Tünet nem volt. Szerdán hoztuk el, pénteken kivillant a lámpa. Beszéltünk az eladóval és elismerte, hogy ez nála is volt.
Azért ez érdekes, hogy egy szakember hogyan tudja megállapítani, hogy hibás volt-e... :( Egypróbát ettől még megér, azt gondolom, bár a kocsi kell és természetesen, szigorúan márkaszervíz
Ja, hogy azt, hogy a hiba már fennállt, amikor megvásároltad? Te nyilván sehogy.
Ha azt gondolod, hogy így volt, esetleg megnézi egy szerelő, és megerősít ebben, akkor célszerű írásban, tértis ajánlott levélben kérni az eladót, hogy javíttassa meg az autót, vagy fizesse ki a javítást.
Ha ezt elutasítja, akkor pert indíthatsz ellene, ahol kirendelnek majd egy igazságügyi szakértőt, aki megszakérti, és eldönti, hogy valóban hibás volt már az autó eladáskor. Ha igen, akkor a perköltséget és az egyéb költségeid megtérítését is kérheted. Ha nem, akkor így jártál.
Ebből következően, ha pereskedni akarsz, ne javíttasd meg az autót. Vagy legfeljebb a márkaszervízben, ahol esetleg a javítás folyamatát dokumentálják is. Különben nem tudsz majd bizonyítani.
„Kit terhel ilyenkor a felelőség, ha tegyük fel jogos lesz az igény?” Neked az eladóddal van jogi kapcsolatod. Neked vele kell rendezned.
„Nekem a hölggyel van kapcsolat (adásvételi szerződés) de még neki is van fél éve. Tovább tudja ő terhelni a költségeket, vagy sem?” Tovább tudja. Ő van a kereskedővel kapcsolatban, ha a hiba már akkor is fennállt, amikor ő vette a kereskedőtől, akkor követelhet tőle.
„Vagy én csak azzal foglalkozzak, hogy nekem rendben legyen?” Fogalalkozhasz vele, ha jól esik, akár a világbékével is, de neked egyikre se lesz ráhatásod.
A különbség az az, hogy míg te egy magánszeméllyel vagy jogviszonyban, ezért mindent neked, mint vevőnek kell bizonyítania, addig a te eladód egy kereskedővel, ami esetben az első fél évben vélelemezni kell a hibás teljesítést, és a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy nem volt hibás a jármű. Ez nyilván szakkérdés.
Vásároltunk egy autót a páromnak, aminek úgy tűnik van egy kis baja. A kereskedőt felhívtuk, de sajna bizományi értékesítés volt, így nyilván neki ezek alapján nincs jogi felelőssége, bár ezt az autót korábban (2019 október?) ő hozta be az országba, adta el egy hölgynek. A hölgynél előjött a hiba, ami nálunk is, visszavitte a kereskedőnek, aki csak úgy vette be, hogy bizományba. (bár ez a rész még nem világos, hogy miért vitte vissza, miért bizományba, stb) Adásvételkor nem találkoztunk a hölggyel, így nem tudott ismert hibákat elmondani, adásvételin nem is szerepel.
Több kérdésem is van: Kit terhel ilyenkor a felelőség, ha tegyük fel jogos lesz az igény? Nekem a hölggyel van kapcsolat (adásvételi szerződés) de még neki is van fél éve. Tovább tudja ő terhelni a költségeket, vagy sem? (Csak a hiba kiderítése több, mint 50000 forintba fog fájni - 9 éves autó) Vagy én csak azzal foglalkozzak, hogy nekem rendben legyen?
A hiba lehet csak pár 10ezer és az nem érdekel, de lehet több 100e, ez csak akkor derül ki, ha kicserélem az alkatrészt, a hibakód nem egyértelmű, márkakereskedésbe csak pénteken jutok be. (Hibakód alapján az olcsóbb alkatrészek elvileg jók, azt megnéztük)
Az is segítség lehet, ha valaki alvázszám alapján tudna nekem életutat nézni (Ausztriából lett behozva)
Illetve ismer valaki olyat, aki kifejezetten ilyen autó adás-vételi problémákra szakosodott és tud tanácsot adni Vas megyében? A kereskedő full inkorrekt egyébként, mert a hölgy egy csomó javítást elvégzett a kocsin, mégis olcsóbbért számította be, de persze nekünk rátett 500e forintot. Tudom, mi is hk voltunk. Minden segítségért hálás lennék.
Röviden : a gyakorlat az, hogy ha zörög valami, akkor a vevő saját kockázatára veszi meg, lehet ez a hiba 1000 forintos javítás, de lehet egymillió forintos is. Ő dolga.
A szavatosság körébe nem tartoznak azok a hibák, amit az eladó közöl a vevővel. A bírósági gyakorlat az, hogy az eladónak a hibajelenséget kell közölnie, ennek ismeretében a vevő a saját kockázatára veszi meg az autót.
Ha zörög valami a kuplungnál, és ezt bele is írtátok az adásvételibe, akkor neked további teendőd nincs. Ha pénzt kér, utasítsd el a követelését, közöld vele, hogy a hiba nem tartozik a szavatossági körbe, egyébként ha nem ért egyet, indítson pert a bíróságon.
(Megjegyzem : sokan nem tudják, de a legjobb lett volna, ha kategórikusan beleírod a szerződésbe, hogy nem vállalsz semmilyen szavatosságot az autókért. Magánszemélyek közötti szerződés esetén erre lehetőséget ad a Ptk. Kereskedő nem adhat el így autót, az semmis lenne, mert a fogyasztó hátrányára nem térhet el a szabályoktól, de magánszemélyek között lehet ilyet.)
Eladtam az autómat(Kia ceed 2013)109000km Rendben volt az autó,kivéve hideg időbe kuplung felől kisebb csapágy hang hallatszott,ami a kuplung kinyomásakor,és egy rövid használat után teljesen elhallgatott! Szerelő ismerősömmel megnézettem,Ö kinyomócsapágy problémára gyanakodott,amit még nem tartott szükségesnek orvosolni,mivel a kuplung hibátlanul működik,nem csúszik,nem rángat,abban a tartományba végzi a dolgát ahol kell!Majd ha csúszni fog akkor érdemes csak foglalkozni a cserével. Az autót eladtam,a vevővel közöltem,és bele is írtuk az adásvételi szerződésbe a kinyomócsapágy esetleges hibáját! A vevő kipróbált az autót(20km tesztút) Tökéletesen működött minden! Megtörtént az adásvétel! 1 hét múlva jelzi a vevő,hogy az autót elvitte szak-szervizbe,hogy kinyomozza a reggeli csapágyhang okát.és ott szétszedette. Ott kuplung szerkezetet kompletten cserélni akarják.szerintük az a zaj forrása ami több százezer forint,és velem akarja fizettetni! Egy jól működő kuplungú autóval ment el,és ment a szervizbe is,én jeleztem problémát.Kérdésem,hogy nekem kell fizetni,vagy nem a költségeket? Ahogy tudom a használt autónál az elhasználódás miatt nem vagyok köteles szavatosságot vállalni a kuplungra. Majdnem olyan eset,hogy kisebb hibából csinál egy teljes felújítást!
Csak tudd elfogadni, hogy a használt autó vásárlás kockázat, egy-öt-tizenegy hónap múlva is előjöhet valami hiba, ami nem biztos, hogy érvényesíthető szavatosság kereteiben.
De ha minden lehetőt megteszel, mint például az állapotfelmérés, akkor nyilván jelentősen tudod csökkenteni ezt a kockázatot. (apropó : az állapotfelmérő vállal felelősséget a leírtakért? Ha általa hibátlannak minősített alkatrész hibásodik meg, akkor felé tudsz majd reklamálni?)
Ja, csak kérdés, ki mérte fel. Ha a kereskedővel cimbi szervíz, akkor ott vagyok, ahol a part szakad.
Mivel megvan a típus, már elolvastam egy csomó vele kapcsolatos site-ot, plusz youtobe videókat is nézegettünk, és jegyzetelek. Itt meg informálódtam a garancia, szavatosság feltételeiről. Hasznos volt, már csak azért is, hogy ha esetleg valami meghibásodik az autómon vétel után, ne verjem adott esetben feleslegesen az asztalt. No, de nem offolok tovább, köszi mindenkinek!
Nyilván van ezer tipp, mit hogyan nézz meg. (pl. totalcar.hu vagy becsületesnepper videók a jutyubon, pl. "Ha megtetszett egy autó, ezt nézd meg rajta")
De ha viszel "szakit" akiben bízol, akkor mindegy. Neki tudnia kell.
Persze, viszünk magunkkal szakit, ez alap. Csak informálódom, hátha valakinek van valami jó ötlete, hogy a legkevésbé legyen rizikós. Nyilván tudom, hogy lutri. Amúgy Honda Jazz a kinézett típus.
Cabron_, ez mindig lutri. Mi kb. húsz év alatt négy kocsit vettünk, mindet kereskedőtől. Egyikben sem csalódtunk.
Nem hiszem, hogy a kereskedők alapból üldözendőek, vagy gazemberek lennének. Minket az évek során inkább igaz jó barátok akartak megvezetni az évek során. (akikről meg ilyent hall az ember, azok kerülendők)
Főbb szempontok: Minél fiatalabbat. Néhány típus eleve kilőve, amikre sok a panasz, nagy segítségünkre voltak a szervizünk tanácsai, lista, mikre lehet bérletet venni a szervizbe, és melyek azok, amiknél évekig szinte csak olajcsere. Továbbá az előző hozzászólásból:
„Aki nem ért az autóhoz , a használtnál , ezek hiányában rizikózik” „de jobb ha a szerelőddel mész és Ő vezet ”
Szerintem Te vagy a kereskedők rémálma.." ..megállapodás esetén elvihessük és hosszabb távon kipróbálhassuk az autót"..:-)))))))))
Mindig a vétel előtt kell elvinni "bevizsgálásra" , nem utólag , ahogy sokan teszik , ebbe egyébként bármelyik kereskedő simán belemegy , mert akkor van esély az eladásra-ellenkező esetben semmi,-hiszen az eladás a végső cél.(bármi is legyen a vizsgálati eredmény).
Visszatérve a "hosszabb (napos-hetes) kipróbálásra" vajmi kevés esélyt látok , mivel a kereskedésekben tárolt autók döntő többsége , költségcsökkentés cimén , forgalomból ideiglenesen kivont-biztositás nélkül várakoznak , melyekre egyutas próba belefér és ajánlott is ezt kérni a viták elkerülése végett , de jobb ha a szerelőddel mész és Ő vezet , akiben megbizol.,( persze van aki a cipőt is 3 hónapig próbálja és utána gondolkodik..:-)))).
Aki nem ért az autóhoz , a használtnál , ezek hiányában rizikózik. Nekik alakult meg az új autó forgalmazók szövetsége , ahol tárt karokkal és teljes szervizszolgáltatásokkal várnak!
„ nem tudom, hogy ez valóban előny, vagy nem akkora, mint amekkora hátrány, hogy nagyobb az esélye, hogy átvernek, ha átvernek?”
Ez elég szubjektív, és mivel nem heti harminc autót vesz az ember, mint kiflit, egy-egy embernek nincs túl nagy mintája. Szerintem a kereskedésben sokkal nagyobb a kockázat, kellő körültekintéssel is nagyobb eséllyel futsz lyukra, cserébe ott az első 6 hónap fordított bizonyítása.
Én, a magam részéről magánszemélytől vennék inkább. Természetesen szopóágra ott is lehet kerülni, nyilván.
„hosszabb távon kipróbálhassuk az autót, és elvihessük egy komolyabb átvizsgálásra? Mennyire jellemző, hogy az ilyesmibe belemennek?”
Szerződéses szabadság van, megállapodással bármit lehet. Szerintem a jó válasz az, hogy amelyik nem engedi az átvizsgálást, azt rögtön el kell felejteni. Az, hogy több hétre megkapd "kipróbálni", az viszont szerintem nemigen megy sehol sem.
Visszaolvastam jócskán, szóval nem a szokásos beszart a vett kocsi, mit tegyek kérdést fogom feltenni.
Autóvásárlás előtt állunk, és már egy ideje nézelődök, informálódok. Eddig úgy gondoltunk, hogy magyarországi autót szeretnénk venni magánszemélytől, mert hát a kereskedések átvernek stb. Most már nem vagyok ebben olyan biztos. Kicsit elvesztem az információk tengerében.
Leszűrtem, hogy kellékszavatosság szempontjából kicsit jobb, ha kereskedőtől veszünk autót (figyelve az adásvételire, hogy az eladó valóban a kereskedés legyen), de nem tudom, hogy ez valóban előny, vagy nem akkora, mint amekkora hátrány, hogy nagyobb az esélye, hogy átvernek, ha átvernek?
Másik kérdésem, hogy mind magánszemély, mind kereskedés esetén köthető-e valamiféle előzetes megállapodás (esetleg kaució lerakásával), hogy hosszabb távon kipróbálhassuk az autót, és elvihessük egy komolyabb átvizsgálásra? Mennyire jellemző, hogy az ilyesmibe belemennek?
Ez még semmi ahhoz képest, ha eladnád a kocsit, igen lazán bizonyítja a vevőd, hogy ez a hiba, sőt hibák, már eladáskor fennálltak, és tudsz is róla. Letagadni nem tudod.
Ha nem akarsz ennyit rákölteni (és még ki tudja mennyit), akkor egy út van, a bontó, és véglegesen kivonatod a forgalomból.
Akkor ez veszett fejsze.. Bár még egy dolog aggaszt, hogy a hátulját is összetörték, kilett cserélve a csomagtér ajtó, és a lökös! Persze az eladó erről sem tud semmit, eltitkolta, a tdi feliratot lekaparta egy csavarhúzóval (benzines autó) és egy matricával takarta le, erre még a vételt követő héten rá is kérdeztem, hogy le szabad-e venni, persze erről sem tud semmit..
Sziasztok! 7 hónapja vásároltunk egy gépjárművet, 2009-es Golf 6. Vásárlás után 3 hónappal nehezen vette a sebességet, szerelő kuplungot cserélt benne, de bem oldotta meg teljesen a problémát, lassan kicaeréltek minden munkahengerek, olaj, váltó beállítás. De nem javult meg, ez benne van a paklivan lenyeltük, mint az eltitkolt hátsó sérülést, vagy a matricával letakart fényezés hibát. Újra elővettük a váltó témát, és egy kiköszörült azonosítójelű váltó van a kocsiban, lehet nem is a gyári, a kuplungtárcsa is kisebb volt a váltóban mint a lendkerék, ez is bizonyítsa, hogy nem belevaló volt az sem! A szerelő váltó cserét ajánlott bontott váltó 250.000 Forint! Ez esetben lehet valamit tenni még? Ezt már pofátlanságnak tartom az eladó részéről! Köszönöm!
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.