fizetési meghagyásnak nem láttam értelmét, a telefonos beszélgetést követően, ami elég hosszadalmas volt, mindenre volt magyarázat, végén fel lett ajánlva az alkatrész felét fizesse vissza és felejtsük el az egészet, ez sem volt jó. holott a felszerelés meg olaj csere díja 150eft. :(
az alábbi helyzet kapcsán kérném a véleményüket, tanácsukat. Robotfűnyíró a jótállás, szavatosság tárgya. Egy telepítő adott X típusra ajánlatot. Keresgéltem a neten, és találtam ugyanolyan robotot, 45%-kal alacsonyabb áron. Ahol találtam, az nem egy kis webshop, hanem egy elég nagy műszaki cikk kereskedő. Egyértelmű, hogy a 45%/kal olcsóbb áru gépet venném meg, ugyanaz, mint amit a robotfűnyírós ajánlott. A robotfűnyíró hazai disztribútorához fordultam, annyit kértem, hogy ajánljon telepítő, aki az általam megvásárolt robotot telepíteni. A forgalmazó nem segít, mondván nem rajta keresztül került az országba a robotfűnyíró, amit telepíttetni szeretnék. Sőt semmilyen támogatást nem nyújtana. Amit vettem robotfűnyíró az gyári jótállásos, hivatalosan forgalomban van Magyarországon, csak az a webshop akitől vettem, külföldről szerzi közvetlen, nem a hazai disztribútoron keresztül (abba ne menjünk bele, hogy miért éri meg külföldről megvenni bármit is, olcsóbb, arányosan meg pláne). Nem olyan termekről van szó, ami esetleg nem a magyar piacra készült volna, nem ‘szürkeimportos’. A webhsop - akinek üzletei is vannak - továbbadja a gyári jótállást, és jótállási időn belül nem javít, hanem cserél.
Megtagadhatja-e egy gyártó forgalmazója a támogatást, ha ugyanolyan gyári terméket, mint amit ő forgalmaz, én más úton vásárolok meg? Mi lenne akkor, ha külföldöm venném meg gyártói forrásból? Akkor is megtagadhatná? Egy Apple vagy bármely más nagy gyártó - ha külföldöm veszem az termékeiket - itthon is foglalkozik vele jótállásban, és azon kívül is.
„Egy Apple vagy bármely más nagy gyártó - ha külföldöm veszem az termékeiket - itthon is foglalkozik vele jótállásban, és azon kívül is.”
De nem a magyar garanciális feltételek alapján fogja vállalni. Nekem 2019-ben lett egy 2,5 éves Dacia Dokkerem, amire kiderült, hogy még plusz garanciát is vásároltak Németországban, ahol üzembehelyezték. Ez azt jelentette, hogy plusz 2 év, vagy a 100 ezer km elérését követően ér véget a garancia. Amikor a helyi márkaképviseletnél érdeklődtem, írásban azt kaptam rá, hogy a német szerződéses feltételek alapján vállalják csak a garanciát. Nagyon sokat nem is izgatott ez a kérdés, mert egyrészt hamar elfogyott az a bizonyos km, másrészt pedig miután az első 60 ezres kötelező szervíz alkalmával, amire márkaszervízbe vittem, majdnem gallyra is vágták a kocsit, mert egy gyertyacsere is volt a listán és egy gyári hibás gyertyát tettek az egyik hengerbe, de csak másnap vállalták csak a cseréjét, mert aznap már simán leráztak, gyakorlatilag hibás autóval kellett hazamennem. Cserébe nagy kegyesen „előre vettek” reggel és megcsinálták. Próbálták volna csak meg nem megcsinálni, tuti borult volna a pult az ügyintézőre! Utána úgy döntöttem, hogy a helyi márkaszervíz felejtős lesz.
ige, de jelen esetben nem erről van szó. De lehet jobban is járok így, egy az, hogy ugyanaz a gép jóval olcsóbb, aki a jótállást vállalja rá, az nem javít, hanem cserlék ha gond van, csak egy telepítőt kell találni, akkor 'független' és telepíti. Csak arra lettem volna kíváncsi, hogy például (fiktív, a megnevezések csak az egyszerűség kedvéért vannak és nem biztos, hogy a valóságnak megfelelőek): tegyük fel, hogy a Mediamarkt, Euronics a Sony Hungárián keresztül szerez be X típusú TV-t. Ha tőlük veszem, akkor a Sony Hungária szervizében is tudom szervizeltetni, kapok támogatást rá. Ha ugyanezt a TV-t mondjuk az Emagtól rendelem, de ők nem a Sony Hungárián keresztül szerzik be és emiatt alacsonyabb az ára, akkor a Sony Hungária - mint a gyártó hazai képviselete - megtagadhatja a támogatást, szervizelést (akár jótállási időn belül, akár nem)? Mert annyi a különbség, hogy a beszerzési láncból kimarad egy láncszem...
Igen, megtagadhatja. A szavatossági jogokat nem korlátozhatja (de ez meghibásodásra van), a kötelező (!) jótállást (ami csak bizonyos termékekre van) szintén nem, de minden ezen felül (terméktámogatás, gyári jótállás, kiterjesztett garancia) az szabadon választott, ha szerződésben vállalja, akkor azt kell teljesítenie, ha nem vállalja, akkor meg nem kell. (gondlom, az almának van worldwide támogatása saját döntésből).
köszönöm! Ha jól értem, akkor a jótállást, szavatosságot (tehát szerviz, csere, árleszállítás, stb) nem, de mondjuk a támogatást (ami jelen esetben egy telepítő ajánlása), igen?
Fusimunkát? A mai világban a gyártó is bőven végez ilyen munkát. Az egyik telepítő például annyira szétszórt, hogy vissza sem hív, magától ajánlatot sem ad, stb.
Még egy példa jutott eszembe: veszek egy független autókereskedőtől egy vadiúj autót (pl. Suzuki), amit ő vesz meg külföldről (EU) és hozza be nekem (de olcsóbban, mintha itthon venném meg). Ebben az esetben a Suzuki magyaroszági hivatalos importőre kvázi kitilthat az összes szervizéből és nem 'enged' be oda? Ilyen létezhet? Ez nem hátrányos megkülönböztetés? Csak azért mert nem a 'hivatalos' importőrön keresztül veszem?,
Teljes történet: Rendeltünk a Euronics-től egy hűtőt. Futárok 5perccel az érkezésük előtt szóltak, előzetesen jelezve lett hogy legalább fél óra mivel apámnak kellett volna idő, hogy haza érjen a futárok miatt. Külön kellett szólnom hogy a régit el kellene vinni, ez is előre meg volt beszélve. Siettek volna el és rájuk kellett szólni, hogy a csomagolást átnéznénk. Ekkor nem találtunk semmi problémát így elmentek, de amikor kinyitottuk láttunk több kisebb sérülést az oldalán csomagoláson belül. Már aznap be lett jelentve. Napokig használtuk mire észrevettük hogy az ajtó kezd kilazulni és sok más apró probléma felmerült így panaszt megtettük(még idejében) és sikerült egy másik csere terméket intézni. Fontosabb rész, ami miatt írok: Cseretermék szállítással kapcsolatban azt az információt kaptunk pár napja, hogy majd elfogják szállítani a jelenlegit, és 3 nap után! hozzák az új terméket. Mai nap vinnék el a jelenlegit, így felhívtuk őket egyeztetés miatt, kiderült hogy nincs meg a csere termék, max 1 hét múlva lehetséges, de mai nap mindenképp el akarják vinni a terméket. Számomra annyira kaotikus és inkább rákérdeznék, hogy ez így, teljesen normális eljárás vagy esetleg több sebből vérzik? Válaszuk köszönöm.
Tavaly vásárolt termék idén tönkrement, amire három év jótálást vonatkozik (belföldi ügylet, magánszemély vevő, tartós fogyasztási cikk, kb. félmilliós vételár). Termék nem javítható, cserélni viszont tudják, a jótállás újraindul. A problémám az, hogy gyár által felújított termékről van szó, ami nem új és "ránézésre többet használt", mint az én egy éves termékem.
Két kérdésem lenne
Megtagadhatom-e a cseretermék elfogadását, ha a cseretermék nem új, hanem felújított (használt) termék?
Lehet olyan eset, hogy a gyár által felújított termék új terméknek minősül?
Én kb. annyit látok, hogy jótállási igény érvényesítése esetén kicserélhető a termék, de azt sehol sem látom, hogy ez vadiúj vagy meghibásodott terméknek megfelelő állagú és korú terméknek kell lennie. Van erre szabály?
Új elektromos autót vásároltunk 2 éve és pár hónapja magánszemélyként, lízing igénybevételével. A kicsivel több mint 11 m Ft vételár 83%-át azonnal fizettük, a maradék 16% a lízing (a szalon ajánlotta, nem igazán értettük miért, kifizettük volna akár az egészet is azonnal, de gyakorlatilag 3 évre "ingyen" hitel volt, azzal, hogy 300 e Ft árelőnyért végül a felvett 2 m helyett 2, 360 ezerrel kellett többet visszafizetni belementünk, plusz az akkor még futó és elnyert IFKA támogatás miatt 12 M alatt kellett maradni).
Az autóra gyári visszahívás volt/van érvényben több is. Az egyik miatt 2023 januárjában a hivatalos szalonban járt és el is végezték rajta amit kellett (SW update). Ekkor a kocsi 1 év és 4 hónapos volt.
A 2 éves szerviz előtti árjánlatkérésekre érkezett válaszok közül pár említett egy újabb visszahívást. Megkerestük az importőrt, hogy tisztázza a helyzetet. Az autó 2 éves kora előtt 3 héttel megkaptuk a választ, hogy igen, nagyfeszültségű akkumulátor cella hiba, és csere IS érinti. Ez utóbb a gyári honlapon alvázszám ellenőrzés alapján 2022 (nem 2023) szeptember 01. -el látszik is.
Az autóra tehát a gyári rendszer szerint 1 éves kora óta érvényben volt ez az akku cella visszahívás is, de erről nem szólt a gyár, sőt amikor az importőr saját hálózatába tartozó szalonban másik visszahívás miatt jártunk sem jelezték és nem is csinálták meg. Mi 2023. augusztus közepén tudtuk meg, hogy él a visszahívás (van egy harmadik is, arról szóltak 2023 tavaszán, szintén sw update). Ekkor, már csak 3 hét volt hátra az autó 2 éves koráig. Mivel az importőr válaszából az is kiderült, hogy az akkut érintő visszahívást során elvégzendő tevékenységekre összesen 6 szalon jogosult az országban és a legközelebbiek pesten is 200 km-re vannak, a többi pedig az ország másik felén 400 km-re, ezért mi a pesti szalonokat kerestük meg ezügyben. Nem tudtak, csak 2023 szeptember utáni időpontokat megadni és azt is jelezték, hogy a javítás legalább 1 hét lenne. Mivel 2-3 hét alatt nem tudtuk hirtelen megoldani, hogy a külön a városban szaladgálás havi 1000-1200- km fedezésére vett második autó nélkül maradjunk (7 fős család vagyunk) az iskolakezdés és arra készülés idején, végül helyben elvégeztettük a 2 éves szervizt ami a garanciához kell. Ekkor sem jelezték, hogy gond lenne azzal, hogy nincs elvégezve a visszahívás keretében az akku csere. Mivel az autón más, nem visszahívásban érintett problémák is adódtak amihez szintén több hét volt az alkatrész érkezés ígért ideje, abban maradtunk a helyi hivatalos szalonnal, hogy később ősszel újra jelentkezünk.
Októberben vittük újra vissza az autót, ekkor a helyi szalonban (egy hónappal azután, hogy korábban azt mondták, hogy az akku cellát nem tudják cserélni) azt mondták, hogy immár működik a csere náluk is, így az újabb sw frissítés, mint visszahívás és az akku ellenőrzés csere, mint visszahívás is elvégezhető a másik két probléma mellett.
(hogy érthető legyen 23 január első visszahívás 23 szeptember 2 éves szerviz 23 október 2. és 3. visszahívás és 2 egyéb probléma miatt 23-ban összesen 3x jártunk hivatalos szervizben az autó pedig szeptember 09-én betöltötte 2 éves korát)
A harmadik szervizlátogatás után 3 nappal azzal hívtak minket, hogy az akku cella az ellenőrzés során valóban hibásnak bizonyult és azt cserélni kell. Az új csere cella várható érkezési ideje pár hét ezért visszakaptuk a kocsit. Külön kérdeztük, hogy így használható-e, azt mondták igen. 3 napra rá, 25 km futás után az autó hibát jelzett, és írta, hogy azonnal vigyük szervizbe. Másnap reggel visszavittük, azt mondták kivizsgálják, hívtak minket azzal, hogy nem mehet tovább az autó náluk kell maradjon amíg a cella meg nem érkezik. Mivel az előző heti 3 napra nem kaptunk itt már kértünk csereautót. Pár napra rá kaptunk egyet - bár elektromosat kértünk, benzinest.
A november azzal telt el, hogy ígérték, hogy hívnak, nem hívtak, mi hívtuk őket, nem tudták megmondani mikor érkezik a cella. Idő közben télies lett az idő, kértük, tegyenek a cserautóra téli gumit. Erre egyeztettünk egy időpontot. Előtte nap délután 4-kor felhívtak, hogy 2 rossz hírük van, a csereautót másnap le kell adni (mert nekik anyagilag nem éri meg, hogy nálunk legyen, mert másnak pénzért tudnák adni) illetve, hogy bár a cella december első hetében itt lesz, de kell hozzá egy paszta a beépítés során amiről információ sincs mikor jöhet.
Csereautó tehát nincs, a sajátunk pedig nem tudják mikor kapjuk vissza.
Ekkor volt 1 hónapja náluk a jármű. Értelemszerűen jeleztük a szalonban a nemtetszésünk, azt mondták az importőrrel levelezzünk. Ott több kör sikertelen levélváltás után egy ügyvéd írt levelet nekünk, miszerint az általunk kért, kijavítás elhúzódása miatti kártérítés (a másik benzines autónk többlet futásának ára benzinben, az, hogy a csereautót, mivel előző nap délután tudtuk meg hogy le kell végleg adni másnap reggel, bár fél tankkal vettük át de tele tankkal adtuk le és a csereautó papír csak arról rendelkezett milyen kötbért kell fizessünk ha kevesebb benzinnel adjuk le, mint átvettük de arról, mi van ha többel, nem) teljesen alaptalan, illetve az autó belátható időn belüli javíthatóságának hiányában az esetleges csereigényünk is alaptalan. Az indok pedig erre az volt, hogy egyrészt az autó hibája 2 éves kora után "jelentkezett" másrészt pedig nem az általunk vélt 3 éves jótállás vonatkozik az autóra, aminek keretében a javítás idejére kártalanítás, annak ellehetetlenülése esetére pedig csere illetne meg minket, mivel nem vagyunk fogyasztók, hiszen az autó vásárlója valójában a lízingbeadó volt, így a 151/2003 Korm. r szerint nem volt fogyasztó, mi pedig lízing szolgáltatást vettünk igénybe.
Ezzel nekem több problémám is van. Elvi szinten nem tudom elfogadni, hogy egy 11 m ft-os autóba ha 9-et fizetek, miért ne lennék fogyasztó, csak mert 2 m ft-ot lízing útján finanszíroztam. A zárt végű lízing egy halasztott adásvétel ahol egy 3. fél csupán finanszírozóként lép be az ügyletbe. A nyílt végű lízing esetén és 20% önrész mellett el tudnám képzelni ezt, de akkor, ha hibás az autó, simán visszaviszem a flottakezelőhöz, és Ő ad másikat. Zárt végű lízing esetén azonban az autó összes nyűgjét én viselem hiszen kvázi tulajdonosa vagyok - az ügylet végén automatikusan azzá válok. Ezt erősíti, hogy a lízing ászf-ünk szerint az összes jótállással kapcsolatos jogot köteles vagyok érvényesíteni a lízingbe adó helyett. Nem jogom, hanem kötelességem tehát a javítás, az elhúzódás miatti kártalanítás vagy akár a csere kérése.
Vita lehet, hogy erre 2 vagy 3 évig van jogom. Az autót adásvételi szerződéssel szereztem. A lízingügylet ezt módosította bizonyos pontjaiban de a jótállási részt nem. Az a garanciafüzetre utal. Abban a jótállás 3 év egyértelműen.
Úgy gondolom, hogy esetünkben a 2/3 év mint vita egyébként tárgytalan, hiszen az autóra 1 éves kora óta volt érvényben a visszahívás ami most a használhatatlanságot okozza, az autó jóval 2 éves kora előtt járt is márkakereskedésben, és egészen 3 héttel 2 éves kora előttig nem volt tudomásunk erről, akkor is külön kérdésre tájékoztatott az importőr. Nekik volt tehát 11 és fél, nekünk meg fél hónapunk reagálni a problémára. Úgy gondolom az elvárható intézkedést megtettük amikor a legközelebb lévő (200km) szalonokat megkerestük ezügyben de azzal, hogy a 2 éves kor előtt nem tudták vállalni már a javítást (és utóbb nézve nem is lehetett volna kész) nem alaptalan még ha elfogadjuk, hogy csak 2 év volt az autóra a jótállás azt elvárni, hogy a kellékszavatosság összes elemével még most is jótálljon érte az importőr. Ő ugyanis végig tudta, hogy az autó a hibásak közt van minden valószínűséggel és egy egyszerű ellenőrzéssel ez ki is derülhetett volna, de ezt nemhogy nem tették meg, nem is szóltak róla, megvárták míg az autó elmúlik 2 éves. Érdekes, hogy 2 éves kora után hirtelen a helyi szalon már alkalmassá vált az akku ellenőrzésre amire 3 héttel előtte még nem volt az.
Kérdéseim a hosszú sztori után röviden:
A termék árának 16%-os lízingelése életszerűen eredményezheti-e a fogyasztói jogok sorvadását, 3 év helyett 2 évre?
Ha a hivatalos importőr intéz az autóra visszahívást 1 éves korában, és erről nem ad tájékoztatást, akkor ha az autó 1 év 4 hónaposan jár nála de nem csinálnak vele semmit, és kérdésre is csak 1 év 11 és fél hónap után kapunk tájékoztatást, akkor ha 2 év is a jótállás, nincs-e jogunk érvényesíteni az abból fakadó jogainkat, - kártérítés és javíthatatlanság esetén csere - ha tisztán látszik, hogy azért hallgattak, hogy lejárjon a 2 év?
Az ügyben kavarodást okoz, hogy a szalon ahol vettük, a szalon ahol most van és az importőr közt keringőben vagyunk megfejelve a lízingbeadóval (akinek a neve egyébként egyezik az importőrrel). Fogyasztóként mindenképp a fogyasztóvédelemhez fordulunk, mert a garanciajegyeben írt 3 év a lízing ászf-ben írtak, hogy a kellékszavatosság nemhogy megillet, de kötelesek vagyunk azt érvényesíteni teljes mértékben szembe megy azzal, amit utóbb a másik fél által vélt 2 év után válaszként kapunk. Az autóra az importőr szerint 2-4 éves kora közt külön vállalt garancia vonatkozik és örüljünk, hogy ingyen megcsinálják. De mi van, ha ez fél évig, 1 évig, 2 évig tart? A külön az e-autó miatt telepített napelem pl teljesen értelmetlen beruházás így. Nem beszélve az eddig nem említett lízingdíjról, melynek fizetése is teljesen oktalan így (találtam arra precedenst, hogy a javíthatatlan termék miatt, ha el is fogadjuk hogy a vevő a lízingbeadó és semmi szavatossági jogunk akkor szerződéses körön kívül okozott károkozás címén az importőr felel a lízingdíjért).
„Új elektromos autót vásároltunk ” Gratulálok! A lízinghez külön. (Arról már nem is beszélve, hogy a leírt kálvária után ragaszkodsz hozzá, hogy a pótautó is villanyos legyen.)
Kedves Béla, Amikor évfolyamtársak voltunk, jobban ragaszkodtál a lényeghez. Ha írsz egy mailcímet szívesen leírom milyen autónk volt előtte, miért váltottunk, milyen számításokat végeztünk arról, hogy egy 2 autóval havi 1500-2000 km-t futó 5 gyerekes családnak miért jobb az e-autó. A lényeg nem ez, hanem, hogy az adásvételi, a garanciajegy és a lízing ászf alapján a kocsi 3 éves koráig a kellékszavatosság teljes tárházával rendelkező fogyasztónak kéne lennem. A szakmai véleményed szívesen várom. Minden jót, kellemes ünnepi készülődést.
Ez nem költségvetési kérdés. Egy kiforrott, bevált technológiát levéltani egy jószerivel kísérleti fázisban lévőre, lehet nagyon trendi, de nem ésszerű. (V.ö.: "akár 300km-eres hatótávolság!" Miközben a robbanómotorossal elmész ezret, és negyedórás tankolás után mehetsz tovább. Pl.)
„az adásvételi, a garanciajegy és a lízing ászf alapján ” Nincs adásvételid. Egy lízingszerződésed van. A tulajdonos nem te vagy, hanem a lízingbeadó - aki valóban nem fogyasztó. Az ÁSZF csak a feleket köti, harmadik személyt - pl. azt, aki az autót a lízingbeadóban eladta - nem. Még ha van is benne olyan rendelkezés, hogy a szavatossági jogok gyakorlását neked átengedi, az sem biztos, hogy jó engedményezésnek ebben a formában.
Mi lenne, ha a lízingbeadóval szemben próbálnál igényt érvényesíteni? Vele vagy jogviszonyban. És abban a jogviszonyban fogyasztó vagy.
Bár a nem idevaló információktól szeretném a fórumot kímélni, de tessék:
2009-től 2 db, T betűs japán márkához tartozó szívó benzines autót használtunk több mint 10 éven át. Mindig márkaszervizbe voltak hordva és mindig úgy hagytuk ott őket, hogy mindent csináljanak meg rajtuk ami csak szóba jöhet. Nem haver, nem sakri autóbontó, hanem márkaszerviz látta csak őket. Ehhez képest kiderült, hogy 90 ezernél elmaradt az egyikben a gyertya-csere. 120 ezernél rángatni kezdett a motor, és gyújtáskimaradás volt a diagnózis, mert a trafó az elégtelen gyújtást emelt feszültséggel kompenzálta. Kaptunk a 4 trafóra darabja 120 ezer ft-os árajánlatot. Amikor kérdeztük mitől lehet ez mondták, hogy nem volt gyertya cserélve. Amikor jeleztem, hogy 90-nél erről egy szót se szóltak, azt mondták biztos mondták, csak én nem kértem. Mikor kis túlzással ablaktőrlőt is velük cseréltettem a 10 év folyamán, hogy majd ha lesz valami baja akkor ne legyen vita.
Végül 1 trafót cseréltek ingyen, de ennek is meglett az ára később. Hátsó fékhíd cserét ajánlottak később egy szerviz alkalmával, de azzal hogy később jön az alkatrész. Nem szóltak, hogy ne húzzam be a kéziféket. Behúztam otthon megállva, mentem másnap pár km-t a városba amikor megálltam láttam füstöl hátul. Odalett a tárcsa és a pofa is. Elnézést kértek, hogy nem jelezték, hogy ne használjam a rögzítőféket. Később egy autószerelő ismerős azt mondta ez egy bevett átverés a fékhídban egy csap be tud akadni de wd40 kell neki és semmi gondja. Ehelyett lett új fékhíd, tárcsa és pofa az autóban. Az "ingyenes" trafó csere után 1 évvel.
Az autón 140 ezer körül kuplungot kellett volna cserélni. Nem mondták hogy kötelező (kifizettem volna 100 ezer alatti tétel) és motorolajat 160 körül. Erről sem szóltak. 180 ezernél tönkrement a váltó. Ekkor már maszek szervizbe mentem ahol elmondták, hogy kuplung és váltó olaj csere hiánya miatt történt ez. Az autó volt 12 éves volt benne 180 ezer, ért kb 1,5 m ft-ot és kaptunk rá a gyári szalonból egy 800 ezres váltó csere ajánlatot.
És ez a világon mindenhol istenített japán gyártású T jelű autó volt egész életében márkaszervizbe hordva. A másik 7 személyes szintén szívó benzines T autónk ekkor volt 8 éves, 120 ezer volt benne és nem vártuk meg, hogy elkezdődjön ez az egész szívás vele, eladtuk mindkettőt.
Vettünk 2021-ben két vadiúj német autót. 7 személyes csak turbós benzines volt, de mivel tudtuk, hogy a havi 2000-ből kb 3-400 jut majd rá, évi 5-8 ezer még nagyobb nyaralások mellett, is úgy voltunk vele, hogy felezett olajcserével kímélve hátha nem lesz baja. A havi 1200-1600 km futást pedig elektromos autóra bíztuk. Nagy a család sok áram fogy amúgy is, ésszerű volt napelemmel kiegészítve e autót választani. Lehet tehát kiforrott a benzines technika ha a szakszerviz teszi tönkre az autót, nem kérünk belőle.
Görögországba a benzines 7 személyessel megyünk, napi 50-80 néha 100 km-t a városban pedig az elektromossal. Heti 2x egy éjszakát töltjük, irreleváns a hatótávolsága (amúgy pályán télen kb 200- tavasz ősz város 340-ig terjed ami bőven elég)
De ez nem a "miért vettem e-autót" fórum.
Az aláírt szerződés neve adásvételi szerződés. Ez van a tetejére írva. Készült hozzá egy módosító szerződés a lízing miatt, ami egyes pontjait módosítja. A jótállási részt nem. Nyílt végű lizing esetén elfogadnám a helyzetet, de így, hogy a lízingszerződés és az ászf kizárja, hogy szavatossági igényem legyen a lízingbeadó felé (merhogy Ő rögzíti hogy semmiféle felelősséggel nem tartozik a választott termék iránt) hanem egyenesen a kötelezettségeim közt sorolja fel, hogy az eladó felé érvényesítsem a kellékszavatossági jogokat, nagyon meglepne, ha az lenne a valós megítélése a dolognak, hogy senkihez sehová semmilyen jogosultsággal nem fordulhatok.
Mint írtam az elején a harmadik fél (eladó importőr) egyébként is felelel a termékért, akár annak ellenére is, ha elfogadjuk, hogy vele nem álltunk szerződéses viszonyban.
Ez alapján, mindenki, aki zárt végű lízing igénybevételével szerezne valamit megszerezni teljesen el van zárva a jótállás elől, azzal a magyarázattal, hogy igazából Ő nem vett semmit, ezért a gyártó felé ezért nem, a lízing során a lízingbeadó meg ezt kizárta ezért felé meg azért nem érvényesíthet kellékszavatosságot. Épp emiatt kerül a lízingszerződésbe a kellékszavatossági jogok átruházása nem lehetőségként hanem kötelezettségként rám terhelve. Ha nem ugyanaz a nagy német autógyár lenne az importőr és a lízingbeadó neve is, meglepne ha hagynák, hogy egy hibás termék legyen az ügyletek tárgya. Így a lízingbeadó benyeli amit a saját gyára rosszul gyártott, az én káromra... Ad absurdum, ha 5 évig nem lesz alkatrész, akkor 2024 szeptemberében amikor lejár a lízing és az autó tulajdonjoga rám száll, úgy "válok" végül egy hibás termék tulajdonosává, hogy a jótállás ideje alatt keletkező hiba tekintetében el voltam zárva a jogaim érvényesítésétől? Ha előtörlesztek most, még van majd 1 évem a harmadik évből? Hirtelen immár teljes értékű tulajdonosként fogyasztóvá avanzsálok és lesz kellékszavatossági jogom?
Jogi nonszensz, egy terméket nem lehet olyan konstrukcióban értékesíteni, hogy hiba esetén senki sem felel érte. Ennek a kizárása törvényellenes. Ha a konstrukció arra irányul, hogy a fogyasztót ne illessék meg a fogyasztói jogok, akkor a felek egyikének akarata (az enyém) biztosan nem erre irányul. Semmilyen tájékoztatást nem kaptam arról, hogy kellékszavatosság nélkül lesz egy autóm végül.
Nem arról van szó, hogy e-autó -e a szerencsétlen, hanem hogy ilyen módon lerázni a felelősséget nem lehet. Ennyi erővel akkor elállok a lízingtől és kérem az összes pénzt vissza. De a lízingbeadó ebbe nem megy bele, mert az elején lerázott magáról minden felelősséget az autó esetleges hibáját tekintve. Sőt megbízott, hogy ezügyben helyette el kell járnom.
A járművet az eladó egyébként egy jkv szerint hibamentesen adta át a lízingbeadónak. Ez a dokumentum a későbbi gyári hiba miatt nem valós. De a felelősséget kizárták ezért is.
Fogyasztói szerződésben a szavatossági jogokat érvényesn kizárni nem lehet.
A gyártó, importőr termékszavatossága teljesen más téma, ne keverjük ide. (Csak az életben, testi épségben esett károkra terjed ki.)
„Épp emiatt kerül a lízingszerződésbe a kellékszavatossági jogok átruházása nem lehetőségként hanem kötelezettségként rám terhelve.” Ennek a mondatnak jogi szempontból nincs értelme.
Ha valami háromoldalú szerződést kötöttetek, az megint más. De én azt nem ismerem.
1 a gond ott kezdődik, hogy egy adásvételit írtam alá és egy azt módosító lízinget ami az adásvételi jótállási részét nem érintette. a garanciajegy szerint 3 év volt a jótállás így nyilván nyugodt voltam. Most kavarodott be a téma amikor azt képviseli a másik fél, hogy se fogyasztó nem vagyok se jogom nincs semmire.
2 P Tekla elég szép szakirodalma fellelhető a témában, ami azt is kifejti, hogy a nem javítható termék esetén a lízingdíjért mint kárért pl felel az importőr, tehát nem csak élet testi épségről van szó.
3 akár az akár nem, egyértelmű rendelkezése az ászf-nek, hogy a lízingbe adó engem mint lízingbe vevőt kötelez arra, hogy ilyen esetben a kellékszavatossági igényeket helyette érvényesítsem, javítás, csere, stb a Ptk 6:411 § (3) egyértelműen taglalja ezt, így nem tudom miért lenne jogilag nem értelmezhető - ha rosszul írtam körül, elnézést.
4 elképzelhető, hogy 3 oldalú szerződésnek minősül az adásvételi, ha lízingügylet egyes elemeit módosítja. Szerintem vannak egyértelműen nem besorolható szerződések, és a zárt végű lízing halasztott adásvétel jellege miatt a finanszírozó kényszerű közbeékelődése miatt épp ilyen. Lehet vitázni azon, hogy mi a címkéje, de a felek jogainak korlátozása nem lehet egyik értelmezésnek sem a vége, így viszont szerintem nem az számít, hogy mi, hanem, hogy mire jogosít. Az pedig körül van írva benne - megillet a kellékszavatosság valamilyen módon biztosan- hiszen annak kizárása eleve semmis értelmezésen alapulna.
Nem Tőled vártam a megoldást, elvi szinten érdekel, hogy helyes lehet-e egy olyan értelmezés, ahol mire tulajdonossá válok lejár a kellékszavatosság, amíg lehetne gyakorolni, addig meg a másik fél szerint nem tehetem meg azt. Ez mindenképp sántít nekem.
A Ptk. 6:411. §-t eddig nem hivatkoztad. Ha csak ennyi - és nincs a szerződésben ehhez képest semmi speciál, akkor nem téged illetnek a kellékszavatossági jogok, te csak a tulajdonos képvisőjeként járhatsz el a javításra és a cserére vonatkozó igény érvényesítése során. (Ha ellásnak, árleszállításnak lenne helye - ahogy szerintem itt már lenne - akkor még képviselőként se.) Ha az általad képviselt személy nem fogyasztó - és vitán felül nem az - akkor a képviselőjeként nem érvényesíthetsz fogyasztói igényeket.
Egyáltalán nem vagyok róla meggyőződve, hogy a lízingbeadóval szemben nem illet meg kellékszavatosság. Egyrészt ha kifejezetten ezt a márkát adja lízingbe (és ezt ennél az "eladónál" csak nála lehet lízingelni), akkor mondhatni, hogy részt vett a kiválasztásban. Másrészt úgy tűnik, hogy lemondott az elálláshoz való jogáról, amihez te nyilván nem járultál hozzá.
(Nagyon szerencsétlen konstrukció az, amikor a lízingbeadó nem a lízingbevevől van érdekközösségben a kellékszavatosság terén, hanem az eladóval. Még az is lehet, hogy fogyasztói szerződésben tisztességtelen.)
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.