személyes adatokkal való visszaélés


Zsanett12 # 2021.09.08. 12:03

Édesapám fekvőbeteg. 2010 júliusában telefonon keresztül csalók kicsalták édesapám személyes adatait (igazolványszám) és a nevében egy szolgáltatónál 5 db telefon rendeltek, majdnem 2 millió Forint értékben. A szolgáltatónál édesapámnak más szolgáltatásra érvényes szerződése van.
Ezt követően újabb telefonos csalás keretében édesanyámat egy fedőtörténettel megtévesztették, így édesanyám jóhiszeműen átvette édesapám nevére érkező csomagot, azt aláírta, majd a csalóknak a csomagot átadta.
Feljelentés folyamatban, a szolgáltatónál csalás bejelentése folyamatban.
Kérem adjon jogi tanácsot a teljesen elkeseredett családnak, mi várható az eljárás során.
Köszönöm szépen.

gerbera317 # 2021.09.09. 06:40

Feljelentés folyamatban, a szolgáltatónál csalás bejelentése folyamatban.
Mindez 2010-ben? Úgy tűnik, itt senki nem siet...

Zsanett12 # 2021.09.09. 08:59

Elnézést, de elírtam a dátumot, valóban. 2021 júliusában történt és szeptember 8-án derült ki a dolog, mikor megérkezett az első havi törlesztőrészletről a számla.

drbjozsef # 2021.09.09. 10:14

Zsanett12,

Ha a feljelentést megtettétek a rendőrségen, és a bejelentést a szolgáltatónál, akkor most mást nagyon nem tehettek.
Mi lesz az eljárás során?
A rendőrség majd nyomoz, kihallgatja a szüleidet feltehetőleg. A szolgáltató meg saját szabályai szerint kivizsgálja a rendelés lefolyását.
Az, hogy anyukád átvette a küldeményt, elég nagy hiba volt, és befolyásolhatja az ügy kimenetelét. Például a szolgáltató ragaszkodhat a törlesztéshez, hiszen nem a csalók vették át a terméket, hanem a megrendelő (helyettesítője). Aztán ha kifizettétek, akkor polgári perben követelhetitek a megtérítését a csalóktól.