jegyző-kinevezése


lajcsó # 2017.12.20. 11:11

A pályázati eljárás lezárult, előlről kell kezdeni az egészet!

Kata1205 # 2017.12.20. 09:22

Kedves Fórumozók!

A következőkben szeretném a segítségetek kérni:
egyik kis településen pályázatot írtak ki a jegyzői állás betöltésére, több érvényes pályázó volt. Akit végül kineveztek, a próbaidő alatt azonnali hatállyal felmondott. Ilyenkor mi a polgármester és a testület teendője? Újra lefolytatja a pályázati eljárást, vagy az érvényes pályázók közül kinevezhet valakit, s az átmeneti időre a kormányhivatal kijelöli a jegyzőt?

A válaszokat köszönöm.

Krisztike87 # 2011.05.02. 15:54

Köszönöm a válaszokat!! Mostantól optimistán állok hozzá a dolgokhoz!!!!!

hunfrakk # 2011.05.02. 15:21

legyél jóban a polgármesterrel
legyen pártkötődésed
(finanszírozz kampányt pl.)

ismerősöm így lett jegyző,
adott egy kis pénzt egyik polg.jelöltnek,
aki utóbb nyert - adományozó lett jegyző

de ez így van Obama kormányban is

Rexor # 2011.05.02. 14:05

Kedves Krisztike,

Leírod, hogy miért szeretnél jegyző lenni, mit tudsz a településről, milyen közigazgatási gyakorlattal rendelkezel, és mit kívánsz tenni a településrét. Ezt követően elküldöd, és ha van kellő hátszeled akár jegyző is lehetsz.

hunfrakk # 2011.05.02. 13:54

jegyző szeretnél lenni?

Krisztike87 # 2011.05.02. 13:47

Valaki legyen már olyan kedves és írjon!!!!!! Nagyon szépen kérem!!!!!!!!!!!

Krisztike87 # 2011.05.02. 12:08

Kedves Fórumozók!

Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudna-e nekem segíteni jegyző pozícióra pályázat megírásában? Nem is a megírásban, inkább csak tartalmi feltételekről, formai követelményekről érdeklődnék! Ha valaki lenne olyan kedves és segítőkész, hogy tájékoztatna, örömtelivé varázsolná a mai napomat!!! :)
Hálás köszönettel:
Krisztina

Cans1 # 2009.08.06. 09:51

Tisztelt Fórumozók.

Egy érdekes történetet szeretnék veletek megosztani és egyben kikérni a véleményeteket.

Történt ugyanis, hogy egy tiszántúli kis faluban lemondott a jegyző, és a körjegyzőség megalakításáig mindenféle pályázat / kinevezési eljárás nélkül egy - a szóban forgó hivatallal jogviszonyban álló - gazdasági főiskolai végzettséggel bíró főtanácsos vette át az ő munkakörét.(2007) Írt ő alá jegyzőként, helyettes jegyzőként és megbízott jegyzőként is... Szocpol... Egyéb kötelezettségvállalások...szabálysértési eljárások...stb

Korábban egy másik községben is eljátszotta ezt a hölgy, ott a Hivatal büdzséje ~ 2 000 000 Forinttal lett kevesebb a büntetés miatt.

Itt milyen hivatkozási alappal lehet fellépni szerintetek? A polgármester felelőssége milyen mértékben állapítható meg? Az elévülési idő hogy alakul? Nem semmisek a kiadott határozatok ?

Előre is köszönöm a válaszokat.
(Ha esetleg valaki meg tud nekem jelölni anyagot, ahol ennek bővebben is utánaolvashatok, azt külön megköszönném)

Cans1

hapacér # 2009.02.03. 17:48

A próba idő létezik 6 hónap amennyiben a Ktv. ezen része nem változott.

Cans1 # 2009.02.02. 09:38

Tiszteletem.

Szeretnék érdeklődni, hogy a hatályos jogszabályok szerint vezető beosztású köztisztviselőnél próbaidő kiköthető-e ?

Korábban nem volt ilyen megkötés, de az egyik ismerősöm mesélte, hogy ezt eltörölték. Mi az igazság ?

Köszönettel:

Cans1

Kovács_Béla_Sándor # 2007.12.12. 18:05

Lehet. Ugyanis nincs olyan, hogy közös rendelet. Mégha együttes ülésen hozták is, az valójában két különböző rendelet - legfeljebb majdnem azonos a szövegük. (A preambulum és a területi hatály mindenképpen eltér.) Márpedig így bármelyik testület módosíthatja, hatályon kívül helyezheti a magáét.

A két önkormányzat megállapodásainak, szerződéseinek nem a rendelet a megfelelő formája.

nemjegyzo # 2007.12.12. 16:04

Sziasztok!

Van egy nagy problémám. A jegyző, a polgármesterrel összejátszva folyamatosan átveri a testületet. Mindig arra hivatkoznak, hogy szóban megkeresték a Közig. Hivatalt, és az ezt+azt válaszolta a kérdésre. És akkor a testület döntsön valahogy... No comment.

A kérdésem a következő:

Ha a település hozott egy rendeletet egy másik település KT-ével együtt, akkor azt az egyik település visszavonhatja-e, ha a másik nem?
Ehhez mit szóltok? Lehetséges-e ez? Mert állítólag lehet, pedig együttes KT ülésen történt. Várom mihamarabbi válaszotokat.

Üdv: egy aggódó polgár

Heper # 2007.08.25. 20:37

Vanda24 !

Ahogy olvasom hozzászólásaidat, szeretnél jegyző lenni, (ez már pozitív dolog :) a technikai dolgokon illetve a pályázati kiírásnak való "megfelelésen" kívül fontos, hogy élvezd a képviselő-testület, aljegyző estében + a jegyző támogatását is. Aljegyzőt ugyanis a jegyző javaslatára választ a testület. Célszerű a pályázat kiírását követően időpontot kérni a polgármestertől, jegyzőtől és elbeszélgetni a munkáról..... Ha jegyző, körjegyző szeretnél lenni, akkor is érdemes a polgármestert felkeresni, megismerni a települést, hivatalt stb.... szvsz csak úgy vakon senki nem választ jegyzőt, mert övé volt a legjobb pályázat, ő volt a legrátermettebb a meghallgatáson... stb....

Kovács_Béla_Sándor # 2007.08.13. 07:02

Szvsz újra kell pályáztatni. Ha ugyanis egy javaslat (előterjesztés, jelölt stb.) nem kapja meg az előírt többséget, akkor az a javaslat (előterjesztés, jelölt stb.) elutasíttatott. Azt nem lehet, hogy addig szavazgatunk újra meg újra, amíg meglesz a kellő többség.

bandi1006 # 2007.08.13. 06:28

Üdvözlök mindenkit!
A segítségeteket szeretném kérni, 2007. júl. 18.-án hozott KT. határozat alapján aug. 1. határidővel kineveznek valakit jegyzőnek, aug. 10.-én a döntést a Közig Hivatal törvénysértőnek minősiti, mivel nem volt meg a minősített többség. A kérdésem az hogy ilyenkor az egész pályázati eljárást újra le kell folytatni, vagy csak módósítani kell a júliusi határozatot, a minősített többségi döntéssel?
Válaszotkat előre is kÖszönöm!

vanda24 # 2007.06.28. 10:20

Üdv Mindenkinek!

Aljegyzői kinevezés általános gyakorlati menetére lennék kiváncsi.
Ahol kötelező aljegyzőnek müködni, tegyük fel szept.30-al elmegy nyugdíjba az aljegyző.
Okt.1-től megbízott aljegyző lesz gondolom.
Meddig lehet megbízott ?

Mennyi időn belül kötelező kiírni a pályázatot?

Hogy zajlik általában a kinevezés, pályázat majd testületi ülésen meghallgatás?
Meghallgatást mindig tartanak?

Előre is köszi:)

idnairge # 2007.06.24. 08:37

Igen, Sasfióka is alátámasztotta azt, amit eddig írtam. Sokfélék a jegyzők is, mint ahogy az emberek, de azért szerintem az nem mondható el, hogy ez lenne az általános gyakorlat. Nálunk is előfordult, hogy a közigazgatási hivatal ügyintézője telefonon többször jelzett, hogy szerinte jogsértően döntött a testület, sőt volt olyan eset, hogy számon kérte rajtunk az intézkedést. Minekutána értetlenül álltunk az eset előtt, hiszen semmilyen írásbeli észrevétellel nem találkozott sem a postát bontó polgármester, sem a jegyző, nyomozni kezdtünk. Kiderült, hogy az ügyintéző által jogellenesnek vélt intézkedést az osztályvezető nem tartotta annak, azt nem írta alá, így hozzánk sem juthatott el. De az intézekedést már sürgették... Erről ennyit.
A jegyzőt nálunk sem szereti mindenki, ez érthető, hiszen nem lehet ugyanarra a dologra igent is meg nemet is mondani. Persze hogy akit megbírságol vagy akit kötelez valamire, az átkozza és szidja a jegyzőt, akinek pedig jogosultságot állapít meg vagy engedélyez valamit, vagy egyszerűen nem gyűlt meg soha a hatósággal, nem így érez a jegyző iránt. Ez emberi sajátosság.
Egy másik momentum a jogi ismeretekkel kapcsolatban: az egyik környékbeli településen jogi doktor a jegyző. Ennek ellenére egyedül nem képes követni a jogszabályokat, zsíros állást hoztak létre, 50 km-ről jár a szakértő (költségtérítés stb.), aki követi a jogszabályokat. Míg a másik szomszédos faluban "sima" főiskolával tudja értelmezni a jogszabályokat a jegyző. Istene, nem vagyunk egyformák!

Sasfioka # 2007.06.24. 07:27

Nálunk a jegyző azt érte el, hogy "szereti a falunkat" a közigazgatási hivatal. Megyei szinten az egyik legtörvénytelenebbül működő község vagyunk.
A jegyző azon túl, hogy nem naprakész a jogi ismeretekben, szereti elsunnyogni a "kínos ügyeket", pszichiátriai problémái miatt többet van táppénzen, mint munkában. Viszont valamiért "helyéről nem mozdítható..."

SF

idnairge # 2007.06.24. 06:35

Akkor biztosan a mi településünk a ritka kivételek közé tartozik. Nálunk nem a jegyzőről, hanem néhány képviselőről mondható el az, hogy "kekeckedik". A diploma sem jár mindig együtt a tudással és az igényességgel. Csak persze a dr-oknak ciki lehet, ha akár egy középfokú végzettséggel rendelkező gépírónő kijavítja a helyesírási vagy nyelvhelyességi hibáikat. Nálunk az ügykezelőnek szerencséje van: mind a polgármester, mind a jegyző elismeri a tudását e téren... Nem mindenhol így van ez...
Nálunk most 9-en pályáznak a jegyzői álláshelyre, ebből 5 jogi dr. Ebből eleve hármat ki lehetne szűrni az igénytelen pályázat miatt, helyesírási hibáktól hemzseg, "elfelejtette" közölni, hol lakik stb. Míg az ÁF-es végzettségűek igényes munkát adtak ki a kezükből. Vagy csak épp nekünk nem volt szerencsénk a pályázókkal.
Köztudomású, hogy az embert minősíti a munka külalakja, amit kiad a kezéből, és ez már fél siker lehet!!!

Dr.Attika # 2007.06.23. 19:20

A jegyzőséghez. A jegyző intézményének kialakulásakor az volt a gyakorlat, hogy a jegyzőt megfizetni tudó községek, falvak saját jegyzőt alkalmaztak ( nem pályáztattak, nagy ám a különbség). A megfizetni nem tudók pedig "kör" jegyzőt. Mind a két esetben tisztességesen megfizették. Ma is ezt kéne tenni. Ja még egy dolog. A mai polgármestereknek és kt-i tagoknak a jegyzőben nem a feleslegesen "kekeckedőt", hanem a törvények tudóját kellene látni. El kell azon elmélkedni, hogy polgármester, képviselő testület tagja bárki lehet ( bár már a középkorban is ajánlatosnak tekintették, hogy a közügyeket esze, vagy vagyona miatt alkalmas emberek intézzék), még jegyző csak állam és jogtudományi doktor, vagy államigazgatási főiskolát végzett személy lehet.

idnairge # 2007.06.23. 16:20

Akár helyesírási, akár gépelési hibákról van szó, diplomás embertől elvárható, hogy ezekre igényes legyen. Hozzáteszem, nemcsak diplomástól... Lassan ott tartunk, hogy számítógépe mindenkinek van, de helyesen írni egyre kevesebben tudnak! Tiszteljük meg a másik embert azzal, hogy nem vétünk a magyar nyelv szabályai ellen!
A "kétéves" kitételt nem értem, nem aktuális kérdésekről volt szó, szerintem aki anno így állt a kérdéshez, ma is ugyanilyen ember.
Ezenkívül véleménynyilvánítási és szólásszabadság van, mindkét oldalon!
Köszönöm a reagálását, véleményemet fenntartom!

Kovács_Béla_Sándor # 2007.06.23. 05:58

OFF

  1. Az internetes fórumokon nem illik senkit megszólni a vélt helyesírási hibák miatt, mert nem lehet tudni, hogy valóban azok-e.
  2. Két évvel ezelőtt bedöglött topikot felhúzni meg nem sok értelme van.

ON

idnairge # 2007.06.22. 20:03

Úgy látom a hozzászólásokból, hogy sokan teljesen hülyének nézik a vidéki (falusi) embereket. Olvasva a bejegyzéseket, megértem a helyi képviselők aggodalmát, hogy a pályázók közül ugródeszkának tekintik a "falu jegyzője" állást. "Falura jó ez is?". Sokkal inkább úgy vélem, minél kisebb a település, a jegyzőnek annál több mindenhez kell értenie, nemcsak az orra elé teszik az aláírnivalót, hanem sok ügyet ő maga intéz, hiszen néhány fős apparátussal (főleg ha egyik szabadságon, a másik táppénzen van) ez elkerülhetetlen. Valahol nincsenek külön osztályok, csoportok, a jegyzőnek mindent át kell látnia, mintha "ezermester" lenne, nem csupán szimbolikus személy. Nem beszélve arról: attól, hogy nem gépírónak veszik fel a jegyzőt, nem árt, ha gépelni tud vagy legalább ismeri a helyesírási szabályokat, a fórum néhány bejegyzéséből ez nem így jött le. (Függetlenül a végzettségtől, szerintem nemcsak jogi diplomával és főiskolai végzettséggel, hanem már 8 általánossal is elvárható, ha valaki a véleményét közzé teszi, ne hemzsegjen a helyesírási hibáktól. A helyesírás tükrözi az igényességet, így azt is, hogy az élet más területein hogyan viszonyul a munkájához!) Nálunk például a jegyző egyszemélyben a testületi üléseken gyorsírással jegyzetel, ő gépeli a saját határozatait, jegyzőkönyveit stb. is.
Õszintén szólva undorítónak tartom, amilyen becsmérlően szólnak a helyi közéleti szereplőkről. Pedig őket is meg lehet érteni: nem egy-két hónapra vagy max. egy évre akarnak jegyzőt választani, tekintve a pályázat körüli procedúrát, és nem árt, ha az illető helyi vagy környékbeli lakos, legalább a települést ismerje!!! Hiszen előfordulhat, hogy mire a tisztelt jegyző megtanulja az ügyintézők nevét, esetleg egy-két lakost is felismer, addigra már bejelenti, hogy odébbáll, mert máshol is pályázott, jobb állásajánlatot kapott. Egy helybéli jegyzőnél ez nem jellemző, hiszen ha egy kis faluban találnak megfelelő végzettségű és valóban a szakmájához is értő jegyzőt, ő biztosan nem fog elmenni a faluból, hiszen helyben dolgozhat, és valószínűleg azért tanult, hogy több évtizedre bebiztosítsa magát és családját, legyen munkája.
De az én véleményem csak egy a sok közül, amivel lehet vitatkozni. Én közel a 40-hez, így látom!

magus # 2005.12.13. 07:58

Tanács: nem az számít, hogy mit írsz le a pályázatodban. Csak a szimpátia számít. Ezért ahova pályázol, meg kell keresni SZEMÉLYESEN a polgármestert. Ott úgyis kiderül, hogy áll hozzád. Ha nem vagytok egymásnak szimpatikusak, úgyse fog menni a munka. Kiderülhet, hogy már van jelöltje, akkor meg a postaköltségért is kár.
Nem árt, ha egy két képviselőt is ismer az ember.
konkrét szakmai kérdések a legritkább esetben fordulnak elő, hiszen az átlag képviselőnek - főleg kistelepülésen ahol pályakezdőként kerülhetnél - elképzelése nincs a szakmáról. Jó ha tud olvasni. (van olyan település, ahol két analfabéta képviselő van - az egyik a korelnök, ő vezette az alakuló ülést. Még a névsort se tudta felolvasni.)
Bátran próbálkozz, még ha nehéz is a testület. Onnan könnyebb lesz máshova pályázni!