Kresszabaly változtatás a hataratkelohelyeken


drbjozsef # 2025.07.12. 07:43

Egyedül akkor kapcsolhatod ki, amikor áll az autó.
És ami a fontosabb : mielőtt újra elindul, újra be kell kötni.

A két határ között ilyen cselekményre nem kerülhet sor sehol, nem véletlenül hívják ugyebár „senki földjének”.
Várj, jól értem, hogy ha oda (?) viszek valakit, azt ott akár meg is gyilkolhatom büntetlenül?

Szomorú örökös # 2025.07.12. 06:17

Viktor.H

Nem az ov használatát kifogasolom, hanem az adott útszakaszon az eredményességget, hatekonysagat,
vagy mitől védi meg az utast, hisz nincs életveszélyes helyzet az adott szakaszon.....ahol nem keletkezhet baj, miért kel büntetni?

Ahogy a rendőrnek sincs mérlegelési jogköre (közigazgatási bírságot adhat kizárólag ugyebár), úgy neked sincs semmilyen mérlegelési jogköröd, hogy mikor hasznos a biztonsági öv és mikor nem az. Bekötöd és kész, ennyi! És csak halkan jegyzem meg, hogy az utasoknak eleve végig be kéne kötve legyenek - az okmányokat úgy is lehet egyébként is ellenőrizni - mivel ők legtöbb esetben ki sem szállnak a határon az autóból, egyedül a vezetőt kérik meg néha, hogy nyissa ki a csomagtartót. Egyedül akkor kapcsolhatod ki, amikor áll az autó. Tehát kizárólag álló helyzetben, behúzott kézifékkel és leállított motorral igaz ez a szituáció, amíg ugyebár az okmányokat ellenőrzik.

Egyébként csak halkan megsúgom, egyedül akkor büntethet, amikor begurult a gépjármű az ellenőrző ablakhoz, mivel az már Magyarország területe. A két határ között ilyen cselekményre nem kerülhet sor sehol, nem véletlenül hívják ugyebár „senki földjének”.

drbjozsef # 2025.07.12. 05:27

Nem, sajnos még mindig nem értem a probléma értelmét. Nem tehetek róla, ilyen egyszerű vagyok.

Annyi esélye sincs az utasnak, hogy megfogja az övét es.magara rantsa.
Ja. Persze. Okmányokat nézegetni van idő.... erre pont nincs beszállás után. Fura.

Viktor.H # 2025.07.11. 23:59

Tisztelt Drbjozsef. Sajnos nincs dr címem. De tudok mást is mondani. Szóval On azt mondja, hogy a jogszabályoknak nem a kozerdeket es a közjot kel hogy szolgálja. Hanem védjük meg az embereket. Akkor tegyünk ki szemaforokat, stop táblákat, körforgalmat az autópályán hisz segítünk a letero es a betero sávból érkezőknek a közlekedésben, lelasitjuk a gyorhajtokat. Ugye megmentunk több tízezer ember életét? Vonatkoztassunk mindenre KRESZ szabályzatot. Ugye nem gondolja ezt komolyan? Hisz az elet azon alapszik, hogy nem keresunk logikat es erzelmet. Vagy nem érti a felvett probléma értelmét? Csak azt látom, hogy Dr címmel csak huselyseget tud kommentálni.

Viktor.H # 2025.07.11. 22:49

Kedves Niki. Természetesen igaza van mindenben amit leirt. De minden egyes esetben nem lehet ugyan azt a jogszabályt használni, ha nem eloz meg semmit. En nem azt mondom, hogy ne használjanak övet. Sőt. En azt mondom, hogy egyes esetekben ez 1 ürügy hogy ov használatáért statisztikát javítanak. A valóság viszont nem ez lesz. Egy torzított képet kap a valóságról a társadalom is meg a rendőrség is. Hisz az adott utszakaszon nincs veszélyben senki ha nem köti be magat. Viszont a volanbuszokat meg kötelezővé tennem, hogy ovekkel szereljek fel. Mert aki nincs bekotve eletveszelyben van.

Viktor.H # 2025.07.11. 22:32

Kedves Urak es szakértők. Elmagyarazom részletesen a helyzetet. Begurul az autó tegyük fel a szerb határatkelohelyre. Mindenki kicsatolja magat. Megtortenik a gepkocsiatvizsgalas, okmányok kezelése. A gépjárművezeto es az utasok visszaulnek a gépjárműbe. Elindul a gépjármű a magyar atkelohely felé. Mindenki a gepjarmuben azon van hogy atnezze az okmányait, hogy mindent visszakapot e: útlevél, tart engedély, jogosítvány stb. A gepjarmu kB.100 egyes esetekben 300m halad a másik atkelohoz. És mit csinál a magyar rendőr, nézi, hogy ki van bekotve es ki nem. Annyi esélye sincs az utasnak, hogy megfogja az övét es.magara rantsa. Közutnak számít az adott útszakasz, ahol max 30km/ora hajt a gepjarmu. Milyen halálos baleset történhet ilyenkor? Miről beszélnek maguk? Nem az ov használatát kifogasolom, hanem az adott útszakaszon az eredményességget, hatekonysagat, vagy mitől védi meg az utast, hisz nincs életveszélyes helyzet az adott szakaszon. Vagy esetleg tudnak olyan esetet, bármely praxisban ami a határon történt volna mert valaki nem volt bekotve? Ennek ára 30000ft. Ezt tartják eredmenyessegnek a praxisukban?
A következő, hogy a jogszabályokat nem azért hozták létre, hogy megbuntessek az embert. Hanem azért hogy megelőzzek a bajt. Viszont ahol nem keletkezhet baj, miért kel büntetni?
A rendőrség azert lett létrehozva, hogy szolgálja a népet es védje. Nem azert, hogy megbuntesse, megkínozza es kisemmizze az állampolgárt. Mihelyst elindult a hatarszakaszon, büntetésnek, jogos! Mert a gepjarmu gyorsul, es ilyenkor kar keletkezhet az utasban. Van racioja. De egy olyan útszakaszon ez igen is kifogásolható. Mert ez az emberek kisemmizese. Nem pedig megelőzés.

efi99 # 2025.07.11. 20:13

30 mp-es út előtti övbekötés pont annyi ideig tart, mint a 3 órás út előtti. Mi itt a látnivaló akkor?

Niki2025 # 2025.07.11. 19:32

.. és senki ne igyon semennyit ha vezetnie kell, és ne nyomkodja a telefonját sem... Mi a fontosabb? Az életed, a családod élete, mások élete, vagy a fránya öv bekötése? vagy az a pohár bor? vagy az az üzenet? Ezek a szabályok értetek vannak! Ne akarjatok ezeken változtatni!

Niki2025 # 2025.07.11. 19:27

Kedves Viktor.H!
Engedd meg, hogy reagáljak, nem ügyvédként, hanem "szakmabeliként". Évtizedes tapasztalatom van, autóbalesetekkel foglalkoztam sokáig, most is regényt tudnék írni válaszként. De röviden : kérek szépen mindenkit, hogy engedje el ezt a gondolatot, hogy ezek a szabályok "igazságosak" vagy nem. Tudod mi az igazságtalan? A több ezer haláleset minden nap az utakon. A biztonsági övet nem azért kell bekötni mert kötelező és büntetnek, hanem mert megvéd téged. Kit érdekel ilyen esetben a 30 ezres büntetés? Téves az a gondolat is, hogy a sebességből kiindulva nem lehet baleset! Ó, dehogynem.. mert te 30-al mész, a másik esetleg nem, és a kettő összeadódik.
Továbbá : azért mert a németeknél este eltörlik a 30-as sebességkorlátozást, ne hidd, hogy ez jó döntés, bár értem, hogy egy átlagos vezető így éli meg. Statisztikailag a legtöbb halálos baleset 2 körülmény esetén történik: 1. vadkár 2. jellemzően 7 végén, esténként a "diszkóbalesetek". A városban is, ahol este jobban lehet menni mint nappal.

drbjozsef # 2025.07.11. 16:26

KBS,
Ha nem is lefordítva, de kiguglizva a kivételeket. Nagy teljesítmény ez.

Viktor.H,
Ügyes vagy, megtaláltad a KRESZ szerinti kivételeket és mpst arra hivatkozol? Szuper. Tetesd bele a határállomásokat is a rendeletbe a helyi országgyűlési képviselőd segítségével, és akkor majd nem kell bekötnöd. (Bár erre már normál alakban se tudom kifejezni az esélyedet)

De én sajnos még mindig nem értem, mi az a 30 másodperc? Két határállomás közötti út? De miért kötöd ki magad? Kiszállsz? Miért nem kötöd vissza magad?

Kovács_Béla_Sándor # 2025.07.11. 15:53

Ez valami gyengébb teljesítményű AI-val van lefordítva.

Viktor.H # 2025.07.11. 13:09

Válaszolva, hogy mi.a helyes es mi. On tudta hogy taxis utazhat lakoteruleten belül nem bekötve. On tudta,hogy a Volanbuszon se a városi közlekedésben. Mi értelme bekötni magát 30 másodpercre? Hogy ezáltal a rendőrség be tudja halytatni a 30000ft bírságot es statisztikát javítani?. Ami az 1km illeti:mezőgazdasági.gepeken se kötelező,mert nem megy 50km gyorsabban. Itt az értelmét es ami mások számára igazságos kel figyelni. Németországban a.30km tábla este 19 órától érvényét veszi lakoteruleten belül, mert logikusan gondolkodnak. Nem pénzbírság behajtása a cél, hanem a baleset megakadályozása. Értik a különbséget, kedves kommentálo biztos Urak?

drbjozsef # 2025.07.11. 10:44

Egyébként a topik címét sem értem.

Melyik szomszédos országban nem kötelező a biztonsági öv használata?

drbjozsef # 2025.07.11. 10:24

Azt tudtad, hogy 1 km/h sebességnél is kötelező a biztonsági öv használata?
Azt tudtad, hogy 0,000000000000000000000000000000000000000001% baleset esélyénél is kötelező a biztonsági öv használata?
Azt tudtad, hogy 0,000001 másodperces út esetén is kötelező a biztonsági öv használata.

Nagyon helyesen teszik. Büntessenek csak agyon mindenkit, aki nem köti be a biztonsági övét.

Viktor.H # 2025.07.11. 08:49

Már néhány hónapja abba a helyzetbe kerülnek az ismerőseim es barátaim, hogy a két határkozt kozlekedve, egy olyan hatarszakaszon, ahol okmanyellenorzes történik, megbuntetik az autóban utazókat mert nincsenek bekötve 30000ft-tra.
Egyrészt nem tartom ezt a büntetést elfogadhatónak több okból is.

  1. a 2 hatarkozt max 30-40km/óra sebeseggel lehet közlekedni. A forgalom nem engedi a nagyobb sebességet.
  2. a sebességbol kiindulva a halálos balesetnek az esélye ov használat nélkül egyenlő 0,009%.
  3. 20-30 másodperces útról van szó, ahol a rendőr kiugrik es buntet, mert valakinek nincs bekotve az öve.

Itt arra jön ki a játék, hogy a rendőrség statisztika szempontjából próbálja javítani teljesítményét ami ebben az esetben teljesen nem igazságos es nem helyen valo az egyszerű polgarral szemben. Főleg nem állandó jelleggel történik az ellenőrzés.
Ki tud ezzel kapcsolatban egy jogallast véleményezni? És.van e lehetőség ezen módosítani? Hisz 1 taxis autóban közlekedő utasok lakot területén belül nem kel hogy bekossek magukat. Vagy 1 buszjaraton kozlekedve úgy szintén. Viszont 20 táblával jelzet közúton ahol 1 határtól a másikig határig 30 másodperc ez fontos es szabálysertes.
Koszonom előre is a véleményezési.