Napjaink egyre nagyobb problémájának tartom, a gyermekek személyiségfejlődésének káros befolyásolását. Mivel a kiskoruak még nem rendelkezhetnek kellő mérlegelő képességgel, igy teljes visszaélés történik döntésképtelenségükkel. Hiszen már akkor súlyosan befolyásolják személyiségfejlődésüket amikor még képtelenek fölfogni, hogy a későbbi életükre mindezek milyen kihatással vannak. Történik mindez akkor, amikor még a televízióban, és egyéb médiákban is törvényi rendelkezések alapján felhívják a szülök figyelmét az esetleges nem kívánatos pszichológiai hatásokra. Zajlik mindez szervezetten, sokszor állami, önkormányzati intézményekben,iskolában névleges fakultativitással.
"Az Alkotmány 67. §-a értelmében az államnak a gyermeket a fejlődésére káros hatásokon kívül az olyan kockázatvállalásoktól is meg kell óvnia, amelyekkel kapcsolatban életkoránál (az ettől függően feltételezett testi, szellemi, erkölcsi és társadalmi érettségénél) fogva nem képes megismerni és értékelni sem a választható lehetőségeket, sem pedig választása következményeit saját személyiségére, illetve későbbi életére és társadalmi beilleszkedésére (ABH 1996, 74.)."
Lehetséges-e hogy egy jogállamban nem kerül azonos elbírálás alá a hitoktatás, az egyéb személyiségfejlődést befolyásoló tényezőkkel?
Mit lehet tenni ez ellen?