Én nem gondolom, hogy a jogosult arra lenne a törvény által szorítva, hogy ezen a határidőn vitatkozzon a kötelezettel. A 2003. július 1. napjától hatályos törvényi rendelkezésből kitűnően az első lépcsőben nevesített két szavatossági jog között nincs rangsor, és a kicserélés követelésének nincs a kijavítástól eltérő törvényi feltétele. A jogosult választási jogát e szavatossági jog tekintetében is ugyanazon körülmények - a lehetetlenség illetve aránytalanság - korlátozzák. Ezen túlmenően a hibás teljesítésből eredő kárát is követelheti, és ha a kötelezett nem tudja bizonyítani, hogy a kijavítás érdekében úgy járt el, hogy az a jogosultnak minél kevesebb kényelmetlenség okozása mellet, a legrövidebb időn belül megvalósuljon, akkor a bíróság azt is meg fogja ítélni.
(Volt olyan ügyem, ahol egy 30000 Forintos alkatrész meghibásodása miatt 280 000 Ft elmaradt jövedelmet ítélt meg a bíróság, mert a kötelezett csak röhögött, amikor mondtam, hogy ki kellene cserélni ezt a motyót.)
ez egy laptop, amit már nem gyártanak. (egy év nagy idő ugye)
(Ha van infó-s vénád, akkor hogy jobban értsd: a fő szempontok a vásárláskor az érintőképernyő, az SSD alapú háttértár, és a jogtiszta oprendszer voltak. Persze ma is gyártanak ilyen eszközöket, de azok sokkal jobb paraméterekkel (és magasabb árral) rendelkeznek, mint az egy éve vásárolt eszköz.)
Nekem ugye a legkedvezőbb az elállás lenne, bár a kicserélés se lenne rossz (javítás fődarabcserével lehetséges csak szerintem, mert alaplaphibásnak tűnik) és ilyen laptopot már nem is gyártanak - kételyeim vannak a pótalkatrész beszerzésével kapcsolatban (állítólag már vagy másfél hónapja a laptop "alkatrészre vár" valahol Koreában)
Mikor mondhatom azt, hogy "most már elég, és kérem vissza a pénzem" ha állításuk szerint nem tudnak csereeszközt sem adni?
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes és felesleges megoldása
A jogosult akkor állhat el, ha sem kijavítást sem kicserélést nem követelhet, mert azok teljesítése vagy lehetetlen, vagy aránytalan. Az aránytalanságot, az osztó és kiegyenlítő igazság jegyében a körben is vizsgálni kell, hogy milyen dologról van szó, azt a jogosult mire használta, és mennyire hátrányos neki a hiánya. Ezért írtam az előbb, hogy pl. egy termelő eszköznél nem nagyon éri meg a késlekedés a kötelezettnek, mert, ha ügyesen összeszámolod és bizonyítod a károdat, akkor többet bukik azon, mint amennyit esetleg az elállással, vagy egy akár drágább termékre való kicseréléssel. Igazoljál kárt, az mindig hat ilyen esetekben!
nos ebben az esetben ugye egy számítógépről van szó, ami nem pótolhatatlan. Milyen kárt igazolhatnék? Van más számítógép a birtokomban, noha azok nem (vagy nem annyira) hordozhatók.
A kár, ami ér az inkább csak erkölcsi jellegű, hogy már több mint 2 hónapja nem tudom használni a megvásárolt eszközömet, és még csak azt se tudom, hogy mikorra lesz megjavítva, keressek-e más megoldást, stb.
Ők azt mondják, cserére, vagy elállásra nem vagyok jogosult, mert ki lesz javítva az eszköz. Kérdezem: "mikor?" Válasz: "Az nem tőlük függ. Majd egyszer."
Hát ez nagyon bosszantó, hiszen az ember nem örül még akkor sem, ha 500 forinttal kapcsolatban jár így, nem mint esetemben, hogy 200.000 Ft-nyi értékről van szó.
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes és felesleges megoldása
A jogi problémák abból szoktak adódni, hogy "ők azt mondják", "mi meg ezt mondjuk". Ha neked jó ez a válasz, akkor várd ki a végét. (segítő kérdés: És akinek csak egy számítógépe van?) Gondolom, most nem arra vársz választ, hogy egy szavatossági jogvitának mi a rendes elintézési módja.
arra várnék igazából választ, hogy kb. mi az a határ, amikor a bíróság már vita esetén azt mondja, hogy a további várakozás a kijavításra indokolatlan, és ezért nem elvárható, tehát a szerződéstől elállás jogszerű volt.
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes és felesleges megoldása
A szolgáltatások egyenértékűségének elve alapján teljes árért teljes értékű dolog jár. Ezért elsősorban a jogosult érdekei felől kell közelíteni, amikor a bíróság eldönti, hogy adott esetben mi számít megfelelő határidőnek, vagy jelentős kényelmetlenségnek. Ez nyilván egyedi elbírálást igényel, és függ a dolog tulajdonságaitól, és a jogosult által elvárható rendeltetésétől, tehát nem hiszem, hogy általános érvénnyel ki lehetne jelenteni, hogy ez ennyi, vagy annyi nap, vagy hét. Szerintem nyugodtan jelentsd be az elállást, és indokold meg, hogy miért érzed úgy, hogy jelentős érdeksérelem, kellemetlenség, vagy kár érne, ha tovább várnál.
nos odáig jutottam el én is, hogy a bíróság egyedileg eldönti :)
viszont érdekelne pár vélemény, hogy milyen szempontokat milyen súllyal vesz figyelembe - akár a konkrét esetben is. (nem szívesen fizetném ki egy vesztett per költségét)
Biztos van BH erre, de én nem találtam....
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes és felesleges megoldása
Tiszteletem! Sziasztok! Remélem ez az én topicom és nem kell újat nyitnom. Ide szeretnék egy kérdést feltenni és várom a reakciókat, hátha kapok valakitől segítséget. December 15-én elindultam vásárolni egy kabátot magamnak. Találtam egy megfelelő stílusút magamnak egy Pull & Bear áruházban. Szerencsére volt a méretemben kettő, mert az egyiknek egy furcsa, fehér feslésszerű foltot találtam a jobb zsebénél. A kabát fekete. Megvettem, majd itthon vettem észre hogy található a jobb újánál a - csukló alatt - egy ugyanolyan folt. Jobban átnézve a kabátban levő „Caution” bilétát azt olvashatjuk, hogy anyaga veszíthet színéből és színezhet más ruhákat tisztítás során. Ez magyarul is fel van tüntetve. Jobban átvizsgálva, maga az kabát anyaga látható, ami eredetileg fehér, csak be van a külseje festve feketére. Ezt láttam a másik kabát zsebénél is csak nem jöttem rá ott. Kép: http://href.hu/x/awat December 16-án felhívtam őket - mert dolgoztam- és megkérdeztem, hogy a kabátomat visszaadhatnám-e mert nekem ez így nem kell. A válaszuk az volt, hogy az árát 19990Ft. levásárolhatom náluk. Igen, ám de én nem akarok ott vásásrolni, mert stílusban csak ez az egy fazon tetszett és nincs is több kabátjuk, csak dzsekijük. December 17-én bemegyek személyesen. Most a problémám az, hogy van-e jogalapom visszakövetelni a pénzem, mert a kabátok minősége szerintem nem a megfelelő? Illetve el kell –e fogadom, a levásárlási ajánlatot a cégtől? Van-e jogom kérni tőlük igazolást, hogy nem akarják visszaadni a pénzem, amivel esetleg mehetek a fogyasztóvédelemhez? Egyáltalán, milyen jogom van és mit tehetek? Abszolút nem vagyok képben ilyen dolgokban, és mint kiderült tanácsért jöttem ide, nem pedig tanítani. Tud valaki esetleg felvilágosítást adni ez ügyben?
A megfelelőség értékelése 13. § Azok a termékek, amelyekre vonatkozóan jogszabály megfelelőségértékelési kötelezettséget ír elő, csak az előírt mód szerinti megfelelőségi tanúsítvánnyal, megfelelőségi nyilatkozattal, illetve megfelelőségi jelöléssel együtt forgalmazhatók.
A megfelelőségi tanúsítvány a megfelelőségértékelést végző szervezet által kiadott dokumentum, a megfelelőségi nyilatkozat a gyártó által a termék megfelelősége tekintetében tett nyilatkozat, a megfelelőségi jelölés pedig a 93/465/EGK tanácsi határozat szerinti CE-jelölés, mely azt szimbolizálja, hogy a termék megfelel a gyártókat terhelő, a termékre vonatkozó összes kötelezettségnek az elhelyezését előíró közösségi irányelvek értelmében.
Ha azt hajlandók írásba adni, hogy a terméket visszavennék, de csak levásárlási lehetőséget biztosítanának, azzal már mindenképpen előrébb vagy, mert ezek szerint a minőségi kifogásaidat nem vitatják, erre nézve a későbbiekben nem kell bizonyítást lefolytatni. Természetesen, nem kötelezhetnek arra, hogy levásároljad.
Köszönöm a bátorító szavakat! Menet közben szerencsével visszaadták a pénzem. Amíg a telefonban egy hölggyel beszélgettem, ma egy úrhoz volt szerencsém, aki nekem kedvezően nyilatkozott a problémámmal kapcsolatban. Az hogy nem kötelezhetnek a levásárlásra, igen értékes információ a jövőre nézve! Köszönöm! Mint ahogy a linket is, amit elmentettem!
T Fórumozok.Eladtanam hogy a Teszveszen, egy csillárventilátort 3300ft-ért, uj,ujszerüként adtam el garanciát nem adtam,1 x mikor megvettem megpróbáltuk fekszerelni,de erös komoly felfüggesztés kelett hozzá,és emiatt nem tudtuk használni.A vevő mielött elvitte megmondtam neki 1 x felszereltük,a licithez képet is tettem fel azon is látszodott hogy uj és a felszerelés nyoma is látszodott Igy megvette,szakszerütlenül elvitte 90 cm átmérójü ventilátort,egy szobabicajjal együtt egy kisebb fajta kocsi csomagtartójába.Másnap mikor felakarta szereltetni elmondása szerint a villanyszerelő mestert megütötte az áram,a fia kórházba szállitotta,állitólag ottartották megfigyelésen.Kértem mondja meg kit hova szállitottak emiatt, hogy utána tudjak nézni mi is az igazság, nevet nem mondott,rögtön kártéritésrőpénzről beszél,rendör vejét emlegeti,azzal fenyeget,ha nem fizetek akkor feljelent, Ö is és a villanyszerelö is,leirta ha fizetek akkor nem.Álltólag elvitte a ventilátort szakszervizbe és ott azt mondták, hogy használva volt, valami vezeték meg volt sérülve.Haszálva nem volt, a vezeték pedig szállitás közben sérült meg szerintem.Ebböl ha elmegy a rendörségre milyen bajom lehet ez volna kérdésem Rózsika 101
Üdvözletem a fórum olvasóinak! Sajnos egy problémám van amire nem találok választ a neten.. Vásároltam egy honlapon keresztülbutort,előre utalva mert már máskor is vásároltam tőllük.De közben más lett a tulaj,és most gondok voltak a minőséggel.és viszaküldtem a feladónak, ekkor derült ki hogy már más volt az eladó tulajdonos.Aki közben kölföldre költözött,Angliába.Ezt is akkor tudtam meg mikor vissza jött a csomag ,hogy elköltözött a címzettem. A telefonja nem elérhető,az e-mailokra nem válaszol.a honlap megszünt..csak a bankszálaszám van meg amire utaltam ,de az sem az övé...
Közben keresgettem az eladót,de nem válaszol semilyen formában. Bár az ujból visszaküldött csomagot áttvette,vagyis nincs jelenleg külföldön,de a címén senkit nem találni. Szóval megint oda jutottam hogy újból kérdeznék.. Mivel csak a számlaszáma,tel száma,e-mail címe van meg,hogy miként tudmám a pénzemet megkapni tőlle. Mit tudok tenni így ,hogy csak ezeket az adatokat tudom??Apeh?fogy.védők?bíróság,rendőrség?? Ki az aki ezen adatok szerint megtalálna,vagy legalább valami kézenfoghatót tudna tenni ez ügyben
Mit tudok tenni hogy a pénzemvissza kapjam?? Ha feljelentem(90eft)-ért külföldről is visszahozzák az eladót??
Egy olyan problémám van, hogy: Tavaly Szeptemberben vásároltam egy mobiltelefont, ami most meghibásodott! (mikrofon torzítása miatt a hívott fél számára érthetetlen volt a mondandóm) Elküldtem szervizbe, garanciális javításra, ahonnan vissza küldték, hogy a tartós tesztek során az általam leírt hiba nem jelentkezett, ezért érdemi javítást nem végeztek! Kézhezvételt követően próba! A hiba továbbra is fent áll! Valahol olvastam, hogy ha 6 hónapon belül hibásodik meg egy termék, akkor kérhetem annak cseréjét, illetve ha ez nem lehetséges, akkor a vételár megtérítését! Ez valóban így van? HA igen, egy ide vonatkozó jogszabályt, szeretnék kérni, hogy az üzlet ne tudjon kifogással élni!
Kérdéssel fordulok hozzátok ! Karácsony előtt vettem egy dual sim-es mobiltelefont,sokáig nem tudtam használni mert recseg a mikrofonja és brutál módon visszhangzik a készülék.A lényeg,hogy ma vittem vissza 3X-ra a Tescoba és visszaküldik a telefont a szervizbe.Ők azt állitják,hogy leteszteltték és nincs baja a készüléknek.Persze több készülékkel kiprobltam és mindenki arra panaszkodott,hogy visszhangzik a készülék.A lényeg,hogy kérhetem-e a pénzvisszafizetést mert a készülékre igy már nem tartok igényt.Amióta megvan csak szervizben van ! Köszönöm Előre is !!
Én most fogom visszaküldeni másodszor szervizbe szintén mikrofon problémával (visszhang, recsegés). Nekem is vissza küldték, hogy nincs baja a készüléknek! Ha visszadobják megint, akkor 2 után is mehet a csere kérés?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.