Majordomus
, azért nem ilyen egyszerű ... jár a 12 hó szavatosság , az első 6 honapban én ,, a második 6 honapban ő bizonyit....fogyasztot nem lehet a szavtossági igényéről lemondatni , hiába irod bele.... a rejtett hibákért felelek , kivéve azokrol a hibákrol , és hibalehetőségekről amiröl tájékoztattam.....
Használtautó, Garancia???
Mint autókereskedőnek lehetne annyi rutinod,hofy az adásvéteki szerződésbevbeleírod hogy: szavatosságot nem vállalsz az autóért. Ha ez benne van,semmi gondod nem lehet.
Véleményem szerint - az általad leírtak alapján- így sem.
Blöffölni bárki tud,főleg egy ügyvéd.
Én, mint ingatlankezelő évente 10 ezer kilométert autózok!
5 hónap alatt 7.500 km az rengeteg!
.
Nincs mitől tartanod szerintem. Ha átadtad az autót és még 7500 km-t autóztak egy 15 éves autóval, ott már neked nincs felelősséged. Forduljanak nyugodtan bírósághoz. Mennyiért adtad el a kocsit?
Gondolom nem milliós tételről van szó!
Tisztelt drbjozsef !
Autokereskedő egyéni vállalkozo vagyok , 2021 dec 28-án értékesitettem egy 2007-es 1,4 benzines személygépkocsit 125000km-rel.
2022 május 29-én jelentkezett a tulajdonos , hogy a jármű vélhetöen hengerfejes. azt mondták hogy észlelték a hibát , majd feltöltötték vizzel az autot és további 80-100 km-t megtéve tesztelté az autot , de a hiba továbbra is fent áll...mivel 7500 km-t mentek az autoval , tájékoztattam őket hogy vélhetően ez a hiba nem állt fent az. értékesitéskor , -ő a kötelezö szervizet vásárlás után elvégezte , ami egy olajcsrében kimerült , de ott nem jelzett rendellenességet neki a szerelője- felajánlottam neki a javitáshoz szükséges szervizanyagokat , mondván hogy a szerelöim nekem is nagyon leterheltek , probálja a javitást elvégezni.ők ettöl elzárkoztak hivatkozva a szavatossággal járó kötelezettségemre. majd elmentek... egy hete kaptam egy levelet az ügyvédjüktöl hogy fizessem vissza a kocsi vételárát ,a teljes átirási költséget , a diagnosztikai költséget , továbbá az ügyvédi költségeket 15 napon belül , és szállitsam el az autot. ebben a levélben már leirták hogy az autó már április végétöl viz utánpotlását igényelte , elöször 3dl , majd egyre többet. továbbá leirták hogy az auton bizonyos csövet és bilincset is cseréltek , de nem javult a kocsi állapota.tehát gyakorlatilag hibás állapotban is hajtották az autot 3-4 hétig.sajnos nem érzem ugy hogy az állagmegovásra megfelelöen ügyeltek volna, mint karbantartási és bejelentési kötelezettségeinek sem. mikor felajánlottam ezek után hogy akkor szétszedetem az autot , és megjavitjuk , akkor már határozottan elzárkozva , mondván elvesztették a bizalmukat felém , és a szerelöim felé , vásároljam vissza az autot , az általuk kalkulát áron. kérdésem az lenne , mi az esélyem egy ilyen esetben , amennyiben ök biroságon szeretnék érvényesiteni a jogaigat? továbbá , amennyiben visszavásárlom az autot , engem megillet e valami összeg azzal kapcsolatban hogy ö decembertöl használta a kocsit ? a 7500 km azért véleményem szerint elképzelhetetlen megtenni hengerfejes állapotban.... válaszát elöre is köszönöm
Szerintem még jól járt a vevő.
matthiasi,
Ha csak annyit mondtál, az kevés is lehet.
Az a kérdés PONTOSAN mit írtatok le a szerződésben.
Te már elég rég óta írogatsz ide, bár igaz, abból inkább az derül ki, hogy mellette nem nagyon olvasol, de sokszor szerepelt már itt (is), hogy a magánszemély eladó a szavatossági felelősséget teljesen ki is zárhatja a szerződésben. És akkor most nem is lenne semmilyen probléma.
Kettő hete eladtam egy autót. Opel-astra Classik, 97 e km, 100 eft. Ráadásnak 1db. rádió, tetőcsomagtartó, kerékkulcs, emelő, 4 db kerék felnivel.
Mondtam a vevőnek első útja a szerviz, vizsgára felkészítés stb.
Ma hív hogy nem jó az autó.
Csak annyit mondtam szervíz. Ebben állapodtunk meg.
Ja leadtam a papírt a kormányablaknál, lemondtam a biztosítást.
a vevő még nem.
Egyéb próbálkozása nem volt.
@drbjozsef: Köszönöm, mindenképpen megkeressük a kereskedőt, de előbb szerettem volna tanácsot kérni másoktól, hogy mik az esélyek, stb. Ezt itt meg is kaptam, belevágunk.
@osztap: Köszönöm a segítségedet! Németországból van a kocsi.
@Majordomus: kösz az "építő" hozzászólást.
migara,
Egyébként a kereskedőt is lehetne egy kicsit piszkálni, mert valami elég büdös náluk is.
„Nem kaptunk sem számlát, sem szerződést, rákérdeztem a kereskedőnél, hogy miért nem, a válasza az volt, hogy bizományos eladásnál nincs, a forgalmival bizonyíthatjuk, hogy mikor került a nevünkre. De ha bármi gond lenne, az okmányirodából kikérheti az ügyvédünk.”
Ez egyértelműen hazugság, átvernek. Azt az adásvételit csak alá kellett írnod, hogy a nevedre kerüljön az autó, márpedig ha aláírod, akkor kapnod is szokás belőle egy példányt. Fizettél pénzt, és nem kaptál egy elismervényt sem? Ami nem biztos, hogy szabálytalan, az adásvételiben is benne lehet, de akkor azt megintcsak kapnod kellett volna. Sumákolnak. Valszeg tudták, hogy mit sóznak rád...
Ettől sajnos továbbra is : bizományos eladásnál a kereskedés csak meghatalmazott, te jogviszonyban az autó külföldi eladójával vagy. (Már ha helyes az előadásod, hiszen az iratokat mi nem ismerjük.)
Erre van esély. Szerintem üzbég import...
Autót vásárolni úgy megyünk hogy megnézzük,ha tetszik visszük a szerelőnket és átnézi.
migara,
Ha egy tértis levélben kiküldött felszólítás nem vezet eredményre, érdemes lehet az eladó ellen európai fizetési meghagyást kibocsáttatni, ha uniós országbeli az eladó. Ezt magyar közjegyzőtől lehet kérni, magyarul.
https://www.mokk.hu/…ek/EUFMH.php
Ha ellentmond, akkor perré alakul, de már az EUFMH-nál kérheted, hogy Magyarországon tárgyalják, mivel itt volt a teljesítés helye. Ha 5000 euró alatti a követelésed, akkor belefér a kisösszegű követelések európai eljárásába, ami szintén folyhat magyar bíróság előtt, de sokkal gyorsabb, mint egy normál per.
https://e-justice.europa.eu/…_responsible
Így sem lesz egy fáklyásmenet, de azért egyszerűbb, mint mondjuk Hollandia-külsőn vinni egy pert. Ha nem uniós az eladó, az pech...
migara,
Dehogynem, nagyon is jelent. Hogy az eladó hibásan teljesített. Persze kereshetsz felelőst a műszaki vizsgaállomáson is, és akkor azt mondják, hogy ja, bocs, akkor a műszaki vizsgát is visszavonjuk, de ezzel te nem leszel egy tapodtat sem előrébb. Továbbra is van egy roncsod, aminek most már vizsgája sincs, amit jóhiszeműen megvásároltál bizományos értékesítésen keresztül egy külföldi eladótól. Továbbra is követelhetsz tőle, perekedhetsz vele.
Ha egyből visszadobták volna, hogy ez egy roncs, akkor is pont ugyanitt tartanál.
Kellő gondossággal való eljárás hiánya. Saját felelősségre vetted meg - természetesen, az eltakart, fel nem ismerhető súlyos hibákért felelősséget kell vállalnia az eladónak. Csak hát külföldre pereskedni évekig tart majd, sok százezer forintért...
drbjozsef,
És az semmit se jelent, hogy így átengedték a KPM vizsgán? Ezzel sem tudok a kereskedőnél érvelni? Vagy akár az NKH-nál jelezni ezt? Mert ilyen állapotban nem mehetett volna át, nem?
migara,
Dehogynem.
Megkeresed az eladót - aki, ha jól értem, külföldi -, felvázolod neki az autó hibáit, és hogy hibásan teljesített, kéred, hogy vigye el az autót, és javíttassa ki a hibáit. Ha nem hajlandó, neked kell pert indítanod ellene. Feltehetőleg az ő országában.
Remélem, érzed az esélyeidet.
Mert előtte nem volt rá lehetőségünk.
Szóval akkor semmi lehetőségünk sincs?
Bizományos eladás? Az szopás. A kereskedőt el is felejtheted.
És miért csak a vásárlás után nézi meg szerelő?
Ez egy elég drága tanulópénz lesz.
Tisztelt Ügyvéd Úr!
05.28-án voltunk megnézni egy Suzuki Jimnyt egy autókereskedésben. Akkor rendben találtuk az autót (illetve azt éreztük, hogy a kuplung valószínűleg cserés lesz, de ez egy 14 éves terepjárón várható volt), lefoglalóztuk, de mivel külföldi az autó, így várnunk kellett a KPM vizsgára. 06.02-án hívtak, hogy másnap mehetünk az autóért. El is hoztuk, minden rendben volt a hazaúton. 06.10-ére kaptunk időpontot a saját szerelőnkhöz, hogy átnézze a kocsit. Sajnos, nagyon rossz híreket kaptunk: a váltóból folyik az olaj, az első kerekeknél a gömbfejnél is, így nem is használhatjuk az autót, mert ha ráfolyik a fékre, nem fog fogni, vagyis balesetveszélyes. Ezenkívül, az alja szét van rohadva, csak mivel le volt frissen alvázvédőzve, így ezt nem láttuk, csak most kezdett el lepotyogni róla az alvázvédő, és láttuk meg, hogy ez a helyzet.
Nem kaptunk sem számlát, sem szerződést, rákérdeztem a kereskedőnél, hogy miért nem, a válasza az volt, hogy bizományos eladásnál nincs, a forgalmival bizonyíthatjuk, hogy mikor került a nevünkre. De ha bármi gond lenne, az okmányirodából kikérheti az ügyvédünk.
Mit tudunk tenni ez ügyben? Felhívjuk a kereskedőt vagy inkább emailt írjunk ezzel kapcsolatban? A kellékszavatosságra hivatkozva kérhetjük, hogy fizesse meg a javíttatás költségét, vagy adja vissza a kocsi vételárát?
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel, migara
"vrtba volant scripta manent"
Ebből megtanulod hogy mindent irásban rögzits!
Ha legkőzelebb autót adsz el,akkor ird bele a szerződésbe,hogy a mrgtekintett állapotban veszi meg az autót,próbaut után,és utólag nyafogás nincs.
drbjozsef,
Köszönöm a nagyon gyors választ!
Igen, én is így gondoltam, vissza is olvastam, de kellett egy megerősítés, pláne, hogy ma újra kerestek..
Köszönöm, szép napot!
dthrw,
Visszaolvasol itt néhány oldalt, és tudni fogod.
Írásos igényre tértis válasz az igény elutasításával, viszontlátásra.
Tisztelt drbjozsef!
Eladtam egy használt gépjárművet (14 éves, 270 ezret futott autóról beszélünk) magánszemélyként, magánszemélynek. A megtekintésük alatt (ami hozzáteszem este 10 órakor történt..), az általam ismert hibákat ismertettem és megbeszéltük. Diagnosztikára is dugták az autót, közben valami szakival telefonon beszélve. 20-30 percig járattuk az autót, majd nagyjából ugyanilyen hosszú próbautat is megtettünk. Pár nap után megkeresett közösségi oldalon azzal a kérdéssel, hogy mi okozhatja az autónál azt a jelenséget, hogy alacsony vagy nincs olajnyomás egy olajcsere után? Leírtam neki, hogy nem tudom mi történhetett az autóval, hisz nálam nem volt ilyen probléma soha az évek alatt, pedig 8-10 ezrenként cseréltem az olajat. Annyit reagált rá, hogy akkor érdeklődnek tovább, gyakori hiba ennél az autónál. A következő alkalommal telefonon hívott az állítólagos szakijuk, hogy ott áll az autó és nem megy, megállt a vezérlés, összeakadt vagy a motor kuka. Mentek az autóval nagyjából 500 km-t és olajat cseréltek, utána jelentkezett a probléma, hogy nem vagy csak alacsony volt az olajnyomás. Megkérdezte, hogy akkor most mi legyen? Én is megkérdeztem, hogy hát mi? Keressen meg a vevő. Felhívott ő is, viszont konkrétat ő sem mondott, hogy mi a baja az autónak, így azt sem tudom mi okozhatta. Másfél hónap alatt 3-szor ígérték meg, hogy megmutatják a "szakvéleményt", illetve valami bizonyítást, hogy mi az autó baja és mi okozta. Ezt nem kaptam meg. Ma felhívott a szerelő ismét, hogy tesz egy utolsó próbát arra, hogy szálljak be a költségeikbe, vagy hívják a szakértőt és akkor az nekem nagyon drága lesz. Illetve magyarázta azt, hogy nálam biztosan azért nem volt probléma az olajnyomással (és a másfél órás megtekintés alatt sem!), mert akkor még az én 0w60-as akármilyen olajam volt benne. Az autó nálam mind a 6 olajcserénél 5w40-et kapott, erre azt reagálta, hogy majd a szakértő megállapítja. Hozzáteszem a sztori kedvéért, hogy viszonylag sokat engedtem a meghirdetett árból, illetve a hölgy szájából az is elhangzott, hogy "Na legyen ennyi az összeg, és akkor nem hallok felőle többet, nem fog keresni". Sajnos ez az ígéret sem jött össze. :) Egyáltalán nem tartom jogosnak az "igényét", hiszen ha olajnyomás problémákkal küszködött az autó, akkor az kiderült volna a másfél órás megtekintés alatt, műszerfal jelzi plusz rádugták gépre.. Nem tartom kizártnak, hogy az olajcseréjük után szépen olajnyomás nélkül maradt az autó és bőven mentek még vele. Így tényleg nem lenne csoda, hogy hirtelen "elszállt" minden.
Hivatalosan nem kaptam megkeresést és az igényüket, viszont telefonban és közösségi oldalon elmondták, hogy ki kell fizetnem, vagy visszahozzák az autót (de azt nem akarják, mert tetszik nekik). A hölgy először normális hangnemben közölte velem, hogy mit szeretne, majd miután nem voltam túl segítőkész (nem akartam egyből fizetni), ő átváltott kissé fenyegetőbe, majd szóbahozta a pereskedést, hogy neki mindegy, belemegy simán. Utána a srác aki itt volt hívott, ő a lelkemre próbált hatni, hogy együttérzésből fizessek, illetve, hogy tiszta legyen a lelkem. Kicsit furán tartom ezt az egészet. Mit tudok tenni ebben az esetben? Köszönöm a választ előre is!
JOZSF,
Sajnos ez egy ilyen dolog. Használt autót venni zsákbamacska.
doktorbjozsef
Köszönöm a választ !
Igen , sajnos tudom az alap ide vonatkozó rendelkezést . De számomra érthetetlen , hogy miért tesz különbséget " Kereskedő " és Magánszemély között .
Nagyjából szinte lehetetlen bizonyítanom , hogy a vásárlás idejében a hiba fennállt . Persze hogy nem vettem volna meg . Főleg , hogy csak egy bizonyos sebesség határ ( 80-90 KM ) fölött és bizonyos idő - távolság után jelentkezik a hiba és a próba út erre kevés és rövid volt .
Köszönöm még egyszer !
( sajnos valahol tudtam , hogy ez lesz a válasz . Szinte egyenlő a nullával az igazam bizonyítani . :( )
Majordomus : Sajnos a jelenség , csak 80 KM feletti sebességnél jelentkezik , viszont a kiegyenlítő tartály belső falára folyamatos " korom ( kipufogó gáz ) lerakódás " Hengerfej kipufogó oldali gátrepedés . :(
Gondolja elhozom , ha tudok róla ?
Köszönöm a hozzászólást !
Ha az autó hengerfejes,akkor az már a próbaúton kiderűl.
.
Hiba volt úgy átvenni.
JOZSF,
Ha magánszemélytől vásároltál, akkor annyi a különbség, hogy neked kell bizonyítani, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt.
Kivéve, ha az eladóval a szerződésben eleve kizártátok a szavatosságot.
Tértis levélben jelezd neki a hibát, szerinted ez a szavatosság körébe tartozik, és kéred, hogy javíttassa meg az autót, vigye el 3 napon belül, vagy te fogod megjavíttatni az ő költségére.
Aztán ha nem viszi el, és fizetni se lesz hajlandó, akkor megküldheted egy fizetési meghagyással, aminek ha ellentmond, akkor neked kell pert indítanod.
Ott aztán neked kell majd bizonyítanod, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt. Ez természetesen műszaki szakkérdés, erre nem tudunk mit tanácsolni, szerintem van olyan, amelyikről bizonyítható, hogy már eladáskor is hibás volt, de olyan is, amelyik nem. Ha nem volt az, akkor a pert és a szakértőt is te fizeted, ez további pár százezer forintos nagyságrend lesz.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02