Köszönöm a választ, és egy ehhez kapcsolódó kérdésem lenne: ilyen esetben, hogy működik tovább az egyesület, működhet-e egyáltalán úgy, hogy nincsenek betöltve a lejárt mandátumu tisztségek (pl: elnök, titkár).
Ilyen esetben ki jogosult tárgyalni az egyesület nevében, ki képviselheti az egyesületet?
Bushi
Egyesület Alapszabályának módosítása
Akit az alapszabály erre feljogosít. Ha senkit, akkor leginkább törvényességi felügyeleti eljárásban az ügyészség indítványára a bíróság.
Jó napot!
Következő kérdésem lenne, az egyesületben minden megválasztott tisztség (pl: elnök) mandátuma lejárt. Tisztújító közgyűlés nem került összehívásra. Ebben az esetben, hogy működik tovább az egyesület, működhet-e egyáltalán, illetve ki hívhat össze közgyűlést (pl: tisztújító)?
Bushi
Az attól függ, hogy az alapszabályban van-e erről valami. Ha nincs, akkor könnyen lehet, hogy senki.
Jó estét!
A következő kérdésem lenne, ha sem az elnökség, sem pedig a felügyelő bizottság nem hajlandó összehívni a tagság több mint 20% által kezdeményezett rendkívüli közgyűlést, akkor ezt ki teheti meg, és mi módon?
Bushi
Ezek tipikusan olyan kérdések, amiket az alapszabálynak kellene rendeznie. Ha az alapszabály csak annyit rendez, hogy a tagok bizonyos hányadának kérésére össze kell hívni a közgyűlést, de ez nem történik meg, az ügyészséghez lehet fordulni törvényességi felügyeleti intézkedésért.
Köszönöm a választ!
Azért kérdeztem, mert én vhonnan arra emlékeztem, hogy a rendkívüli KGY összehívását a kezdeményezés kézhezvételétől számított 30 napon belül össze kell hívni.
Az egyesületünk elnöke több mint 30 napja átvette az értesítőt, és azóta nem volt semmilyen reakció a részéről :(
Mit lehet tenni ilyen esetben? A KGY-t a Felügyelő Bizottság hívja össze ilyen esetben, vagy a KGY is megteheti ezt?
Mit lehet tenni ilyen esetben az elnökkel, illetve az elnökséggel szemben? Van vmi jogi lépésre lehetőség, mivel elódázzák a rendkívüli KGY összehívását?
Bushi
Azt, hogy hány nappal korábban kell értesíteni a tagságot, igen.
Ptk. 3: 190. § (1) A taggyűlésre a tagokat a napirend közlésével kell meghívni. A meghívók elküldése és a taggyűlés napja között legalább tizenöt napnak kell eltelnie. A társasági szerződés három napnál rövidebb időtartamot érvényesen nem határozhat meg.
A másik kérdést csak az alapszabály, ha az szabályozza.
Szép jó napot!
Abban kérném a segítséget, hogy jogszabály előírja-e (és ha igen, melyik, és pontosan melyik paragrafus) hogy a kezdeményezéstől számított hány napon belül kell összehívnia rendkívüli közgyűlést, annak megtartása előtt hány nappal kell kiértesíteni a tagságot?
Segítségüket előre is köszönöm
Bushi
A megszűnést a Közgyűlés kimondta a napokban. Közben a NAV átutalta az esedékes 1 %-ot. Nem kívánjuk felhasználni, mert azzal csak 2018-ban lehetne elszámolni és addig nem akarjuk húzni már. (Így is 2017 lsz, mire az előzőt elszámoljuk...) Szeretnénk visszautalni a pénzt.
(Gondolom csak úgy visszautalni ahonnan jött, az nem megoldás...)
Hova és hogyan tehetnénk ezt meg?
Ha képviseleti joga van, akkor igen.
Sziasztok!
Újabb kérdés :) a vezető tisztségviselői státuszt és az illető nevét be kell jelenteni az illetékes bíróságon, ha jól tudom ugye? Az aláírási és a képviseleti jog miatt gondolom.
Tidztelettel
Bushi
Hogy vezető tisztségviselő-e, az attól függ, mi az alapszabály szerinti feladatköre. Ha képviseleti joga van, akkor az.
A tisztség elfogadásától van aláírási joga. Az új szabályok szerint a birosagon bárki betekinthet az alapszabályban, de tapasztalatom szerint ez nem mindig megy.
Szép jónapot!
Még egy kérdés. Az egyesület Alapszabályához hol és hogyan lehetne hozzájutni, megnézni mert az egyesületnek az elnöksége nem hajlandó azt a tagság rendelkezésére bocsájtani :(
Segítségeket előre is köszönöm.
Szép jónapot mindenkinek!
A következő kérdésem lenne: Egyesületnél (polgárőr) a titkári tisztség az vezető tisztségbek számít-e. Illetve mikortól írhat alá az illető egyesületi okmányokat? A közgyűlési megválasztásától vagy a kinevezési okmány bíróságra történő benyújtásától illetve a bejegyzéstől? Van erre vmi jogszabályi előírás? Törvény, rendelet stb.?
Segítségeket előre is köszönöm.
A módosítás bejegyzése iránti kérelmet.
Akkor most melyik formanyomtatványt kell beküldenünk, ha a törlésit csak a végelszámolás befejeztével?
A végelszámolási eljárás befejezésekor törlési kérelmet kell beadni a törvényszékhez és kaptok róla határozatot.
Gondolom a végelszámolás eredményét is be kell küldeni a bíróságnak. Kapunk valami visszajelzést hogy lezárult afolyamat, töröltek/megszűntettek vagy valami? Mert nem egyszer fordult elő, hogy előírtak valamit, bekértek papírokat, javítást és aztán se kép. se hang....
Kérdezzétek meg a könyvelőt, de akkor szerintem a bankszámlát is fenn kell tartani a végelszámolás végéig.
Igen, van adószámunk!
Az szerintem attól függ, van-e adószáma az egyesületnek.
Köszönöm a választ!
Azután mi fog történni? A bankszámlát mikor lehet megszűntetni? (Csak hogy a költségeit ne kelljen fizetni.)
Most is be kell küldeni, a formanyomtatvánnyal és a végelszámoló elfogadó nyilatkozatával.
Az Egyesület a közgyúlésen kimondta az Egyesület jogutód nélküli megszűnését és kijelülte a végelszámolót.
A Bíróságnak most kell beküldeni az erről készült jegyzőkönyvet, jelenléti ívet és a megszűnés bejegyzésére vonatkozó kérelmet, vagy csak akkor, ha a végelszámoló végzett és annak az eredményét is csatoljuk?
Köszönöm!
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02