Én csak annyit mondok, hogy az jó, ha nincsen fénykép. Akkor a lent általam írtak alapján szinte biztos, hogy nem fog marasztaló ítéletet hozni a bíróság. Meg kell mondani a parkolótársaságnak, ha nincs fénykép, nincs fizetés.
A fénykép - mivel manapság elég könnyen lehet manipulálni - nem tudom, hogy mennyire lehet bizonyító erejű.
Nagyon örülök az Autóséletbõl hivatkozott cikknek - mindig öröm, ha az ember azt látja, hogy egy bíróság is a normális észjárás szerint mûködik:)
Szóval nincs veszve még minden.
Kép. Saját, természetes észjárás alapján nehezíti a helyzetet, úgy gondolom, hogy nehezebb belekötni, de nem lehetetlen.
Azonosítható-e a helyszín a kép alapján?
A kocsi a rendszámtól eltekintve is azonosítható (belseje, horpadások stb.)? Ha itt számunkra kedvezõ válaszok adódnak, akkor már bele lehet kötni a kép hitelességébe - persze ha bizonyítani nem is, legalább valószínûsíteni kell tudni az alibit. Ez megtoldható avval, hogy egy grafikában kissé járatos ismerõs segítségével leteszünk a t. Bíróság asztalára négy fényképet, amely a kocsinkat ábrázolja, négy különbözõ színben, háromféle rendszámmal, és megkérdezzük szerényen, hogy melyik az igazi:)
Ha a fényképezés idõpontja meg a valahogyan szerzett jegy ideje között nincs túl nagy különbség, akkor lehet kötekedni a parkolóautomata meg az ellenõr kéziketyeréjének az OMH-htelesítésével (be kell jönnie, többen emlegették már, hogy a szomszédos parkolóautomaták között 3-5 perc különbségek is vannak). Ugyanis jogkövetkezménnyel járó mérést csak hiteles és pontos eszközzel lehet végrehajtani.
Ja, hogy a parkolójegy utólagos bemutatását el lehetne hárítani avval, hogy nem biztos, hogy a szóban forgó kocsira váltották, merthogy nincs rajta a rendszám? Nem tudom, hogy ez már elõfordult-e a közszeretett Centrum érvelésében.
Járjunk biciglivel, vagy környezetbarát metrójeggyel.
Nekem lenne egy olyan gondom, hogy természetesen engem is megbüntettek. Való igaz, tényleg nem vettem jegyet, DE:
Az útnak két fele van ugye, és az egyik felén ki vannak jelölve a parkoló helyek, de a másikon nem! Azt én honnan tudjam, hogy a másik fele, ahol semmi felfestés sincs fizetős? Tényleg, ha nem jelölik ki a parkoló helyet (nincs felfestve), az szabályos?
Mi van, ha azt mondom, hogy a kocsimon nem találtam semmi féle zacskót? Gondolom akkor jön a fizetési felszólítás. De viszont ha most 5 napon belül befizetném olcsóbb lenne. Ha fizetési felszólítás jön, akkor már drágább? Mert gondolom arra fognak hivatkozni, hogy túlléptem az 5 napot!
Engem nagyon érdekelne az. hogy ha nincs semmi felfestés, de a másik felén szépen van, akkor az szabályos-e?
Nem tiszta, hogy az út azon felén történt a parkolás, ahol nem lehetséges, nincs felfestés, vagy esetlegesen tíltva van ? Akkor szerintem örüljünk, hogy parkoláson kívül, nem szállították el a járművet, vagy nem kaptunk büntetést.
A Mikulás csomaggal kapcsolatban, már a parkolóőrök is vannak oly rutinosak, hogy lefényképezik a cetli elhelyezésének helyét, idejét rögzítik fényképfelvétellel. Tanultak az előzőekből.
Nem elkeserítésnek szántam a leírtakat, jutalékot sem kapok, csak független véleményt regéltem el.
Nem tudom erről már volt-e szó, de a témával kapcsolatban mindenki figyelmébe ajánlom Dr. Kovács Kázmér cikkét a Napi Gazdaság 2006. március 14-i számából.
Ez a cikk - a Bírósági Döntések Tára 2006. évi februári számában megjelent, a Fővárosi Ítélőtábla Polgári Kollégiumvezetője által készített előterjesztésre utalással - szól a parkolási díjigények behajtásával kapcsolatos perek egyes jogalkalmazási kérdéseiről.
A hivatkozott anyagok főbb megállapításai:
1./ A parkolással keletkező jogviszony polgári jogi jogviszonyt jelent.
2./ Ebből adódóan a felek a szerződés teljesítésében együttműködni kötelesek, a parkolótársaságoknak is a társadalmi elvárásokkal összhangban kell eljárniuk.
3./ A gépjármű szélvédőjére helyzett fizetési felszólítás nem alkalmas módszer a fizetési kötelezettség beálltáról való tudonmásszerzésre, mivel azt onnan illetktelen személy, szél, nagyobb eső, stb. eltávolíthatja.
4./ Talán a legfontosabb megállapítás: A parkolási társaság rendeletben meghatározott eljárása nem menti a társaságot az alól a perjogi kötelezettség alól, hogy az általa állított körülményeket a perben alperes tagadása esetén bizonyítsa, a parkolási társaság és a parkolási szolgáltatást igénybe vevő között a bizonyítási teher átfordulását jelentő körülmény nincs. Az autósnak tehát nem kell - esetleg évekre visszamenőleg - nemleges dolgot bizonyítania, a parkolás napjainkban olyan mindennapos esemény, amelynek bizonylatait 5 évre visszamenőleg nyilvántartani senki nem köteles.
A jogszabályok még a rendőrhatóság számára is előírják, hogy jármű szabálytalan parkolás miatti elszállítása előtt fénykép- vagy videofelvételt készítsen, ugyanez nyilvánvalóan elvárható a parkolótársaságtól is, ennek elmaradása kizárhatja az igény érvényesíthetőségét.
5./ A parkoló társaságok által megdöntehetetlen bizonyítékként beállítani szándékozott belső számítógépes rendszer nem tévedhetetlen bizonyíték, amit legtöbbször a rendszer adatai maguk bizonyítanak. (pl. egy konkrét ügyben négy hónap alatt egy gépjárművet 53-szor pótdíjaztak, a rendszer 24-szer narancs, 8-szor piros, 13-szor barna, 8-szor sárga színűként jelölte).
Felhívom azonban mindenki figyelmét, hogy fent leírtak egy érvrendszer részét képezik, senki számára nem lehet garantálni, hogy konkrét bírósági ügyben fentieket az adott bíróság el fogja fogadni, mindenesetre annál biztatóbb a helyzet, hogy az autós bizonyítsa, nem igaz a parkolótársaság azon állítása, hogy 4 és fél évvel ezelőtt nem állt ott valahol. (Ugyanis ilyen ítélet is volt.)
ma reggel felhívtam az ügyvédi irodát és érdeklődtem az október-i peremről. Megpróbáltam velük megegyezni, mert van 10db parkolási eseményem, amiről 5-ről van fotó és beismertem azt az ötöt, de a többit kértem, hogy engedjék el. Nem áll módukban. Erre kérdeztem, hogy a parkolási társaság milyen módon fogja bizonyítani fénykép nélkül, hogy ott álltam. A válasz az volt, hogy a bíróság elfogadja bizonyítékként azt az adatlapot amit a parkolóőr kitölt. Kérdeztem, hogy ezek szerint megnyerik a pert. A válasz az volt, hogy az esetek 90%-ban igen, mert ha nem fogadnák el alaptételként, hogy a parkolóőr jól tölti ki az adatlapot és a büntetés megalapozott, akkor alapvetően senkinek sem kellene parkolást fizetnie.
Az ügyvédi iroda természetesen az egyezséget javasolja, mert neki képviselnie kell a megbízóját. Egyébként itt nem a Centrumról, hanem a Fővárosi Parkolási társaságról van szó.
Szerintetek érdemes végigcsinálni, van-e remény, vagy meg kell egyezzek velük?
Az alábbi kérdéseket tervezem a tárgyaláson feltenni a felperesnek. Szerintetek mennyire állja meg a helyét?
Parkolási társaság rendelkezett már 2000-ben is ZÁRT informatikai rendszerrel?
Mit jelent a ZÁRT informatikai rendszer? Mely nemzetközi vagy magyar biztonsági szabvány által van a rendszer tanúsítva? MSZ ISO 17799, BS7799?
Ha a rendszer biztonsági szabvány szerint hitelesített és tanúsított, akkor mikori a tanúsítvány? Milyen időközönként vizsgálják felül a ZÁRT és hiteles rendszert államilag elfogadott auditor cégek, mint pl. pénzintézetek esetén PSZÁF?
A ZÁRT rendszerben hogyan biztosítják az adatok hitelességét, bizalmasságát és sértetlenségét?
A ZÁRT rendszerben a hozzáférések naplózása milyen módon történik? A naplóállományok megőrzése milyen időtávra szól? Egy 2000-ben történt eseménnyel kapcsolatban visszakereshető-e adott parkolási eseményhez kapcsolódó adat- hozzáférési esemény?
A hőpapírra nyomtatott parkolójegyek köztudottan nem alkalmasak 5 éves megőrzésre, mert ennyi idő után olvashatatlanná válik rajta a dátum.
Hogyan tudom azt bizonyítani, hogy adott időpillanatban nem tartózkodtam a megadott helyen? Ezek alapján minden percemet bizonyítanom kellene a múltamban, mert akár bármelyik pillanatban megbüntethettek?
A kérdések jók. Magánvéleményem szerint nagyon-nagyon nehéz elképzelni is egy ilyen rendszer ZÁRTságát, különös tekintettel pl. a digi fényképezõgép és az adatbázis közötti adatátvitel módjára, pontosabban arra, hogy a fényképezõgép is a ZÁRT rendszer részét kellene képezze, de szerintem erre technikai megoldás sincs.
A másik gondolatom, hogy ha van fénykép, akkor is kérdéses, hogy a helyszín is egyértelmûen azonosítható-e, továbbá, hogy a kocsin a rendszámon kívül van-e bármilyen olyan jellegzetesség (horpadás pl.), ami az azonosságát kétségtelenné teszi. Mert mi van, ha valaki úgy parkol ingyért, hogy egy azonos típusú és színû kocsi hamisított rendszámtábláját teszi ki ilyen alkalmakra?
Én mindenesetre letennék a t. Bíróság asztalára négy fényképet, amelyik mindegyike az én (szóban forgó) kocsimat ábrázolja, de különbözõ színben...
Továbbá visszalapoznék ebben a fórumban (is), mert volt korábban néhány érdemi jogi okfejtés, hivatkozás (Kovács Kázmérra pl.), meg hivatkozható bírósági döntések.
F. év márc. 23-i kelettel kaptam egy levelet a Centrumtól, hogy ugyan már fizessek nekik ötezer-párszáz forintot, de lehetõleg gyorsan, mert mindjárt lejár az elévülés öt éve. Április 4-én kelt válaszlevelemben udvariasan megkértem õket, hogy ha lehetséges, mutassanak valami fényképeket is, mert erõsen valószínûtlen, hogy én az említett helyeken bármikor is parkoltam volna - legjobb emlékezetem szerint ugyanis sosem volt dolgom arrafelé, fõképp nem kocsit igénylõ.
Erre írnak egy újabb levelet, október 10-i kelettel, tehát alig több mint fél év múlva, hogy aszongya: a levelemben foglaltakat, arra tekintettel, hogy a Centrum eljárása a vonatkozó (de nem részletezett) jogszabályoknak megfelelõ volt, nem áll módjukban figyelembe venni. Fényképet tehát nem mutatnak, ellenben fenyegetnek újfent, hogy be fognak perelni.
Ja, a levelet nem írták alá, egy nyomtatott s.k. ugyanis nem aláírás, csak a Magyar Közlönyben szerepel így a törvények stb. kihirdetése. Kissé mintha sokat képzelnének magukról, csak azt nem tudom, hogy egy esetleges eljárásban végre megnézhetem-e a fényképeket, vagy a t. Bíróság elõtt is elég arra hivatkozniuk, hogy õk pedig szabályszerûen jártak el.
Kedves Kea4! Én is ugyan így jártam a Centrum parkolóval. Katptam egy felszólítás, melyet megfellebbeztem, mivel olyan helyen parkoltam állítólag ahol életemben nem jártam. ( 2002. ill. 2003-ban) . Ugyan azt az elutasítást és perrel való fenyegetést kaptam vissza. Szeretném megtudni, hogy ilyen esetben hova lehet fordulni? Én hagytam telefonon üzenetet a Juszt Lászlónak is, de még nem hívtak vissza. Fogjjunk össze a Centrum parkolóval szemben. Üdvözlettel: U. Erika
Sziaztok, jónapot mindenkinek. Biztos hogy már egy párszor elhangzott amire szeretnék tőletek (valakitől) választ kapni, de új vagyok ezon az oldalon, nézzétek el nekem. Eddig úgy tudtam hogy, fizető ővezetben parkolási díjjat fizetni csak a kresz betartása melletti parkolás esetén kell. Ha pl. járdán parkolok ahol se tábla, se felfestés nem engedi a parkolást (kresz 40/a§) szabálysértést követek el. Ennek ellenére többször is megbüntettek parkolási díj nemfizetéséért . Most ez jogos vagy jogszerűtlen, elvégreis miért kellene fizetnem egy olyan helyen ahol a közterületes feljelenthet szabálytalan parkolásért. Előre is kösz a valászt.
Én is így jártam, olyan helyről kaptam 3 fizetetlen parkolásról felszólítást, ahol sosem jártam, sőt, abban az évben a fővárosban sem jártunk autóval. A reakció ugyanaz, én is írtam egy csomó helyre, de senki sem válaszolt. Ennyi erővel százezreket is követelhetnének, én meg minden órában lefényképeztethetném az autónkat hatóságilag, hogy majd évek múlva is bizonythassam, itthon állt a garázsban. Agyrém! De a remény hal meg utoljára. Üdv: Szenilla
A nem tértivevényes levélben kézbesített fizetési felszólításokra nem bölcs dolog reagálni, még akkro is habiztosak vagyunk benn, hogy nem parkoltunk ott.
Kedves Big Cat, ugyanez érvényes a tértivevény nélkül érkezett ügyvédi felszólításra is? Mert a szokásos leveleken már túl vagyok: Centrum, Intrum, ügyvéd... Mindenki sima levelet küldött a 2002-es parkolásommal (2 db) kapcsolatban. 5 ezer Ft volt a büntetéssel a díj, viszont ügyvédi költséggel együtt 23 ezer Ft lett. Nincs még aktuális - pozitív - fejlemény ezekkel az ügyekkel kapcsolatban? Köszönöm, Chilly.
Igen, elvileg, csak majd ha bíróság lesz belőle, emlékezz rá, hogy nem kaptad meg őket. Ha véletlenül elmegy az elévülésig. De a tiéd valószínűleg már nem fog elmenni. és uyge az egész összegre fognak perelni.
Bitosan vannak nyeretes perek is, csak az nem kerül nagydobra.
A perben meg, ha nincs fénykép, de ha van akkro is, hozni kell tanuukat, hogy akkro nem ott parkoltál, mondjuk 3-at. és legyen jó okuk, hogy miért emlékeznek rá. De az autóra emlékezzenek, ne rád!
Sziasztok ! na ezt jól elszúrtam írtam egy egész litániát és eltűnt az éterben ... mind1
Van lehetőség nyerni a Parkolási kft.-k ellen !!!!
1.) a polgárjogi szerződésben mindkét félnek jóhiszeműen kell eljárni aki maga sem úgy járt el ahogy az általában elvárható a másik jogsértő magatartására hivatkozhat.
érdemes rögtön a per kezdetekor;
Első lépés; a.) a parkolási kft -k az eseményre vonatkozó időszakra visszamenőleg az ellenőrök jelenléti ívének eredeti példányát bekérni és bírósági letétbe helyeztetni szakértői vizsgálat céljából .
b.) ugyan ez vonatkozik az eseményhez kapcsolatosan az útvonal nyilvántartás és a számítógép felvételi jgykv.- letétbe helyeztetésére és szakértői vizsgálat elrendelésére .
c.) indítvány formájában konkrétan felperessel megjelöltetni azt a törvény vagy szabály helyet ahol a törvény/szabály kizárja a jogkövetően megváltott érvényes parkolási jegy a jűármű ülésén jól látható helyen történő elhelyezésének kizárását .
d.) ha a felperes hivatkozik a fotóira, a felperes mutasson be fotót a jármű üléséről és bizonyítsa hitelt érdemlően, hogy nem volt ott a megváltott jegy , különben hivatkozható és mivel a kft. nem zárta ki konkrétan a vizsgált helyek köréből ezért ellenkezőjének bizonyításáig a bíróságnak hiteltérdemlőnek kell elfogadnia a perben tett nyilatkozatot . Ellenkezőjének bizonyítása a felperes kötelessége , bizonyítsa be, hogy a jogkövetően megváltott és adott időszakra érvényes jegy nem volt ott a jármű ülésén jól láthatóan a polgárjogi szerződésből kifolyólag jóhiszeműen elhelyezve !
e.) a vonatozó Legfelsőbb Bírósági állásfoglalás szerint polgárjogi szerződés keletkeztet a ráutaló magatartás , és a polgári jogviszonyokban jóhiszeműen kell mindkét félnek eljárni . akkor ; -
miért nincs az ülés(ek) -ről fénykép ?
az ellenőrzési szabályokban foglalt a bírságolás okaként megjelölt 7 lehetőség közül a kft ellenőre, miért regisztrálja úgy a parkolás tényét , hogy "nincs érvényes jegy" amikor a szabályt alkotó különböző jogkövetkezményt rendel a jegy nélkül , a lejárt jeggyel, az érvénytelen jeggyel, az olvashatatlan jeggyel...stb... parkolóval szemben .
pl; van türelmi idő, van mód az esetleges bírság kiszabása után az automatánál egy szerény összegű 1250.- Ft os Pótdíj meg fizetésére és a kezelő irodában történő bemutatásra...stb...
miért nem tájékoztat a kft. jól látható helyen (egyébként sehol !)- a vonatkozó
fogyasztóvédelmi törvény ellenére arról a körülményről, hogy a jegyet a GK ülésén nem vizsgálja ?
milyen okból nem egyezik az adatlapokon és az adatlap összesítőben lévő ellenőrök száma ?
stb....
2.) Második lépés; Amennyiben felperes hiteltérdemlőnek hivatkozza esemény adatait akkor bizonyítsa, hogy ellenőre a szélvédőn lefényképezett "mikulás csomagokban" valóban helyesen rögzítette az esemény tényét és nem egy előre elkészített zacskót helyez el többször egy adott napon a bírságolt autók szélvédőjén ?! ___________________________________ Ez az indítvány rosszhiszeműnek tűnhet de nem az mert a polgárjogi viszonyokban jóhiszeműen eljáró feleknek kötelességük a másikat tájékoztatni a szerződésszegő magatartás felismeréséről éppen azért mert ha a szerződés szegőnek a lehető legrövidebb időn belül a tudomására hozza a szerződésszegő magatartására utaló körülményt " úgy a másik szerződő félnek lehetősége van lényegesen kisebb összegű pótdíj megfizetésére vagy az esetleges tévedés bizonyítására . Ha ezt a felperes nem teszi úgy maga sem úgy jár el ahogyan az általában elvárható sőt maga hibájából a szerződő fél nem szerez tudomást a bírságolás tényéről és az esetlegesen még meglévő akkor érvényes jegyét nem őrzi meg évekre visszamenőleg ! ___________________________________ tehát és itt következik a releváns indítvány ; a felperes bizonyítsa, hogy önhibáján kívül nem szólított fel minden év végén a pénztári év zárásakor a fennálló tartozásról ! ___________________________________ Amennyiben azt neki felróhatóan elmulasztotta , úgy bizonyítsa az A.P.E.H. -hez hitelesen beküldött adott időszakra bezárólag vonatkozó könyvelésével (napló főkönyv és kartonjai) a követelés első évad pénztárzáráskori fennállásának, és nyilvántartásának tényét , vagy azok kezdő évtől folyamatosan történő újabb könyvelési évre történő átvezetését (görgetését) ! - mert hogy a követelését a bírság kiszabásának rögzítését követően a "reklamációs" határidőn belüli időtől a keresetében foglaltak szerint évekre és kamatostól visszamenőleg követeli , de ennek
nem kell megijedni amikor a felperes megállapítja, hogy magáról az alperesi jogkövető magatartásról szól a per és nem a bírságolás tényét rögzítő és tájékoztató csomagról, vagy annak kézbesítéséről, mert a Ptk. világosan fogalmaz akkor amikor kimondja, hogy más jogsértő magatartására hivatkozhat az aki maga sem úgy járt el ahogyan általában elvárható , és mivel a bírság fennállásának tényét bizonyíthatóan nem közölte írásban a rögzítést követően a reklamációs idő lejártát követően de legkésőbb az éves pénztár zárásig a felperes, így neki a felperesnek kell hitelt érdemlően bizonyítania a követelésének korábbi éves pénztárzárásokkor történő meglétét és a jóhiszemű magatartását, hogy mindent elkövetett , hogy ne okozzon feleslegesen nagyobb összegszerű kárt, vagy költséget alperesnek, mint amennyit feltétlenül muszáj volt . __________________________________ itt hivatkozhatjuk még, a bírság tényének könyveléstechnikai részét is, mert ugyanis ha a felperes adott adózási évben nem tüntette fel Naplófőkönyvében és a kötelezően mellé vezetni rendelt tételes kartonon vezetett bevallásában a kintlévőségeit ,vagy fennálló követeléseit úgy az jogilag nemlétezőnek tekinthető mert felperes nem tudja a bírság korábbi időben történő meglétének tényét hitelt érdemlően bizonyítani amiből az következik, hogy a saját és kétes módon megszerzett adatbázisára kénytelen hivatkozni ami pedig azt jelenti, hogy alperes joggal követelheti a felperes vállalkozásával összefüggő törvényi előírásoknak megfelelő iratait nyilvántartásait, amiből az következik, hogy a felperes nem tudja a saját vállalkozására vonatkozó törvényi előírásokat sem betartani egy ilyen vállalkozásnak pedig, hogyan tudnánk elhinni, hogy a korábban szerzett és rögzített adatok megfelelnek a rá vonatkozó törvényi előírásoknak és a valóságnak . A minden kétséget kizáróan nem bizonyított tényt felróni nem lehet , ez esetben pedig a felperes szavahihetősége megdől így a bíróság a kereset megalapozatlansága miatt csak is a annak elutasítása mellett dönthet .
3.) Harmadik lépés;
A kártérítési elvek alakulása jelentősen változott. Lehetőség van nem vagyoni kártérítést követelni , személyiségi jog megsértése miatt . Ez a jog általában meghatározott jogok megsértésére alapít de van egy most bevezetett különleges szabály amely kimondja, A Ptk. általános védelemben részesíti a személyek vagyoni és személyhez fűzõdõ jogait. Ez azt jelenti, hogy a törvény nem sorolja fel mindazokat a magatartásokat, amelyekkel a jogsértés elkövethető, hanem minden vagyoni kárt okozó magatartás és minden személyhez fűzõdõ jogot sértő cselekmény jogellenes.
További, a most gyakorlat szerint működő eljárási elemekről szívesen tájékoztatok minden rászorulót kivétel azokat akik a jogos bírság ellenére annak megfizetését kívánják elkerülni .
sajna nem mert az ügyvédek nem nagyon szeretik az előre lezsírozott ügyeket és ez ilyen, annyi lét fizet a parkolási társaság perilleték formályában, hogy még a Legfelsőbb Bíróság is besegít nekik a szennyes ügyeikbe . Te csak kérd szépen és nyugodtan a fotó bizonyítékot az ülésedről nem kell ehez ügyvéd
Az én ügyem 2002-es, és ha jól tudom, akkor még nem készítettek fotót, viszont perlés előtti felszólítást kaptam (…behajtók jönnek – ügyvédet fogadtak és a díját rám terhelik – kicsit fenyegetőnek tűnik…). Levélben már kértem az ügy kivizsgálását, de semmit nem válaszoltak. Mit tegyek? Várjam a behajtókat? Menjek bele a perbe? És ki tudja meddig tart? És mi lesz a vége? Már így is 23 ezerre tornázták fel az összeget? Van remény ügyet nyerni?
Úgy tudom megszavazta a parlament, hogy a parkolási pótdíjak elévülése 1 év, és a parkolócég köteles a pótdíjfizetési felszólítást 60 napon belül kiküldeni. Azt hiszem, ez végre korrektebb rendszer.
A kérdés az, hogy segítséget jelenthet-e ez a régi ügyekben. Alapban úgy gondolom, ezzel a régi ügyek nem évülnek el, hiszen csak a jogszabály életbe lépésétől kezdve történt eseményekre vonatkozik. (Nem vagyok jogász, ezt igazából részben kérdezem, így van-e?) Valahol mégis remélem, hogy ez az ésszerű lépés módosíthatja a bírósági gyakorlatot is valamelyest. Szerintem igazából a legjobb lett volna ezzel a jogszabállyal együtt úgymond amnesztiát hirdetni a korábbi esetekre - hivatkozva arra, hogy a korábbi igen nagy kupleráj miatt (jogszabályi környezet kuszasága, parkolócégek rossz gyakorlata: évek multán kiküldött felszólítás, nulla fényképes bizonyíték stb) ezek az ügyek teljesen kétesélyesek. Szerintem fellélegezne bíróság, autós egyszerre. A Centrumot felelősség terheli a kialakult helyzet miatt, szóval amit ők elbuknának az meg is érdemelnék. Az Intrum Justitia által bagóért felvásárolt követelések pedig egyszerűen rossz befektetésnek bizonyulnának (bár szerintem az "befektetett" pénz már visszajött nekik...)
A feleségem parkolási ügyét is az I.J. vette át, írtak levelet, válaszoltunk, írt az ügyvéd, mint aki semmiről semmit sem tud, arra is válaszoltunk, de folyamatosan sz.rtak ránk. A feleségem szerint ő nem járt ott, bizonyítani semmit sem tudnak. A múltnap kijött egy ipse, elkezdett a szomszédoktól rólunk tudakolódni. Erre én felhívtam az I.J-t, hogy miért van az, hogy egy nem létező ügy esetén mindíg úgy leveleznek, hogy nem is veszik figyelembe a mi válaszunkat, mintha az nem is létezne. Jeleztem, hogy ez nem az a hozzáállás, ahogy az az adott helyzetben elvárható lenne. De a dologban az a legérdekesebb, hogy a nő az I.J.-tól azt mondta, hogy nekik nem kell válaszolniuk az ügyfelek kérdéseire és leveleire. Na erre mit lehet mondani, az I.J meg a jog az két teljesen távol álló dolog.
Elhunyt edesapam nevere kaptunk tobb alkalommal fizetesi felszolitast, legutobb mar egy ugyvedtol aki 15 ezer ft-os csekket is mellekelt. Elkuldtem az edesapam halotti bizonyitvanyat de felhivtak telefonon hogy nem fogadjak el ugyanis a parkolas 2002 ben tortent , apukam halala elott. Kihez forduljak, mi tevo legyek? Kerem adjon valaki tanacsot.
Erre a link-re klikk. Nagyon fog tetszeni mindenkinek Az eredeti nálam van. Ez egy belső utasitás arra, hogyan kell a parkolóőrnek dolgozni, ahhoz hogy minél több pert nyerjenek azokkal szemben, akiket átbasz a centrum parkoló http://www.kepfeltoltes.hu/…utasitas.jpg
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.