Majd itt is az lesz a szöveg mint amit a Kulcsár mondott, hogy ő jót akart csak nem jött össze.:)
MÁV Biztosító
„És mindenki kezet most, és majdszolja tovább a saját kis zsíroskenyerét Malibu és Hawaii közt.”
Hát még szép :) Ha zsiroskenyeret nem is, de kaviárt, és vörösboros szarvashúsos ragut mindenképp :)
Ez a legfrissebb infó...
'A MÁV ÁBE Alapszabályának („Alapszabály”) 9.2. pontja szerint a megszűnt egyesület vagyona a volt tagokra („Jogosultak”) száll át, akik, e vagyon erejéig, felelnek az egyesület tartozásaiért."
"A már bejelentett kárigényeket és egyéb követeléseket a MÁV ÁBE nyilvántartásba vette, a Hitelintézeti Felszámoló Kht. folytatja ezek feldolgozását. A vagyonelszámolási eljárás eredményes lefolytatása érdekében kérjük, hogy a még be nem jelentett igényeket mihamarabb, lehetőleg 2008. szeptember 30-ig jelentsék be.
A kárigényeket bejelenteni, a kárigényekkel kapcsolatban tudakozódni továbbra is a MÁV ÁBE korábbi ügyfélszolgálatának címén lehet."
http://www.pszaf.hu/engine.aspx?…
Tehát van alapja annak hogy perelj. Viszont ha jól bogozom, szeptember 30-ig várják a károsultak igényét... Akkor valszeg valamit megpróbálnak vele-velünk kezdeni...
Viszont valahol azt olvastam hogy a MABISZ kárrendezési alapja 3 milliárd, egy évre. És ha a MÁV 4 milliárdját ki is tudnák fizetni most, októberben, akkor nem lenne lóvé az év végéig bekövetkező, biztosítással nem rendelkezők által okozott károkra.... Nameeg sztem, nem is kívánják kiüríteni a kifizetési számlájuk... =)
Az biztos hogy a PSZÁF azt is látta hogy rosszul működik. Azt is látta mikor hirtelen eltűnt még 2 milliárd Kiss Bálint és barátai révén. Viszont sztem ezt még a hülye is látja hogy a barátok közt szerepelt pszáf-es is... Ezt HVG-n írták is. De amilyen országban élünk, tuti beadnak valami bazinagy habit, hogy nem történt semmi, ez van, hát odjátok meg ahogy eztán tudjátok. És mindenki kezet most, és majdszolja tovább a saját kis zsíroskenyerét Malibu és Hawaii közt.
„Ha nincs egyesület akkor ők a közvetlen felelősei”
Ez fals infó. Ilyen szerintem még az egyesületi szabályzat apróbetüs részében sincs. Az egyesület működési forma, de nem jelenti azt, hogy a tagok maguk vállalják a kockázatot, ha a biztosítónak épp nincs kedve. Akkor ez nem biztosítás, hanem ablakon kidobott pénz. (mondjuk egyébként is az) És a biztosító is kamu szolgáltatást nyújtott éveken át.
„a kocsim lenullázták. Innetől engem csak az érdekel hogy mikor áll újra talpra”
Tiszta sor. Szvsz azokon kellene bevasalni a lóvét, akik eltüntették, ill. hagyták eltüntetni.
Szerintem az, hogy neked kellene perelni az csúsztatás.Ha nekem kárt okoz egy biztosítással nem rendelkező jármű, káromat rendezik a közös kockázati alapból, majd behajtják a károkózón. Nem látom be, hogy ez miért ne működhetne a MÁV-os esetekben is.
Szvsz nem szabadna hagyni, hogy egyénenként kelljen érvényesíteni a kárigényeket mert nagyon macerás lesz.
websas
Viszont erre mondják azt (azok akik a polgári pert javasolták) hogy a mávost nem fedezi a biztosítója, hiába volt vagy van csekk és befizetett biztosítása. Ők egy egyesület tagjai. Az egyesületért ők felelnek. Ha nincs egyesület akkor ők a közvetlen felelősei.
Az etikátlanságát nem vitatom. De őszintén nem érdekel hogy kitől mi úton jutok pénzhez. Én vétlen voltam abban hogy a kocsim lenullázták. Innetől engem csak az érdekel hogy mikor áll újra talpra. Ha saját pénzen tudnám javítani akkor várnék ráérnék. Viszont így azt kell kitalálnom hogy hogyan tudok minnél előbb pénzemhez jutni és autóban ülni...
Ami témába vágó. Hogy polgári perben ha hoz a bíróság egy döntést hogy ennyi jár nekem. Akkor mi úton tudom én azt behajtani? Ráterhelhetik a házára, kocsijára? Ingó és ingatlan vagyonára? Vagy mi a garancia arra ogy bírásgi ítélettel a kezemben pénzhet juthatok?!
„Egyébként pert indítok az okozóm ellen. Mert aszondja maga pszáf is hogy tedd ezt, máshogy nem lesz pénz.”
Szerintem is igaza van a pszáfnak. Indits keresetet. Csak ne az autós ellen. Ha valaki tehet erről a helyzetről, akkor az a máv ábe vezetőség, meg maguk a felügyeleti szervek, akik nem végezték megfelelően a dolgukat. Az autóst beperelni egyrészt etikán, ráadásul nagyon meg lennék lepve (bááár ismerve magyarországot, itt végülis mindig a kisemberen csattan az ostor) ha eredményt hozna, hiszen aki befizette a biztosítási díjat, az teljes mértékben eleget tett törvényi kötelezettségének... Érvényes biztosítási kötvénnyel a kézben pert veszteni?? :-O
„És hallott valaki arról,hogy a témában hullanának a fejek?”
Épp most olvastam hogy Kiss Bálint még előzetesben van, többen terhelő vallomást tettek ellene. Viszont a többiek már szabadlábon védekezhetnek, és kipihenhetik a börtön falait........ =)
Ez a jó ebben az országban.
Egyébként pert indítok az okozóm ellen. Mert aszondja maga pszáf is hogy tedd ezt, máshogy nem lesz pénz. Tökjó. Őt nem fedezi a a biztosítása. Azt aki benézett egy féktávot, vagy egy sávváltást, és letúrta a másik seggét vegy odlalát... Viszont az aki személyi sérüléssel járó balesetet okozott, nyomorékká tett valakit, vagy amputálták őmiatta a károsult kezét, vagy nyílt töréssel a károsult feküdt 3 hetet kórházban, annak az okozóját fedezi a biztosítása, arra van pénzt azt még kifizetik... Dögöljek meg ha értem.
„Valaki kapott a Máv-tól a megszűnésről valamiféle tájékoztatót?”
Síri csend és hullaszag. Mondjuk a MÁV sosem volt az a bőbeszédű brigád. Csekken kívül semmit nem kaptam tőlük. Most bőszen várom a kártörténeti igazolásomat, amit 90 napon belül kell bemutatnom az új biztosítónak. Kiváncsi vagyok ki fogja nekem elküldeni? Az ex-igazgató a kanári szigetekről?
„És hallott valaki arról,hogy a témában hullanának a fejek?”
Ugyan. Magyarországon csak aljas indokbol elkövetett túrórudilopásért jár 20 év. Milliárdos sikkasztóknak egykét ejnyebejnye, meg fél év felfügesztett háziőrizet legfeljebb.
Elöször is elmesélem mit intéztem. (Emlékeztetőül: 38 éves veteránautó, hátulról telibeverve. Egyezségi alapot nem írhattam alá, mondván gtk.-s lehet a kocsi, így nincs egyezségi alap. Az álltaluk javalt 235E Ft., ezért nem írható alá.)
Megvan az okozói, megszereztem, leadtam. Elismerték a hibájuk.
Hát leadáskor nem veregették meg a vállam sőt mondhatni semmivel nem jutotam előrébb. Csak jó ittvan, és integettek nagyokat hogy : Szia!!! Egyezségi összeget továbbra sem írhatod alá, a gtk. miatt.
Aztán vártam egy hetet. Senki semmi. Hát elmentem a veteránkocsim klubjának elnökéhez, és csináltunk egy kárigényt, javítási kalkulációt, valamint Eutaxclassic szerint egy balaeset előtti gépjármű értéket. Ez bizonyítaná hogy a kocsi közel sincs a gtk-hoz, és ott az összeg amit elfogadok, tárgyalhatunk róla... Ezt ma bevittem. Mondom mivel nem tudok semmit csinálni, aláírni nem engedik a 235-öt ezért benyújtom ezt most. Elolvassa az ügyintéző. Aszondja ezt visszaadja nekem, és ad egy lapot amin nyilatkozzak arról hogy a 235-öt elfogadom. Ha elfogadom. Elfogadom? Mondom elfogadom. Add a lapot írom hogy ok jöhetameheta. Leírom, odaadom, mondom fizettek eztán? Persze fizetünk. Jujj mondom most megnyugtattál. Tökre örülök. Akkor hadd kérdezzek már tőled valamit. Mit? Mondom eddig 2x voltam itt ezzel kapcsolatban hogy aláírnám. 2x elhajtottatok hogy gtk-s kérdőjel van utána, ezért nem lehet. Mondom most mondtad továbbra is ez fentáll de most aláírhatom? Mondom most vagy te vezetsz engem félre, vagy a másik két alkalomkor a másik két ügyintéző... Meg hadd tájékoztassalak már hogy mitől állítod nekem tutira hogy jön a pénz, mikor nincs is fedezetetek. Mondom 300 alatt vagyok. Utolsó pontban vagyok ezzel. És azt mondod hogy jön a pénz? Mondom most sztem te nézel hülyének. Utána elkezdett hebegni habogni, hogy miért írhattam alá most, meg miért tuti hogy jön a pénz, de nem is tuti, inkább kifizetéssel kapcsolatban nem mondd semmit...
Egyszóval sztem ezeknek a púlt mögött vagy annó 3 hete volt megtiltva hogy bármit aláírhassanak a károsultak, nehogy a kifizetésre várók gyarapodjanak. Inkább jobb volt hogy lógott az ügyük. Vagy most tök mindegy már mit írunk károsultak meg, mit írunk alá, és mit fogadunk el. Tudják innentől kezdve úgysem látunk pénzt...
Felhívtam a saját biztosítómat, annál akinél biztit kötöttem én. Az megnyugtatott azzal amit énis gyanítok, hogy szándékosan visszatratották az ügyem... És egyszerűbb ha ügyvédhez fordulok, beperlem azokat akiket nem fedez most a máv. Abból előbb látom a pénzem. Azok meg akik máv ügyfelei voltak, majd valahogy kiperelik a mávtól...
Tehát kérdésem, perbe akkor érdemes kezdeni? Vagy várjunk még hátha valahonnan szed a máv pénzt és kifizet mindenkit?!
Na ja.
Pontosan mutatja a rendőrös példa,hogy miként idegesíti fel a hatalom,vagy a hatalom nemtörődömsége az egyszerű embert.
Csodálkozunk ha az emberek (autósok) a dühüket egymásra zúdítják?
Egy kicsit határozottabb besorolás már kőkemény anyázást ér.Esetleg némi full contact :).
Tényleg. Valaki kapott a Máv-tól a megszűnésről valamiféle tájékoztatót?
És hallott valaki arról,hogy a témában hullanának a fejek?
És milyen érdekes,hogy nem kellettek a mávosok egy biztosítónak sem de most nem győzik magukhoz hívogatni őket.
Hát kedveseim, lezajlott a fene nagy átigazolási hullám. Átmentem én is egy másik gennybandához.
Azért ha megállít a fakabát, faarccal átadom neki a befizetett mávos csekket. Ezek után szépen kivárom, amíg megírja a jegyzőkönyvet /addig se állít meg mást, én meg ráérek.../ elszívok egy pipát, aztán amikor nagy izzadtan jön a papírokkal, hogy ékivonja a forgalomból az autóm, finoman meglebbentem neki az új biztosítós csekket...
Titeket állítottak meg mostanában felelősségbizt. ellenőrzésre?
Ha nem, készüljetek fel, de legyen garanciális eü dobozotok, mert ha bedühödnek, azt kérik úgy is. Persze azt se kell rögtön lobogtatni...
Valaki már korábban nosztalgiázott az üzemanyagárba épitett Bizt.díjról, nem volt az rossz.Még a mozdonyszőke Svéd kissebségnek is volt biztosítása akkor is, ha leszívócsővel ment tankolni a Ladába.Teljesült minden biztosítási matematikus álma:egy kockázati közösségbe terelni az ország teljes jármű álományát.
(kockázati kör-bizt díj forditottan arányos)Nem kellett 5-6-7 biztósítót eltartani így aztán olcsó tudott lenni.Persze hibája is volt Pl:lovaskocsi, benzinmotoros fűnyíró, és a külföldi autó.Ez utóbbi kezelhető lenne, a határon visszakaphatná a számlára vásárolt üzemanyag bizt.díj tartalmát mint régen mi a
"merverstájert".Egyébként én még nem hallottam biztósító csődről (csak ha szétlopják)de Magyarországon még a lóverseny is veszteséges tud lenni.
websas
Gondolkoztam rajta, hogy én is írjak-e valami hasonló okos szöveget a "lóerőkben gazdag" bmw meg "be volt lőve" szövegről, de inkább kitöröltem.
Látom te a kártalanítási számla kezelője vagy úgyhogy felesleges a további írogatás ebben a témában.
Hát előbb fogja kifizetni a mabisz mint ahogy a máv…
A Mabisz sem volt még szerintem ilyen helyzetben.Miből fizetnének?
Nem végeztem még el a jogi egyetemet.
„Újsághír: több tízezer volt MÁV Biztosításos nem kötött sehol új szerződést aug. 15-ig bezárólag.”
Vannak még okos emberek ebben az országban.
Biztosítás = Ablakon kidobott pénz.
Hát előbb fogja kifizetni a mabisz mint ahogy a máv...
.....és mennyi idő múlva fizeti ki nekem a kárt a Mabisz? Majd,ha lezárták az eljárást?
A Magyar Közlönyben nem fog megjelenni,hogy egy Egyesület megszűnik,de az sem hogy annak az egyesületnek az elnöke sikkasztott és ezért 200 ezer autós issza meg a levét.
Tanulság: Egy 18 éves tapasztalatlan gyereknek,akiben még nem igazán alakult ki a felelősség érzés, egy lóerőkben gazdag, drága BMW-t venni.Én nem vennék.
De ha volt biztosítása,akkor a biztosítónak fizetnie kell avétlen totál kárát és a sérülésből elszenvedett károkat.
Ha pedig "be volt lőve" a tettes,akkor az már bűncselekmény, hiába "csak" 18 éves.
Nem végeztem még el a jogi egyetemet.
monalisa1
Az nem gáz ha nincs biztosítása mivel ha kárt okoz kifizeti a mabisz, az meg téged úgyse érdekel, hogy utána az emberről hogyan húzzák be a pénzt.
Tisztelt Láma!
Köszi részletes véleményed van amivel egyetértek de az alábbi példát megosztanám veled:18 éves gyerek érettségire kapott BMW belőve ,baleset a vétlen totál káros, maradandó sérülés stb.Nyilván a jogsiját bevonják autója egy darabig nem lesz,szerinted a korábban befizetett néhány hónap biztosítása mire lesz elég?
websas
Tele van a TV hogy a rendőrség most aztán büntet akár 100.000 ft is lehet.(esetleg az ellopott pénzt kellene visszaszerezni).Szerintem egy szerződés jogállamban úgy szünik meg, hogy a felek eggyike felmondja és elszámol.(pl. kiadja a kárigazolást)a
PSZAF a TV-n keresztül üzenget mennyiben hivatalos ez.
A Magyar közlönyben egyáltalán megjelent a megszünés?
Valahol olvastam:"állampolgár legyél ne alattvaló"
websas
Eddig még nem voltam egyik pártnak sem tagja, legalábbis úgy tudom.Szerencsére elkerült a KISZ is annak idején és Ifjú Gárdistának is csak egyszer volt kötelező beöltözni,mert kellett az ember a kordonhoz.
Ezt a monnyonle fílinget azért díjazom, mindenki sík hülye. Ugye? Ha nem is hülye,azért monnyonle!
Ha sok monnyonle alkotná a politikai elitet,akkor tényleg megfogadnám Feró iránymutatását (el innen).
Majd lesz egy narancsos korszak (gondolom) pár évig,és a monnyonle emberek arcot válthatnak (kinek címezzék). (Hagyjuk!")
laurea!
Egyesület,vagy Zrt?
Jó üzlet megszűnni, vagy sikkasztás történt?
Van akinek mindegy,mert fogalma sincs,csak hallott valamit.
websas!
Ha B50 is létezne,akkor 10Ft lehetne a köteleződ éves díja. Majd okozol egy koccanást, és keletkezik 2 millió abban az autóban.Lehet,hogy csak elnézed,de 10Ft-ból ne várd,hogy megbecsült ügyfél legyél.
Számold már ki,hogy a te éves díjad kifutná-e azt a kárt,amit te okozhatsz,mégha véletlenül is? Ugye sok az évi 30 ezer Forint díj? Egy első lámpa ára.Akkor miért is sok?
Sokan nem tudják (szerintem te sem),hogy a kötelező arra is kiterjed,hogyha esetleg személyi sérülések is történtek (munkaképtelen lesz valaki), akkor a kötelező azt is ÁLLJA! Érdemes elolvasgatni, hogy mit vállal egy biztosító kötelezően egy szerződés keretein belül.Veled utazók? Szerinted őket ki biztosítja?
Most akkor nézzük a másik oldalt. Téged! Ha te '72 óta 1,4mkm-t levezettél és most egy illető nem adja meg neked az elsőbbséget, belédjön.(Ez konkrétan velem esett meg tavaly, néztem ahogy jön a Forman az autómba,bal első ajtómnak.)Mit is fizet az ő biztosítója?
Számolj: rendbe hozzák az autódat, ha komolyabban megsérültél,akkor a kiesett béredet,a kórházi költségeidet.
Hallottam olyan esetről, hogy egy illető munkaképtelenné vált.Kétgyerekes apuka.Nem ő volt a hibás.A másik fél biztosítója kénytelen volt kifizetni 54 millió Forintot.
Nem az lenne a normális,hogy mindenkinek rendezett,megbízható biztosítás legyen a háta mögött?
A biztosítók nem egyénre szabott díjakért vállalják mindezt,hanem sok ügyfél pénzéből fizetik ki a káreseményt.Különbséget tasznek azért A0 kezdő és B10 tapasztalt, avagy Maluszos(rosz ügyfél) között.
A nagyobbik baj az, hogy sok autó biztosítás nélkül járkál és nincs igazán szűrés.
Nem végeztem még el a jogi egyetemet.
Újsághír: több tízezer volt MÁV Biztosításos nem kötött sehol új szerződést aug. 15-ig bezárólag.
monnyonle!
Láma hozzászólásában semmilyen politikai megnyilvánulás nem volt.
nem az a baj, hogy nem tudjátok, hogy mi a különbség az egyesület és a társaság között, hanem az, hogy nem is érdekel benneteket
A MÁV biztosítónál elsősorban a sikkasztás lett a probléma.
Kedves láma, mégiscsak baloldali vagy te, úgy látom. Például nem tudsz olvasni. Kit érdekel, hogy egyesület, vagy nem?
Most elmondom mégegyszer, csak neked. lassan.
Tökmindegy, hogy milyen szép nevűnél van a kötelezőnk, mostmár rájött a többi biztosító is, hogy jó üzlet megszűnni.
Érted?
Magyarország, 2008.
Tudom, hogy nem érted.

kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02