Édesapám fekvőbeteg. 2010 júliusában telefonon keresztül csalók kicsalták édesapám személyes adatait (igazolványszám) és a nevében egy szolgáltatónál 5 db telefon rendeltek, majdnem 2 millió Forint értékben. A szolgáltatónál édesapámnak más szolgáltatásra érvényes szerződése van.
Ezt követően újabb telefonos csalás keretében édesanyámat egy fedőtörténettel megtévesztették, így édesanyám jóhiszeműen átvette édesapám nevére érkező csomagot, azt aláírta, majd a csalóknak a csomagot átadta.
Feljelentés folyamatban, a szolgáltatónál csalás bejelentése folyamatban.
Kérem adjon jogi tanácsot a teljesen elkeseredett családnak, mi várható az eljárás során.
Köszönöm szépen.
személyes adatokkal való visszaélés
„Feljelentés folyamatban, a szolgáltatónál csalás bejelentése folyamatban.”
Mindez 2010-ben? Úgy tűnik, itt senki nem siet...
Elnézést, de elírtam a dátumot, valóban. 2021 júliusában történt és szeptember 8-án derült ki a dolog, mikor megérkezett az első havi törlesztőrészletről a számla.
Zsanett12,
Ha a feljelentést megtettétek a rendőrségen, és a bejelentést a szolgáltatónál, akkor most mást nagyon nem tehettek.
Mi lesz az eljárás során?
A rendőrség majd nyomoz, kihallgatja a szüleidet feltehetőleg. A szolgáltató meg saját szabályai szerint kivizsgálja a rendelés lefolyását.
Az, hogy anyukád átvette a küldeményt, elég nagy hiba volt, és befolyásolhatja az ügy kimenetelét. Például a szolgáltató ragaszkodhat a törlesztéshez, hiszen nem a csalók vették át a terméket, hanem a megrendelő (helyettesítője). Aztán ha kifizettétek, akkor polgári perben követelhetitek a megtérítését a csalóktól.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02