Fórum autók, motorok régebbi elöl     új hozzászólás


autó vásárlás,átírás

drbjozsef #   2020.06.10. 12:46

LipT,

Nincs olyan, ami téged is védene.

Köthettek előszerződést, de azt nem lehet bejegyeztetni úgy, mint az ingatlannál, és a Ptk. engedi attól bizonyos feltételek melletti elállását.

Ilyen trükközéshez vagy megbíztok egymásban, vagy nem.

Ha te adod a pénzt, akkor én inkább egy sima hitelszerződést kötnék vele, három év múlva egy összegű (+kamatok) törlesztésre. Ha megkapod az autót széttépitek, ha nem, behajtod a pénzed.

(Nem is csak a bizalom a probléma, mi van, ha őt egy hónap múlva elüti egy autó ott a messzesében? Futhatsz a pénzed után.)

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

wers #   2020.06.10. 11:25

mindketten védve vagyunk, és jogilag sem aggályos.

Aha, szóval okosba akartok közösen venni autót. Ha jól veszem ki, neked van pénzed és többnyire te használnád. Neki van hozzá 3 gyermeke.

Valahogy ezt a támogatást nem erre találták ki.

Természetesen bármilyen megállapodást köthettek, csak az a kérdés tudjátok-e, hogy három év múlva kinek mi lesz a jó?

LipT # e-mail 2020.06.10. 11:04

Kedves Fórumozók! Állami támogatással kapcsolatban kérnék segítséget. Rokonnal közösen vennénk egy autót, többnyire külföldön tartózkodik, felváltva használnánk, mivel 3 gyermeke van így igénybe vehetné a 2,5 millió tamogatást, a maradékot én fizetném. Olvastam, h 3 évig nem ruházható át, de még üzemben tartó sem lehetnék. Kölcsönadási szerződéssel esteleg megoldható lehet? Igazából olyan megoldást szeretnék, amivel mindketten védve vagyunk, és jogilag sem aggályos. :) Köthetünk például előszerződést, hogy a 3 év letelte után x összegért megvásárolhatom az autót? Köszönöm a segítséget!

Atis77 # e-mail 2020.06.10. 08:01

Z. Zs t vedd meg két adásvételi és atirjak. Z zs tol meg be hajtják az illetéket.

wers #   2020.06.09. 10:22

Nálam van X.Y. és Z.Zs közötti adásvételi is és a Z.Zs és köztem íródott adásvételi is.

Ha X.Y. 15 napon belül adta volna el neked akkor ő nem kellene az átíráshoz azzal, hogy majd te megfizeted helyette is a vagyonszerzési illetéket. Ekkor csak köztes vevőként jegyzik be a nyilvántartásba.

Mivel túl vagytok a 15 napon így elvileg az ő nevére is át kell íratni. Nem 100%, hogy a két adásvételit meghatalmazás helyett elfogadják tőled. Biztos ami biztos X.Y. meghatalmazását is kérjed. Jobb lenne előzetesen megkérdezned, hogy eltekintenek-e X.Y. biztosításától, elég-e a tiéd. Eredetiségvizsgálat elég lesz egy is szerintem.

Nem lesz egyszerű a biztosítás sem a fedezetlenség miatt.

Biztos ezt az autót akartad megvenni?

Kujak # e-mail 2020.06.09. 08:59

BocsiR!

Itt alább rosszul írtam, természetesen én X.Y-tól vettem az autót.

Kujak # e-mail 2020.06.09. 08:55

Sziasztok!

A szitu az alábbi:
XY magánszemély megvásárolta Z.Zs. magánszemélyautóját idén 05.10-én.
Nem íratta át a nevére.
Én megvásároltam z.zs-től 06.03-án.

Nálam van X.Y. és Z.Zs közötti adásvételi is és a Z.Zs és köztem íródott adásvételi is.

Kérdésem: Át tudom így íratni a nevemre, illetve eredetvizsgát és műszakit megcsinálják-e így?

Köszönettel Kujak

Atis77 # e-mail 2020.04.22. 09:53

De ha van kinti érvényes műszakija, és erről az adatlap is megvan akkor szemle 8e ft és eredetvizsgálat.

Gandol # e-mail 2020.04.20. 17:15

Ezt nem értem...

Első a műszaki vizsgálat. Ok. Utána NAV, regadó befizetés. Ezek után okmányiroda, pontosabban Kormányablak, ahol érvényes eredetvizsga nélkül nem adnak ki forgalmi engedélyt, rendszámot, semmit, pedig ott van az oldalukon, hogy EGT ország KIVÉTEL, tehát nem kell!
Mit tudok ilyenkor csinálni? Kérdezzem meg a kormányablakban ülő személyt, hogy mondja el milyen törvény/jogszabály szerint jár el mikor ezt a feltételt kéri tőlem?

wers #   2020.04.20. 12:26

Pontosítok, nem kell "külön" eredetiség vizsgálat. Az része a hatósági műszaki vizsgáztatásnak.

Atis77 # e-mail 2020.04.20. 11:37

sajnos kell már eredet vizsga is. nem eu s országból meg a származási is.

wers #   2020.04.20. 08:13

Külföldről származó gépjármű(motorkerékpár)

Nem eredetiség vizsgálat kell az első magyarországi forgalomba hozatalhoz, hanem hatósági műszaki vizsga. Ami nem egyenlő a "normál" műszaki vizsgáztatással.

Gandol # e-mail 2020.04.17. 13:27

Tisztelt Fórumozók!

Külföldről származó gépjármű(motorkerékpár) forgalombahelyezésében jártas itt valaki? Ez az eredetvizsgás kérdés számomra sem tiszta. Mindenki azt mondja, hogy kell, mert kérik az okmány kiadásához. Ez rendben, de milyen alapon kérik? A kormanyablak.hu-n jelen pillanatban is élő tájékoztatóban, nem kell EGT országból származó gépjárműre eredetvizsgálat, ha rendelkezik harmonizált vagy nem harmonizált forgalmi engedéllyel.

Ilyen alapon kötelező lenne a származás ellenőrzés is pedig azt nem kérik, holott a fogalmazás teljesen megegyezik!

Ez van a kormanyablak.hu-n:

"Az előzetes eredetiségvizsgálatot el kell végezni:
a használt jármű, továbbá a gyártótól származó járműkísérő lappal nem rendelkező új jármű, valamint a járműnyilvántartásba korábban még nem vett lassú jármű, vagy egyéb jármű első forgalomba helyezésekor;
Kivétel:
más EGT-államból belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű belföldi forgalomba helyezését megelőzően a jármű jogi helyzetének tisztázása megtörtént, valamint az ügyfél a kérelméhez csatolta a származási tagállam hatósága által kiadott

  • nem harmonizált adattartalmú forgalmi engedélyt vagy annak a kiállító hatóság által hitelesített másolatát, vagy
  • harmonizált adattartalmú forgalmi engedély I. részét, valamint a II. részét, feltéve, hogy a jármű származási tagállamában ez utóbbi kiállításra került"

Ez pedig a származás ellenőrzés:

"A külföldről belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű forgalomba helyezésének kezdeményezése előtt származás-ellenőrzését el kell végezni. A származás-ellenőrzés kezdeményezése a közlekedési igazgatási hatóságnál származás-ellenőrzési nyilvántartásba vétellel valósul meg.
Kivétel:
más EGT-államból belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű belföldi forgalomba helyezését megelőzően a jármű jogi helyzetének tisztázása megtörtént, valamint az ügyfél a kérelméhez csatolta a származási tagállam hatósága által kiadott

  • nem harmonizált adattartalmú forgalmi engedélyt vagy annak a kiállító hatóság által hitelesített másolatát, vagy
  • harmonizált adattartalmú forgalmi engedély I. részét, valamint a II. részét, feltéve, hogy a jármű származási tagállamában ez utóbbi kiállításra került;
  • négykerekű segédmotoros kerékpár"

Amennyiben bárhol fizetni kell azt kötelesek megmondani, hogy mi alapján kérik a pénzt! Akár illetéket fizetünk, büntetést, vagy bármit, van rá törvény.

Itt ilyenkor mi a helyzet?

wers #   2020.04.15. 08:57

Ha kereskedőtől vettem a kocsit és csak köztes adásvételi van

Nincs meg az a szerződés, amivel te vetted?

(köztes vevő a kereskedő, ahogy kiveszem a szavaidból)

Atis77 # e-mail 2020.04.15. 08:09

Sziasztok.

Ha kereskedőtől vettem a kocsit és csak köztes adásvételi van (nem iratta be, élő cég nincs felszámolás alatt) így is át lehet iratni. Magánszemélyeknél tudom hogy igen, de ebben az esetben is?

Előre is köszönöm.

Szomorú örökös #   2020.04.03. 13:29

wers

A forgalmi is a te neveden volt?

Igen, mint írtam, én üzembentartó vagyok csak. kb. 6 év múlva, mikor lejár a lízing, akkor kapok egy tulajdonjogi átruházó lapot. Az átírási költség viszont az enyém volt, így a lejártakor csak egy okmánycsere van. Az előző kocsinál is bevált, ezért döntöttem mellette. A legjobb, hogy ha véletlen valami anyagi nehézséged van, akkor a NAV vagy a végrehajtó nem viheti, mert nem az én tulajdonom.

wers #   2020.04.03. 12:53

Igaz mondom, ez lízinges autó, a bank nevére került átíráskor ugyebár, ott esetleg más lenne a szabály?

Elvileg nem más a szabály, nem helyeznek forgalomba gépjárművet kötelező nélkül. Lízingnél a "vevő" üzembentartónak kell kötnie a kötelezőt, és az ő nevére állítják ki a forgalmit, mint üzembentartó.

Nagyon érdekes, valahogy úgy hoztad el a kocsit, mintha valaki más nevére már forgalomba helyezték volna (pl. a kereskedő) és lett volna rá kötelező.

én itthon a biztosítást rá és jöhettem előtte végig fél Magyarországon haza vele úgy, hogy akkor már forgalomba volt helyezve és érvényes rendszáma is volt

A forgalmi is a te neveden volt?

Szomorú örökös #   2020.04.03. 12:35

wers

egy műszaki adatlapot kap a kocsi. Után lehet forgalomba helyeztetni akkor kap rendszámot és forgalmi engedélyt, de ahhoz kell a biztosítás.

Látod, én akkor sem értem, hogy miért köthettem én itthon a biztosítást rá és jöhettem előtte végig fél Magyarországon haza vele úgy, hogy akkor már forgalomba volt helyezve és érvényes rendszáma is volt. Igaz mondom, ez lízinges autó, a bank nevére került átíráskor ugyebár, ott esetleg más lenne a szabály?

wers #   2020.04.03. 11:35

Az pedig hogy nem engedi átnézteni egy szakszerelővel, az külön gyanús.

Itt a lényeg.

wers #   2020.04.03. 11:34

Nem így van, ez első forgalomba helyezés, és annak a nevére fog kerülni, aki majd megveszi.
Magát a hatósági műszaki vizsgáztatást megcsináltathatják, de az még nem forgalomba helyezés, egy műszaki adatlapot kap a kocsi. Után lehet forgalomba helyeztetni akkor kap rendszámot és forgalmi engedélyt, de ahhoz kell a biztosítás.
Rendszám nélkül viszont nem közlekedhet vele senki.

Szomorú örökös #   2020.04.03. 11:24

wers

Nem, nem kerülne a nevére az autó.

Akkor még egyszer! Ha a kereskedő magyarországi üzembehelyezést elvégezve árulja az autót, akkor az a cég nevére kerül, és érvényes magyar rendszám - nem a P-s - lesz rajta. Ezt akarja szerintem sumákolással elkerülni és egyből a vevő nevére átírva kiadni a kereskedésből. Az pedig hogy nem engedi átnézteni egy szakszerelővel, az külön gyanús.

wers #   2020.04.03. 10:28

Nyilván azt akarja elkerülni a kereskedő, hogy akár egyetlen napra is a nevére kerüljön a kereskedésnek az autó

Nem, nem kerülne a nevére az autó. A P rendszámot rárakják ideiglenesen, csak az indítási naplóba jegyzik be a használatot. Semmi köze az adózáshoz.

A P rendszám van a cég nevére kiadva, azt pedig akárhány kocsira akárhányszor is használhatják.

Szomorú örökös #   2020.04.03. 10:13

wers

Abban igazad van, hogy érdekes a P rendszám kérdése, hiszen az neki nem csak a próbaúthoz kell, hanem pl. elvinni a kocsit a hatósági műszaki vizsgára. (nem ajánlott úgy megvenni kocsit, hogy nincs meg a hatósági műszaki vizsga, ez küzdje le a kereskedő, ez nem egy eredetiség vizsgálat)

Nyilván azt akarja elkerülni a kereskedő, hogy akár egyetlen napra is a nevére kerüljön a kereskedésnek az autó, pedig ők úgy tudom, hogy átírást ilyenkor nem fizetnek, csak különbözeti ÁFÁ-t. Bár egy ilyen import autónál lehet ez is másként van náluk. Sumákolás lehet benne, hogy egyből az új tulaj nevére akarják üzembe helyezni.

Szomorú örökös #   2020.04.03. 10:10

wers

Külföldről hozott kocsiról van szó, első magyarországi forgalomba helyezésről. Kevered a belföldi tulajdonos váltással. (ne menjünk bele)

Amit én leírtam, ott is német importból származó kocsiról volt szó, ergo első magyarországi forgalomba helyezés volt. De mint azt is leírtam, nálam lízingszerződéssel került hozzám az autó, így nyilván ez más helyzet. Egyik nap elhoztam az autót, másik nap pedig meg is lett kötve rá a biztosítás. Az elhozatal és a szerződés aláírása között pedig kb. 2 nap telt el. És ez már több mint egy éve történt tavaly februárban. :-)

wers #   2020.04.03. 09:44

Annyit tudtam csak, hogy ilyenkor gyakorlatilag a legrövidebb úton mehetsz vele haza és utána a biztosítás megkötéséig nem lehet vele közlekedni.

Csak okulásként, mindegy, hogy milyen, mekkora úton közlekedsz és hova, a lényeg, hogy tiéd a kockázat. Valamint a fedezetlenségi díj, ha a birtokba vétel és kötelező biztosítás érvvényessége között különbség van. A birtokba vételnek a szerződésben óra perc megjelölésévek kell szerepelnie.