MÁV Biztosító


TomSecret! # 2008.08.06. 09:56

Dr. Tóth D. B.:

megpróbálnám 190/2004. Korm. rend. alapján:

"8. § (1) A károsult kártérítési igényét e rendelet alapján, a biztosítási szerződés keretei között a károkozó gépjármű üzemben tartójának e rendelet szerinti biztosítójával szemben közvetlenül, vagy a Kártalanítási Számla kezelőjével szemben is jogosult érvényesíteni. A biztosítóval szemben támasztott követeléseket a károsult választása szerint a kárképviselővel szemben is érvényesítheti a biztosítóra is kiterjedő joghatállyal. A károsult keresetet indíthat a felelősségbiztosítást nyújtó biztosító ellen a lakóhelye szerinti tagállamban, illetve a baleset bekövetkezésének helye szerinti tagállamban is." A károkozót is bevonnám II. vagy III. rendűnek.


jogvédö

monnyonle! # 2008.08.08. 06:05

Kedves jogászok!

Ha nem vagyok itthon szept. 30-ig, de a kocsim mávos, be van fizetve a 3. negyedév, de szept. 30-is nem használja senki, akkor megköthetem az új biztosításom szept. 30-án a bónuszommal, ugye?

Láma # 2008.08.08. 07:35

monnyonle!

Nem! Bővebben: most kösd meg,ne halogasd,ne akarj problémát magadnak.A Bónusodért meg harcolj.

Plusz info: az egyik neves biztosító ajánlata így hangzik:
Aki a MÁV biztosítása előtt nála volt szerződő fél,annak megadják a hűség kedvezményt is pluszba.(10%)

Mindenkinek!
M.o.-on jelenleg több olyan biztosító működése is olyan kockázatos, mint némelyik utazási irodáé.
Megintcsak javaslom megérdezni az olcsó biztosítónál: hol történik a kárfelmérés és hogyan?
(Ne érjen senkit meglepetés,ha később esetleg trélel szállítás és egyéb számlákról esik szó,amit ki kellene fizetni.)


Nem végeztem még el a jogi egyetemet.

websas # 2008.08.08. 08:06

Kedves Láma!

A biztosító mint azt itt már többen irták a kötelező bizt. esetében teljesen mindegy annak gond akinek a kárt okoztad.Ezért választanak olcsóbbat a te jármüvedet Ök nem akarják látni.Casco esetén már te is érintett leszel.

websas

Láma # 2008.08.08. 11:03

Félreértetted Kedves Websas!

Én egyébként arra céloztam,hogy azok a kis biztosítók,akiknek Pesten van csak kárszakértője (nem mennek le vidékre) és az autót fel kell vinni nekik mozgásképtelenség esetén,azoknál problémás lehet a kárrendezés.(pl. szállítási költség szemlére egy törött autónál)


Nem végeztem még el a jogi egyetemet.

monnyonle! # 2008.08.08. 13:58

Kedves jogászok!

Ha nem vagyok itthon szept. 30-ig, de a kocsim mávos, be van fizetve a 3. negyedév, de szept. 30-is nem használja senki, akkor megköthetem az új biztosításom szept. 30-án a bónuszommal, ugye?

/Kedves Láma, nem fogok harcolni a bonusomért, mert az jár. És miféle bolsi duma ez, hogy "ne akarj problémát magadnak"? Felénk csak a mozdonyszőke norvég kisebbségiek beszélnek így.../

Egyébként ma a Máv bizt. küldött nekem egy levelet, amiben egynémely tennivalómat leírták, de annyi eszük nem volt, hogy a bonus fokozatomat is beleírják...

Nagy kérdés: Miért kell nekem A0-val új biztosítást kötnöm, amikor nem A0-s vagyok? Hogy majd egyszer jóváírják? Na ne röhögtessenek, ez már a sokadik hamis ígéret.

Ja, és nem hiszem, hogy a sajtó igazat kürtöl, amikor azt írják, hogy a Mávosok fele kezdeményezte az új biztosítását. A fele be se fizette a 3. negyedévet!...

monnyonle! # 2008.08.08. 14:10

Na, beszállt melegőrség is a biztosítási bizniszbe.
A legfrissebb hír, nyilván mert már csak gumibotokkal tudják a tisztességes embereket a nem tisztességes biztosítókhoz hajtani:

"Augusztus 15. után jogellenes azoknak a járműveknek a részvétele a közúti közlekedésben, amelyekre a MÁV Általános Biztosító Egyesületnél (MÁV ÁBE) kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást - közölte a rendőrség.
Augusztus 16-tól a MÁV ÁBE által kiállított iratok nem alkalmasak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás fedezetének igazolására, akkor sem, ha a gépjármű üzemben tartója a biztosítási díjat az augusztus 15. utáni időszakra is befizette – közölte az Országos Rendőr-főkapitányság."

Értitek, ugye? Kikényszerítették a 3. negyedévet, amikor már jól tudták, hogy az csak az elvtársak által ellopott pénz pótlására lesz jó.
És most jött a nagyágyú: Ha nem lépsz át és nem fizeted ki újra a már biztosított időszakra az újabb biztosítást, a melegőr inézkedik ellened.

Szép kis ország! Biztosítók-bűnözők-Pszáf-rendőrség: egykutya!

nandy # 2008.08.08. 14:12

Nem.

Aug. 15-én éjfélkor megszűnik a biztosításod.
Így aug. 16. és szept. 30. között nem lesz érvényes biztosításod, ha újra kötöd, a bónusz máris ugrott.

Káosz van, elismerem.

Azt viszont én sem tudom, miért kell az átszerződőknek az A0-ának megfelelő díjat kifizetniük. Talán a többi biztosítónak sincs elég pénze?

monnyonle! # 2008.08.08. 14:12

Na, beszállt melegőrség is a biztosítási bizniszbe.
A legfrissebb hír, nyilván mert már csak gumibotokkal tudják a tisztességes embereket a nem tisztességes biztosítókhoz hajtani:

"Augusztus 15. után jogellenes azoknak a járműveknek a részvétele a közúti közlekedésben, amelyekre a MÁV Általános Biztosító Egyesületnél (MÁV ÁBE) kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást - közölte a rendőrség.
Augusztus 16-tól a MÁV ÁBE által kiállított iratok nem alkalmasak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás fedezetének igazolására, akkor sem, ha a gépjármű üzemben tartója a biztosítási díjat az augusztus 15. utáni időszakra is befizette – közölte az Országos Rendőr-főkapitányság."

Értitek, ugye? Kikényszerítették a 3. negyedévet, amikor már jól tudták, hogy az csak az elvtársak által ellopott pénz pótlására lesz jó.
És most jött a nagyágyú: Ha nem lépsz át és nem fizeted ki újra a már biztosított időszakra az újabb biztosítást, a melegőr inézkedik ellened.

Szép kis ország! Biztosítók-bűnözők-Pszáf-rendőrség: egykutya!

Láma # 2008.08.08. 15:51

Monnyonle!

Csak neked,csak most exclusive,akkor mégegyszer!

Hiába háborogsz,be kellett fizetni a 3. negyedéves MÁV-ost,mert a törvény így szól.De mivel a nagyobb káoszt meg akarják előzni(az állam nem fizeti a MÁV-osok által okozott károkat),ezért neked kötelező egy másik biztosítónál egy új szerződést kötnöd és ott is befizetni az esedékes összeget. Ezt ú.n. halasztottba fogod kötni,vagyis 15.-étől lesz érvényes.
Amit írtam,hogy harcolj még most a bónuszodért azt az miatt írtam amit te is leírtál.Nem bolsevik duma,hanem That's Life!

Vae victis!


Nem végeztem még el a jogi egyetemet.

Láma # 2008.08.08. 15:57

Minden biztosító a szerződés kötéskor A0-ban köti meg, az ennek megfelelő díjelőleget kéri el.Az új biztosító elvileg kikéri a bónuszigazolást az előzőtől.Viszont a gyakorlat az évvégi biztosító váltásokra vonatkozott eddig. Most jobb,ha az ügyfél szerzi be a papírjait,addig amíg talál valakit a MÁV biztosító irodájában.
(Mertugye ingyen már ők sem fognak dolgozni egy idő után...)
Az új biztosító kisebb összegű csekket fog kiküldeni a következő negyedévre,ha jóváírják a bónuszfokozatot.


Nem végeztem még el a jogi egyetemet.

Atis77 # 2008.08.09. 13:55

Sziasztok

Ma reggel belém jött egy mávos tag ilyenkor most mi van A kéksárgát kitöltöttük, de hogyan tovább hol méressem fel a károm ki fogja fizetni a káromat? Ha egyáltalán látok pénzt belőle. Kapott a futómű sárvédő kukás index törött lökhárító deformálódott.

tazoli # 2008.08.11. 07:01

Atis77!
Üdv a klubban. Belém is belém jöttek a megszűnésük előtt egy hónappal. Annyival haladtunk az ügyben hogy kárszakértői véleményem nekem már van. De kérdőjeles, mivel lehet gtk-ra veszik fel. Azaz akaják. Előlegezett összeg 200-nál nagyobb de 300-nál kisebb. De emiatt gtk-ra akarják felvenni lehet... De közölték még kifizetésre várók közé sem kerülhetek amíg nincs okozói nyilatkozat.
Még mielőtt bezárnák a kapukat, javaslom te is ennyit tehetsz, okozói nyilatkozatot az okozó kocsi tulajdonosától. Ha szerencséd van és a beleset napjától az illető már bement a rendelkezésére álló első 8 napban és lejelentette a baleseset. Akkor ettől eltekinthetsz. A többit sajnos helyettük (MÁV helyett) nem tudod elintézni...

Kérdésem nekem is ennyi, hogy továbbiakban hogyha ezek becsukják a kapuikat kik intézik a 10.000 károsultat? Ki dönti el a konkrét kárösszegem, ha nem a MÁV. Vagy megszűnésük után még hónapokig fog működni a biztosító ezen része?!
Valamint előfordulhat-e ez hogy perbe kell a 10.000 károsult felének fogni a károkozót, mert a többire nincs fedezet?! Valamint mi lesz a jogorvoslata erre a bíróságnak hogyha tényleg magánszemélyt kell perelni? Annak a személynek befizetett biztosítása volt, tehát ő nem vonható felelősségre.
Egyébként az én esetemben egy veterán autóról van szó, szóval gtk szóba sem jöhet. Én azt az állapotot akarom látni ahogy aznap én kiálltam a garázsból. Egyébként a kár is javítható a kár összegét tekintve, csak a biztsító leértékeli az autóm értékét.
Én személy szerint tuti nem nyelem le a 2-300.000-es kárt, ha kell perre megyek bárki ellen, bevonom a MAVAMSZ-ot, 38 éves veteránautómért kiharcolom az igazam....

tazoli # 2008.08.11. 07:02

Atis77!
Üdv a klubban. Belém is belém jöttek a megszűnésük előtt egy hónappal. Annyival haladtunk az ügyben hogy kárszakértői véleményem nekem már van. De kérdőjeles, mivel lehet gtk-ra veszik fel. Azaz akaják. Előlegezett összeg 200-nál nagyobb de 300-nál kisebb. De emiatt gtk-ra akarják felvenni lehet... De közölték még kifizetésre várók közé sem kerülhetek amíg nincs okozói nyilatkozat.
Még mielőtt bezárnák a kapukat, javaslom te is ennyit tehetsz, okozói nyilatkozatot az okozó kocsi tulajdonosától. Ha szerencséd van és a beleset napjától az illető már bement a rendelkezésére álló első 8 napban és lejelentette a baleseset. Akkor ettől eltekinthetsz. A többit sajnos helyettük (MÁV helyett) nem tudod elintézni...

Kérdésem nekem is ennyi, hogy továbbiakban hogyha ezek becsukják a kapuikat kik intézik a 10.000 károsultat? Ki dönti el a konkrét kárösszegem, ha nem a MÁV. Vagy megszűnésük után még hónapokig fog működni a biztosító ezen része?!
Valamint előfordulhat-e ez hogy perbe kell a 10.000 károsult felének fogni a károkozót, mert a többire nincs fedezet?! Valamint mi lesz a jogorvoslata erre a bíróságnak hogyha tényleg magánszemélyt kell perelni? Annak a személynek befizetett biztosítása volt, tehát ő nem vonható felelősségre.
Egyébként az én esetemben egy veterán autóról van szó, szóval gtk szóba sem jöhet. Én azt az állapotot akarom látni ahogy aznap én kiálltam a garázsból. Egyébként a kár is javítható a kár összegét tekintve, csak a biztsító leértékeli az autóm értékét.
Én személy szerint tuti nem nyelem le a 2-300.000-es kárt, ha kell perre megyek bárki ellen, bevonom a MAVAMSZ-ot, 38 éves veteránautómért kiharcolom az igazam....

Láma # 2008.08.11. 07:16

Elvileg a PSZÁF felügyeli,hogy a kárrendezések megtörténjenek.
Ha viszont belegondolsz, X db ember dolgozott a MÁV biztosítónál. Ha nem kapnak fizetést,akkor matematikailag sem tudom meghatározni,hogy hányan fognak foglalkozni veled.
Ha papírod van,róla hogy elismerte az illető a károkozását,az jó. Ha nem akarja elismerni,mert fél attól hogy esetleg neki kell majd kipengetnie,akkor az gond.
Szerezz tőle károkozói elismerést.Ha nem akar adni,akkor a rendőrségen keresztül próbáld meg.(Előtte invitáld be a rendőrségre,hogy menjetek együtt hogy ők tisztázzák ki volt a hibás.)


Nem végeztem még el a jogi egyetemet.

tazoli # 2008.08.11. 09:11

Mmmhm. Szal PSZÁF most csüng a nyakukon és fizetnek... Nomost én heti rendszerességgel nyaggatom a MÁV-ot, és nekem múlt héten azt mondták nincs kifezetés. Leálltak az adott héten a kifizetésekkel. Mondta az ügyintéző is aki mellesleg a legkorrektebb volt mindközül, hogy ő berakhat az adatbázisban minden nélkül hogy kifizetésre várok... Viszont akkor sem jönne pénz.
Más kérdés, hogy nincs okozói nyilatkozatom, és azis hogy a biztosító nem adott meg konkrét összeget. Mert ami van, azt még kérdőjeles mint ahogy írtam is az imént.
Szóval, a lényeg a lényeg, én pénteken személyesen felkerestem az okozót. Jobban mondva az enyém csavaros, mert aki vezetett, az az okozó. Viszont a kocsi az kölcsönbe volt nála... De nekem a tulajjal van dolgom, ő a biztosító ügyfele, innentől ő rendezi azzal ahogy tudja akinek kölcsönadta a gépkocsit. Ezt meg is beszéltem vele. Mai napon este hív és találkozunk, átnyújtja az okozóit nekem... Hát meglátjuk. Ezzel még a héten be kéne battyognom és leadni. Ezt tudom.
A többit............... a PSZÁF amit eddig is intézett a máv élén azt inkább hagyjuk. Ahogy utánaolvastam már tavaly átveték a MÁV vezetését azzal az ígérettel hogy jövőre rendbehozzák a pénzügyi helyzetet. Erre év közepén maguk kérik a máv felszámolását... Tán már perbe fogták őket a MÁV-osok pont emiatt. Nameg azért hogy ne saját zsebből keljen a szerencsétleneknek fizetni...

Anstalt # 2008.08.11. 09:47

Big Cat, nagyon unszimpatikus a stilusod.

BZZZ # 2008.08.11. 13:16

Sziasztok!

Tudna nekem vki segítnei a következőben:

Az autómat, ami a MÁV biztosítónál volt biztosítva, június 30.-án eladtam. Kikértem a kártörténetimet, ami 30 napig érvényes. Jelenleg nincs saját autóm.
Honnan fogok kapni kártörténetit, ha új autót veszek majd 2-3hónap múlva???
Elveszítem a B6-omat és még meg is büntetnek majd, hogy nincs kártörténetim???

Előre is köszönöm, ha vki tudna segíteni, mert eddig senki sem tudott...

Cleef # 2008.08.11. 18:23

Csak info bővítés képpen.
Az online alkusz szerint,aki már háromszor segített a váltásban,a B10 besorolásom megmarad az átkötés során de ha később kiderülne,hogy nem valós adatot adtam meg(az adatbázisukban szerepel a tavalyi B10)a tényleges összeg külömbözetét is be kell fizetnem.
Ez elég korrekt.

tazoli # 2008.08.11. 19:27

Valaki vmit tud most frisset a MÁV-ról?
Megvan az okozóim, 15-ig van biztosító. Holnap be szeretném vinni ezt a lapot az ÁBE-nek, de már nézem honlapjuk sincs... Ráadásul ma két ismerősöm is mondta hogy bejelentették innentől nincs pénz. Tehát ezen a héten sincs utalás, elfogyott a pénz... Előbb zárják a kaput mint 15. netán?
Valaki erősíteni, cáfolná a hírt?

Atis77 # 2008.08.13. 04:51

tazoli

az iroda még megvan én is voltam bent. valami autoconsulting nevü cég van megbizva az ügyintézéssel. csak azt nem értem miért nem elég a kéksárgán elismerni nekik a felelősséget, főleg hogy az én kocsim állt. mit kell ezen még elismerni?

monalisa1 # 2008.08.13. 08:00

A kék-sárgát "bárki" aláírhatja, ezért kell minden biztosítónál személyesen is elismerni (= bevállalni) a károkozást.

vg62 # 2008.08.14. 12:21

Szégyen,gyalázat!Milyen ország ez?Azért,mert valaki ellopta a pénzt,azokat fenyegetik,akiktől ellopta?Kikérem magamnak.Befizettem a díjat,kérem a szolgáltatást!Nem én akartam biztosítást kötni,hanem rám kényszerítették,ha jól emlékszem.Ha meg tönkrement valaki,mi közöm hozzá.A többi biztosító miért kéri újra a már befizetett díjat?És ha Januárban szűnt volna meg,és valaki egész évre kifizette?Akkor mi van azzal a nem kevés pénzzel?Vegyék tudomásul,ezekután akármelyik biztosító akármit mond,a képébe fogok röhögni.Honnan tudjam,hogy majd ha kárt okozok,éppen nem lesz-e csőd.Ezekután azt hiszem,érthető,hogy mennyit ér ez az egész.
T.Elvtársak,üzenek valamit:Ha kivágják az almafát,nem lesz ám mit ellopni!
A birkáknak pedig egy régi dalból:LANGYOS A SÖR,DE NEKÜNK ÍGY IS JÓ,LANGYOS A SÖR,HA NEKÜNK ÍGY IS JÓ!
Azt hiszem,ez teljes mértékben kifejezi,mi folyik itt.
vg62

Royal # 2008.08.14. 20:21

Héten átkötöttem a Mávos szerződést egy másik biztosítóhoz. Meglepően könnyen ment. (yippi most 2 biztosításom is van paralell!, ha összetörök valakit, remélem 2 felől kap majd pénzt az áldozat) ÚJRA befizettem a 2 jármű után a negyedéves díjat (a motoromra egész évre meg volt váltva a Mávnál. Tanulság: Hungariban soha nem fizess előre semmit. Pláne ne egész évre)

Beszélgettem az ügyintézővel, állítólag több biztosítónál is rezeg a léc, hasonló dolgok várhatóak.
Felmerült számos kérdés is a váltással kapcsolatban, pl; mi lészen a kártörténeti igazolásokkal? Ugyanis az új biztosítónak 90 napon belül le kell adni, különben elvész a bónusz. (már megint bónuszelvétellel fenyegetnek) Viszont nem nagyon tudom, hogy egy megszűnt biztosító hogyan fogja kipostázni az igazolásokat. A szomorú, hogy erre a biztosításokkal foglalkozó szakemberek sem tudják a választ.

monnyonle! # 2008.08.16. 04:51

Örvendek, hogy Neked ilyen könnyen ment az átkötés Royal. Én a Köbéhez igazoltam át, de annak ellenére, hogy azt harsogta a sajtó, hogy "könnyített ügyintézéssel" nyomják majd, további dokumentumokat kell még bevinnem az ügynökhöz. /Máv kötvény, gyerekem lakcímkártyája/ Egy ismerősöm a Netrisken keresztül kötötte a K&Hnál, neki meg faxolnia kell a gyereke anyakönyvi kivonatát. Hát ez a könnyítés.
"rezeg a léc"- tökmindegy szerintem is, hogy milyen szép nevűnél van a kötelezőnk, mostmár rájött a többi biztosító is, hogy jó üzlet megszűnni. Eddig 5600 Ft-omba került a biztosítóváltás, és ez szerintem még messze nem a ceh vége...
kurvaország.