árvaellátás

Fruzsyy # 2008.10.23. 08:31

Köszönöm a gyors választ!
Sokat segített!

gyertya # 2008.10.21. 20:48

Kedves Fruzsyy!

A hallgatói jogviszony szüneteltetése (passziválása) - ha az nem a hallgató betegsége, vagy szülése miatt következett be - az árvaellátásra való jogosultság megszüntetésével jár együtt. Sajnos a nyelvtanfolyamon végzett tanulmányok nem minősülnek iskolarendszeren belüli folytatott tanulmányoknak, így arra árvaellátás nem jár. Ha hazajön és folytatja a főiskolát ismét fennáll a jogosító feltétel, tehát újból kaphatja az árvaellátást.
2007 óta már 2x volt árvaellátás emelés, nem értem miért nem emelkedett az összeg. Hívja fel a Nyufigot, vagy reklamáljon levélben, szerintem kap rá választ.

Minden jót: Gy

Fruzsyy # 2008.10.21. 16:38

Kedves Gy.

Főiskolán II.éves hallgató vagyok,árvaellátásban részesülök, de a februári félévet szeretném passzívá tenni mert külföldre megyek dolgozni, tanulni. Ha kint bejelentkezek egy 1-2 hónapos nyelvtanfolyamra van rá esély, h kapjam tovább az árvaellátást? + ha visszajövök és itthon folytatom a főiskolát jár még, vagy a halasztás miatt teljesen elesek tőle? Azt már megtudtam (+ tapasztaltam), h a bejelentett munka nem megszüntető tényező, de a halasztással nem vagyok tisztában.
Még egy kérdésem lenne. 2007-ben kaptam árvaellátás emelést, de júniustól újra a "kisebb" összeget kapom. Azt reméltem, hogy csak a nyáron lesz így, de ebben a félévben is ez az összeg maradt. Tudod az okát?

Válaszod előre is köszönöm!

anita222 # 2008.10.18. 10:42

Köszönöm válaszodat! Anita

gyertya # 2008.10.17. 21:32

anita222

Nem szűnik meg a jogosultság.
1997. évi LXXXI. tv 55 § (2)

anita222 # 2008.10.17. 17:24

A következőt szeretném megtudni: a gyermekem édesapja elhunyt,árvaellátást kapunk utána. Ha a férjem örökbefogadja a gyermeket,akkor is jár-e az ellátás,vagy megszűnik? A választ előre is köszönöm! Anita

gittus # 2008.10.17. 11:16

1.,jogosult
2,nem lesz adóköteles

cinderella # 2008.10.17. 10:16