Sajnálom hogy nem azt írtam amit olvasni szerettél volna ettől függetlenül egy 10-éves autó esetében garanciális/szavatossági igények érvényesítésének lehetősége erősen konvergál a "0"-hoz! "Bontott alkatrészt nem veszel" OK. Akkor miért veszel 10-éves autót?(az maga egy használt alkatrész halmaz).
Igaz, én beleszámoltam az átíratást is, de én ráköltöttem az autóra azt is, az olajcserét is olajszűrővel és még sok minden mást, ami nem közvetlenül az Opel Zengő hibájának az azonnali és egyenes következménye, ilyen az akkumulátor is például. Nyilván lehet vitatkozni azon, hogy 20e helyett miért nem vettem 10e Ft-os akkumulátort, de egy ilyen előtte megadta magát nálam 1 éven belül és emlékezetem szerint akkortájt ment fel az akkumulátorok ára. Hogy garancia van rá? Ja, csak nekem vagy a mesternek a falumból többet kell futkosni utána, mint amennyi az ára, stb. stb. stb. De ezeket is ráköltöttem az autóra. Tett volna előbb valamit az Opel Zengő, akkor nem költöttem volna mindezt az autóra. Én mindent tudattam velük, mégsem tettek semmit. Én pedig nem léptem időben rámenősen, tehát én is hibás vagyok. De az első fékes dolog látjátok, hogy csak 1 év után derült ki. Az ügyem egyébként olyan irányba terelődött, amerre nem kívánom vinni, semmiképp nem akarom a mestert belekeverni az Opel Zengő miatti kálváriámba. Mivel én nem vagyok autós szakember, ezért nem fogom tudni védeni az érdekeit, arra pedig nem fogom még megkérni sem, hogy ide írogasson. Én továbbra is megbízok a mesterben és ott fogom javíttatni az autómat. Legfeljebb befejezem a témát. További jó fórumozást mindenkinek és köszönöm a hozzászólásaitokat!
Csapágyaknál, meg fékbetéteknél, vagy fékpofáknál ezzel nincs is gond, mert egyértelmű a hiba és a kopás mértéke. Egyébként is olcsó alkatrészek. Arra azért viszont kiváncsi lennék, hogy egy jól működő vízpumpát miért dobat ki valaki, vagy hogy "komplett vezérlés" címszó alatt mit cserélt ki és miért. Ha jól emlékszem 750 ezer forintot mondtál, hogy költöttél a kocsira, elhiheted nekem, hogy nem a csapágyon, meg a fékpofán vagy átvágva.
Sziasztok! Látom, hogy a mesterrel vagytok elfoglalva, akkor elmondom, hogyan szoktuk csinálni, ha javítani kell valamit. A mester elmondja nekem, hogy bizonyos alkatrész miért rossz, legyen ez példaként egy csapágy. Hallgassam meg a csapágyat, ez csörög, ennek nem szabadna csörögnie, hanem halkan kellene mennie. Amikor én is megállapítom, hogy a csapágy tényleg csörög, akkor bemegyünk a számítógépéhez, rámegyünk általában 2 autóalkatrész-kereskedés aktuális ajánlataira. Kikeresi a forgalmi alapján a megfelelő csapágyat, eddig mindig több gyártmány és ajánlat kijött neki. Akkor a mester elmondja a véleményét a különböző márkájú csapágyakról, a végén általában olyat szokott ajánlani, ami szerinte megbízható, nem fog x km után tönkremenni. Elképzelhető, hogy ez nem a legolcsóbb csapágy lesz, de mindig mérlegeljük immár ketten, hogy az árkülönbözet megéri-e, illetve az én lehetőségeimhez igazodik-e. Bizonyos szinten igazatok van, de ennek tudtában vagyok. A vízpumpa lehet, hogy nem volt rossz, de mellette minden más igen. A mester azt mondta, hogy bennhagyhatjuk ezt az 1 alkatrészt, de ha ez is elromlik, akkor számolhatok egy újabb szervizzel és többszörösét kellene költenem annak, mintha most a többivel együtt azonnal kicseréljük. Én igazat adtam neki és kicseréltük a vízpumpát is. Így volt ez a hátsó fékpofáknál is. Ha már egyszer úgyis szétszedték a teljes hátsó futóművet, akkor értelmetlen volt a szemlátomást kopott fékpofákat bennhagyni. Na de bocsássatok meg, ezekre a hibákra azért derült fény és a szerelésekre mégis csak azért került sor, mert az autón alapvető, életet veszélyeztető alkatrészek voltak alapból rosszak!!! Ezek után csak azt tudom nektek mondani, hogy ennél a konkrét esetnél biztos vagyok benne, hogy nem a mestert kell okolni az összegekért, a kicserélt alkatrészekért, minden egyes alkatrész cseréje az én tudtommal és beleegyezésemmel történt.
Websas! Továbbra sem vagy képben. Remélem, elég adattal tudok neked szolgálni, bár az Escortoknál tudtommal még akár egy évjáraton belül is lehetnek különbségek: Első nyilvántartásba vétel időpontja: 1998.04.15. Gyártmány: FORD Típus: ESCORT CLX 1.4 KAT Hengerűrtartalom: 1391 cm3 Teljesítmény: 54 kW Hajtóanyag: BENZIN Gyártási év: 1998
Ha ez nem elég, akkor szíveskedj megírni, hogy milyen adatra van még szükséged! Egyébként én nem szoktam bontott alkatrészt használni, én ennél a biztonságot, megbízhatóságot többre tartom.
Igazad van ennél a típusnál tényleg a fékdobban van a csapágy is (megnéztem a katalógust) 8-10 e. ft/db + csapágy bontott 5 e. ft. Hátsó fék garn.4500 ft. A generátornak csak "feszítő vasa" van ami lényegében egy lapos vas max 1 e.ft.
A nyilvánvaló hibák vonatkozásában, illetve a kocsi korának és elhasználtsági mértékének megfelelő hibák, hiányosságok vonatkozásában nem lehet szavatossági igényed, mert használt autót vettél, és ezzel számolnod kellett azzal is, hogy csökkentett áron nem lehet új értéket kapni. Még használati értéket sem. Egyébként pedig több értéknövelő beruházást is tettél, olyan dolgokat is kicseréltettél, amelyek nem lettek volna szükségesek. A vezérműszíj csere helyett "komplett vezérlést" cseréltetni, nyilván nem lehet szavatossági alapon. Egyébként websas véleményéhez csatlakozva, szinte biztos, hogy csúnyán át is vert a szerelő. Aki ért az autókhoz az tudja, hogy a felsorolt jelenségekből nem következnek a felsorolt alkatrészek meghibásodásai. És ha szavatossági igényed van, akkor az eladóhoz forduljál első sorban, ne mással javíttasd ki.
Szia websas! Bocsáss meg, de te totál nem vagy képben. Tényleg azt gondolod, ha már egyszer ilyen vádakkal illetem és nevén nevezem az Opel Zengőt, akkor alaptalan dolgokkal állok elő? Képzeld, ennél a Ford típusnál a generátornak van feszítő görgője és a hátsó kerékcsapágyak a dobban vannak.
Szia monalisa1! Az én véleményem szerint a német Opel cégnek mindenhez köze van, ami a márkaneve alatt bárhol történik. A márkanév alatt itt a Zengő Autóház Kft-n nagy nevekkel virító Opel feliratra gondolok.
Azért a "Mesterek" szakvéleményét fenntartással kell kezelni.
Jó Magyar szokás az előző mester munkáját totálisan lecikizni.(többet lehet kaszálni). De még orvosokra is igaz, gyerek doki 8 évvel korábbi (kis műtét) saját munkáját, (mert nem emlékezett rá) "ki volt az a sarlatán aki ezt csinálta" jelzővel ilette. Vissza térve: Hátsó fékdobnak nincs csapágya, generátornak nincs feszítő görgője, Komplett vezérlés csere sok alkatrészből áll valószínütlen, hogy mind hibás lett volna. A Mesterek szeretnek túlozni.
Sajnálatos a szüleid egészségi állapota, de a német Opel cégnek semmi köze egy Ford gyártmányú személygépkocsi adásvételéhez, ez kízárólag a pécsi Opel Zengő cég használtautó üzletág vezetőjének "az" asztala. Ő végül is tett neked egy ajánlatot, az hogy az neked kevés - ezzel a kör itt lényegében bezárul.
Megszívtad, többszörösen is, a szándékos átverést nehéz bizonyítani - a tanulságok a tiéd.
És tényleg sajnálatos a dolog, egy rokkant embernek (családjának) nincsenek kidobni való fölös százezrei. Remélve egy következő autóvásárlás már jobban sikerül.
Zárójelben: évek óta szó van arról, hogy a mozgáskorlátozottak gépkocsivásárlására adható 300 ezer forint állami támogatást duplájára emelik - közben meg itt van most ez a gazdasági válság...
Akkor mégis jól gondolom, hogy szándékosan vertek át. Tulajdonképpen azért vagyok annyira mérges rájuk, mert ezt az egészet a szerencsétlen, csípőprotézises, többször műtött apám és a két bokáját is eltört anyám is megszenvedi. Csak ezeket ez nem érdekli. Egy átlagvásárló teljesen kiszolgáltatott egy ilyen céggel szemben. De ki a fene gondolná, hogy ezek ilyenek. Azon gondolkodok, hogy azért sem hagyom annyiban, megírom az Opel német központjába a dolgokat. Végül is mit vesztek vele…
Én is használtautó kereskedő vagyok és jól ismerem a pécsi Opel Zengőt. Véleményemet inkább nem fejteném ki. Sajnos jogilag nem sok esélyed van, mert a használtautóra 6 hónap szavatosság jár, ami a te esetedben már lejárt. Azt azért elmondanám, hogy biztos csináltak állapotfelmérést is a Fordra, ahogyan a te Passátodra is, tehát tisztában voltak az állapotával. Minden eggyes használautó vásárlásban benne van a kockázat, de amikor az eladó nem közli a hibáka(föleg egy ekkora cég)nem tudom minősíteni. Hogy gondolják a hosszútávú fenmaradást??????
2007.06.01-én vásároltam a pécsi Opel Zengő Autóház Kft-től egy 1998-as évjáratú, használt Ford Escort személygépkocsit 750.000,- Forintért. Egyúttal becseréltem, azaz eladtam az Autóháznak az 1981-es évjáratú Volkswagen Passat gépkocsimat 1 Ft értéken. Amint az utólag kiderült egy roncsautót kaptam, amelyik műszakilag sok tekintetben életveszélyesnek bizonyult és a mai napig nincs rendben. Szerintem egy vásárló egy ilyen márkakereskedéstől joggal várhatná el, hogy műszakilag rendben levő autót kapjon a pénzéért, illetve az átírások is a magyar törvényeknek megfelelően történjenek meg. Esetemben sajnálatosan nem ez történt. Az alábbiakban leírom a kálváriámat a pécsi Opel Zengő Autóháznál vásárolt autóval. Egy olcsóbb autót kerestem lehetőleg szervokormánnyal és vonóhoroggal az idős, mozgáskorlátozott szüleimnek az én nevemre vásárolva. A Zengő Autóháznál kinéztem a benzines, vonóhorgos Ford Escort használtautót. A legnagyobb melegben téligumi volt rajta, de úgyis külön téli-, és nyárigumikat használok, gondoltam, legfeljebb nyárigumit kell majd vennem hozzá. A használtautó-kereskedővel megállapodtam, csak úgy veszem meg, ha ők megveszik tőlem a régi, fent említett VW Passatot. Megegyeztünk a Fordra 750.000,- Ft vételárban és belementem, hogy az én Passatom adásvételi szerződésébe 1 Ft kerüljön. Ki is próbáltam a Fordot, eddig nem volt semmi baj, legalábbis úgy tűnt. Megegyeztünk abban is, hogy a vásárlás hetén, pénteken vihetem az autót, átutalással előre fizettem. Itt kezdődött a kálvária. Én megszerveztem péntekre az otthoni autószervizt, illetve a következő hét valami miatt akkor nem volt jó. 2007.06.01-én, csütörtökön bevittem a VW Passatot, agyba-főbe átnézték a szervizben, utána megcsináltuk az adásvételi szerződéseket, úgy mentem haza, hogy másnap bejövök a Passattal és hazamegyek a Forddal. Meglepetésemre csütörtök este 20 órakor telefonált a használtautó-kereskedő, hogy mégsem tudom vinni másnap az autót, mert nincs benn pénteken az ügyintézőjük, aki az okmányirodában az átírásokat végzi. Mondtam neki, hogy ezt csak most közli, amikor már mindent megszerveztem másnapra, sőt a következő hét nekem nem is jó? Kérdeztem, mit lehetne tenni? Két megoldást ajánlott a kereskedő, az egyik az lett volna, hogy pénzzel megvesztegetem az egyik harkányi okmányirodai ismerősét, aki az átírást soron kívül elvégzi, vagy én magam íratom át az autót. Ja, hogy ez így megy? Akkor inkább átíratom magam, így mentem be másnap az autóért. Azt most sem értem, hogy az ilyen átíratás miért 1 embertől függ, mindegy, a következő héten kértem időpontot a mohácsi okmányirodába, majdnem 1 hónapra rá kaptam is. Mivel én nem voltam benn ezekben a dolgokban, életemben először vettem használtautót, akkor nem is tudtam, hogy a Ford egy forgalomból kivont autó, amivel nem is lehetett volna közlekedni, ez csak a mohácsi okmányirodában derült ki. Ezt azért tudatnia kellett volna a kereskedőnek, sőt, mivel az Opel Zengő Autóház az eladó, ezért az Autóház felelőssége is, hogy eladott nekem egy forgalomból kivont autót és hagyott azzal elmenni, közlekedni. 1 hónapig így közlekedtem vele, nem is sejtve, hogy nincs forgalomban az autó. 2007.06.02-án, pénteken megtörtént a csere, a Chevrolet szalonban megnéztem az autót, eresztett az egyik gumi szelepe. Erre megegyeztünk, hogy a szervizben délután megjavítják. Mire visszaértem abban a melegben sehol nem volt ügyintéző, legalább 3 ember várta a sorát a használtautóknál, engem vártak az otthoni szervizben. Megelégeltem a dolgot és azt gondoltam, csak innen menjek már a fen*be, annyira elegem volt már a pécsi Opel Zengő Autóházból. Délután mindjárt az autószerelőm szervizébe mentem, hogy átnézzék az autót. Felemelték, erre oldalirányban erősen mozgott a bal hátsó kerék, majdnem kiesett. Ajaj, mi van itt? Kiderült, hogy a csapágy kimarta a fékdobot, a véletlenen múlt, hogy nem esett ki a hátsó kerék. Mivel a csapágy a fékdobban van, fékdobot pedig csak garnitúrában lehet kapni, ezért a komplett hátsó fékdobokat ki kellett cserélni csapágyastul. A hátsó futóművet szétszedve látszott, hogy a fékpofák is teljesen elkoptak, azt is ki kellett cserélni. A motort átnézve azt mondta a szerelő, hogy törött a generátorfeszítő görgő, ezzel együtt kicseréltük a teljes vezérlést, annyira ramaty állapotban volt, illetve a vezérlést megbontva már nem volt értelme egyetlen régi alkatrészt bent hagyni, kockáztatva egy újabb komolyabb szerelést. Kicseréltük a gyertyákat és olajcserét is csináltunk. A kiszerelt alkatrészeket megtartottam. Kiderült az is, úgy jöttem haza, hogy még zöldkártyám se volt. Kb. 200.000,- Ft értékű alkatrész kellett ahhoz, hogy biztonságos legyen az autó és 4 db nyárigumi felnivel, mert téligumi volt rajta. Az átírással együtt már kb. 1,1 millió Ft-ba került a 750e Ft-os autó. És 1 hónapig nem volt forgalomban, úgy közlekedtem vele. Szép. Az okmányirodában egyébként hiányzott valamilyen papír, ami elvileg az eladónál volt, de kértem, hogy hívják le ott, inkább fizetek érte, csak Pécsre ne kelljen mennem. Sajnos riasztó is van az autóban, ami a mai napig nem működik rendesen, ezért nem is használjuk a záráshoz és nyitáshoz a távkapcsolót. A riasztó össze-vissza szirénázik. Hát nem kész röhej az, hogy egy falu vagy város közepén, menet közben elkezd szirénázni az autó? A sziréna akkor lett jobb egy kicsit, amikor 2007. szeptemberben az akkumulátor is megadta magát. Dunaszekcsőn voltunk, és egyszer csak nem indult az autó. Behúztuk, úgy ment. Újra szerviz, kiderült, nem jó az akkumulátor, azt is ki kellett cserélni. Levizsgáztattuk az utánfutónkat is, az autón ugye van vonóhorog is, de ahogy rátesszük az utánfutót a riasztó teljesen megbolondul, össze-vissza szirénázik, és itt már az sem segít, hogy nem használjuk a távkapcsolót. A Fordot ugye téligumikkal vettem, már írtam, hogy vásárláskor eresztett az egyik szelep. Összeszedtem a téligumikat és megnézettem egy gumissal. Kiderült, hogy mind a 4 keréken ereszt a szelep, egy teljes gumijavítás következett, új szelepek, centrírozás, stb. A következő ügyem az Autóházzal 2008 elején volt, amikor is felszólítást kaptam a helyi önkormányzattól, hogy fizessem ki a régi, becserélt VW Passatra az adót. Tessék? Kérdeztem, hiszen ezt már több mint fél éve eladtam? Kiderült, hogy a Zengő Autóház továbbadta az 1 Forintért megvett Passatot és nem írták át az autót az új tulajdonos nevére. Hiába magyarázkodott az Autóház, hogy az új tulajdonos a hibás, én a Zengő Autóház Kft-nek adtam el a Passatot, nálam az Autóház a felelős azért, hogy nem történt meg az átírás. Mindegy, némi teljesen felesleges vita után végre rendezték a problémát, lekerült a nevemről a régi, becserélt autó. 2008. áprilisban lejárt a műszaki, újra szerviz a Forddal. Újra előkerült a fékek vizsgálata, amikor a szerelők megpucolták az első féket, kiderült, hogy rossz, nem oda való fékbetétek vannak az első fékekben. Amikor mentem az autóval és mozgott a kerék, akkor csattogtak a fékek. Ez azért volt, mert rugó nélküli fékbetétek voltak az autóban, és ebbe az autóba olyan való, amelyiken rugó van. A régi, nem megfelelő fékbetétek úgy be voltak rozsdásodva, hogy már nem tudtak mozogni, ezért nem csattogtak. Nem lehetett mást tenni, ki kellett cserélni a teljes első fékrendszert tárcsástul, betétestül és már nem is emlékszem, hogy mi mindent. Többször érdeklődtek ügyintézők a pécsi Opel Zengő Autóháztól és a szekszárdi Gemenc Autócentrumból, hogy milyen volt a vásárlás és mi van az autóval. Már nem tudom, hányszor mondtam el, hogy egy ócskavas autót kaptam, a Zengő Autóház jól átvert és megszívatott, mégsem történt soha semmi. Legalább töröltek volna az adatbázisukból. Megelégeltem a dolgot és e-mail-ben megírtam mindezt a pécsi Opel Zengő Autóháznak, a szekszárdi Opel Gemenc Autócentrumnak és a cégtulajdonosnak. Erre a pécsi cégvezető kérte, hogy mutassam meg az autót. 2009.01.22-én bevittem a Fordot Pécsre, a cégvezető megnézte, azután egy mind morálisan, mind pénzügyileg elfogadhatatlan ajánlatot tett. Az autó aznapi ára 350e Ft és a beszámításnál rászámolt volna még 100e Forintot. Azt mondta, hogy az első és hátsó fékrendszer és a teljes vezérlés maximum 100e Ft, ő ennyit tehet. Pedig az irodájában milyen szépen elmondta, hogy változtak a dolgok, most már elmondják az érdeklődőknek, hogy a használtautóknak milyen hibája van, mit kell javítani rajta, stb. Az én kártalanításomat mindenesetre nem gondolta komolyan. Én egyébként úgy számoltam, hogy az alkatrészek, az átírás, a 4 db nyárigumi felnivel és a munkadíj kb. 750e Forintomba került, az autó tehát még egyszer annyi volt, mint a vételár. Ez szerintem elfogadhatatlan.
Tudom, hogy én leszek a végén a hibás, minek voltam ilyen láma, miért nem vittem szerelőt magammal, stb. Mégis, mi a véleményetek erről, rendben van ez így?
Sajnos nem nagyon tudom bíztatni semmi jóval! Főleg azért sajnálom, mert aki ilyen autót vesz, az nyilván környezettudatos gondolkodású ember, ráadásul Ön egy nyugdíjas.
Szavatossági alapon felléphetne az eladóval szemben, ha tudná bizonyítani, hogy a hiba oka már a vásárlás előtt megvolt az autóban. Nem írta ugyan, hogy kitől vete, de feltételezem, hogy nem fogyasztói szerződés keretében történt. Ebben az esetben az igény érvényesítésére nyitva álló határidő - nagy valószínűséggel - lejárt. Viszont szavatossági alapon felléphet azokkal szemben is a kifizetett felesleges munkadíjak és egyéb kárainak erejéig, akik javították a kocsit. A vállalkozási szerződés ugyanis eredménykötelem, tehát csak akkor jár a díj, ha szerződésszerű a teljesítés. Valamint, ha még a gyártó által vállalt, vagy jogszabály szerinti jótállási idő nem járt le, akkor garanciális alapon fordulhat a gyártó képviselete felé. Ebben az esetben nem kell bizonyítania semmit, csak azt, hogy a kocsi nem működik rendesen.
Ha tuda valaki segíteni! Másfél éve vettem egy egyéves automata hybrid autót, /USA/, nyugdíjas vagyok, alig használtam, úgy 1500 km-t másfél év alatt. Négy hónapja használhatatlan, a kompjútere leállítja, amikor olyan kedve van /mondjuk egysávos híd közepén!/ csak az akku saru levétele után hajlandó újra elindulni.Szerelőket szervízeket végigtelefonáltam, négy szerelőhöz is elvittem /autómentő/ akire esküdtek, amíg találtam egy embert aki kihozta a "tolmácsot" a cégtől a vallatáshoz, 20.000ért, vetetett velem 25.000ért új akkut, a hiba maradt. Újból kivallatta, /már ingyen/ most van 3 hibakódom, 2 jó akkumulátorom és egy öszvérrel keresztezett majdnem új autóm 6M-ért. Aki USA-ból hozta, adott 1-2 tippet, nem váltak be. 4 hónapja használhatatlan az autónk. Szerencsére ingyen buszo-villamos, stb.65 éves vagyok. Az asszony nem ingyen! USA-ban erre 5 év gar.van. Itt semmi.Állítólag 3 év a szavatosság. Hogy? Öszvér.
Így van! Ha hengerfej, vagy tömítés gondod van, akkor felkeményednek a vízcsövek a megnőtt nyomástól, és amikor leveszed a kiegyenlítő tartály zárósapkáját, akkor nagy szisszenéssel távozik belőle a gáz, és utána látszódik a buborékolás a hűtőfolyadékban. Durvább esetekben belefolyhat az olaj a vízbe, vagy fordítva.
Hűtőventilátornál nem szokott előtét ellenállás lenni. (fűtő ventilátornál igen) Hengerfej illetve tömítés hibánál pezseg a kiegyenlítő tartályban a hűtő folyadék járó motornál, valamint hígul a motorolaj is.
Az eladóval szemben lehetnek esetleg szavatossági alapon igényeid. Attól függ hány éves az autó, bevallottan mennyit ment, mennyiért vetted, és az elhasználtsági foka ennek megfelelő-e. A nyilvánvaló és szembetűnő hibákra ekkor sem alapíthatsz igényt.
Mellékesen jegyzem meg, hogy egy másik szerelővel sem ártana megnézetned az autót, mert téli üzemben ventillátor-hiba miatt nem szokott felforrni a víz. Azt sem lehet szétszedés nélkül megmondani, hogy ha eszi a vizet a motor, akkor csak a hengerfejtömítéssel van baj, vagy repedt a hengerfej. De a te szerelőd már - jó szaglással - azt is tudja, hogy a hengerfejedet is fel kell majd újítani...
2008 12 11-én vettem egy 6 éves használt autót,magánszemélytől,egy nagy kereskedő közvetitésével, melynek az eladó állitása szerint a bal eleje volt sérülve,ez nem probléma hisz használt autót vettem,az eladó jelezte hogy még kb 2000km van hátra a vezérlés cseréjéig,ez sem probléma. Megvettem használtam majdnem egy hétig /kb 500km/ mikor felforrt a vize,hívtam az eladót,azt mondta belevegősödött a rendszer le kell légteleniteni. A szerelő megállapitotta hogy a hütőventillátor hibás ki van kötve az ellenálása,csere 40000ft,rá kb 4 nap szétment a vízpumpa,közben elkezdett folyni az olaj is,főtengely szimmering,a szervizben ahol javitották jelezték hogy az autó gtk-ra volt törve,minden amit kicseréltek bontott alkatrész volt,meg is mutatták,ránéztek a müszerfalra és jelezték hogy a motorhiba jelző lámpámat vagy kikötötték vagy leragasztották mert nem világit gyujtásnál pedig kellene,magnézték a klima berendezést is jelezték hogy az sem müködik. A javitások után mondták hogy amennyiben még mindig fogyasztja a vizet akkor hengerfej felujítás,tömítések csere,plusz kopog a féltengelyem is. alig két hét alatt szerintem kicsit sok rejtett hiba,kérdésem az lenne tisztelettel,hogy jogilag elállhatok e a szerződéstöl,és kérhetem e a kártalanitást? A kereskedő azt mondta a panaszomra hogy ő semmiféle garanciával nem tertozik,mert csak közvetitő fél volt az adás-vételben.
Ugye az eltitkolt légzsák-kapituláció is felróható a használtautó-kereskedőnek? Hasonló a problémám, (mint előttem szólóé:Mongra) csak nálam 10 hónappal a vásárlás után derült ki, hogy a légzsák-övmodul rendszerben zárlat, áramköri szakadás van, ami arra enged következtetni, hogy 1.) nem működnek ezen berendezések 2.) mivel nálam káresemény nem történt (biztosítóknál lekérdezhető), az autót úgy adta el a kereskedő, hogy eltitkolta a sérülést, sőt a műszaki lapon NEM JELÖLTE BE a gyári légzsákokat (mintha nem is lenne) Már pedig ember legyen a talpán, aki ezt a hibát szabadszemmel vásárláskor megállapítja!!!!! Viszont nem egy ablaktörlőlapát-csere árban áll a dolog, tehát 1.) így eladni sem tudom, vagyis meg kell javíttatnom 2.) megjavíttatás nem az én költségem, mivel az autót árában (és nem olcsóbban) vettem 3.) szerződésben csak a jövőbeni hibákra nem vállal szavatosságot - de a működésképtelen légzsák-berendezés (kontrol-lámpa nem világít) ugye nem egy jövőbeni hiba a vevő szempontjából(?):-)
Kérdésem: Igazak-e a fenti állítások? Kereskedőhöz mehetek-e bizonyíthatóan kártárításért? Mire számíthatok? (Vagy kire?)
A leírt hibák alapján azt gondolom lehet keresnivalód a kereskedővel szemben. Ha nem hívták fel a figyelmeedet a légzsákok hiányára, a kocsi korábbi súlyos sérüléseire, és más egyéb a kocsi korából és elhasználtságának mértékéből nem nyilvánvalóan következő hibákra, akkor jogosan követelhetsz árcsökkentést, vagy kijavítást, amennyiben nem lehetséges elállhatsz és kérheted vissza a vételárat, sőt a neked felróhatóan ezzel okozott káraid megtérítését is. A két hónappal még nem késtél le az ígényérvényesítésről. Szerintem érdemes egy ügyvédet megbíznod.
Jún. 23-án vásároltam egy használtautót hivatalos márkakereskedésből. OK, az autó 11 éves, ne várjunk csodákat. Átirattam, használtam stb., majd úgy éreztem, hogy nem igazán jó nekem egy ekkora (felső-középkategóriás) autó, mivel főként városban használom, és valljuk be nemigen praktikus.
Na, de a lényeg: így döntvén megpróbáltam beszámíttatni vmi kisebbe, de bárhová mentem, az általam fizetett vételár felét (!) kínálták volna, ha megvették volna az autót. Az ugyanis tele volt rejtett hibákkal. Felkerestem az eladót, hogy szeretném, ha ezeket orvosolná valahogyan (4 légzsákból 4 hiányzik, alváz több helyen gyűrött vagy repedt, az autót nem lehet emelni, mert berogy a kasztni). Ezeket természetesen nem mondták el nekem a vásárláskor. Sőt egy tegnapi egyeztetésen kiderült, hogy amikor ők vették, készült egy állapotfelmérés, amin mindez rajta van, non plus ultra az én - mint leenmdő vevő - aláírásom helye is. Mondanom sem kell, hogy a lapot tegnap láttam először.
Előző héten, a problémám ismertetésekor ígértek nekem egy visszavásárlást/beszámítást (ahogy nekem tetszik), majd mire a szalonba értem, közölték, hogy nem hajlandók velem foglalkozni, és nem kell nekik ez az autó. Bocs, nekem sem... és senki másnak sem... Meg sem vettem volna, ha tudom ezeket, és mivel nem vagyok hozzáértő ilyeneket nem is vettem észre (nem nyilvánvaló, autószerelői tapasztalat nélkül nehezen felismerhető hibák). Bár már sajnos vannak tapasztalataim, így a fontos dolgokat átnéztem.
A problémám: a fogyasztóvédelmi törvény értelmében, ha jól tudom, nem az a kérdés, hogy foglalkoznak-e velem, hanem, hogy milyen megoldást kínálnak a problémára (a javítás többletköltséggel járna, marad a csere vagy a szerz. előtti állapot visszaállítása). Ők arra hivatkoznak, hogy eltelt 2 hónap, én a 2 év szavatossági időre. Szóval mit tegyek? Még a békéltető előtt esetleg vmi jogilag támadhatatlan meggyőző erő? :) Apropó: ha megírom ezt pl. a Homáron nevekkel mindennel stb., az ugye még nem hitelrontás? (Persze tényszerű, objektív közlés esetén.)
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.