„Azért a havi mondjuk mínusz 10 ezer Ft-ért senki nem fog duzzogni, felmondani és büszkén meghalni.”
Több lesz az mínuszban, mert ha nem kapnak támogatást a munkába járáshoz, akkor azt a tényleges fizetésből kell(ene) nekik finanszírozni. Most megkapják, de ha nem, akkor is muszáj lesz ugyanúgy munkába menni vagy kocsival, vagy tömegközlekedéssel - ha van egyáltalán oda bármilyen menetrendszerinti járat.
Dehogynem lesz. Azért a havi mondjuk mínusz 10 ezer Ft-ért senki nem fog duzzogni, felmondani és büszkén meghalni. Hogy ne menjünk messze, azért sem pampog senki, hogy ennél jóval nagyobb reálbércsökkentést szenvedett el idén a legtöbb munkavállaló. (Mondjuk, aki a Kedves Vezetőre szavazott, az hallgasson is, sőt, kötelessége örülni is).
SaireyVMK Attól még nem lesz valami igazságos vagy logikus, hogy rá vannak szorulva, Nem mellesleg az is kapja, aki nincs rászorulva minősített esete a drága képviselő urak, ugye.) Azt meg aztán végképp nem tudod jogszerűen megindokolni, hogy annak miért kéne kapnia, akinek se kocsija, se jogsija, ez most se ment. Én tudom, hogy ez egy ilyen ország, hogy legyen ingyen sör és ha van, akkor kötelező örülni neki, aki meg azt mondja, hogy vagy ne legyen ingyen sör, vagy minden ital legyen ingyen, azt lehurrogják. Teljesen mindegy, hogy mit és mennyit fedez belőle, számomra akkor is tökéletesen érhetetlen, hogy mi köze van ahhoz a munkáltatónak, hogy ki honnan, mennyi idő alatt és főleg hogyan kerül a gyárkapuba? Szerintem a jogalkotó se tudta, csak ugye legyen ingyen sör. Vagy legalább kedvezményes.
A minimum csak feltételek esetén jár (nincs tömegközlekedés, fogyatékosság miatt nem tudja igénybevenni, vagy a beosztás esetén csak jelentős várakozással lehetne, illetve, nincs szervezett szállítás). Fogd fel úgy, hogy ez egy támogatás a bejáráshoz, és pont. Függetlenül minden mástól. Szerintem ez így nem inkorrekt.
Efi99: „Az egészet el kéne törölni úgy, ahogy van, mert igazságtalan.” Miért igazságtalan szerinted? Magával az utazási költségtérítéssel van problémád vagy csak a személygépjárműs részével? Errefelé jóval alacsonyabbak a bérek,mint nyugatabbra. Itt nem sokan tehetik meg azt,hogy önköltségen bejárjanak dolgozni és -jobb esetben csak- havi 20-30ezret ráköltsenek csak arra hogy bejárjanak dolgozni, miközben nettó 160-170ezret keresnek. Csak azért mert így talált munkát. Aki pedig ennyit keres pláne nem teheti meg,hogy 20/40/60 millióért vegyen egy házat, vagy 150-300ezerért havonta béreljen egy lakást-ami közelebb van a melóhelyhez és amiben elfér a kis család is.
„Ez így - főleg ellenőrzés nélkül - a csalás könnyített terepe.” Szerintem nem csalás. Ha mindenki külön busszal menne be,akkor is mindenkinek külön fizetnék a jegy árát. Az,hogy személygépjárműnél is mindenkinek fizetik ezt a támogatási összeget -függetlenül,hogy utas vagy sofőr, van-e jogsija,autója vagy sem- annyiban módosítja ezt,hogy szgk-ra kapja a támogatást ,nem buszra/vonatra/repülőre stb. A munkáltatónak alapvetően nem fog többe kerülni,mintha a bérletek árát térítené meg. Alapvetően a munkavállalónak éri meg kevésbé,hisz az autó télen pl többet fogyaszt, de a támogatás mértéke alapból se biztos ,hogy fedezi az üzemagyagköltségeit. Nem is beszélve a teljes fenntartási költségekről. Ezért is van az,hogy ha tehetik, dönthetnek úgy,hogy összefognak és többen utaznak ugyanazzal a járművel-még,ha így valamivel macerásabb is,hisz el kell menjél a többiekért , le kell kommunikáld velük a dolgokat, ki mikor szabizik stb, ezt követni stb. Ami csalás ebből lehet -és szokott is lenni- az inkább a munkáltató felőli visszaélés ezzel kapcsolatban szerintem. Régebben egy jegy ára kb 20Ft/km-re jött ki(bérletben is). Ennek minimum 86%-át 17,2Ft/km-nek megfelelő összeget kellett fizetniük. Személygépjárműre ez minimum 9Ft/km volt. Szerinted melyik érte meg jobban a munkáltatónak? Még akkor is ,ha 15Ft/km/fő -fizet, kevesebb kiadása volt. Jelenleg egy 15-20km-es busz bérlet 21'100Ft 1 hónapra.(ha nem veszem figyelembe a vármegyei meg hasonló újításokat). https://www.volanbusz.hu/…ok/dijszabas#… Ezt átlagosan havi 21 oda-visszaútra használja fel az ember. Vagyis egy oda-vissza út 30-40km-e 1000Ft-ba kerül. Legjobb esetben ez most 25Ft/km,ha pont 40km-re mész. Ha ennek 86%-át fizeti a munkáltató,akkor 21,5Ft/km-t költ a munkavállaló bejárására jobb esetben. (Ha nem veszem figyelembe az új vármegyei bérleteket, ott csak 9450 Ft megyén belüli utazás-ha a munkába járásod két megyét érint akkor duplája-,de ez megint csak valami tömegközlekedésre buzdítós támogatás) Autóra ezzel szemben még mindig csak 18Ft/km a minimum és ott csak a legrövidebb útvonalra fog járni,szemben a busznál,ahol gyakrabban nagyobb kitérőt jelent egy egy útvonal. Az ,hogy ezektől többet adjon a munkáltató,az már saját döntése.
SaireyVMK Az most mindegy, mi hajtja a kocsit. Ez így - főleg ellenőrzés nélkül - a csalás könnyített terepe. Az egészet el kéne törölni úgy, ahogy van, mert igazságtalan. Azt se támogatta/támogatja senki anyagilag, aki a városban vett lakást 2x annyiért, nem pedig 20 km-re, hogy onnan bejárjon. Továbbá miért pont ezt pécézték ki? Más (többlet)költsége is van annak, hogy melózni lehessen.
Még valami. „Erre nem is gondoltam, hogy csak 18 Ft-ig csökkentheti le a költségtérítés mértékét, de el nem veheti.”" El nem veheti,de olyat csinálhat tudtommal-és a gyakorlatban is igen sok helyen előfordul-,hogy azt mondja,hogy: oké, ez így nekem sokba kerül,ezért létrehozok munkásjáratokat(buszok stb) ami a munkavállalókat ütemszerűen beviszi a melóba és akkor mivel én,mint munkáltató, biztosítottam a bejárás költségtérítését( ingyenes munkásjáratokkal), ezért mondhatom azt,hogy akkor nem támogatom tovább neked az autós vagy buszos költségtérítést.
De ezt is csak akkor,ha:
van olyan járat,ami a kialakított menetrend szerint megáll a lakcím/tartózkodási helyed szerinti településen és
biztosítom számodra ezen munkásjárathoz való hozzáférést és információt a menetrendről
Olyannal is gyakran találkozom,hogy ha nincs a címed szerinti településre járat,akkor fizetnek személygépjárműre költségtérítést, DE! ,Csak a legközelebbi munkásjárat szerinti megállóig. Ez is okésnak hangzik amúgy-bár elvileg van olyan cég is,ahol akár egészen a munkavégzés helyéig is fizetik ilyen esetben.
Extraként: Van elvileg olyan jogszabály,hogy a munkáltató kötelezhető a személygépjárműs költségtérítés kifizetésére,amennyiben a tömegközlekedéssel aránytalanul sok időbe telne a bejutás,viszont maga a törvény azt nem taglalja,hogy mi az aránytalanul sok idő.(Nekem pl általában fele annyi időből megvolt autóval,mint a legtöbb munkásjárattal,pláne hogy azok általában már fél órával-de volt olyan munkahelyem ahol 45perccel munkakezdés előtt már odaérnek. Ráadásul ha messzebbről megy gyakran több megállója is van,ami lassabbá teszi a járatot/és ezáltal a menetidőt is jelentősen növeli/.)
Az hagyján,hogy csak 18Ft/km-ig csökkentheti személyenként, de akkor csak úgy,hogy közben odavész az ellenőrzési joga. Ellenőrizni meg hasonló jogosultságokat csak akkor kap,ha a 30Ft/km/Fő összeget biztosítja (ami ügye a régi 15Ft-nak felel meg. )
Legalábbis ez lenne logikus. Nem tudom,hogy a módosítás ilyen téren is átvette-e a 15Ft szerepét,vagy az maradt a régiben.
#Efi99: nem benzinre kapja,hanem "személygépjárművel történő munkába járás költségtérítésére". LPG, dízel ,sőt még elektromos autóra is ugyanaz az összeg jár. A különbség az,hogy nem kell elszámolni az üzemanyaggal. Sőt,ahogy lejjebb írták akár motorral is mehet,akkor is ugyanannyit fog kapni és még jobban is jár.
drbjozsef Köszönöm a válaszokat! Erre nem is gondoltam, hogy csak 18 Ft-ig csökkentheti le a költségtérítés mértékét, de el nem veheti. Tudtommal ilyen még nem történt a cégnél, de bármit hozhat a jövő. Üdv!
A minimumot, ha annak feltételei fennállnak (!!), akkor azt minden személynek egyformán kell állnia. Hogy abból a dolgozó pontosan hogyan oldja meg a munkába járást, ahhoz nincs köze a munkáltatónak szerintem. Minden afölött biztosított forintra pedig bármilyen szabályt megszabhat (az egyenlő bánásmód korlátai között).
drbjozsef Köszönöm, erre a mérlegelési jogkörre lettem volna leginkább kíváncsi. Ha a munkáltató úgy dönt, hogy márpedig ő aszerint adja ezt a juttatást, hogy hányan ülnek egy kocsiban, abból milyen baja származhat? Az Szjatv. be nem tartása szerintem a NAV hatásköre, de ők ezt a megkülönböztetést szerintem nem vizsgálják. Én a Munkaügyi Hatóságra és a NAIH.ra tippeltem volna, de nem hallottam még ilyen ügyről, ezért kérdezem, hogy jól gondolom-e és volt-e valakinél ilyen precedens. Mivel nemrég vezették csak be a cégnél, még nincs ilyen tapasztalat, de szerintem egy sértődött, kirúgott munkaerő kellemetlen eljárást indíthat el a céggel szemben. Természetesen azzal kezdtem, hogy rákerestem az utazásos költségtérítésre itt a fórumban, de sajnos nem találtam. Köszönöm!
A többieknek mondom, hogy köszönöm a válaszokat, lehet, hogy rosszul fogalmaztam, nem arra akartam rákérdezni, hogy megéri-e ez a dolgozóknak vagy hogy mennyi az adómentes rész, hanem arra, hogy az ilyen irányú adatgyűjtés és megkülönböztetés jogszerű-e.
Valamelyik másik ilyen (vagy pont ez?) topikban régebben kitárgyaltuk : az Szja tv. alapján jár vagy a bérlet 86%-os térítése, vagy a km pénz. Egyik esetén sincs mérlegelési jogköre a munkáltatónak, a minimumot adni kell, a km pénz esetén pedig még az sem számít, ha a dolgozónak se autója, se jogosítványa nincsen. Nem feltétele ez a juttatásnak. Azért kell kapnia, mert ez a szabály.
De nem a sofőr kapja, olvass vissza. (Ma 13:00). Tehát a kérdésem továbbra is az, hogy a többiek miért kapnak? Ez csak úgy lehetne rendben, ha kizárólag a sofőr kapná, és ha olyan munkavállalót hoz el, aki maga is csak kocsival tudna járni, akkor valamennyivel többet.
A 18 Ft jár személyenként a feltételek fennállása esetén (lásd Szja tv. és a vonatkozó kormányrendelet). Adható 30 is adómentesen. De 18 forintnál kevesebbet nem adhat jogszerűen. Szerintem nem is tudja elszámolni, vagy egyik hónapban ad, másikban nem?
Tényleg, arra válaszoltunk amit kérdeztél, abból az adatokból? Én kérek elnézést........
Köszönöm a válaszokat. Az utazási költségtérítést mindenki megkapja természetesen. Ez a rendszer úgy alakult ki, hogy rájöttek, hogy többen egy kocsival járnak munkába, amit váltogatnak és így elosztják a benzinköltséget. Ezért találták ki, az ilyen dolgozók ne kapják már meg a teljes költségtérítést. A számok egyébként nem valósak, nem hittem volna, hogy emiatt fogják itt a fórumban felmenteni a céget, direkt megváltoztattam őket. A kérdésem elsősorban arra irányult, hogy ha munkaügyi vagy NAIH ellenőrzést kap a cég, akkor megállja-e helyét ez a fajta önbevallási, ellenőrzési mód. Hogy a számok ne okozzanak gondot, beszéljünk 5, 10 és 18 forintokról. :-) Ez az én olvasatomban olyan, mintha azt kérdezné meg a cég, hogy ki az, akit az anyja támogat, vagy egyébként jól él, nagy házban lakik, gazdag férje/felesége van stb. És ennek függvénye, hogy kap-e év végi jutalmat, fizetésemelést, vagy akár utazási költségtámogatást. Szerintetek?
„Lehet látni, hogy arra ösztönzik az embert, hogy minél többen utazzanak, annál kevesebbet kell fizetni a cégnek és elvileg a dolgozók is akkor járnak jobban.”
Nem egészen így van. Az én olvasatom szerint ez úgy működhet, hogy a kocsiban utazó mindegyik személy megkapja az utazási támogatást. Tehát ha hárman utaztok egy kocsiban, akkor 3x20 Ft/km támogatást fizetnek. Annyi a lényeg, hogy nem a sofőr kapja, tehát meg kell beszélnetek egymással. Jelenleg egy 7 liter/100 km fogyasztású kocsira a 45 Ft/km reális összeg. Igaz, az csak az üzemanyag fogyasztását fedezi, de így is korrekt.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.