi útra tereled az ügyet. Ezt mindenképp érdemes megpróbálnod.
Ha nem fizet, kibocsáttathatsz fizetési meghagyást ellene. Arra vagy fizet, vagy ellentmond, utóbbi esetben neked kell perelned, és bizonyítanod.
Ha tudod bizonyítani - bármivel, akár a barátnőd mint tanú is szóba jöhet -, hogy lemondta a szállást, akkor megnyerheted a pert. Ha nem tudod bizonyítani, vagy nem fogadja el a bíró, akkor gondban lehetsz, hiszen le volt foglalva egy szállás, és nem mentél el, saját hibád, hogy elvesztetted az előleget.
Akár be is kamuzhatod az első levélben, hogy rögzítetted telefonon a lemondását, van bizonyítékod. Aztán legfeljebb nem lesz. De hátha erre fizet.
Foglaltam egy szállást a wellness.hu-n. A visszaigazoló mailben azt írták: Fontos: Foglalásod véglegesítéséhez foglaló befizetésére van szükség, a fizetéshez szükséges információkat lejjebb találod. Mivel végül másik hotel mellett döntöttünk, nem fizettem semmit, viszont nem is írtam nekik, hogy lemondom, mert számomra egyértelmű volt, hogy a fenti mondat alapján, ha határidőben nem fizetem ki a foglalót, a foglalásom törlődik. Aznap, amikor a foglalásom első napja volt, hívtak, hogy hol vagyok már. Mondtam, h nem megyünk, ezért nem fizettem be a foglalót. Azt mondták, akkor az egészet ki kell fizetni. A hotel ÁSZF-jét nem találtam, de a wellness.hu Vásárlói feltételei alapján áll fent az. Ebben le van írva: Amennyiben a Szállásadó a Vendégtől FOGLALÓ megfizetését kívánja, a szerződés annak megfizetésével jön létre.
Számomra ez egyértelműen azt jelenti, hogy nincs szerződés, nincs mit kérjenek tőlem.
„Mivel végül másik hotel mellett döntöttünk, nem fizettem semmit, viszont nem is írtam nekik, hogy lemondom, mert számomra egyértelmű volt, hogy a fenti mondat alapján, ha határidőben nem fizetem ki a foglalót, a foglalásom törlődik.”
Ha már egy foglalást elindítottál, lehet törölni kellett volna és nem így fél vállról venni.
Köszönöm, de hozzászólásod semmilyen pluszt nem adott hozzá a történethez, tekintve, hogy nem a kérdésre válaszoltál. Ettől függetlenül remélem valakinek lesz konstruktívabb hozzászólása.
„A hotel ÁSZF-jét nem találtam, de a wellness.hu Vásárlói feltételei alapján áll fent az. Ebben le van írva: Amennyiben a Szállásadó a Vendégtől FOGLALÓ megfizetését kívánja, a szerződés annak megfizetésével jön létre.”
Egészen pontosan úgy hívják, hogy „Vásárlói tájékoztató” És konkrétan ez van benne leírva:
„Amennyiben a szálláshely kérte foglaló befizetését, akkor a befizetés rögzítése után, egyébként pedig azonnal sikeres lesz a foglalásod, kivéve, ha a szállás korlátozottan foglalható a kívánt időszakban. Minden a foglalásoddal kapcsolatos fontos információról e-mailben értesítünk.”
Tehát először is a kapott emailt meg kellene keresni-alaposan átolvasni minden részletet, majd a hotel ÁSZF-jét, mert az lesz szerintem a döntő. A wellness.hu ugyanis csak egy szállásközvetítői oldal, a feltételeket nem ők szabják, hanem maga a hotel. De szerintem erről az oldal alján tájékoztatnak is.
„Weboldalunk szállásfoglaláshoz nyújt segítséget a látógatók számára, mint szállásközvetítő oldal.”
Sziasztok! A segítségeteket szeretnék kérni. Egyik ismerösöm a bookingon keresztül nézeketett időpontokat és mivel már korábban foglalt az oldalon keresztül a bankkártya adai meg voltak adva és nemtudom hogy lehetett, de véletlen lefoglalt egy szállást, amire le is vonta a foglalót. Próbálta az oldalon keresztül lemondani vagy visszaszerezni a pénzét, de nem eddig nem tudta. A foglalal jövő nyár végére szólna tehát 10 hónappal korábban sehogy sem lehet lemondani egy foglalást? Internes vásárlásnál van pár nap amikor szó nélkül lemondhatom a rendelésem, szállásfoglalásnál nincs hasonló? Köszönöm a segítséget.
én foglaltam is, és mondtam is le szállást a bookingon keresztül, legutóbb júniusban.
Emlékeim szerint a visszaigazoláson megadják, meddig lehet 100% visszatérítéssel lemondani, és meddig x % visszatérítéssel, meddig visszatérítés nélkül. Abban a visszaigazoló e-mail-ben adnak egy linket is , hogy itt lehet a foglalást módosítani, és lemondani, idősávval, hogy mennyit térítenek vissza.
Megjegyzem, nagyon antitalentum vagyok, de nekem sikerült rájönnöm, hogyan műkszik. De lehet őket telefonon is hívni, segítenek (mondjuk ehhez türelem kell)
Interneten, közvetítő oldalon foglalt szállás esetén 14 napon belül akkor is lemondhatom a szállást díj vagy kötbér megfizetése nélkül, ha az van a feltételben, hogy 7 nap után nem mondhatom le, csak díj megfizetésével? Ez esetben gyakorolható-e kötbérmentesen az elállási jog? (A foglalt időpont az internetes foglalástól 25 napra van.)
„45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól ... 20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg. (2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek, ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától; b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.”
Azt, hogy a szállás foglalása nem esik valamilyen kivétel alá, azt nem tudom. De az említett jogszabályban jó sok egyéb kötelezettség van, mindenféle tájékoztatással meg ilyesmikkel kapcsolatban, úgyhogy lehet próbálkozni.
Nem értek egyet, a szállást milyen üzlethelyiségben lehet kötni? Az utazási iroda is csak közvetít. Ez nem egy kiló kenyér, cipő stb. Ott az üzlethelyiségben felpróbálhatja, látja az igaz színét stb....
Ez nem olyan, hogy megkapom a cipőt, és nem tetszik, nem áll jól, töri a sarkam, elállok..... Mitől áll el egy szállásfoglalás esetén? Mi változott? Nem tetszik a visszaigazolás színe?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.