Fórum autók, motorok régebbi elöl     új hozzászólás


Használtautó, Garancia???

Kkocka # e-mail 2009.01.23. 17:19

Kedves joseph66

Én is használtautó kereskedő vagyok és jól ismerem a pécsi Opel Zengőt. Véleményemet inkább nem fejteném ki. Sajnos jogilag nem sok esélyed van, mert a használtautóra 6 hónap szavatosság jár, ami a te esetedben már lejárt. Azt azért elmondanám, hogy biztos csináltak állapotfelmérést is a Fordra, ahogyan a te Passátodra is, tehát tisztában voltak az állapotával. Minden eggyes használautó vásárlásban benne van a kockázat, de amikor az eladó nem közli a hibáka(föleg egy ekkora cég)nem tudom minősíteni. Hogy gondolják a hosszútávú fenmaradást??????

joseph66 #   2009.01.23. 14:50

2007.06.01-én vásároltam a pécsi Opel Zengő Autóház Kft-től egy 1998-as évjáratú, használt Ford Escort személygépkocsit 750.000,- Forintért. Egyúttal becseréltem, azaz eladtam az Autóháznak az 1981-es évjáratú Volkswagen Passat gépkocsimat 1 Ft értéken.
Amint az utólag kiderült egy roncsautót kaptam, amelyik műszakilag sok tekintetben életveszélyesnek bizonyult és a mai napig nincs rendben. Szerintem egy vásárló egy ilyen márkakereskedéstől joggal várhatná el, hogy műszakilag rendben levő autót kapjon a pénzéért, illetve az átírások is a magyar törvényeknek megfelelően történjenek meg. Esetemben sajnálatosan nem ez történt. Az alábbiakban leírom a kálváriámat a pécsi Opel Zengő Autóháznál vásárolt autóval.
Egy olcsóbb autót kerestem lehetőleg szervokormánnyal és vonóhoroggal az idős, mozgáskorlátozott szüleimnek az én nevemre vásárolva. A Zengő Autóháznál kinéztem a benzines, vonóhorgos Ford Escort használtautót. A legnagyobb melegben téligumi volt rajta, de úgyis külön téli-, és nyárigumikat használok, gondoltam, legfeljebb nyárigumit kell majd vennem hozzá. A használtautó-kereskedővel megállapodtam, csak úgy veszem meg, ha ők megveszik tőlem a régi, fent említett VW Passatot. Megegyeztünk a Fordra 750.000,- Ft vételárban és belementem, hogy az én Passatom adásvételi szerződésébe 1 Ft kerüljön. Ki is próbáltam a Fordot, eddig nem volt semmi baj, legalábbis úgy tűnt. Megegyeztünk abban is, hogy a vásárlás hetén, pénteken vihetem az autót, átutalással előre fizettem. Itt kezdődött a kálvária. Én megszerveztem péntekre az otthoni autószervizt, illetve a következő hét valami miatt akkor nem volt jó. 2007.06.01-én, csütörtökön bevittem a VW Passatot, agyba-főbe átnézték a szervizben, utána megcsináltuk az adásvételi szerződéseket, úgy mentem haza, hogy másnap bejövök a Passattal és hazamegyek a Forddal. Meglepetésemre csütörtök este 20 órakor telefonált a használtautó-kereskedő, hogy mégsem tudom vinni másnap az autót, mert nincs benn pénteken az ügyintézőjük, aki az okmányirodában az átírásokat végzi. Mondtam neki, hogy ezt csak most közli, amikor már mindent megszerveztem másnapra, sőt a következő hét nekem nem is jó? Kérdeztem, mit lehetne tenni? Két megoldást ajánlott a kereskedő, az egyik az lett volna, hogy pénzzel megvesztegetem az egyik harkányi okmányirodai ismerősét, aki az átírást soron kívül elvégzi, vagy én magam íratom át az autót. Ja, hogy ez így megy? Akkor inkább átíratom magam, így mentem be másnap az autóért. Azt most sem értem, hogy az ilyen átíratás miért 1 embertől függ, mindegy, a következő héten kértem időpontot a mohácsi okmányirodába, majdnem 1 hónapra rá kaptam is. Mivel én nem voltam benn ezekben a dolgokban, életemben először vettem használtautót, akkor nem is tudtam, hogy a Ford egy forgalomból kivont autó, amivel nem is lehetett volna közlekedni, ez csak a mohácsi okmányirodában derült ki. Ezt azért tudatnia kellett volna a kereskedőnek, sőt, mivel az Opel Zengő Autóház az eladó, ezért az Autóház felelőssége is, hogy eladott nekem egy forgalomból kivont autót és hagyott azzal elmenni, közlekedni. 1 hónapig így közlekedtem vele, nem is sejtve, hogy nincs forgalomban az autó.
2007.06.02-án, pénteken megtörtént a csere, a Chevrolet szalonban megnéztem az autót, eresztett az egyik gumi szelepe. Erre megegyeztünk, hogy a szervizben délután megjavítják. Mire visszaértem abban a melegben sehol nem volt ügyintéző, legalább 3 ember várta a sorát a használtautóknál, engem vártak az otthoni szervizben. Megelégeltem a dolgot és azt gondoltam, csak innen menjek már a fen*be, annyira elegem volt már a pécsi Opel Zengő Autóházból.
Délután mindjárt az autószerelőm szervizébe mentem, hogy átnézzék az autót. Felemelték, erre oldalirányban erősen mozgott a bal hátsó kerék, majdnem kiesett. Ajaj, mi van itt? Kiderült, hogy a csapágy kimarta a fékdobot, a véletlenen múlt, hogy nem esett ki a hátsó kerék. Mivel a csapágy a fékdobban van, fékdobot pedig csak garnitúrában lehet kapni, ezért a komplett hátsó fékdobokat ki kellett cserélni csapágyastul. A hátsó futóművet szétszedve látszott, hogy a fékpofák is teljesen elkoptak, azt is ki kellett cserélni. A motort átnézve azt mondta a szerelő, hogy törött a generátorfeszítő görgő, ezzel együtt kicseréltük a teljes vezérlést, annyira ramaty állapotban volt, illetve a vezérlést megbontva már nem volt értelme egyetlen régi alkatrészt bent hagyni, kockáztatva egy újabb komolyabb szerelést. Kicseréltük a gyertyákat és olajcserét is csináltunk. A kiszerelt alkatrészeket megtartottam. Kiderült az is, úgy jöttem haza, hogy még zöldkártyám se volt. Kb. 200.000,- Ft értékű alkatrész kellett ahhoz, hogy biztonságos legyen az autó és 4 db nyárigumi felnivel, mert téligumi volt rajta. Az átírással együtt már kb. 1,1 millió Ft-ba került a 750e Ft-os autó. És 1 hónapig nem volt forgalomban, úgy közlekedtem vele. Szép. Az okmányirodában egyébként hiányzott valamilyen papír, ami elvileg az eladónál volt, de kértem, hogy hívják le ott, inkább fizetek érte, csak Pécsre ne kelljen mennem.
Sajnos riasztó is van az autóban, ami a mai napig nem működik rendesen, ezért nem is használjuk a záráshoz és nyitáshoz a távkapcsolót. A riasztó össze-vissza szirénázik. Hát nem kész röhej az, hogy egy falu vagy város közepén, menet közben elkezd szirénázni az autó? A sziréna akkor lett jobb egy kicsit, amikor 2007. szeptemberben az akkumulátor is megadta magát. Dunaszekcsőn voltunk, és egyszer csak nem indult az autó. Behúztuk, úgy ment. Újra szerviz, kiderült, nem jó az akkumulátor, azt is ki kellett cserélni.
Levizsgáztattuk az utánfutónkat is, az autón ugye van vonóhorog is, de ahogy rátesszük az utánfutót a riasztó teljesen megbolondul, össze-vissza szirénázik, és itt már az sem segít, hogy nem használjuk a távkapcsolót.
A Fordot ugye téligumikkal vettem, már írtam, hogy vásárláskor eresztett az egyik szelep. Összeszedtem a téligumikat és megnézettem egy gumissal. Kiderült, hogy mind a 4 keréken ereszt a szelep, egy teljes gumijavítás következett, új szelepek, centrírozás, stb.
A következő ügyem az Autóházzal 2008 elején volt, amikor is felszólítást kaptam a helyi önkormányzattól, hogy fizessem ki a régi, becserélt VW Passatra az adót. Tessék? Kérdeztem, hiszen ezt már több mint fél éve eladtam? Kiderült, hogy a Zengő Autóház továbbadta az 1 Forintért megvett Passatot és nem írták át az autót az új tulajdonos nevére. Hiába magyarázkodott az Autóház, hogy az új tulajdonos a hibás, én a Zengő Autóház Kft-nek adtam el a Passatot, nálam az Autóház a felelős azért, hogy nem történt meg az átírás. Mindegy, némi teljesen felesleges vita után végre rendezték a problémát, lekerült a nevemről a régi, becserélt autó.
2008. áprilisban lejárt a műszaki, újra szerviz a Forddal. Újra előkerült a fékek vizsgálata, amikor a szerelők megpucolták az első féket, kiderült, hogy rossz, nem oda való fékbetétek vannak az első fékekben. Amikor mentem az autóval és mozgott a kerék, akkor csattogtak a fékek. Ez azért volt, mert rugó nélküli fékbetétek voltak az autóban, és ebbe az autóba olyan való, amelyiken rugó van. A régi, nem megfelelő fékbetétek úgy be voltak rozsdásodva, hogy már nem tudtak mozogni, ezért nem csattogtak. Nem lehetett mást tenni, ki kellett cserélni a teljes első fékrendszert tárcsástul, betétestül és már nem is emlékszem, hogy mi mindent.
Többször érdeklődtek ügyintézők a pécsi Opel Zengő Autóháztól és a szekszárdi Gemenc Autócentrumból, hogy milyen volt a vásárlás és mi van az autóval. Már nem tudom, hányszor mondtam el, hogy egy ócskavas autót kaptam, a Zengő Autóház jól átvert és megszívatott, mégsem történt soha semmi. Legalább töröltek volna az adatbázisukból. Megelégeltem a dolgot és e-mail-ben megírtam mindezt a pécsi Opel Zengő Autóháznak, a szekszárdi Opel Gemenc Autócentrumnak és a cégtulajdonosnak. Erre a pécsi cégvezető kérte, hogy mutassam meg az autót. 2009.01.22-én bevittem a Fordot Pécsre, a cégvezető megnézte, azután egy mind morálisan, mind pénzügyileg elfogadhatatlan ajánlatot tett. Az autó aznapi ára 350e Ft és a beszámításnál rászámolt volna még 100e Forintot. Azt mondta, hogy az első és hátsó fékrendszer és a teljes vezérlés maximum 100e Ft, ő ennyit tehet. Pedig az irodájában milyen szépen elmondta, hogy változtak a dolgok, most már elmondják az érdeklődőknek, hogy a használtautóknak milyen hibája van, mit kell javítani rajta, stb. Az én kártalanításomat mindenesetre nem gondolta komolyan. Én egyébként úgy számoltam, hogy az alkatrészek, az átírás, a 4 db nyárigumi felnivel és a munkadíj kb. 750e Forintomba került, az autó tehát még egyszer annyi volt, mint a vételár. Ez szerintem elfogadhatatlan.

Tudom, hogy én leszek a végén a hibás, minek voltam ilyen láma, miért nem vittem szerelőt magammal, stb. Mégis, mi a véleményetek erről, rendben van ez így?

guba # e-mail 2009.01.23. 08:37

Kedves Daja!

Sajnos nem nagyon tudom bíztatni semmi jóval! Főleg azért sajnálom, mert aki ilyen autót vesz, az nyilván környezettudatos gondolkodású ember, ráadásul Ön egy nyugdíjas.

Szavatossági alapon felléphetne az eladóval szemben, ha tudná bizonyítani, hogy a hiba oka már a vásárlás előtt megvolt az autóban. Nem írta ugyan, hogy kitől vete, de feltételezem, hogy nem fogyasztói szerződés keretében történt. Ebben az esetben az igény érvényesítésére nyitva álló határidő - nagy valószínűséggel - lejárt.
Viszont szavatossági alapon felléphet azokkal szemben is a kifizetett felesleges munkadíjak és egyéb kárainak erejéig, akik javították a kocsit. A vállalkozási szerződés ugyanis eredménykötelem, tehát csak akkor jár a díj, ha szerződésszerű a teljesítés.
Valamint, ha még a gyártó által vállalt, vagy jogszabály szerinti jótállási idő nem járt le, akkor garanciális alapon fordulhat a gyártó képviselete felé. Ebben az esetben nem kell bizonyítania semmit, csak azt, hogy a kocsi nem működik rendesen.

daja #   2009.01.21. 20:43

Ha tuda valaki segíteni! Másfél éve vettem egy egyéves automata hybrid autót, /USA/, nyugdíjas vagyok, alig használtam, úgy 1500 km-t másfél év alatt. Négy hónapja használhatatlan, a kompjútere leállítja, amikor olyan kedve van /mondjuk egysávos híd közepén!/ csak az akku saru levétele után hajlandó újra elindulni.Szerelőket szervízeket végigtelefonáltam, négy szerelőhöz is elvittem /autómentő/ akire esküdtek, amíg találtam egy embert aki kihozta a "tolmácsot" a cégtől a vallatáshoz, 20.000ért, vetetett velem 25.000ért új akkut, a hiba maradt. Újból kivallatta, /már ingyen/ most van 3 hibakódom, 2 jó akkumulátorom és egy öszvérrel keresztezett majdnem új autóm 6M-ért. Aki USA-ból hozta, adott 1-2 tippet, nem váltak be. 4 hónapja használhatatlan az autónk. Szerencsére ingyen buszo-villamos, stb.65 éves vagyok. Az asszony nem ingyen! USA-ban erre 5 év gar.van. Itt semmi.Állítólag 3 év a szavatosság. Hogy? Öszvér.

guba # e-mail 2009.01.13. 20:31

Így van! Ha hengerfej, vagy tömítés gondod van, akkor felkeményednek a vízcsövek a megnőtt nyomástól, és amikor leveszed a kiegyenlítő tartály zárósapkáját, akkor nagy szisszenéssel távozik belőle a gáz, és utána látszódik a buborékolás a hűtőfolyadékban. Durvább esetekben belefolyhat az olaj a vízbe, vagy fordítva.

websas # e-mail 2009.01.11. 18:41

Hűtőventilátornál nem szokott előtét ellenállás lenni.
(fűtő ventilátornál igen)
Hengerfej illetve tömítés hibánál pezseg a kiegyenlítő tartályban a hűtő folyadék járó motornál, valamint hígul a motorolaj is.

websas

guba # e-mail 2009.01.11. 17:59

Az eladóval szemben lehetnek esetleg szavatossági alapon igényeid. Attól függ hány éves az autó, bevallottan mennyit ment, mennyiért vetted, és az elhasználtsági foka ennek megfelelő-e. A nyilvánvaló és szembetűnő hibákra ekkor sem alapíthatsz igényt.

Mellékesen jegyzem meg, hogy egy másik szerelővel sem ártana megnézetned az autót, mert téli üzemben ventillátor-hiba miatt nem szokott felforrni a víz. Azt sem lehet szétszedés nélkül megmondani, hogy ha eszi a vizet a motor, akkor csak a hengerfejtömítéssel van baj, vagy repedt a hengerfej. De a te szerelőd már - jó szaglással - azt is tudja, hogy a hengerfejedet is fel kell majd újítani...

hfk111 # e-mail 2009.01.11. 13:00

Jó napoz,remélem valaki tud segiteni

2008 12 11-én vettem egy 6 éves használt autót,magánszemélytől,egy nagy kereskedő közvetitésével, melynek az eladó állitása szerint a bal eleje volt sérülve,ez nem probléma hisz használt autót vettem,az eladó jelezte hogy még kb 2000km van hátra a vezérlés cseréjéig,ez sem probléma. Megvettem használtam majdnem egy hétig /kb 500km/ mikor felforrt a vize,hívtam az eladót,azt mondta belevegősödött a rendszer le kell légteleniteni. A szerelő megállapitotta hogy a hütőventillátor hibás ki van kötve az ellenálása,csere 40000ft,rá kb 4 nap szétment a vízpumpa,közben elkezdett folyni az olaj is,főtengely szimmering,a szervizben ahol javitották jelezték hogy az autó gtk-ra volt törve,minden amit kicseréltek bontott alkatrész volt,meg is mutatták,ránéztek a müszerfalra és jelezték hogy a motorhiba jelző lámpámat vagy kikötötték vagy leragasztották mert nem világit gyujtásnál pedig kellene,magnézték a klima berendezést is jelezték hogy az sem müködik. A javitások után mondták hogy amennyiben még mindig fogyasztja a vizet akkor hengerfej felujítás,tömítések csere,plusz kopog a féltengelyem is. alig két hét alatt szerintem kicsit sok rejtett hiba,kérdésem az lenne tisztelettel,hogy jogilag elállhatok e a szerződéstöl,és kérhetem e a kártalanitást? A kereskedő azt mondta a panaszomra hogy ő semmiféle garanciával nem tertozik,mert csak közvetitő fél volt az adás-vételben.

guba # e-mail 2008.11.07. 20:13

Hát, igen, a nagyobb baj, hogy egy törött autót vettél meg nagy valószínűséggel.

AudreyN #   2008.11.06. 09:20

Kedves Websas!

Nem tudom, Te ki vagy, de nagyon kedves és humoros volt a megállapításod!

Köszi!

websas # e-mail 2008.11.06. 02:41

Hát nézd!

"légzsák-kapituláció" "rendszerben zárlat, " áramköri szakadás van" azt azért Te is érzed,hogy ez így nem frankó?
Ha nem akkor sajnos hülye vagy!!!!!

AudreyN #   2008.11.05. 23:55

Jó estét Mindenki!

Ugye az eltitkolt légzsák-kapituláció is felróható a használtautó-kereskedőnek?
Hasonló a problémám, (mint előttem szólóé:Mongra) csak nálam 10 hónappal a vásárlás után derült ki, hogy a légzsák-övmodul rendszerben zárlat, áramköri szakadás van, ami arra enged következtetni, hogy
1.) nem működnek ezen berendezések
2.) mivel nálam káresemény nem történt (biztosítóknál lekérdezhető), az autót úgy adta el a kereskedő, hogy eltitkolta a sérülést, sőt a műszaki lapon NEM JELÖLTE BE a gyári légzsákokat (mintha nem is lenne)
Már pedig ember legyen a talpán, aki ezt a hibát szabadszemmel vásárláskor megállapítja!!!!!
Viszont nem egy ablaktörlőlapát-csere árban áll a dolog, tehát
1.) így eladni sem tudom, vagyis meg kell javíttatnom
2.) megjavíttatás nem az én költségem, mivel az autót árában (és nem olcsóbban) vettem
3.) szerződésben csak a jövőbeni hibákra nem vállal szavatosságot - de a működésképtelen légzsák-berendezés (kontrol-lámpa nem világít) ugye nem egy jövőbeni hiba a vevő szempontjából(?):-)

Kérdésem:
Igazak-e a fenti állítások?
Kereskedőhöz mehetek-e bizonyíthatóan kártárításért?
Mire számíthatok? (Vagy kire?)

Köszönöm válaszotokat!

AudreyN

guba # e-mail 2008.09.10. 13:48

A leírt hibák alapján azt gondolom lehet keresnivalód a kereskedővel szemben. Ha nem hívták fel a figyelmeedet a légzsákok hiányára, a kocsi korábbi súlyos sérüléseire, és más egyéb a kocsi korából és elhasználtságának mértékéből nem nyilvánvalóan következő hibákra, akkor jogosan követelhetsz árcsökkentést, vagy kijavítást, amennyiben nem lehetséges elállhatsz és kérheted vissza a vételárat, sőt a neked felróhatóan ezzel okozott káraid megtérítését is. A két hónappal még nem késtél le az ígényérvényesítésről. Szerintem érdemes egy ügyvédet megbíznod.

mongra # e-mail 2008.09.10. 09:26

Sziasztok!

Jún. 23-án vásároltam egy használtautót hivatalos márkakereskedésből. OK, az autó 11 éves, ne várjunk csodákat.
Átirattam, használtam stb., majd úgy éreztem, hogy nem igazán jó nekem egy ekkora (felső-középkategóriás) autó, mivel főként városban használom, és valljuk be nemigen praktikus.

Na, de a lényeg: így döntvén megpróbáltam beszámíttatni vmi kisebbe, de bárhová mentem, az általam fizetett vételár felét (!) kínálták volna, ha megvették volna az autót. Az ugyanis tele volt rejtett hibákkal.
Felkerestem az eladót, hogy szeretném, ha ezeket orvosolná valahogyan (4 légzsákból 4 hiányzik, alváz több helyen gyűrött vagy repedt, az autót nem lehet emelni, mert berogy a kasztni).
Ezeket természetesen nem mondták el nekem a vásárláskor. Sőt egy tegnapi egyeztetésen kiderült, hogy amikor ők vették, készült egy állapotfelmérés, amin mindez rajta van, non plus ultra az én - mint leenmdő vevő - aláírásom helye is.
Mondanom sem kell, hogy a lapot tegnap láttam először.

Előző héten, a problémám ismertetésekor ígértek nekem egy visszavásárlást/beszámítást (ahogy nekem tetszik), majd mire a szalonba értem, közölték, hogy nem hajlandók velem foglalkozni, és nem kell nekik ez az autó.
Bocs, nekem sem... és senki másnak sem...
Meg sem vettem volna, ha tudom ezeket, és mivel nem vagyok hozzáértő ilyeneket nem is vettem észre (nem nyilvánvaló, autószerelői tapasztalat nélkül nehezen felismerhető hibák). Bár már sajnos vannak tapasztalataim, így a fontos dolgokat átnéztem.

A problémám: a fogyasztóvédelmi törvény értelmében, ha jól tudom, nem az a kérdés, hogy foglalkoznak-e velem, hanem, hogy milyen megoldást kínálnak a problémára (a javítás többletköltséggel járna, marad a csere vagy a szerz. előtti állapot visszaállítása).
Ők arra hivatkoznak, hogy eltelt 2 hónap, én a 2 év szavatossági időre.
Szóval mit tegyek? Még a békéltető előtt esetleg vmi jogilag támadhatatlan meggyőző erő? :)
Apropó: ha megírom ezt pl. a Homáron nevekkel mindennel stb., az ugye még nem hitelrontás? (Persze tényszerű, objektív közlés esetén.)

Előre is köszönöm,
Gábor

guba # e-mail 2008.09.10. 09:06

Igen.

Kheopsz # e-mail 2008.09.09. 18:33

Sziasztok!

2 hete vásároltunk egy 8 éves Peugeot 406 típusú gépkocsit autókereskedőtől. Az autó pár napja nem indult be, elvontattuk szerelőhöz, de még nem derült ki mi a hiba. Az adásvételi szerződés tartalmazza a következőt: "az eladó kijelenti, hogy a gépkocsi jövőben előforduló hibáiért szavatosságot nem vállal". A kérdés az, hogy ilyen esetben felléphetünk e valamilyen igénnyel (pl. szervízdíj) a kereskedővel szemben?

monalisa1 #   2008.07.07. 14:05

Az minden, hogy csak egy műanyag alkatrész - vagy akármi is ami kelljen -, a bizonyára leadott (?!) rendelés után a termék beérkezése már nem tőlük függ. (Menj be és a sz.gépen mutassák meg neked a megrendelés időpontját...)

Amúgy ahány autó - és ezen belül is európai és/vagy távolkeleti, bár ezek többségét is ezen öreg kontinensen gyártják -, ha a vezérképviselet központi alkatrészraktárában fellelhető, akkor a kiszállítás max 48 óra.

Maga a javítás nemigen tarthat majd 1-2 napnál tovább.

Persze adott esetben egy esetleges "filléres" valaminél előfordulhat, hogy nemigen törik magukat - kicsi a haszonkulcs...

Vannak maszek alkatrészkereskedések is top márkaalkatrészekkel, netán érdeklődj ott is - lehet hogy ugyanaz onnan olcsóbb is... (Aztán beviszed és beszerelik, hogy az esetleges garancia ne sérüljön.)

gyurgyo # e-mail 2008.07.07. 12:31

Sziasztok.

Abben kérnék segítséget, hogy mennyi idő alatt kötelesek a márkaszervízek a garanciában bejelentett hibákat kijavítani?Egy hónapja várok egy műanyag alkatrész cserére és csak igéreteket kapok. Talán ...hétfő majd talán jövőhét.Nem is keresnek csak akkor beszélünk ha én érdeklődöm. Mit tehetek?

Köszönöm!

monalisa1 #   2008.07.04. 19:34

Valószínűleg banális oka lehet a hírtelen benzinfolyásnak, valószínűleg elég egy csavarhúzó és megoldható a probléma.

Az időelőtti műszaki vizsgát bárki kérheti az autójára - és el is végzik. Azonban a vizsga költségét a kereskedés nemigen vállalja majd be - próba szerencse.

kriszta69 # e-mail 2008.07.04. 18:33

Sziasztok!

Szerdán - hosszas keresgélés után - megtalálni véltem az autómat: 2002-es, de nagyon jó esztétikai állapotban lévő, keveset futott (legalábbis az óra és az eladó szerint) Ford Focus. Karosszérialakatos ismerősöm átnézte, kipróbáltuk, nagyon szimpatikus volt az autó.
Tegnap aláírtam a szerződést - részben hiteles -, ma mentünk érte.
Megkaptam a papírokat, a kereskedés munkatársa begurult a kocsival a szomszédos benzinkúthoz, kezet fogtunk azzal, hogy ha bármi gond van, jöjjek.
Nem gondoltam, hogy két perc múlva, a gyerek kezét szorongatva rohanok vissza hozzájuk...
Míg a gyerekülést pakoltam be, a benzinkutas riadtan kiáltott fel, hogy "ebből ömlik a benzin"!
Rögtön lezárták a kutat, locsolták a kifolyó üzemanyagot, a kereskedés emberei meg álltak értetlenül, majd kitolták az autómat.
Abban maradtunk, hogy hétfőn délután átvehetem a kocsit, megcsinálják - de valahogy félek.
Mit tudok csinálni?
Kérhetem-e, hogy - az egyébként szeptemberben esedékes - műszaki vizsgát végezzék el? És ha igen, garancia-e ez egyáltalán valamire?
(A kereskedéssel kapcsolatban egyébként nagyon jók a tapasztalataim, éppen ezért nem is akarok visszaélni a jóindulatukkal, és túlzó kívánságokkal előállni.)

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kriszta

Kriszta

monalisa1 #   2008.07.04. 14:06

... 100 ezer km körüli...

monalisa1 #   2008.07.04. 14:03

A szomszédunkban lakik egy közel 80 éves bácsi, van egy Opel Corsája, az autó most 6 éves és jó ha 10 ezer km van benne - heti 2-3 alkalommal eljárnak az egyik bevásárlóközpontba, máshová soha.

Ezzel szemben fiatal ismerőm az év 365 napján és mindenfelé is - és gyakorta hosszú utakra is -, az ő aktuális kocsijában évente akár 50-60 ezer km is benne lehet.

Aztán statisztikailag csak kijön az éves 15.000 km, országosan.

monalisa1 #   2008.07.04. 13:55

Ha egy használt autó minden egyes szervízelését az évek során márkaszervízben végeztették el (...) akkor a sz.gép adatai alapján pontosan megtudható a kocsi tényleges futásteljesítménye: alvázszám!

monalisa1 #   2008.07.04. 13:52

Még egy "0" km-es új autóban is lehet x km - soha nem tudhatjuk...

Használt autó vásárlása esetén: az itthon forgalomba helyezett és nem céges autónál 15.000 km/év az átlagos futásteljesítmény, míg nyugatról behozott ill. ott vásárolt autónál 40-50 ezer km/év nyugodtan hozzászámolható a km-óra állásához.

Aki ezzel nincs tisztában, vessen magára...

Az általad megvásárolt kocsi eredendően nem a kereskedőé volt - tehát honnan is tudhatná a valót -, ő csak közreműködött az értékesítésnél.

Ha valaki vesz egy 100 km körüli autót, magától értetődő, hogy egynémely fontos kopó alkatrészt egyből lecseréltet - a saját megnyugvása érdekében. És kerül amibe kerül...

Jól mondták a rendőrségen: ha megrendült a bizalmad a kocsiban, próbálj mielőbb túladni rajta. (Legközelebb pedig ne legyél naiv...)

zsolesz5 # e-mail 2008.07.04. 12:42

Rövid történetem:
2008.febr-ban vettem egy autót 7 évesen, 96ekm-rel, 1650000ft. Gondoltam jó vétel volt, kevés km, szép állapot.
Hát nem, egy pár hónap eltelt és a következő problémák jöttek elő:

  1. vezetőgörgők csere 52.000 FT
  2. motor olajfogyasztása 1,5-2 literre nőtt500 km-en!!!

6 hó garancia van használtautóra.
Úgy voltam vele hogy garanciába megjavítattom.
Elvittem egy szerelőhöz, hogy mondjon valamit rá még mielőtt visszavinném a kereskedőhöz, és azt mondták hogy ebbe az autóba biztos hogy nem 96ekm van.
Ezután elkezdtem nyomozni és azt találtam hogy 2007-ben a műszaki időpontjában 140ekm volt az autóban amit az NKH tud igazolni nekem.Tehát legalább 50ekm-rel visszapörgették az kmórát! Ekkor már nem a garanciás megjavítattáson gondolkodtam, hanem azon hogy elállok a szerződéstől, mivel a fogyasztóvédelemnél mondták hogy ez már elég ok a szerződésbontásra.
elmentem a kereskedőhöz, annak reményében hogy megvállok az autótól, amiben kitudja most már hogy igazából hány km lehetett a vásárlás időpontjában.
A kereskedőnek elmondtam az olajfogyasztást és a kmóráról megtudtakat, és azt mondta hogy garanciás javítást megcsinálja, de a kmóra állásával nem foglalkozik mivel ő a szerződésben leírta hogy a km óra állása tájékoztató jellegű.
Továbbá a garanciális javítást kopóalkatrész esetében nem vállalja mivel a magyar közlönyben le van írva hogy a kopó alkatrészekre nincs garancia.
Fogyasztóvédelem szerint használt autó főbb alkatrészeire (motor,váltó,klíma) 6 hó garancia van.
Tudtommal a motorban a blokk kivételével minden forgó, kopó alkatrész akkor mire is szól a 6 hó garancia???Motorblokkra???
Irány a rendőrség!
Ott elmondtam a problémáimat a következő lehetőségeim vannak:
1.eset ha a kereskedő nem javítja ki a hibás alkatrészt garanciásan akkor bírósághoz kell fordulnom, máshogy nem tudom érvényesíteni a jogaimat:ügyvéd,pénz,idő
2.eset kmóra visszapörgetése miatt csalás és jogtalan haszonszerzés alapján feljelentést kell tennem amit polgái per követ (2-3 év)ÜGYVÉD,sok pénz, sok idő.
Végezetül azt tanácsolták a rendőrségen, hogy a legjobb és legolcsóbb megoldás az ha eladom a kocsit.
Kérdezem én hol vannak a fogyasztónak a jogai, ha azt csak bíróságon lehet érvényesíteni.
Tanácsom mindekinek aki autót szeretne venni ha egy mód van rá akkor új autót kell venni , lehet hogy drágább de hosszútávon kifizetődőbb!!