garanciális javítás


PapaMaci2 # 2020.04.19. 14:12

„ hanem mondjuk szoftveres ügyködés által”

Igen, mondjuk ezt állítja a cég, hiszen nagyon valószínű, hogy ez történt, még ha ez akaratod elenében, vagy tudtodon kívül történt. Vagy ha az az eszköz csinálta amibe tetted.
De azt állítod, hogy egyszercsak, magától ....

Tudod-e bizonyítani?

A felsoroltakhoz nem kell külsérelmi nyom.

"Tudod-e bizonyítani"

A bizonyítás ahhoz kéne az ELADÓNAK, hogy NEM külsérelmi ok miatt keletkezett a hiba , hanem a FELHASZNÁLÓ NEM RENDELTETÉSSZERŰ használatából, bízonyítani ezt kéne , egyéb esetben a garancia érvényes.

drbjozsef # 2020.04.19. 17:36

PapaMaci2,

A bizonyítás ahhoz kéne az ELADÓNAK, hogy NEM külsérelmi ok miatt keletkezett a hiba , hanem a FELHASZNÁLÓ NEM RENDELTETÉSSZERŰ használatából, bízonyítani ezt kéne , egyéb esetben a garancia érvényes.

Nem garancia, szavatosság, de ez lényegtelen. A bizonyítási teher pedig pontosan így hangzik :

Ptk.6:158.§ Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Nem tudom, mennyire érzed, de a hiba jellegének értékeléséhez meg kell állapítani a hibát. Az eladónak joga van megvizsgálni a terméket, és eldönteni, hogy eleget tesz a fenti passzusnak, vagy nem. De ezt NEM bemondásra fogja megtenni. Nem számít a külsérelmi nyom. Pont egy számítástechnikai terméknél pláne nem, jellemzően nem elszakadnak-eltörnek-elrongyolódnak a használattól - mégis tönkremennek.

Ha nem fogadja el, hogy hibás a termék, pláne, ha meg se hagyod vizsgálni, akkor mehetsz perelni. Ott is csak kell valahogy bizonyítani a termék hibáját. Ha jobban bízol egy igazságügyi szakértőben aki 250.000.- Ft+ÁFÁ-ért majd bevizsgálja a 32.000.- forintos memóriakártyádat, akkor majd a bíróság megadja neked ezt a lehetőséget.

Persze ez is CSAK akkor érvényes, ha te, mint magánszemély vásároltál. Ha áfás számlát kértél egy cég nevére, akkor ez nem vonatkozik rád. Akkor mindent te bizonyítasz, az nem fogyasztói szerződés.

ityam # 2020.04.20. 11:46

PapaMaci2:

Ha már lementettétek az adatokat getdataback-el akkor próbáljátok más op rendszer alól a formázást és felülírást. PL Mac OSX el vagy egy linuxal. Egy linux sokszor a windows által rossznak ítélt eszközzel is tud valamit kezdeni.
Pereskedni ilyen körülmények között értelmetlen.

mici # 2020.05.18. 13:17

Tisztelt Hozzáértők!
Egy garanciális gépkocsi ügyében szeretném a tanácsukat, véleményüket kérni.
A fiam már negyedszerre viszi vissza garanciális autóját, a szakszervizbe, ugyan azzal a hibával. / Eltűnik a víz a hűtőből/ Most már a fogyasztóvédelemhez fordultunk, igazságügyi szakértővel szakvéleményt készíttettünk, aki felfedte a hibát, amit háromszori alkalommal sem sikerült a szakszervizben. Eddig nem kértünk, de most már szeretnénk csereautót tőlük, mivel a fiam munkavégzéséhez a gépkocsihasználat elengedhetetlen. A cserekocsi biztosításától elzárkóznak. Van-e jogunk követelni cseregépkocsit, vagy ha bérelünk, benyújthatjuk-e a számlát, mint ahogy a szakértői díjat is? Várom szíves válaszukat.

tamás99999 (törölt felhasználó) # 2020.05.18. 14:52

mici

Saját tapasztalat, hogy "szakszerviz-függő" a dolog, ami annyit tesz, hogy van ahol önként felajánlják, van ahol kicsit balhézni kell érte.
Javaslom, hogy beszélj a szervizvezetővel, vagy a tulajdonossal, mert a munkafelvevő élete egyszerűbb ha nem ad csereautót és nyilvánvalóan ezt a "megoldást" erőlteti.

drbjozsef # 2020.05.19. 06:32

mici,

Kezdjük ott, hogy nincs olyan,hogy garancia. Szavatosság, vagy jótállás van a törvény szerint.

Sajnos törvény alapján egyikre sem jár automatikusan csereautó.

Meg kell nézni a szerződést, amit kötöttetek a vásárláskor, és annak jótállásra vonatkozó részét. Bizonyos gyártók/kereskedők hosszabb javítások (15 vagy 30 nap) idejére vállalják hogy biztosítanak csereautót. Mások meg nem.

Követelni egyébként valóban bármit (is) lehet.

tamas99 (törölt felhasználó) # 2020.05.19. 06:52

"Normális" szerviz azért felajánlja, nyilván azért hogy legközelebb is odavidd az autódat javíttatni, gondolom nem véletlen, hogy negyedszerre viszi vissza, érdekelne hogy milyen autóról lehet szó, de lehet ezt sosem tudjuk meg.