alapítvány


speedboy67 # 2013.03.30. 17:25

Köszi válaszokat.
Kérdésem az, hogy amit találtam lemondó nyilatkozatot annak az aljára ez van írva,„"Szükséges 3 eredeti példányban (kurátor, alapítvány, bíróság).”"

A 3 példányt küldjem el az Alapítónak és Ő intézi a többit vagy célszerű nekem elküldeni a 3 helyre a lemondó nyilatkozatot.

Üdv: speedboy67

judit74 # 2013.03.29. 22:30

Tisztelt Cím!
egy alapítvány kuratóriumi elnöke vagyok. Működésével semmi gond sincs, de egyéb elfoglaltságom miatt a tisztségemről szeretnék lemondani.

Kérdésem a következő lenne:

  1. Megtehetem-e azonnali hatállyal, vagy van megszabott határidő a lemondásra vonatkozóan?
  2. Az alapító köteles-e elfogadni a lemondásomat?
  3. Ha nem fogadja el, akkor mi a teendőm és köteles vagyok-e úgymond akaratom ellenére is az alapítvány ügyeit tovább vinni?

Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Judit

ObudaFan # 2013.03.27. 21:03

Mivel magának az alapítványnak nem tudod elküldeni, hiszen éppen te vagy a képviselője, így valóban nem marad más, mint az alapító.

xdri # 2013.03.27. 14:16

Szerintem a kuratórium tagjának is az alapító jelölt, tehát ha vissza akarod mondani akkor vele kell konzultálnod.
www.drhalasz.eoldal.hu

speedboy67 # 2013.03.26. 07:43

Tisztelt Ügyvéd Úr/Hölgy!

Kérdésem az lenne, hogy egy éve működő alapítvány kuratóriumi tagja vagyok. Az alapítványunk egy év alatt nem igazán tudott semmi értékelhetőt elérni, ezért úgy döntöttem, hogy lemondok tagságomról. Kérdésem az lenne, hogy ezt hogyan tehetem meg szabályosan. Lemondó nyilatkozat mintát találtam a neten, de hogy azt milyen formában és kinek kell eljuttatnom azt nem ismerem. Ebben kérném segítségüket.
A fórumot olvasgattam de ilyen jellegű kérdéssel nem találkoztam, ha mégis elnézést és kérném hol találom a választ.
Tisztelettel: speedboy67

ObudaFan # 2013.03.17. 18:10

Az új tag mandátuma a bejegyzéstől 5 évig lesz érvényes, vagy neki is csak egy félévig?

Hát mi van az alapító okiratban?

A megmaradtak mandátuma az új bejegyzéstől csak fél év? Csak akkor lesz 5 év, ha most lemondanak és újra választja őket az alapító?

Csak akkor.

Az egybeszerkesztett, módosított alapító okiratban a külön időintervallumokat külön meg kell jelölni?

Nem kell.

alapító65 # 2013.03.16. 09:29

Tisztelt Ügyvéd Úr/Hölgy!

A három tagú kuratóriumból egyik tag munkahelyváltás miatt lemondott. A mandátumuk még félévre szólt volna.
Kérdésem:
Az új tag mandátuma a bejegyzéstől 5 évig lesz érvényes, vagy neki is csak egy félévig?
A megmaradtak mandátuma az új bejegyzéstől csak fél év? Csak akkor lesz 5 év, ha most lemondanak és újra választja őket az alapító?
Az egybeszerkesztett, módosított alapító okiratban a külön időintervallumokat külön meg kell jelölni?

Köszönettel!

ObudaFan # 2013.03.13. 11:22
  1. Attól függ, kinevezi-e őket újra az alapító.
  2. Nem kell.
Tara95 # 2013.03.13. 10:18

Köszönöm válaszát.
Volna még egy-két kérdésem:

  1. Az új tag és elnök mandátuma (mivel a jelenlegi mindkettőről lemondott) gondolom a bejegyzéstől él. És a megmaradt régi tagoké? Az 5 év (ennyi van az alapító okiratban) az eredeti vagy az új bejegyzéstől "ketyeg"?
  2. A módosított okiratot kell ügyvéddel ellenjegyeztetni? Az eredeti van.

Köszönettel.

ObudaFan # 2013.03.13. 06:12
  1. Attól függ, mi van az alapító okiratban.
  2. A cégbíróságnak semmit. A törvényszéknek kell beküldeni a lemondást, az alapító kinevező határozatát, az elfogadó nyilatkozatot, az egységes szerkezetű alapító okiratot és a formanyomtatványt.
kemorg # 2013.03.12. 20:31

A következő kérdésem lenne:

Egy alapítvány alapítója hogyan hívhatja vissza haladéktalanul a kuratórium elnökét? A visszahívás oka az alapítvány vagyonának átjátszásának előkészülete (bizonyított). A hangsúly itt elsősorban a "haladéktalanul"-on van.

Tara95 # 2013.03.12. 13:51

Lemondással kapcsolatban 2 kérdésem is volna:

  1. A kuratórium elnöke az elnöki megbízatásáról és a kuratóriumi tagságáról is lemond. Ha a többi tag közül alapítóként tudok elnököt kijelölni szükséges-e új tag felvétele?
  2. Milyen iratokat, nyilatkozatokat, a lemondáshoz képest milyen határidővel kell majd a cégbíróságnak küldeni? Hol találok ezekhez érvényben lévőket? (2012-est találtam)

Köszönöm válaszát!

xdri # 2013.03.06. 07:26

Ha nincs az alapítványnak SZMSZ-e amelyben szerepel, hogy a kuratórium elnöke helyett ki jogosult eljárni akkor senki, meg kell várni amíg az alapító új elnököt jelöl.

www.drhalasz.eoldal.hu

bajszi1982 # 2013.02.27. 10:14

Az alábbi kérdésem lenne: egy közalapítvány kuratóriumi elnöke elhunyt. hivatalos ügyek intézésére - beszámoló, közhasznúsági jelentés aláírása,ha korábban az elnök hívta össze a kuratóriumot, ezután ki fogja - melyekre csak a kuratóriumi elnök volt jogosult, helyette ki intézkedhet addig míg az alapító új elnököt nem jelöl ki és nem jegyzi be a bíróság?
Köszönöm


Szeretném megkérdezni, hogy egy szállítási szerz?désben szerepelhet-e olyan, hogy "a szerz?désben nem szabályzott kérdésekben a Ptk adásvételi sze

ObudaFan # 2013.02.21. 22:29

Lehetni lehet, ha a bíróság, mint alapítói joggyakorló ezt indokoltnak látja.

Nemtudorka # 2013.02.21. 04:13

Köszönöm a válaszodat! Lenne további kérdésem, megköszönöm, ha segítesz.
átolvastam a civil törvényt,ami megengedi alapítványok összeolvadását. Abban az esetben, ha alapítványi célok közösek, vagy összehangolhatók, úgy mi is be tudnánk olvasztani azt alapítványt egy másikba. De ezt vajon hogyan kell tenni? Lehet-e új alapítványba beolvasztani egy régit, amelynek az alapítója meghalt, és itt a bíróság gyakorolná az alapító jogait? Ezt a beolvasztást az új alapítvány alapítói okiratában kell rögzíteni?

tejivó # 2013.02.20. 21:33

ObudaFan,

köszönöm a választ.

ObudaFan # 2013.02.20. 10:59

Nem a kuratórium dönt az új tag személyéről, hanem az alapító. Az ő döntését is csatolni kell.

tejivó # 2013.02.19. 22:14

Alapítvány kuratóriumában változás történik, egyik tag lemond, míg valaki belép.
A bírósághoz beadandó iratok:

  1. módosított alapító okirat
  2. távozó tag lemondó nyilatkozata
  3. új tag elfogadó nyilatkozata
  4. hivatalos adatlap, 2 tanuval

Kell-e még valami mást is benyújtani? pl. a kuratóriumi jegyzőkönyvet, ahol döntöttünk az új tag személyéről.

köszönöm

ObudaFan # 2013.02.18. 10:29

Egyrészt nem csak a megszüntetés marad, mert ebben az esetben az alapítói jogokat a bíróság gyakorolja, és egy normálisan működő kuratórium mellett az alapítvány teljesen jól el tud működni egy ilyen helyzetben is.
Ha mégis meg akarjátok szüntetni az alapítványt, akkor az ügyészséghez kell fordulni, mert az ügyészség indíthat pert az alapítvány megszüntetése iránt, ha az alapítvány nem működik. Ebben az esetben a kuratórium elnökének kellene ezt megtennie.

Nemtudorka # 2013.02.17. 05:41

Sziasztok!
Segítségeteket kérem:
Szerettem volna egy alapítványt (diákokat tanulási nehézségben támogató alapítvány) működtetni, csakhogy az egy személyes alapító meghalt, az alapító okiratban nem jelölt ki senkit halálra estére. Tehát csak az alapítvány megszüntetése marad. Ugyanakkor az özvegy megkért, ha már nem tudjuk folytatni- úgy legyek segítségére az alapítvány megszüntetésében. Kérdéseim: ügyvédkényszeres a megszüntetés? Mi kell hozzá? Gondolom zárómérleg, és nav bejelentés a megszüntetésére, tehát nav vizsgálat. Ahhoz a bírósághoz kell bejelenteni a megszüntetést, amelyik az alapítást is bejegyezte, illetve nyilvántartotta? Bizonyára található nyomtatvány a megszüntetésre, van illetéke? Mit kell még tudni a megszüntetéshez? Egyáltalán ki írja alá? Öröklés szempontjából az özvegy lenne az örökös, de az alapítvány folytatása szempontjából ennek itt nincs értelme, hiszen a bíróság veszi át az elhunyt helyét. A bíróság kijelölhet valakit, természetes vagy jogi személyt, az alapító helyére?
Kérlek, segítsetek, mi az eljárás a fenti esetben, hogyan történik az alapítvány megszüntetése? Tanár vagyok, nem értek a joghoz.

ObudaFan # 2013.02.14. 20:08

Szerződést kell kötni az üzletrész átruházásáról annak a jogcímnek megfelelően, amivel megszerzi az alapítvány az üzletrészt.
Elsősorban egy ügyvéd kell hozzá, mert a cégeljárásban a jogi képviselet kötelező.

sirfoltos # 2013.02.14. 13:50

Tisztelt fórumozók!

Olyan ügyben lenne szükségem tanácsra, hogy egy bt-t kft-vé alakítok, majd ez a kft egy alapívány tulajdonába kerülne 100%ban. Ezt a tulajdoszerzést az alapítvány milyen eljárással teheti meg? mik szükségesek hozzá?
köszön előre is

Sherlock # 2013.02.08. 21:30

Engem kifejezetten érdekel, hogy ez a kérdés hogy merült fel. :)

ObudaFan # 2013.02.08. 21:05

Az a kérdés, hogy a "társadalmi tisztség, megbízatás" fogalma értelmezhető-e ennyire kiterjesztően. Szerintem nem.