Totálkár


laciba50 # 2022.04.25. 18:16

Sziasztok, köszönöm a hozzászólásokat és véleményeket.

Majordomus # 2022.04.25. 07:29

Érdekes hogy milyen naiv emberek vannak....

Szomorú örökös # 2022.04.25. 04:50

laciba50

A baleset és a fent említett ok miatt új gépkocsit kellett vásárolnunk. Az így keletkezett többlet költségeket (téligumi garnitúra, mankókerék, tankolás, üzembehelyezési költség, hólánc,) biztosító nem téríti meg.

Ők a balesetet szenvedett gépjármű totálkárra vett értékét fizetik csak ki nagyon szépen, adott táblázatuk alapján kiszámolva. Egy centtel sem többet vagy kevesebbet. Ezért tartják a kárfelmérőiket, kárszakértőiket.

A benyújtott tankolási blokknál arra hivatkozott, hogy miért nincsen, számlánk valamint a nyugtán miért nem szerepel a rendszám, (magánszemélyként nem szoktam ráíratni a rendszámot tankoláskor).

Már bocsi, de miért csodálkozol rajta? Ezzel az erővel kiállhatsz a benzinkút kijáratához és bárkitől vehetsz nyugtát a tankolásról, majd benyújtod a biztosítónak, hogy fizesse ki. Kicsit vicces, hogy ezen is felháborodtál. Magánszemélyként azt csinálsz a tankolási nyugtával, amit akarsz, az a tiéd. De ha hivatalos helyre nyújtod be, akkor ott számla kell feltüntetett rendszámmal, ennyi!

A Swiftnél is volt téligumi garnitúránk, amit számlával is tudtunk igazolni és mégsem fizeti ki

Miért fizetné ki? Az új autót nyári vagy téli gumival vettétek át? Ha nyárival, akkor azt kell rendezniük. Minden külön vásárolt extrát úgy gondoltad, hogy majd kicsenget neked a biztosító?

Üzembehelyezési költségből csak a Swift 6 évvel ezelőtti költségét fizette ki, arra hivatkozva, hogy magasabb kategóriás gépkocsit vettünk nem ugyanolyant.

Egy 6 éves autó totálkára miatt egyértelmű, hogy hasonló, 6 éves autó költségeit fizették volna csak ki nagy valószínűséggel maradéktalanul. Te sem gondolhatod komolyan, hogy 6 év után ismét új autót veszel és majd annak költségeit a biztosító fogja neked megtéríteni. Azt azért nem árt tudni, hogy a biztosító is komoly szabályozás mellett fizet csak, nem fejős tehén, akit bármivel le lehet húzni. Ők ilyenkor megajánlanak neked egy összeget általábban számla nélküli rendezés formájában. Ha azt elfogadod, akkor csak egy ismert dalszöveget tudnék rá írni: „...mert utólag már sopánkodni kár.

wers # 2022.04.25. 04:48

Abban kérném a segítséget, hogy valóban igaza van a biztosítónak, amiért nem fizet.

De hiszen fizetett. Elég korrekten, ahogy olvasom. KGFB arra a gépjárműre vonatkozóan fizeti a károkat, amire a biztosítást kötötték. Ha ez egy 20 éves jármű, akkor annak megfelelően. Nem fog egy használt autó kára miatt egy új autót finanszírozni, főleg drágább kategóriában.

Hogy utána mit teszel a biztosítás összegével, az már te gondod. A te döntésed volt, hogy vettél egy új, drágább autót. De bérelhettél is volna ameddig nem nincs másik autót - amennyiben nem a te hibád a késlekedés. A bérlés díját fizette volna.

laciba50 # 2022.04.24. 19:26

Tisztelt szakértő.

Decemberben 11-én Suzuki Swift 20146-os gyártású személygépkocsinkat összetörték, totálkárosra vette a biztosító márciusban, amit ki is fizetett a roncsot már eladtuk.
Karácsonyra volt befizetett utunk mivel a lányunk külföldön él, hogy meglátogassuk és ezt újra autóval terveztünk megvalósítani. Az ünnepek előtt nem volt egyetlen autószalonban Swift személygépkocsi, csak áprilisra ígértek. Minden szalonban csak Suzuki Vitara gépkocsi volt kapható. Az utazást nem akartuk elhalasztani így megvásároltuk az új Vitara gépkocsit.
A baleset és a fent említett ok miatt új gépkocsit kellett vásárolnunk. Az így keletkezett többlet költségeket (téligumi garnitúra, mankókerék, tankolás, üzembehelyezési költség, hólánc,) biztosító nem téríti meg.
A benyújtott tankolási blokknál arra hivatkozott, hogy miért nincsen, számlánk valamint a nyugtán miért nem szerepel a rendszám, (magánszemélyként nem szoktam ráíratni a rendszámot tankoláskor).
A Swiftnél is volt téligumi garnitúránk, amit számlával is tudtunk igazolni és mégsem fizeti ki, (mivel tél volt és havazott így külföldre nyárigumival nem lehet utazni)
Üzembehelyezési költségből csak a Swift 6 évvel ezelőtti költségét fizette ki, arra hivatkozva, hogy magasabb kategóriás gépkocsit vettünk nem ugyanolyant. Swiftet már nem gyártják ebben a kivitelben és nem is volt kapható akkor, amikor kényszerűségből vásárolnunk kellett egy új autót.
Swift gépkocsi mankókerék árát fizette meg, nem a Vitaráét.
Hóláncunk is volt a Swiftnél ami szintén nem jó a Vitarára akárcsak a téligumi.

Abban kérném a segítséget, hogy valóban igaza van a biztosítónak, amiért nem fizet. Esetleg van lehetőség mégis ezeknek a felmerült költségeknek a megfizetését eszközölni? Nem akartunk új gépkocsit vásárolni, mivel a vétkes gépkocsivezető elismerte a károkozást, és a rendőrségi jegyzőkönyvben is őt találták vétkesnek. Ebben az esetben a biztosítónak kell megtéríteni az összes kárt, vagy nem jól tudom?
Segítséget előre is köszönöm.
László