Szolgáltatás árváltozása


Sücy # 2005.10.25. 06:26

Köszi, ObudaFan, esetleg jelzem neki, hogy értesíteni és indokolni köteles, ha mondasz hozzá jogszabályi hivatkozást is... Egyébként megbeszéltük a többit, szóval a jogszabályt még elküldeném neki, de egyébként hagyom...

ObudaFan # 2005.10.24. 19:49

Értesíteni és indokolni is köteles. Indokolásként elsősorban - szerintem - az jöhet szóba, ha a megbízási szerződések szabályozásából az előre nem látható, illetve a rendkívüli költségek szabályozását nézzük, de sztem ezt is ki kellett volna kötni az ÁSZF-ben, hiszen egyébként egy ilyen konstrukciónál igen gyanús, nem átalánydíjként kellett-e értelmezni a befizetett összeget. Fordulj a fogyasztóvédelemhez, vagy hagyd a francba :)

Sücy # 2005.10.24. 15:51

Azt hiszem, ez inkább idevaló, mint az informatikába...
Adott egy internetes szolgáltató, akinek a szolgálataiért fizetek. Mivel a szolgáltatás egységekben történik, ezért kreditet kapok a befizetésért.
A szolgáltató valamiért kénytelen "emelni" az árait, és ezért több kreditet von le, mint amennyit korábban. (50% emelés, 1 kredit helyett 1,5 kreditet), ám erről előre nem tájékoztatott (illetve annyival, hogy lehetőség van beállítani, hogy ha a szolgáltatás valami oknál fogva többe kerül egy beállított értéknél, akkor feldob egy kis ablakot, és lehetőség van leállítani a műveletet...). A honlapot végigtúrtam, nem találtam semmi utalást az emelésre. Külön megkeresésemre mondta el, hogy az ő költségei is növekedtek, ezért kerül többe.
A kettőnk közti jogviszony - gondolom - egy ráutaló magatartással létrejött szolgáltatási szerződés, és bár az "árlistában" ugyan szerepel a módosított ár, erről külön jelzést nem kaptam. Kérdésem az, hogy vajon kötelessége lett volna-e külön jelezni a szolgáltató (mondjuk egy ablakban vagy bármi figyelemfelkeltő módon), hogy árváltozást történt? Az ÁSZF nem tér ki rá.