Én nem gondolom, hogy a jogosult arra lenne a törvény által szorítva, hogy ezen a határidőn vitatkozzon a kötelezettel. A 2003. július 1. napjától hatályos törvényi rendelkezésből kitűnően az első lépcsőben nevesített két szavatossági jog között nincs rangsor, és a kicserélés követelésének nincs a kijavítástól eltérő törvényi feltétele. A jogosult választási jogát e szavatossági jog tekintetében is ugyanazon körülmények - a lehetetlenség illetve aránytalanság - korlátozzák. Ezen túlmenően a hibás teljesítésből eredő kárát is követelheti, és ha a kötelezett nem tudja bizonyítani, hogy a kijavítás érdekében úgy járt el, hogy az a jogosultnak minél kevesebb kényelmetlenség okozása mellet, a legrövidebb időn belül megvalósuljon, akkor a bíróság azt is meg fogja ítélni.
(Volt olyan ügyem, ahol egy 30000 Forintos alkatrész meghibásodása miatt 280 000 Ft elmaradt jövedelmet ítélt meg a bíróság, mert a kötelezett csak röhögött, amikor mondtam, hogy ki kellene cserélni ezt a motyót.)
ez egy laptop, amit már nem gyártanak. (egy év nagy idő ugye)
(Ha van infó-s vénád, akkor hogy jobban értsd: a fő szempontok a vásárláskor az érintőképernyő, az SSD alapú háttértár, és a jogtiszta oprendszer voltak. Persze ma is gyártanak ilyen eszközöket, de azok sokkal jobb paraméterekkel (és magasabb árral) rendelkeznek, mint az egy éve vásárolt eszköz.)
Nekem ugye a legkedvezőbb az elállás lenne, bár a kicserélés se lenne rossz (javítás fődarabcserével lehetséges csak szerintem, mert alaplaphibásnak tűnik) és ilyen laptopot már nem is gyártanak - kételyeim vannak a pótalkatrész beszerzésével kapcsolatban (állítólag már vagy másfél hónapja a laptop "alkatrészre vár" valahol Koreában)
Mikor mondhatom azt, hogy "most már elég, és kérem vissza a pénzem" ha állításuk szerint nem tudnak csereeszközt sem adni?
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes és felesleges megoldása
A jogosult akkor állhat el, ha sem kijavítást sem kicserélést nem követelhet, mert azok teljesítése vagy lehetetlen, vagy aránytalan. Az aránytalanságot, az osztó és kiegyenlítő igazság jegyében a körben is vizsgálni kell, hogy milyen dologról van szó, azt a jogosult mire használta, és mennyire hátrányos neki a hiánya. Ezért írtam az előbb, hogy pl. egy termelő eszköznél nem nagyon éri meg a késlekedés a kötelezettnek, mert, ha ügyesen összeszámolod és bizonyítod a károdat, akkor többet bukik azon, mint amennyit esetleg az elállással, vagy egy akár drágább termékre való kicseréléssel. Igazoljál kárt, az mindig hat ilyen esetekben!
nos ebben az esetben ugye egy számítógépről van szó, ami nem pótolhatatlan. Milyen kárt igazolhatnék? Van más számítógép a birtokomban, noha azok nem (vagy nem annyira) hordozhatók.
A kár, ami ér az inkább csak erkölcsi jellegű, hogy már több mint 2 hónapja nem tudom használni a megvásárolt eszközömet, és még csak azt se tudom, hogy mikorra lesz megjavítva, keressek-e más megoldást, stb.
Ők azt mondják, cserére, vagy elállásra nem vagyok jogosult, mert ki lesz javítva az eszköz. Kérdezem: "mikor?" Válasz: "Az nem tőlük függ. Majd egyszer."
Hát ez nagyon bosszantó, hiszen az ember nem örül még akkor sem, ha 500 forinttal kapcsolatban jár így, nem mint esetemben, hogy 200.000 Ft-nyi értékről van szó.
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes és felesleges megoldása
A jogi problémák abból szoktak adódni, hogy "ők azt mondják", "mi meg ezt mondjuk". Ha neked jó ez a válasz, akkor várd ki a végét. (segítő kérdés: És akinek csak egy számítógépe van?) Gondolom, most nem arra vársz választ, hogy egy szavatossági jogvitának mi a rendes elintézési módja.
arra várnék igazából választ, hogy kb. mi az a határ, amikor a bíróság már vita esetén azt mondja, hogy a további várakozás a kijavításra indokolatlan, és ezért nem elvárható, tehát a szerződéstől elállás jogszerű volt.
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes és felesleges megoldása
A szolgáltatások egyenértékűségének elve alapján teljes árért teljes értékű dolog jár. Ezért elsősorban a jogosult érdekei felől kell közelíteni, amikor a bíróság eldönti, hogy adott esetben mi számít megfelelő határidőnek, vagy jelentős kényelmetlenségnek. Ez nyilván egyedi elbírálást igényel, és függ a dolog tulajdonságaitól, és a jogosult által elvárható rendeltetésétől, tehát nem hiszem, hogy általános érvénnyel ki lehetne jelenteni, hogy ez ennyi, vagy annyi nap, vagy hét. Szerintem nyugodtan jelentsd be az elállást, és indokold meg, hogy miért érzed úgy, hogy jelentős érdeksérelem, kellemetlenség, vagy kár érne, ha tovább várnál.
nos odáig jutottam el én is, hogy a bíróság egyedileg eldönti :)
viszont érdekelne pár vélemény, hogy milyen szempontokat milyen súllyal vesz figyelembe - akár a konkrét esetben is. (nem szívesen fizetném ki egy vesztett per költségét)
Biztos van BH erre, de én nem találtam....
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes és felesleges megoldása
Tiszteletem! Sziasztok! Remélem ez az én topicom és nem kell újat nyitnom. Ide szeretnék egy kérdést feltenni és várom a reakciókat, hátha kapok valakitől segítséget. December 15-én elindultam vásárolni egy kabátot magamnak. Találtam egy megfelelő stílusút magamnak egy Pull & Bear áruházban. Szerencsére volt a méretemben kettő, mert az egyiknek egy furcsa, fehér feslésszerű foltot találtam a jobb zsebénél. A kabát fekete. Megvettem, majd itthon vettem észre hogy található a jobb újánál a - csukló alatt - egy ugyanolyan folt. Jobban átnézve a kabátban levő „Caution” bilétát azt olvashatjuk, hogy anyaga veszíthet színéből és színezhet más ruhákat tisztítás során. Ez magyarul is fel van tüntetve. Jobban átvizsgálva, maga az kabát anyaga látható, ami eredetileg fehér, csak be van a külseje festve feketére. Ezt láttam a másik kabát zsebénél is csak nem jöttem rá ott. Kép: http://href.hu/x/awat December 16-án felhívtam őket - mert dolgoztam- és megkérdeztem, hogy a kabátomat visszaadhatnám-e mert nekem ez így nem kell. A válaszuk az volt, hogy az árát 19990Ft. levásárolhatom náluk. Igen, ám de én nem akarok ott vásásrolni, mert stílusban csak ez az egy fazon tetszett és nincs is több kabátjuk, csak dzsekijük. December 17-én bemegyek személyesen. Most a problémám az, hogy van-e jogalapom visszakövetelni a pénzem, mert a kabátok minősége szerintem nem a megfelelő? Illetve el kell –e fogadom, a levásárlási ajánlatot a cégtől? Van-e jogom kérni tőlük igazolást, hogy nem akarják visszaadni a pénzem, amivel esetleg mehetek a fogyasztóvédelemhez? Egyáltalán, milyen jogom van és mit tehetek? Abszolút nem vagyok képben ilyen dolgokban, és mint kiderült tanácsért jöttem ide, nem pedig tanítani. Tud valaki esetleg felvilágosítást adni ez ügyben?
A megfelelőség értékelése 13. § Azok a termékek, amelyekre vonatkozóan jogszabály megfelelőségértékelési kötelezettséget ír elő, csak az előírt mód szerinti megfelelőségi tanúsítvánnyal, megfelelőségi nyilatkozattal, illetve megfelelőségi jelöléssel együtt forgalmazhatók.
A megfelelőségi tanúsítvány a megfelelőségértékelést végző szervezet által kiadott dokumentum, a megfelelőségi nyilatkozat a gyártó által a termék megfelelősége tekintetében tett nyilatkozat, a megfelelőségi jelölés pedig a 93/465/EGK tanácsi határozat szerinti CE-jelölés, mely azt szimbolizálja, hogy a termék megfelel a gyártókat terhelő, a termékre vonatkozó összes kötelezettségnek az elhelyezését előíró közösségi irányelvek értelmében.
Ha azt hajlandók írásba adni, hogy a terméket visszavennék, de csak levásárlási lehetőséget biztosítanának, azzal már mindenképpen előrébb vagy, mert ezek szerint a minőségi kifogásaidat nem vitatják, erre nézve a későbbiekben nem kell bizonyítást lefolytatni. Természetesen, nem kötelezhetnek arra, hogy levásároljad.
Köszönöm a bátorító szavakat! Menet közben szerencsével visszaadták a pénzem. Amíg a telefonban egy hölggyel beszélgettem, ma egy úrhoz volt szerencsém, aki nekem kedvezően nyilatkozott a problémámmal kapcsolatban. Az hogy nem kötelezhetnek a levásárlásra, igen értékes információ a jövőre nézve! Köszönöm! Mint ahogy a linket is, amit elmentettem!
T Fórumozok.Eladtanam hogy a Teszveszen, egy csillárventilátort 3300ft-ért, uj,ujszerüként adtam el garanciát nem adtam,1 x mikor megvettem megpróbáltuk fekszerelni,de erös komoly felfüggesztés kelett hozzá,és emiatt nem tudtuk használni.A vevő mielött elvitte megmondtam neki 1 x felszereltük,a licithez képet is tettem fel azon is látszodott hogy uj és a felszerelés nyoma is látszodott Igy megvette,szakszerütlenül elvitte 90 cm átmérójü ventilátort,egy szobabicajjal együtt egy kisebb fajta kocsi csomagtartójába.Másnap mikor felakarta szereltetni elmondása szerint a villanyszerelő mestert megütötte az áram,a fia kórházba szállitotta,állitólag ottartották megfigyelésen.Kértem mondja meg kit hova szállitottak emiatt, hogy utána tudjak nézni mi is az igazság, nevet nem mondott,rögtön kártéritésrőpénzről beszél,rendör vejét emlegeti,azzal fenyeget,ha nem fizetek akkor feljelent, Ö is és a villanyszerelö is,leirta ha fizetek akkor nem.Álltólag elvitte a ventilátort szakszervizbe és ott azt mondták, hogy használva volt, valami vezeték meg volt sérülve.Haszálva nem volt, a vezeték pedig szállitás közben sérült meg szerintem.Ebböl ha elmegy a rendörségre milyen bajom lehet ez volna kérdésem Rózsika 101
Üdvözletem a fórum olvasóinak! Sajnos egy problémám van amire nem találok választ a neten.. Vásároltam egy honlapon keresztülbutort,előre utalva mert már máskor is vásároltam tőllük.De közben más lett a tulaj,és most gondok voltak a minőséggel.és viszaküldtem a feladónak, ekkor derült ki hogy már más volt az eladó tulajdonos.Aki közben kölföldre költözött,Angliába.Ezt is akkor tudtam meg mikor vissza jött a csomag ,hogy elköltözött a címzettem. A telefonja nem elérhető,az e-mailokra nem válaszol.a honlap megszünt..csak a bankszálaszám van meg amire utaltam ,de az sem az övé...
Közben keresgettem az eladót,de nem válaszol semilyen formában. Bár az ujból visszaküldött csomagot áttvette,vagyis nincs jelenleg külföldön,de a címén senkit nem találni. Szóval megint oda jutottam hogy újból kérdeznék.. Mivel csak a számlaszáma,tel száma,e-mail címe van meg,hogy miként tudmám a pénzemet megkapni tőlle. Mit tudok tenni így ,hogy csak ezeket az adatokat tudom??Apeh?fogy.védők?bíróság,rendőrség?? Ki az aki ezen adatok szerint megtalálna,vagy legalább valami kézenfoghatót tudna tenni ez ügyben
Mit tudok tenni hogy a pénzemvissza kapjam?? Ha feljelentem(90eft)-ért külföldről is visszahozzák az eladót??
Egy olyan problémám van, hogy: Tavaly Szeptemberben vásároltam egy mobiltelefont, ami most meghibásodott! (mikrofon torzítása miatt a hívott fél számára érthetetlen volt a mondandóm) Elküldtem szervizbe, garanciális javításra, ahonnan vissza küldték, hogy a tartós tesztek során az általam leírt hiba nem jelentkezett, ezért érdemi javítást nem végeztek! Kézhezvételt követően próba! A hiba továbbra is fent áll! Valahol olvastam, hogy ha 6 hónapon belül hibásodik meg egy termék, akkor kérhetem annak cseréjét, illetve ha ez nem lehetséges, akkor a vételár megtérítését! Ez valóban így van? HA igen, egy ide vonatkozó jogszabályt, szeretnék kérni, hogy az üzlet ne tudjon kifogással élni!
Kérdéssel fordulok hozzátok ! Karácsony előtt vettem egy dual sim-es mobiltelefont,sokáig nem tudtam használni mert recseg a mikrofonja és brutál módon visszhangzik a készülék.A lényeg,hogy ma vittem vissza 3X-ra a Tescoba és visszaküldik a telefont a szervizbe.Ők azt állitják,hogy leteszteltték és nincs baja a készüléknek.Persze több készülékkel kiprobltam és mindenki arra panaszkodott,hogy visszhangzik a készülék.A lényeg,hogy kérhetem-e a pénzvisszafizetést mert a készülékre igy már nem tartok igényt.Amióta megvan csak szervizben van ! Köszönöm Előre is !!
Én most fogom visszaküldeni másodszor szervizbe szintén mikrofon problémával (visszhang, recsegés). Nekem is vissza küldték, hogy nincs baja a készüléknek! Ha visszadobják megint, akkor 2 után is mehet a csere kérés?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.