Klíma felszerelés után - nem megfelelő a készülék


Majordomus # 2022.10.05. 19:35

Csak a H tarifa igénybevétele nem a Émász jóindulatán múlik hanem a jogszabályon.

efi99 # 2022.10.05. 17:16

És az ÉMÁSZ milyen alapon válogat a készülékek között? Ha jogszabályi feltétele a 4,1-es érték, akkor senkit nem érdekel, hogy az ÉMÁSZ a világon kapható, ennek megfelelő mind a 2376 típust listázza-e vagy csak 577-et.

drbjozsef # 2022.10.05. 08:50

hazvas,

Ha már beépítésre került, akkor a 14 napos elállás szerintem kizárt.
Törvény nincs ilyen esetre, a tarifák nem a bolt vagy a szerelő dolga, csakis a tied.
Tehát egyezkedhetsz a bolttal, közös megegyezéssel bármit lehet. Kényszeríteni őket nem tudod semmivel.

hazvas # 2022.10.05. 05:46

Tisztelt Szakértők!

2 db fűtésre optimalizált a GREE-hez köthető 3,5 kW-os NORD TANAMI klíma került felszerelésre. A szerelővel telefonon egyeztettük a típust, a napot, kijött, felszerelte, a cég nevére átutalással fizettem ki azonnalosan.
A SCOP-juk 4,1, ez a H tarifa igénylésének a feltételét teljesíti, de utólag tudtuk meg, hogy ez a típus sajnos nincsen rajta az ÉMÁSZ által kibocsájtott támogatott készülékek listáján, míg más NORD készülékek igen.

Mivel így a H tarifa igénylésének eredményessége megkérdőjelezhető(ennek a pontosítása sajnos a beépítés előtt elmaszatolódott, elégnek tűnt a 4,1-es érték), van-e esetleg ebben az esetben is, mint az online vásárlásnál adott időn belül vmilyen elállási jog, ami lehetőséget ad és kötelez a termék nem megfelelőnek tartása esetén az azt szállító és beszerelő irányába? A cél az lenne, h lecseréljük a készülékeket az áramszolgáltató részéről támogatottra ugyanazzal a szerelővel - természetesen kifizetve a készülékek ára közötti különbséget, akár a szerelés költségét is, de nem a teljes új árakat..
Előre is köszönöm a válaszokat.