Tulajdoni lap értelmezése


nonolet # 2017.09.20. 19:02

Felhívod az önkorit és megmondják ki intézi... éppen.

Ennyi.

Vadsuhanc # 2017.09.20. 19:18

Kedves Szilvi3030!

Ezek szerint Nonolet tanács alapján valami korit hívjál fel és ott a portás megmondja a címet, amit a gázszolgáltató majd el is fogad pecsét és minden más nélkül olyan nyilvántartásból amit nem is az önkormányzat vezet..

Meghajlok a nagyobb tudás előtt.

alfateam # 2017.09.20. 19:37

vadsuhanc
Hülye vagy fiam! leülhetsz, ennyike.

Most jobb a lelkednek, megint elérted, lehülyéztek, pedig csak 5 szakaszt kellett-volna elolvasnod a rendeletből...

Vadsuhanc # 2017.09.20. 19:50

Nonolet!

Még mindig nem írtad le, hogy az Önkormányzatnál kit és miért kell keresni helyrajzi szám alapján.

Talán, ha felfognád, hogy az Önkormányzat ilyen esetben a " földhivatal " nyilvántartását veszi igénybe. Az ingatlannyilvántartás tartalmazza többek között:

az ingatlan helyrajzi számát
az ingatlan címét.

Csak a földhivatalnál bejegyzett adatok minősülnek olyan közhiteles nyilvántartásnak, amelyek tartalmazzák az ingatlan a törvényben meghatározott adatait, az ingatlanhoz kapcsolódó jogokat és más, jogi szempontból lényeges tényeket, így a tulajdonosok személyazonosító- és lakcímadatait is.

Én nem hülyézlek le és le sem kell üljél tőlem állva is maradhatsz.

Csak egyszer olvasnám már a témával kapcsolatos saját véleményedet... Azt itt mindenki tudja, ha tűz van a tűzoltókat kell hívni....

wers # 2017.09.20. 19:53

Kedves Vadsuhanc! Először engem is meglepett, hogy lehetséges, hogy egy már akár évtizedek óta álló ház, lakás címe nincs rendben. Ez igen gyakran előfordul. Először jegyzö, és majd ő keresi a kormányhivatalt. Bár ez a része kicsit káosz(most),szerintem már a jegyző is belebabrálhat a nyilvántartásba, ettől tépik a hajukat az okmányirodákban. Szóval, sokkal nem lett jobb az új rendelkezés. (sőt) de majd vannak okosabbak, akik elgodolkodhatnak "mire is gondolt a szerző."

Vadsuhanc # 2017.09.20. 19:53

alfateam

A helyrajzi szám pontosan hol van ebben a rendeletben?

Blackjack21 (törölt felhasználó) # 2017.09.20. 20:07

Nonolet-nek van igaza.

A Földhivatali Osztály a KCR-ből veszi az át a címadatokat, ügyintéző azon nem módosíthat.

A tulajdoni lap I. részén feltüntetett adatok egyébként nem közhitelesek (lásd Inytv.).

'14. § Az ingatlan-nyilvántartás az ingatlan következő adatait tartalmazza:

  1. a település nevét, az ingatlan fekvését (belterület, külterület megjelölése), a KCR-ből automatikus adatátvétel útján átvett címadatokat a helyrajzi számát és területnagyságát,
  2. művelési ágát és a művelés alól kivett terület elnevezését,
  3. minőségi osztályát, kataszteri tisztajövedelmét,
  4. ingatlan-nyilvántartási szempontból szükséges egyéb adatát."
Vadsuhanc # 2017.09.20. 20:07

Kedves wers!

Közhiteles nyilvántartásnak csak az ingatlannyilvántartásba bejegyzett helyrajzi számok és ahhoz kapcsolódó címek elfogadhatóak és csak a " földhivatal " által hozott határozattal változtathatóak meg.

HA az önkormányzat egy utcán saját rendeletével átnevez attól a nyilvántartásban még nem fog megváltozni, ha erről a 'földhivatalt + nem értesíti, hivatalosan.

Itt az alapprobléma az volt, hogy van egy helyrajzi számon lévő ingatlan, amelynek a címét kellene megtudni....

Ha a földhivatalban Lenin út van bejegyezve akkor az akkor is Lenin út, ha az Önkormányzatnál már esetleg Putyin ut.

alfateam # 2017.09.20. 20:09

a helyrajzi szám ott van ahol az utca neve és a házszám van...:-)))

Vadsuhanc # 2017.09.20. 20:16

Tisztelt Blackjack21!

A Te véleményed előtt meghajlok. De kérlek áruld el, hogyha a kérdező bemegy egy helyrajzi számmal a polgármesteri hivatalba és ott igazolást kér arról, hogy ehhez a helyrajzi számhoz milyen cím tartozik, akkor a hivatal milyen nyilvántartásból állapítja ezt meg? Sajátjából?

HA ez eltér az ingatlannyilvántartás adataitól akkor melyiket kell elfogadni a " földhivatalét" vagy az Önkormányzatét? Mert itt ez volt az alapkérdés.....

wers # 2017.09.20. 20:38

Na, melyik van előbb, a tyúk, vagy tojás????
Ez megint a rejvényfejtés és verselemzés közötti átmenet. De tudom, hogy a legegyszrűbb a jegyzőt keresni ilyen esetben. De ha tutibbat tudtok, írlátok meg, de csak ha tényleg működik.

Blackjack21 (törölt felhasználó) # 2017.09.20. 20:41

Kedves Vadsuhanc!

A központi címregiszterben nyilvántartott cím kizárólag a KEK KH és földhivatalok (az ingatlan-nyilvántartás központi, területi és helyi szervei mint címadatot tartalmazó állami és önkormányzati nyilvántartást vezető szervek) számára továbbítható.

Az adatátadás automatikus adatátvétellel történik.

Az állampolgárok közvetlenül nem kérhetnek adatokat a KCR-ből [345/2014. (XII.23.) Korm. rend. 6. § (1) bek.; 1997. évi CXLI. 5. § (3a) bek.; 2014. évi XCIII. tv. 11. §].

Vagyis elvileg halandónak nem adnak információt hrsz. alapján.

KCR-el korábban közvetlenül nem, csak ing. nyilvántartással foglalkoztam. Az önkormányzatnál tudom megkérdezni azt a személyt, aki ezzel foglalkozik.

Blackjack21 (törölt felhasználó) # 2017.09.20. 20:54

olyan ügyem volt már, hogy utcanév változás volt és a 14 lakásos társasház 13 albetétjének címét újra képezték és abból 13 átvezetésre került az ingatlan-nyilvántartásban is. Vagyis a Te eseted a kimaradt 14. lakás. Ott a közös képviselő eljárt az önkormányzat illetékes ügyintézőjénél a 14. átvezetetése végett, azután, hogy a földhivatali osztály quasi határskör hiányában cím-ügyekben nem tud/nem járhatott el. Nem tudom mi lett a vége, mert nem jelzett vissza, de sztem megoldották.

wers # 2017.09.20. 21:13

Én meg tudom, hogy megoldják. Nem egyet láttam. Ez ügyfél kérésére induló eljárás, nekem az a része tetszik a legjobban, hogy az eljárás után kötelezik az ügyfelet, hogy a városképhez illően függessze ki az utca nevet, házszámot :)

nonolet # 2017.09.20. 21:18

Vadsuhanc

"Talán, ha felfognád, hogy az Önkormányzat ilyen esetben a földhivatal " nyilvántartását veszi igénybe. "

Talán HA felfognád végre amit írtam!!!

Mert NEM így van ahogy mondod... már jó ideje.

Ezt immár harmadszor írom le csak neked, te hülyegyerek!

nonolet # 2017.09.20. 21:35

https://www.bpxv.hu/…olas-kiadasa

Amennyiben az ügyfélnek
egy az államigazgatáson kívüli szervezet
(pl. bank) előtt kell hitelt érdemlően igazolnia
egy adott ingatlan címének helyességét vagy valódiságát, a hatóság az ügyfél kérelmére a bizonyítani kívánt tényről, adatról hatósági bizonyítvány állíthat ki.

A hatáskör címzettje:

Elsőfokon a települési önkormányzat jegyzője !!!!

Másodfokon a megyei kormányhival, Budapesten Budapest Főváros Kormányhivatala

A hatáskört megállapító jogszabály:

345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet a Központi Címregiszterről és a címkezelésről

rowena # 2018.04.24. 16:42

Hitelfelvételnél olyan problémába ütköztem, ami nekem új. Tulajdoni lapunkon nem szerepel az ingatlan címe. Egyáltalán nem és olyan sincs, hogy a cím felülvizsgálat alatt van. Csak a helyrajzi szám van ott és a kerület. Ez hogyan lehetséges?(10 éve lakunk ott, be vagyunk jegyezve tulajdonosként, az utca több mint 10 éve létezik.)

nonolet # 2018.04.24. 16:54

Bármi megeshet...

Besétálsz a jegyzőhöz és az mint címhatóság ad egy címigazolást.

(vagy még előtte létrehozza a címet, ha netán nem is létezik hivatalosan)

- -

A KÖZPONTI címnyilvántartás piszkálása
elvben automatikusan frissíti majd
a földhivatali adatokat is.
(cirka 2-3 hét alatt)

HA!!! mégsem, akkor a FÖMI ügyfélszolgalátánál teszel bejelentést.
Elég egy email is az adatokkal.

http://www.foldhivatal.hu/index.php?…

nonolet # 2018.04.24. 16:55

HA sürgős, akkor már most írj a FÖMI ügyfélszolgálatnak...
Ezzel időt nyerve.

nonolet # 2018.04.24. 16:56

"Besétálsz a jegyzőhöz és az mint címhatóság ad egy címigazolást."

Ezzel már mehetsz a bankba, hisz igazolja a létező címet...

rowena # 2018.04.24. 17:21

Köszönöm, FÖMI lesz.... Aztán ha mégsem, akkor végigjárjuk a jegyzős utat

lajcsó # 2018.04.25. 06:54

A központi címregiszterből történő adatátvétel és a címképző szerv értesítésének szabályai *
25/A. § * (1) E törvény rendelkezéseit a KCR-ből történő automatikus adatátvétel esetében, valamint a címképző szerv értesítése tekintetében ezen alcímben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

(2) Az (1) bekezdés szerinti adatátvétel esetén az ingatlanügyi hatóság nem folytat le ingatlan-nyilvántartási közigazgatási hatósági eljárást.

(3) * Az ingatlan címét érintő adatváltozás iránti bejelentést, megkeresést széljegyzés nélkül haladéktalanul vissza kell utasítani, és a bejelentőt, megkeresőt tájékoztatni kell a címképzésre jogosult szervről. A kérelemhez csatolt okiratokat, ha azok más eljárás lefolytatásához nem szükségesek, a kérelmező, megkereső részére vissza kell küldeni.

(4) Az ingatlan címadata a KCR-ből történő automatikus adatátvétel (e törvény alkalmazásában a továbbiakban: címadatátvétel) útján válik az ingatlan-nyilvántartás részévé.

(5) *

25/B. § * (1) Az ingatlanügyi hatóság a központi címregiszterről és címkezelésről szóló kormányrendeletben meghatározott ingatlanokra vonatkozóan az alábbi változások átvezetéséről rendelkező - szövetkezeti házi vagy társasházi ingatlan esetén az alapszabályban, illetve az alapító okiratban megjelölt, emeletet és ajtószámot tartalmazó - határozat, a címkoordinátákat és az ingatlan-nyilvántartási azonosító kódot is tartalmazó adatlap, valamint a záradékolt változási vázrajz megküldésével tájékoztatja a címképző szervet:

  1. telekalakítás (ideértve a kisajátítási eljárásban történt változást is),
  2. épületek feltüntetése és törlése,
  3. épület egyéb önálló ingatlanná alakítása,
  4. társas- és szövetkezeti ház alapítása, ezzel kapcsolatos módosítás és megszüntetés.

(2) A címképző szerv (1) bekezdés szerinti tájékoztatásával egyidejűleg az ingatlan-nyilvántartásban létrejövő, a központi címregiszterről és címkezelésről szóló kormányrendelet hatálya alá tartozó új földrészletekre és egyéb önálló ingatlanokra megnyitott tulajdoni lapon az ingatlan címadata helyén a „címképzés alatt” megjegyzést kell feltüntetni.

(3) A „címképzés alatt” megjegyzés a címképzési eljárást követő címadat-átvétellel egyidejűleg automatikusan törlődik az érintett ingatlan tulajdoni lapjáról.

(4) Az ingatlanügyi hatóság a címképző szerv részére az (1) bekezdés szerinti tájékoztatását elektronikus formában is teljesítheti.

(Inytv.)

solvit # 2018.10.16. 18:36

Tisztelt Fórum!

Kérdésként itt több helyen láttam, de választ nem találtam, vagy elkerülte a figyelmemet, hogy arra, hogy polgári perben a tulajdoni lap 30 napon belüli keletkezésű legyen milyen jogszabály vonatkozik, azon túl, ha a bíróság esetleg, de nem feltétlenül ilyen tulajdoni lapot kér. Ez most az új perrendtartás miatt különösen aktuális kérdés. Ha van pl. egy két éves tulajdoni lapom, akkor, ha ezt benyújtom, a tartalmáért nyilván felelek.

drbjozsef # 2018.10.16. 18:56

Szerintem nincs erre törvény. Ha azt kéri valaki, és érdekedben áll (per, hitelfelvétel, akármi), akkor azt kell benyújtani.

lajcsó # 2018.10.16. 19:27

Minél régebbi egy tulajdoni lap, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy a tartalmában történt változás.