Kezdem a badarságokkal:
- az előzni tilos tábla sávváltási tilalmat jelent.
- a szaggatott vonal semmit nem jelent.
- túlszabályozás van az adott kereszteződésben.
A többi dolog, amit leírtál, nagyjából stimmel.
Vegyük azt az esetet, hogy előttem mindkét sáv üres, előzni tilos, de és sávot váltok, mert balra akarok kanyarodni. Megszegem az előzni tilos tábla rendelkezését a sávváltással? Előztem, amikor nincs is más jármű a közelemben? Na ne! Hol van ez leírva? A KRESZ-ben? ott nincs!
Vegyük azt az esetet, ha ph. közl. alkalmas az úttest, de nincs szaggatott vonal (vagy nem látszik!), akkor a külső sávban kell közlekedni, kivéve, ha szgk. több járművet egyszerre előz, vagy a külső sáv telített. Ezzel ellentétben, ha van terelővonal, szgk-val – akár van valaki, akár nincs a külső sávban – folyamatosan közlekedhetek a belső sávban.
Ezen kívül, ha van szaggatott vonal, a belső sávban haladó jármű mellett elhaladhatok a külső sávban, ha nincs, akkor nem. Tehát a szggatott vonal megléte igen sokat számít!
Szerintem az adott kereszteződésben a két sávból az egyik balra elkanyarodott, és a külső sáv egyedül haladt tovább, és megszűnt a belső sáv, és a párh. közlekedés. Ilyenkor a szaggatott vonal az utolsó 30-50 méteren folyamatosra vált, hogy az utolsó pillanatban már ne lehessen sávot váltani. (Akárcsak a lámpa előtti járműosztályozónál) Gyakorlatilag csupán a folyamatos vonal előtt kell – akár az utolsó méterekben – sávot váltanom a kívánt útiránynak megfelelően, ha a sávváltás feltételei egyébként adottak.
Itt a forgalomszervezők – a megszűnő (elkanyarodó) belső sáv miatt fokozottan kockázatos előzési manőver kiküszöbölése céljából – csupán az itt veszélyesebb, előzési célból történő sávváltást tiltották meg a táblával az adott szakaszon. Ha nem előzés céljából váltok sávot, megtehetem. Például: ezidáig folyamatosan a belső sávban közlekedtem, észlelve, hogy a belső sáv balra kanyarodik, kisorolok a külső sávba. A tábla csak az előzés céljából történő sávváltást tiltja, egyébként nem, tehát nincs túlszabályozás.
Üdv.