Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


ÁkosVállalkozó # 2019.03.12. 14:24

Tisztességes megegyezés

Üdvözlettel köszöntök mindenkit, szeretném leírni az esetem, remélem tudok a válaszokból merítkezni.
Vásároltam egy teherautót munkavégzés céljából, összesen 3000km-t tettem meg vele 3 hónap alatt.
Megtörtént az elképzelhetetlen ( gyönyörű hangja volt, hibátlan állapot, külföldről beohozott autó) a főtengely eltörött. Új motor, illetve rengeteg idő kiesés.
Garanciát köteles-e vállalni ezért az eladó, hivatkozhatok-e bármilyen jogszabályra?
Esetleg ezeket elfelejtve nekem kell minden összeget állnom, legközelebb okosabban választok hozzá állással?

Köszönöm szépen a segítségeteket!
Tisztelettel; Ákos

BHTimi # 2019.03.11. 08:03

Hello.három hete vásároltunk egy használt autót,kereskedőtől.Azóta már 3x volt szerelőnél.Rögtön másnap,miután megvettük,mert csepegett a hűtővíz vagy az ablakmosó....akkor vezérlést is cseréltek..78ezer...rá 3napra furcsa kattogó hangja lett,vissza a szerelőhöz...motorolaj csere,olajszij,tömítés,szűrő csere...65ezer.erre szombaton kigyulladt az olajlámpa és a motorhiba jelző lámpa.ma megint vissza vittük a szerelöhöz.esetleg az eladótol kérhetünk vmilyen kárpótlást?

pg2019 # 2019.03.09. 08:24

Tisztelt Fórumtársak!
Következőkben kérném a javaslatokat:
Idén február végén használt autó kereskedésben vásárolt gépjármű használata óta eltelt időszak (2,5 hét) alatt, közel megtett 1000km után motorhibák sora lépett fel. Első körben lambda szonda csere megtörtént. Erről a hibáról a kereskedőt e-mailben kiértesítettük, a visszajelzés alapján ezt a kárunkat megtéríti (bár még az utalás nem érkezett meg). Azt gondoltuk, hogy ezzel a hiba megoldódik, de pár nap után az autóból kékes-szürkés füst távozott. Ezt követően az autószerelő javaslatára a gyertyákat kicseréltük, azonban a füstölés nem múlt el. Alaposabb vizsgálatokat követően kiderült, hogy az autó turbója azonnali javítást, cserét igényel.
Kérdésem a következő lenne: ilyen távlatban az átadás-átvétel után a kereskedő az ilyen hibákért mennyiben felel (mivel fennáll a gyanú, hogy a turbó csere nem feltétlenül oldja meg a problémát, azaz motorkopás is fennállhat)? A vásárlás napján ún. kiterjesztett garanciát vásároltam, ami elméletileg fedezné az ilyen jellegű károk megfizetését. Nyilvánvaló, hogy a megkötött biztosítás felhasználható költségkeretét nem szeretném az első hónapban felhasználni, így a várható javítási költségek összegét a kereskedő felé szeretném érvényesíteni.Mi lenne a helyes folyamat?

  1. Kereskedőnek jelezni
  2. a kereskedőnek és a biztosítónak is jelezni
  3. csak a biztosítónak jelezni

(mivel a biztosítót nem ismerem, nem szeretném, hogy valamilyen kifogással elutasítsák a kárigényemet)
Az eddig ráfordított költség már elérte a 70 000Ft-ot, turbó csere kb 400 000Ft körül várható. Amennyiben fennáll a motorkopás, ez a költség drasztikus mértékű is lehet.
Köszönettel várnám az észrevételeket, javaslatokat, a helyesnek gondolt lépések tekintetében.

Szomorú örökös # 2019.03.06. 05:30

nas333

Szerintem maradj az általad hivatalos szakszervízben végzett átvizsgálás mellett és ne fogadd el azt, amit egy kókler magánszerelő véleménye alapján akar rád sózni az új tulaj. Én úgy gondolom, hogy át akar verni és anyagilag akar belőled kicsit hasznot húzni. Ha perelni akar, akkor itt korábban olvashatod, hogy neki kell mindent bizonyítani. Márpedig neked egy hivatalos márkaszervíz szakvélemény van a birtokodban - remélhetőleg ebből maradt nálad egy másolat, mert ha nem, akkor bajban vagy - és így nagy valószínűséggel jóval többet nyom majd a latba, mint az övé. Ha esetleg már nincs nálad ez a szakvélemény, akkor menj el a márkaszervízbe és esetleg kérj róla egy másolatot, mert úgy tudom, hogy nekik jó ideig ezt meg is kell őrzizni. De persze ez csak az én laikus gondolkodásom szerint lehet így.

nas333 # 2019.03.05. 19:06

sziasztok!
elég hülye szituba kerültem:
2017 májusában vásároltam egy elég nagy értékü kocsit magánszemélytöl. mielött aláirtuk a szerzödést állapotfelmérést kertünk az autóra, ami budapesten az óbudai autójavitó kft-nél történt az audi márkaszervizben, erröl számlánk is van. a kocsi mivel elég fiatal volt kevés kilométerrel, természetesen nem mutatott semmilyen problémát, egy antenna jeladó volt meghibásodva amit még az akkori tulaj cseréltetett saját költségére. a kocsit használtuk tavaly augusztusig, akkor eladtuk, az új tulajdonosnak felajánlottuk hogy állapotfelmérést csináljon az itteni márkaszervizben, ezt ö elutasitotta, azt mondta azt csináljuk meg az ö ismert szerelöjénél (nem saját márka szakszerviz), természetesen levittük hozzá a kocsit, ott átnézték és rendben találták, eladtuk. az új tulajdonos mai nap hívott hogy kisebb koccanás érte a kocsit és elvitte szakszervizbe ahol kideriteték hogy a kocsi még azelött hogy mi megvettük karambolozott németországba. erröl nekünk senki nem szólt! továbbá kikötötték belöle a légzsákot és felülirták a programot hogy az úgy észlelje mintha minden rendben volna. az új tulaj most értékcsökkentés miatt pénzt akar vissza kapni + akarja hogy a légzsák szervizelését minden velejárojával fizessük ki. ilyenkor mi a legokosabb amit csinálhatunk? miért csináltatok állapotfelmérést szakszervizben ha teljesen láthatólag átvernek ott is? mit tehetünk ilyenkor?
köszönöm elöre a válaszokat.

RewenD # 2019.03.01. 21:50

drbjozsef
Igen eladtam neki rendes adás-vételi szerződés van róla és mint cég vette meg.

drbjozsef # 2019.03.01. 21:23

Ma adta elvileg el és azt mondta ha baj lesz az autóval akkor a következő tulaj majd engem keres.

Ez teljes hülyeség, és ezt neki is tudnia kell. Az ő vevője sose fog keresni téged, azon egyszerű oknál fogva, mert veled nincs jogviszonyban. Semmi köze hozzá. Ha baja van, az eladóját, a kereskedőjén kell azt keresnie. És ha a kereskedő azt gondolja, hogy már akkor is megvolt ez a bizonyos hiba, amikor tőled vette, akkor ő meg felléphet ellened.

Már persze ez akkor igaz, ha tényleg eladtad neki az autót, és nem csak bizományba, vagy biankó adásvételivel hagytad ott, és a tényleges eladó te leszel az ő "veveőjének".

RewenD # 2019.03.01. 20:04

Drbjozsef
Ma voltam megnézni a régi autóm semmi baja nem volt elsőre indult. Nem volt önindító hibás, de viszont másik akkumulátor volt benne(kicserélte egy regebbire) vissza lett téve az eredeti akkumulátor amivel atadtam azzal is egyből indult. Jelzem az akkumulátor amivel átadtam neki az decemberben lett vásárolva és bosch márka, jótallast is atadtam neki. Amit én elhoztam kocsi tőle az aznap már nem indult. Ő nála egy hete állt a kereskedésben és miután kifizette az önindító javítást rá két napra a régi autómon is fellépet ez a hiba úgy, hogy napi szinten jártam vele dolgozni és nem volt semmi baja. Ma adta elvileg el és azt mondta ha baj lesz az autóval akkor a következő tulaj majd engem keres.

drbjozsef # 2019.03.01. 15:27

eszter.berze@gmail.com,

lásd az előző hozzászólást.

Azért a hibáért felelsz, ami fennállt akkor, amikor eladtad az autót, akkor is, ha az rejtett hiba, és csak később jön elő.

Ha eladáskor, meg még 3 napig nem folyt az olaj, attól még lehetett olyan hiba az autóban, ami csak ez után jött elő (mondjuk egy hibás szimmering, ami már akkor is hibás volt, csak még nem ment teljesen tönkre, bár nyilván ekkor szivárgott volna valszeg az olaj, ez csak példa).

De azt, hogy ilyen hiba volt, azt a vevőnek kell bizonyítania.

Vagy megegyezel vele, fizetsz a javításba valamennyit (bár ehhez szvsz jó lenne tudni, mi volt a hiba oka), vagy nem, és elutasítod az igényét.

Utóbbi esetben neki kell perelnie, neki kell bizonyítania. Nem egyszerű, de nem is lehetetlen, a kirendelt szakértő drága, szóval párszázezerrel többe lehet, ha elveszíted a pert. Hogy látatlanban mennyi az esélye ennek, vagy egyáltalán annak, hogy pereljen a vevőd, nem tudhatjuk.
Te döntésed. Te kockázatod.

drbjozsef # 2019.03.01. 15:21

RewenD,

A helyzetetek nagyjából azonos a kereskedővel, egy kis eltérést kivéve, bár az lényeges.

Mindketten - mindenki - köteles az eladott termékre szavatosságot vállalni. Ennek persze vannak korlátai, főleg a használt dolgoknál, de alapesetben hibás teljesítés esetén köteles vagy szavatosságot vállalni.

Mivel Te kereskedőtől vetted az autót (biztos, az adásvételiben is a cég van?), ezért Te fogyasztói szerződést kötöttél, ezeknél a vásárlás utána első hat hónapban vélelmezni kell, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt, és ennek ellenkezőjét az eladónak kell bizonyítania. Vélhetően ezért nem problémázott a kereskedő.

Amit te adtál el neki, az nem számít ilyen szerződésnek, itt a különbség, ebben az esetben azt, hogy a hiba fennállt már a vásárláskor is, mindig a vevőnek kell bizonyítania.

Ha azt gondolod, hogy nem volt hibás az önindító az eladáskor, akkor írj egy tértis levelet a kereskedőnek, hogy a szavatossági igényét nem ismered el, az önindítónak az eladáskor semmilyen hibája nem volt. Ennyi.

Ha akar beperelhet bíróságon, viszont ott neki kell bizonyítania. Ha sikerül, akkor persze a perköltségekkel együtt kell fizetned.

Ez a te kockázatod, döntsd el megéri-e.

Ha eladáskor működött az önindító, akkor ennek ellenkezőjét elég nehéz lesz bizonyítani. Plusz pártízezer forintért talán nem fog pereskedni. Ráadásul párszázezres autóknál ritkán ítélik meg hibás teljesítésnek az ilyen hibákat. Ilyen áru (=állapotú, életkorú, futásteljesítményű) autónál lehet számítani ilyen jellegű hibára.

eszter.berze@gmail.com # 2019.03.01. 13:12

Sziasztok! A szombati napon eladtam 15 éves, Peugeot 307CC autómat (mint magánszemély) A vevő megnézte, több kört ment vele, a kocsin friss műszaki van. Az olaj nem folyott belőle, amikor elvitte és előtte sem észleltük. (korábban volt ilyen gond, de az javítva lett) Hétfőn telefonált a vevő, hogy "ömlik" az autóból az olaj (az olajszint megfelelő volt egyébként) és hogy fizessük ki a javíttatás díját vagy vegyük vissza autót a vételi ár plusz átírási költségért. Azt mondta, szombaton és vasárnap még nem folyott belőle, csak hétfőn kezdett.. Ami elég furcsa nekem.. Mit tudunk tenni? Valóban fizetnünk kell a javíttatást? Én úgy gondolom, egy 15 éves autónál előfordul, hogy csöpög az olaj (a szerelőnk szerint is). Ő amikor megvette nem nézett az autó alá, nem gondolom hogy körültekintően járt el, de nem tudom, hogy mi számít ilyenkor "kellő körültekintésnek".. Az autó vélára 790,000 Ft volt, magas felszereltséggel, 2004es évjárat, automata váltó. Hasonló típusoknak, hiba nélkül 1 millió felett van ára... A segítséget előre is nagyon köszönöm!

RewenD # 2019.02.28. 22:06

Sziasztok egy hete vásároltam egy 2004-es fiat stilot egy kereskedésből, autó beszámitással(2001-es fiat punto),200ért számolta be és 440-et fizettem rá, motorikusan nagyon jó kis kocsi volt, de a küszöb elég rozsdás volt, de erről tudod a kereskedő is. Na most én elhoztam a stilot az papirok kitöltése után és rá 1 órával nem indult az autó(őninditó) hivtam a kereskedőt reggel jött megnézni indult a kocsi, de le videóztam és meg is tudtam neki mutatni. El vittem a szerelőhöz és 40 ezer forint volt az őninditó de ezt állta is és irtunk róla egy papirt. Ő ma hivott, hogy nem indult a punto mikor próbálta eladni mondta hogy cserélt benne akksit és úgy se az őninditó lehet ott is elvileg ^^. És hogy holnap menjek be hozzá és a javitás az én saram. Kicsit furcsállom, hogy pont az a hiba lépett fel a régi kocsimnál mint annál amit elhoztam csak úgy hogy egy hetet volt nála a kereskedésben. Esetleg tudod tenni vmit ? ő 40 ezer forintot fizetett az őninditóra mert a szerelőm kedvezményesen megtudta rendelni, de a stilo értéke 640 ezer a punto értéke ami nála van 200 ezer. Az a kérdésem, hogy mi tévő legyek én fizessem most a javitást amit szerintem ő okozott szándékosan vagy van más lehetőségem.

drbjozsef # 2019.02.27. 09:10

Ahogy gondolod.
Én elhajtanám a fenébe. De lehet, hogy rajtavesztenék - de nemigen hinném, hogy egy 300.000 forintos vételárú autó esetén bármiféle felelősség vállalására kötelezne egy bíró. Az már messze túl van azon a határon.

bende105 # 2019.02.27. 08:38

Köszönöm drbjozsef

Most ott tart a dolog hogy elvitte átnézetni, (most egy hét telt el a vásárlás óta) hogy mi,és miért kopoghat a motorban,ami egy nem hozzáértőnek nem tűnik fel. De elfogadtam, hogy a jelenség megvan. Autó ára 300, átíratta 50 és kicsit költött rá mielőtt elvitte a motorhanggal szerelőhöz 20, így most 370 a költsége.
Telefonon beszéltem azzal a szerelővel aki neki véleményt mondott az autóról, azért telefonon mert írásba nem meri adni véleményét, ami az hogy mechanikai hang van ami lehet dugattyú koppanás, főtengely,stb. De nem tudja csak ha szétszedik. Ami ebben az esetben autó árát is meghaladja. Jeleztem neki hogy mi hogyan mennyit használtuk, amire azt válaszolta lehet hasonló használat mellett megint bír ugyan annyit, vagy többet, de lehet kevesebbet. Üzemszerű volt nálunk az elmúlt 3 évben,olaj víz, erő, dinamika minden rendben volt. Mindig indult semmi jele nincs és nem is volt a bajnak csak ez a kattogó hang. De már jelezte menjek fizessek minden költségét ki hozzam el az autót vagy feljelent, mert van jogász kapcsolata! Természetesen hajlok a visszafizetésre,nem a jogász kapcsolattól félve hanem mert nem átvágni akartam és a probléma neki sem tűnt fel meg nekem sem. Nekem nem mondta senki mikor vezérlés cserén volt az autó. De mindegy is.... Tanulságként írom hogy eladóként is bele lehet szaladni a bajba rendesen. Ja és hozzáteszem 4 db acélfelnit már el is durrantott a bolhapiacon mert a gumi valóban rossz volt a felnit meg nem rakosgatja a panelba.


bendeguz

drbjozsef # 2019.02.26. 06:17

bende,

Azokra a rejtett hibákra is szavatossági felelősséggel tartozol, amelyek már megvoltak az eladás pillanatában is.

Mivel magánszemélyként adtad el az autót, ezért vita esetén ezt a vevőnek kell bizonyítani.

Ha elkezdte javítani (ami önmagában gyanús ilyen értékű hibánál), az neked jó. Ha utólag kéri a pénzt a javításért, akkor nem fogja tudni bizonyítani, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt (egyébként se könnyen). Hacsak nem dokumentáltak mindent nagyon alaposan videóval a szereléskor. Az, hogy az ő szerelője mit állít, az kevés, vita esetén igazságügyi szakértőnek kell megvizsgálnia az autót, az pedig egy már megjavított autót nemigen fog tudni megvizsgálni.

Azt írod, az autó nem nagy értékű. Ebből azt gondolom, hogy egy nem fiatal, sokat futott példány lehet. Ha ez igaz, akkor a bírósági gyakorlat szerint az ebből várhatóan bekövetkező hibák sem tartoznak mindig a szavatosság körébe. Lásd a cikket a hozzászólásom végén.

Aki önhatalmúlag elkezdi javítgatni az autót, annak én nem fizetnék egy kanyit se. Kockáztatva ezzel, hogy ha tényleg beperel, és megnyeri, akkor sokkal többet kell fizessek (a per és a szakértő nem olcsó). A döntés a tied. Megegyezhetsz vele valami köztes összegben ha nyugodtan akarsz aludni, de el is küldheted a fenébe, ha állsz egy esetleges per elé.

Olvasd el ezt, hátha (főleg a második eset) illik az autódra:
https://totalcar.hu/…o_orra_esik/

bende105 # 2019.02.25. 21:13

Tisztelt hozzáértők!
Érdekes és kellemetlen szituációba kerültünk. Használt autónkat pár éve vásároltuk,napokban tovább adtuk, műszakilag lényegében ugyan olyan állapotban mint vettük, csak olcsóbban. Ami információnk volt az autóról mindent elmondtunk az új vevőnek, vásárlás előtt videó üzenetben élőben napi használatban próbálhatta ki az autót. Megvette elvitte közölte, hogy azt mondják neki talán hidrotőkés vagy más nagyobb értékű hiba van az autóval ami egyébként ugyan olyan állapotú mint eladáskor tehát hibás, sőt mióta mi vettük hibás, amire szavatosságot kell vállalnunk. Sajnos nem vagyok szerelő és hozzáértő, Ő sem hozott senkit mi így használtuk miota megvettük. Sajnálom a dolgot szerettem volna az autót visszavenni pénzét visszaadni, de átíratta és elkezdte javittatni. Mit tehetek? Az autó nem nagy értékű kifizetem neki az árát és vissza írassam a nevünkre? De minden költségét nem tudom állni amit rákölt! Hangsúlyozom cél nem az volt hogy átvágjunk bárkit.


bendeguz

drbjozsef # 2019.02.25. 06:00

Mire számíts?

Ha fizetsz, semmire, ha nem, talán perre.

Mindenesetre a „Hűtővíz problémát tapasztaltunk, amit már jeleztünk a vásárláskor is. A tapasztalt hibával kapcsolatosan hivatalos szakvéleményt tartok szükségesnek elkészíttetni.” leírás neked kedvez.

Az fontos, hogy az eladónak a hibákat kell elmondania a vevőnek, nem a hiba okát. Ha ismerték a hibát, mindegy, hogy azt gondolja, hogy ezer forint megjavítani, vagy egymillió megjavítani, az neked nem számít, ha a hiba tudatában veszi meg az autót, akkor a hiba elhárításának a költsége már az ő kockázata.

De azért nem biztos, hogy olyan sima lesz, mert a "hűtővíz" hiba elég általános. Ha arra hivatkozik, hogy nem volt szó vízről a kipuffogóban, vagy kipuffogógázról a hűtővízben, akkor az azért lehet probléma.

Én talán azért nem érezném gondnak, mert a vevő kötelessége a tőle elvárható kellő gondossággal eljárni, márpedig ha felderítettek egy hűtővízzel összefüggő hibát, akkor eléggé gyanítható, hogy az egy ilyen korú és futású autónál kapcsolatban lehet a hengerfejjel, úgyhogy akkor kellett volna utánajárni ennek is, és nem megvenni, ha nem tetszik.

Egyébként ha perre kerül a sor, a vevő bizonyítja, hogy a hiba már fennállt a vásárláskor is. Ha eközben arra hivatkozik, hogy szó volt róla a vásárláskor, akkor már nem rejtett hiba, ismerte, nincs szavatossági kötelezettség.

De egy per mindig kockázat. Vagy megegyezel vele valamiben, vagy elutasítod az igényét, és kockáztatod a pert. A fentiek cizellált megfogalmazása egy elutasító levélben talán csökkenti a pereskedési hajlandóságát.

De ha mégis perre kerül a sor, ott bármi lehet. Megállapíthatja a szakértő, hogy a hiba már vásárláskor is megvolt, és elfogadhatja a bíró, hogy erre nem kellett számítania. Ki tudja. És jó sok költség is lesz, ugye.

Neked kell mérlegelned, mi éri meg biztosan, és mit kockáztatsz.

gomes # 2019.02.24. 22:38

Kedves Hozzáértők!

Végigbogarásztam ezt a topicot, de konkrétan a saját problémámra nem találtam választ.

A történet a következő:
2018. szeptember 18-án vásároltam egy elég jól felszerelt 2014-es Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi tipusú gépjárművet kereskedőtől 119400 km-rel 3,3 millió forintért (a többi hasonló felszereltségű/évjáratú/km futású autó 3,7 milliónál kezdődött). Az autót szokás szerint leszervizeltettem, majd használtam 2019. januárig. Ez idő alatt 6500 km-t tettem meg gondtalanul. Úgy alakult, hogy külföldre költözés miatt az eladás mellett döntöttem. Kitakaríttattam, lemosattam, beálltam vele a garázsba és meghirdettem 3,49 millió forintért.

Jött is rá egy jelentkező. Megbeszéltünk egy találkozót, ahová eljött a vevő, a vevő férje (autószerelő), és édesapja. Szemrevételezték az autót, beindítottam, kiálltam vele a garázsból, hogy rendesen körbe lehessen járni, stb. Tetszett a vevőnek, kérte, hogy beszéljünk az árról. Mondtam, hogy 3,49 millió, mire gondol? A válasz 3,2 volt. Jeleztem, hogy 3,3 alatt nem adom. Másnap indultam külföldre 2 hétre, mondtam is, hogy gondolják át, ha kell ennyiért vihető. Végül abban egyeztünk meg, hogy 2 hét múlva, ha hazaérek jelzek, és addig eldöntik.

Hazaértem, küldtem SMS-t, hogy sikerült-e dönteni. Csörgött is pár perc múlva a telefon, hogy érdekli az autó, de addig amíg a párja nem vizsgálja át szervízben az autót, nem meri megvenni. Megegyeztünk abban, hogy elviszem a műhelybe.

Az autót villás emelőre tették, majd átvizsgálták, átrángatták. Rétegvastagságot mértek, olajat is nézték, váltót hűtővizet stb...

Konstatálták, hogy az autó volt 1-2 helyen sérülve, fényezve, de törve nem.
A váltó olajleeresztő csavarjánál szivárog az olaj.
A hűtővíz szintje a minimum alatt van. A szerelő kinyitotta a kiegyenlítő tartály kupakját, ekkor visszaállt a víz a megfelelő szintre. Azt mondta, hogy valószínüsíthetően levegős a rendszer, majd visszazárta a kupakot.

A sérülésekről nem tudtam, és a víz szintjével sem volt a 6500 km alatt problémám, de jeleztem, hogy a felsoroltak tudatában én magam engedek még 100.000 Ft-ot, így tehát a 3,2 millió forint rendben van. Ezt követte egy hosszabb próbakör, ahol nem talált hibát a szerelő.

Másnap (2019. január 24-én) megkötöttük az adásvételt. Előtte volt mégegy próbakör, immár a vevő által. Még a biztosításkötésben is segítettem, mert a vevő nem volt tisztában az adásvételt követő teendőkben (spóroltam is neki kb. 20.000 Ft-ot az éves díjfizetési kedvezménnyel).

Eltelt majdnem egy hónap (2019. február 20-at írunk), amikor is telefonon jelezte a vevő, hogy kb. 500 km-t ment az autóval a vásárlás óta, és az autó leállítása után nem állt le a hűtőventillátor, lehet hogy az autó hengerfejes. Majd írásban jelezte, hogy márkaszervízbe kívánja vinni a gépjárművet. Idézem: "Hűtővíz problémát tapasztaltunk, amit már jeleztünk a vásárláskor is. A tapasztalt hibával kapcsolatosan hivatalos szakvéleményt tartok szükségesnek elkészíttetni."

Az autó jelenleg márkaszervízben van, nyitott munkalappal. Az eddigi vizsgálati eredemények szerint kipufogógáz van a hűtővízben, és víz a kipuffogórendszerben, valamint szemrevételezés alapján belülről kormos a tágulási tartály teteje.

A vevő hibás teljesítésre, rejtett hibára hivatkozik, és szavatossági igényével kíván élni. Gondolom, ha kell jogi útra is tereli a dolgot.

Kérném a hozzáértők segítségét, hogy mire számítsak.

A válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm!

Anti1987 # 2019.02.24. 09:25

Tisztelt Fórumozók!
Vásároltam egy új autót kereskedésben. A régi autómat ugyanott el is adtam. Az autót a kereskedő átnézte és megvette. Az autó hátulján van egy pici festék hiba. Nem vette észre én pedig nem
Is szóltam róla nem tartottam fontosnak. Kérdésem az lenne h későbbiekben a kereskedő követelheti e rajtam a javítást mikor a hibát észreveszi vagy pedig nem.
A válaszokat előre is köszönöm.

wers # 2019.02.22. 08:54

vagy vegye meg a kocsit eredeti áron, oszt csók

drbjozsef # 2019.02.22. 08:02

Slipkorn,

Hát ez az általános kárfelelősség. Kifizeti ami kárt okozott és meg tudtok benne egyezni.

Ha nem fizeti ki amit Te jogosnak tartasz, vagy hagyod a fenébe, vagy fizetési meghagyással (majd perrel) húzod ki belőle. De lehet hogy nem nyered meg, vagy legalábbis nem annyit kapsz.

Slipkorn # 2019.02.22. 07:45

Köszönöm a választ!
Még egy kérdés. Próbaút alatt ( a vevő vezet) kárt okoz a járműben. Ilyenkor mi van? Mi a teendő?

wers # 2019.02.22. 07:06

Köszi, így már értem.

drbjozsef # 2019.02.22. 07:02

Nem, ezt pont nem szabályozza a Ptk.
Pontosabban nem úgy.

A szavatosság mindenkire vonatkozik főszabály szerint. Vállalkozásra és magánszemélyre is (nem pontosan ugyanúgy). Emellett, a Ptk. kiköti, hogy fogyasztói szerződés esetén a fogyasztó hátrányára nem lehet eltérni a szabályoktól.

Ezért csak explicite van benne, hogy magánszemélyek között viszont el lehet térni bármelyik fél hátrányára. Ezt viszont érdemes egyértelműen és írásban rögzíteni.

wers # 2019.02.22. 06:40

A Ptk.-ra hivatkozva, mint magánszemély eladó, teljes körűen kizárod a szavatosságot az adásvetél kapcsán, természetesen beleírva ezt az adásvételibe

Lehet, bugyuta a kérdés, de mi a csudának kell valamit a szerződésbe beleírni, amit a ptk. egyértelműen szabályoz?