Tisztelt szakértő.
Decemberben 11-én Suzuki Swift 20146-os gyártású személygépkocsinkat összetörték, totálkárosra vette a biztosító márciusban, amit ki is fizetett a roncsot már eladtuk.
Karácsonyra volt befizetett utunk mivel a lányunk külföldön él, hogy meglátogassuk és ezt újra autóval terveztünk megvalósítani. Az ünnepek előtt nem volt egyetlen autószalonban Swift személygépkocsi, csak áprilisra ígértek. Minden szalonban csak Suzuki Vitara gépkocsi volt kapható. Az utazást nem akartuk elhalasztani így megvásároltuk az új Vitara gépkocsit.
A baleset és a fent említett ok miatt új gépkocsit kellett vásárolnunk. Az így keletkezett többlet költségeket (téligumi garnitúra, mankókerék, tankolás, üzembehelyezési költség, hólánc,) biztosító nem téríti meg.
A benyújtott tankolási blokknál arra hivatkozott, hogy miért nincsen, számlánk valamint a nyugtán miért nem szerepel a rendszám, (magánszemélyként nem szoktam ráíratni a rendszámot tankoláskor).
A Swiftnél is volt téligumi garnitúránk, amit számlával is tudtunk igazolni és mégsem fizeti ki, (mivel tél volt és havazott így külföldre nyárigumival nem lehet utazni)
Üzembehelyezési költségből csak a Swift 6 évvel ezelőtti költségét fizette ki, arra hivatkozva, hogy magasabb kategóriás gépkocsit vettünk nem ugyanolyant. Swiftet már nem gyártják ebben a kivitelben és nem is volt kapható akkor, amikor kényszerűségből vásárolnunk kellett egy új autót.
Swift gépkocsi mankókerék árát fizette meg, nem a Vitaráét.
Hóláncunk is volt a Swiftnél ami szintén nem jó a Vitarára akárcsak a téligumi.
Abban kérném a segítséget, hogy valóban igaza van a biztosítónak, amiért nem fizet. Esetleg van lehetőség mégis ezeknek a felmerült költségeknek a megfizetését eszközölni? Nem akartunk új gépkocsit vásárolni, mivel a vétkes gépkocsivezető elismerte a károkozást, és a rendőrségi jegyzőkönyvben is őt találták vétkesnek. Ebben az esetben a biztosítónak kell megtéríteni az összes kárt, vagy nem jól tudom?
Segítséget előre is köszönöm.
László