garanciális javítás


vechtor # 2009.06.22. 14:26

nekem van egy olyan problémám h ha bekapcsolja a hálozaton a faterom a gépet akkor lebasza vele a netet és nem tudom miért routeren vagyunk kötve és csak fater gépe csinálja ezt.Belkin wirelles g routerünk van faternak a gépe inmáron 2 éves de működik semmi baj vele. adjatok valami jó ötletet.

Monitor # 2006.01.16. 11:45

Szia,

Ajánlanám a fogyasztóvédelmi törvényt-ha még nem ajánlotta előttem valaki- uis ott világosan le van írva,h a tv. által meghatározott feltételekkel érvényes a garancia és még nagyon sok okosság, pld.:, h a tv. által meghatározott dolgok tekintheted alapnak, ettől eltérni csak a vásárló javára lehet!!! nem érdekes, h nincs lepecsételve meg esetleg kitöltve a garijegy.
Legegyszerűbb, ha kérsz tőlük állásgoglalást (én szoktam), és megmondják mit csinálhatsz. nekem működik.
Remélem segítettem. Mosta Pannonnal keveredtünk hasonló csatába:-)

Skinner # 2006.01.14. 00:33

Kedves Tom Secret!
Köszönöm szépen a választ, megpróbálom érvényesíteni a garanciát. De egyben meg is ijedtem a választól, mert 2005.11.23.-án
vásároltam egy szintén plombált számítógépet az ELECTRO WORLD-ben monitorral együtt. A számítógép 299.990 Ft-ba, a monitor 79.900 Ft-ba került. Mindkét jótállási jegyen csak a "készülék megnevezése, típusa és a jótálás időtartama van kitöltve(12 hónap). A kitöltetlen mezők a következők :

  • gyári sorozatszám
  • azonosításra alkalmas alkatrészek megnevezése, típusa.

Továbbá megvan a számla, azon sincs sorozatszám csak típus és összeg, továbbá egy kék színű pecsét "árú kiadva 2005 NOV. 23" és es egy piros pecsét "garanciajegy kiadva". Most mit tegyek? Teljesen elkeseredtem.

TomSecret! # 2006.01.12. 09:26

Kedves Skinner,

"más a jog, és más az igazság egy barátom ismerősének egyik családtagja véleménye szerint"

Ez a megállapítás esetenként sajnos helytálló.
Mindazonáltal a te esetedben nem feltétlenül, mert:

Mint a szavatossággal és a jótállással kapcsolatos ügyek többségében, sajnos a te esetedben sem a jogi háttér cizellálatságának hiánya, hanem a jogszabályi előírások egyszerű figyelmen kívül hagyása, nem ismerete okozza a konfliktust.

A jótállási jegyen, amit a számítógéphez kiállítanak, fel kell tüntetni a gép azonosításra alkalmas részeinek meghatározását.
Amennyiben a javítás során valamely alkatrész nem javítható, úgy csakis új alkatrész kerülhet beépítésre.

Ha jól értem te 2004 végén egy teljes konfigurációt vásároltál, és nem mondjuk egyénileg összeválogatott alkatrészeket összeszerelve, erre utal a gépház integritását szavatoló plomba is. Bár ebben az esetben is a fent írt módon kellett volna kiállítani a jótállási jegyet, azonban szvsz. a megvásárolt számítógépet éppen a forgalmazó által is bebiztosított módon egységes termékként kell kezelni. A termék rendeltetésszerű használatát megakadályozó hiba így független a konkrét alkatrésztől, hiszen a "meghibásodás" az egész gép használhatóságát érintette. Álláspontom szerint az alaplap polgárijogi értelemben vett alkotórésze (és nem pl. tartozéka) a számítógépnek, ahogyan a videokártya is vagy pl. a tápegység. (tartozék pl. egy pendrive), így osztja a fődolog sorsát.

Magyarul a Ptk. 308.§ (3) bek. második mondatának helyes értelmezése jelen esetben szvsz. a következő: A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak a kijavítása esetén a kijavított dologra , valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

Nem járt le a jótállási idő, 2005. 06. 13-tól újra kezdődött, nem csak az alaplap, hanem az egész számítógép, mint termék vonatkozásában.


jogvédö

Skinner # 2006.01.11. 14:59

Kedves Realhelikon!
Te szerencsés helyzetben vagy, mert nem
plombált a gép. Én nem tudhatom, hogy valóban újra cserélték-e az alaplapot gyári szám ismeretének hiányában.Lehet, hogy egy használtra, hogy működjön a "pórnépnek" míg él a garancia.:-). Az egyetlen dolog amivel érvelhettem az a garancialevél, amin fel van tüntetve, hogy 6hónappal ezelött alaplapot cseréltek garanciális csere címszóval. De a kereskedő állaspontja szerint mint ma megtudtam, a garancia lejárt. Nem koptatom a billentyűzetet, mert más a jog, és más az igazság egy barátom ismerősének egyik családtagja véleménye szerint.:-)

Realhelikon # 2006.01.11. 12:49

Hello én ugyan igy jártam csak azzal külömbségel hogy memoria csere volt és nem zárjegyes a gép.Elvittem rossz volt kicsere és közlik hogy erre van még 4 honap mivel annyi volt az elözöböl .Én meg mondom max az életetböl ha ez igaz.Duma duma kimentem és lásd a papiron meg 1 év volt irva.He-he-he. Szoval verd ki a balhét mert uj alkatrész-re is jár az egy év. Megitélésem szerint

Skinner # 2006.01.10. 20:57

Üdvözletem!
2004.12.27.-én vásárolva lett egy számítógép, a kereskedő 1 év garanciát vállalt rá. A fent említett gép, 2005. júniusában meghibásodott, ezért garanciálisan meg is javították. 2005.06.13.-án kaptam vissza. A garanciajegyen hiba okaként az alaplap lett feltüntetve, javítás módjaként pedig a garanciális csere szó.
Ma ismételten meghibásodott a gép, a hibajelenség ugyanaz. Véleményem szerint
az alaplap egy fődarab, tehát 2005.06.13.-ától erre a fődarabra további egy év garancia jár józan ész szerint. Mert ugye azt az alaplapot ha kicserélték, akkor beletettek egy újat, új árura pedig 1 év garancia jár.
A nevetséges az, hogy veszek egy új számítógépet, levan plombálva, ezért nemtudom a benne lévő alkatrészek sorozatszámát, tehát azt tesznek velem laikussal amit akarnak. Ha most visszaviszem, valószínűleg azt fogják mondani más a hiba oka, a garancia pedig már lejárt ugyebár. Miért nincsen feltüntetve a számlán a vásárolt számítógép alkatrészeinek típusa és sorozatszáma? Továbbá miért nincs a garanciálisan kicserélt alaplap sorozatszáma se feltüntetve? Lényeg a lényeg, vigyem e vissza a gépet a vásárlás helyére, vagy ne fáradjak, vegyem meg magam az új alkatrészt és cseréltessem ki? Mindegy milyen választ kapok, mert tudom, hogy igazam van.