Fórum polgári jog újabb elöl     új hozzászólás


Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem

Immaculata (törölt felhasználó) #   2013.04.11. 07:48

Igen, nagyon egyetértek Monával.

Az esetleírás beírásonként változott, így felelősségteljesen nem lehet választ adni.

Kennedy # e-mail 2013.04.24. 18:40

2012.09.14-en vettem egy haztartasi robotgepet, Gorenje(habvero stb.) Nem vagyok egy nagy szakacs, ugyhogy csak haromszor hasznaltam 2013. aprilisig es az utolso alkalommal leegett a motorja. Visszavittem es kaptam rola egy jkv-et, hogy atvettek. Ezen az szerepel, hogy "A javitas vagy csereles elvegzesenek ideje ... nap, (legfeljebb 15 napon belul kell elvegezi.)" Ezt a szoveget az ugyintezo athuzta, azt mondta kesobb, amikor erdeklodtem - mert semmilyen ertesitest nem kaptam -, hogy azert is huzta at a 15 napot, mert annyi ido alatt nem szoktak megjavitani.
Kerdes: Kihuzhatja-e a vevoszolgalati eloado az elore nyomtatott szoveget? Ez a 15 nap hivatalos eloiras? Mit tehetek, ha mar harom het eltelt es meg semmilyen ertesitest nem kaptam? Meddig varjak?

monalisa1 #   2013.04.24. 20:01

Legyél még egy kis türelemmel. Jogszabályt "gyártani" könnyű a hivatalban., a javításhoz szükséges alkatrészt meg kell rendelni, valamint lehet h éppen beteg és/vagy szabin van a műszerész aki a gépeddel foglalkozna. (Te írtad h csak ritkán használod azt a masinát...)

Elsősorban a termék javítását kérheted, azzal kapcsolatban meg nem mondták h nem javítható.

A vevőszolgálatos előre nagy általánosságban tudja mi a dörgés...

tamas876 # e-mail 2013.04.25. 21:08

sziasztok.
ha pl apródon vásárlok valamit egy magánszemélytől amit ő hibás/használtként hirdet akkor miután megkaptam viszavásároltathatom vele?

pici58 # e-mail 2013.06.24. 15:04

Üdv. Mindenkinek! Sürgős segítségre lenne szükségem garancia ügyben.
A laptopomat a garancia időn belül már harmadszor kellet visszaküldeni
winchester hibával. Most a márkaszerviz „méltányosságból” felajánlotta, hogy egy
gyárilag felújított gépre kicserélik 12eFt ellenében. Mint írták a felküldött gépem törötten érkezett a szervizbe Erről egy fotót is küldtek, amin egy feltűnően jól látható törés van.
Sem én, sem az eladó nem láttunk sérülést a gépen, amikor visszavittem a boltba. A szerviz által küldött képen látható törést észre kellett volna vennie a bolti alkalmazottnak is.
Tudna valaki segíteni, hogy jogosan kérik-e a cseréért a pénzt? Hogyan tudom bizonyítani, hogy a gépet nem törötten adtam be az üzletbe?
Sürgős lenne, aki tud, kérem segítsen!

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2013.06.24. 15:23

Cserélhetnek, de nem kérhetnek pénzt érte.

www.kbs-ugyved.hu

pici58 # e-mail 2013.06.24. 15:42

A pénzt tulajdonképpen az általuk töröttnek mondott alkatrészért kérik

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2013.06.24. 15:48

Ha te úgy adtad át, hogy nem volt törött, akkor nem felelsz érte.
Most náluk van, és törött. Nekik kell bizonyítaniuk, hogy törötten adtad oda.

www.kbs-ugyved.hu

lina79 # e-mail 2013.06.27. 20:23

Sziasztok!
Vásároltam egy új mobilt áprilisban, azóta háromszor járt szervizben ugyanazon hibával. Szerintem sípol a hangszórón keresztül. Ezt valaki hallja, valaki nem.(Több emberen teszteltem)
Első alkalommal hangszórót cseréltek, másodikra csak szoftvert frissítettek, harmadikra pedig semmilyen hibát nem észleltek a készüléken. Létezik valamilyen jogszabály arra vonatkozóan, hogyha csak én ítélem hibásnak a terméket akkor cserélik vagy elismerik a hibát? Mit tehetek ebben az esetben? Használható ugyan, de elég zavaró ez a hiba.
Köszönöm.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2013.06.27. 20:31

Perelhetsz. Aztán majd a szakértő megmondja.

www.kbs-ugyved.hu

dipo # e-mail 2013.07.06. 16:51

Üdvözletem!
3 napon belül jelezve hibás, működésképtelen készülék (90.000.-Ft-os mosogató) (írásban hivatkozva 151/2003 IX.12-re, e-mailben és telefonon is) egy hét után elvitték a terméket. Eltelt azóta bőven 15 nap. (20 napnál tartunk) Most fogalmazom a levelet, hogy nem kell a csere,jelentős kellemetlenség ért stb... és követelem 3 napon belül fizessék vissza az összeget.

Kérdésem
1.Kijelölhetek 3 napot fizetési határidőre nekik vagy innentől még van 30 napjuk visszafizetni?
2.Jól jártam-e el? (3 napon belül jeleztem írásban is, telefonon és e-mailben is, nem elállásra, hanem hogy cseréljék müködő képesre)
3.Amennyiben nem fizetik ki 3 napon (vagy 30 napon) belül, mit tehetek?

atttillla # e-mail 2013.10.13. 09:13

Ha egy irodai széket visszavittem a boltba több hibával, de csak egyet tudtak megjavítani kérhetem, hogy adjanak egy másikat?

Visszavittem a gázrugó teljes elromlásával és ha hátradőltél recsegett a szék elég zavaróan.. azt mondták a gázrugót megjavították , de a recsegést nem bírták megszüntetni. Kérhetek egy teljesen új terméket? Esetleg egy másikat? A garancia kihat a recsegésre is?

atttillla # e-mail 2013.10.15. 16:06

Erre valaki valamit? A fogyasztóvédelem ősszes felügyeletének írtam már e-mail-t ezügyben, de válaszre nem méltattak.. valaki segítsen!

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2013.10.15. 16:46

Ez szakkérdés. Az ugyanis nem kérdés, hogy ha a hiba tényleg hiba, akkor azt javítani kell.

www.kbs-ugyved.hu

Asher # e-mail 2013.10.22. 12:13

Sziasztok.

Vettem 10. hó 1.-én, egy hűtőgépet, vagyis csak megírtuk a hitelszerződést, és a boltos megrendelte az eszközt. Viszon már 20 napja nem érkezett, hiába megyek érdeklődni, ezt mondják, hogy majd, ha megjön. Ilyenkor mit tehetek? Van valamilyen határidő, az árú átvételére? Vagy visszavonhatom a szerződést? Előre is köszönöm.

backett # e-mail 2013.11.14. 13:30

Sziasztok.

Egy garanciális külső merevlemez meghibásodott, így nem férek hozzá az adatokhoz. Szó nélkül cserélnék a terméket, azonban adatmentést nem végeznek. Javasolták az egyik ilyen céget, aki 130e Ft-ért csinálná meg a mentést.
Azt gondolom, hogy ha egyszer egy adattárolót adattárolásra használok és a termék hibája miatt nem tudok ezekhez az adatokhoz hozzáférni, akkor nem nekem kellene ezt fizetni.
Miként tudom ezt ráterhelni a gyártóra, ill. forgalmazóra?

Köszi.

Laci

Bazsi85 # e-mail 2014.02.06. 09:51

Sziasztok!

Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy 2 és fél éve vettem egy matracot, amire elvileg 15 év jótállást adtak. Az előírt forgatáskor azt tapasztaltuk, hogy az egyik táskarugó érezhetően kiszakadt a táskából, és lassan át fogja szakítani a huzatot. Jegyzőkönyvet felvettek majd pár nap után azt mondták hogy ezzel nem tudnak mit csinálni, mert a 15 év a rugókra van. Ebben az esetben mit lehet tenni?

Atip10h #   2014.03.21. 23:02

Tisztelt Ügyvédek!

Egy olyan jellegű probélmával fordulok Önökhöz, melyhez konkrét megoldást várok.

2012. 12. 19. -én vásároltam egy első osztályű rugós ágybetétet az Auchan Magyarország Kft. Dunakeszi Áruházában. Kb. 4-5 hónapig tökéletesen működött, majd rendeltetés szerű használat mellett a felülete megnyúlt, a rugók recsegnek-ropognak, nyikorog az egész. A matrac most olyan, mintha 20 éve folyamatosan használnánk és ugrálnánk rajta. Erre a következő lépéseket tettük: A garnaciális papíron az van leírva, hogy :" Jótállás bejelntése: A jótálási időn belül vállalatunk biztosítja a terméken jelentkező- a jótállás körébe tartozó hibák díjmentes javítását. A jótállási igényét szabad választása szerint akár az eladás helyén akár közvetlenül a gyártónál bejelentheti. Az ügyintézés gyorsítása érdekében javasoljuk, hogy az igényét közvetlenül a gyártónak jelentse be. A hibákat, azok felismerése után haladéktalanul kérjük írásban vállalatunknak bejelenteni. Cím: Matraco Kft. 2890, Tata, Fekete u. 2. A hiba elhárítására szakemberünket előzetes időpont egyeztetés után a helyszínre küldjük. Ha a hiba olyan természetű, hogy a termék a helyszínen nem javítható, a terméket saját költségünkre el - és megjavítva visszaszállítja."

A hibát levélben a gyártó felé bejelentettük, garanciális időn belül, az érkeztetése megtörtént, 2013. 11. 14.-én átvették, majd ezt követően eltelt több, mint egy hónap várakozással, többször kerestük telefonon a céget, de senki nem vette fel, ekkor döntöttünk úgy, hogy Békéltető Testület felé fordulunk segítségért. Ők el is kezdték a kivizsgálási folyamatatot, ismételten eltelt több, mint egy hónap, majd kitűzték a meghallgatás időpontját mára, 2014. 03.21. A tárgyalás időpontja előtt két nappal meglepő módon felkeresett minket a Rotte Group Kft. telefonon egyezkedési céllal, de mi azt a tanácsot kaptuk, hogy telefonon ne kössünk egyezséget. Így is tettünk, említettük, hogy majd a Békéltető Társaság előtt kötünk egyezséget.

Megjelentük az említett időpontra, egy hölgy volt a kijelölt tag, viszont a gyártó részéről senki nem jelent meg. A hölgy azzal kezdte a mondókáját, hogy " Az Önök ügyével egy probléma van" s elkezdte részletezni "hátulról jövősen", hogy nem érti, hogy miért nem ahoz a céghez fordultunk, ahol vásároltuk a matracot. Illetve, arra hivatkozva, hogy a blokk egyben szerződés is, az Auchan-nel kellett volna granciába javíttatni vagy cseréltetni a terméket, annak ellenére, hogy 10 kg feletti termékről van szó és a méretéből kifolyólag nem lehet csak úgy rohangálni vele, annak ellenére, hogy a fent említett garanciális feltételek szerint bizalommal fordulhatok a gyártó felé is, sőt a gyorsabb ügyintézés érdekében külön ezt kérik, s az Auchan is így tett volna, illetve a terméknek normál módu garancia levele van, szervízzel összeköttetve. Ennek ellenére a t. hatóság hivatkozva arra, hogy rossz céghez fordultunk, ezzel lezáratta az ügyet és aláíratta az ehez szükséges jegyzőkönyvet, s bizonygatta azt, hogy az Auchan-nel kell rendezni az ügyet. Folyamatosan ismételgette, hogy lényegében a gyártó nem köteles garanciális ügyekkel foglalkozni.

Nekünk, mint fogyasztónak az jött le, hogy a tárgyalás előtt a gyártó cég felkeresett minket egyezség céljával, mi ezt hivatalos személy előtt szerüttük volna ezt rögzítettni, vélhetően a Rotte Group Kft. ezt az egyezség hiányát jelezte a Békéltető Társaság felé, majd a t. hatóság egy hivatkozásra lezárta az ügyet. A legmeglepőbb észrevételünk azt volt, hogy a t. hatóság nem vett figyelembe több fontos információt a garanciális levéllel kapcsolatban, hisz nekünk kellett újra felolvasni a fontosabb részleteket, ezzel egyben indokolva lépéseinket, többek közt,a jótálási igény bejelentésének menetét és módját, melyre a t. hatóság ép kéz-láb elfogadható választ nem adott. Sőt, megdöbbent arccal hallgatta az általunk felolvasott újabbnál újabb fontos és lényeges részleteket, információkat.

Úgy gondoljuk, hogy a t. hatóság nagyon felületesen kezelte az ügyünket, annak ellenére is, hogy megjegyeztük, hogy a Rotte Group Kft. részéről senki nem jelent meg, hiszen az értesítésben kiemelik, hogy " Bármelyik fél távolléte a fogyasztói jogvita egyezséggel történő rendezését akadályozza. "
Ebből kiindulva, utólag rengeteg kérdés, aggály merült fel bennünk, hogy egy egyszerű garanciális javítás kérelme sajnos idáig fajult el.

Természetesen a reklamációnkat fenntartva szeretnénk komoly, határozott segítséget kérni, hogy kihez, hová fordulhatunk, mik a következő lépések. A legfontosabb kérdésünk, hogy milyen jogaink, lehetőségeink vannak garanciális- szavatossági címszó alatt. Sajnos a kijelölt jogász úgy tűnt, hogy nem a mi érdekeinket képviselte és feleslegesen "rángatott be " minket, hiszen ezt levélben is leírhatta volna. Nem gondoltuk, hogy ügyvédi segítségre szorulunk. Szeretnénk valakitől mihamarabbi segítséget kérni.

Tisztelettel várom válaszukat!

Immaculata (törölt felhasználó) #   2014.03.22. 08:31

Az biztos, hogy a forgalmazóhoz kellett volna fordulnod, mert ha éppen Kínában gyártják a terméket, akkor sem kell Kínába utaznod.

Megvan annak a láncolata, hogy ki kivel áll szerződéses jogviszonyban, kinek kivel szemben van joga és kötelezettsége.

jucihusi # e-mail 2014.04.09. 16:52

Kedves Forumozok!
Szeretnek tippet, vagy tanacsot kerni ha tudna valaki segiteni az alabbi problemaval: Tavaly vettem egy digitalis belterit(sat,de tud földit is) az interneten. Februarban elromlott, a tuner kampec. Visszaküldtem, majd röpke 1 honap mulva visszakaptam, gyakorlatilag javitatlanul(10mp-re tert magahoz e gep...), ujra szerviz, de egy tertis levellel, mivel serelmeztem a sokaig tarto javitast, es hogy a sajat költsegemen kell Pestre küldenem, mar masodszor. Közben sms-ben azt az infot kaptam, hogy nincs ez a keszülek, hasonlo tudasu van, köteles vagyok elfogadni. Ma meg is kaptam a csomagot fekete csomagolasban. Nem tudom mit veszek at.(meg a postan van) Mit tegyek? Fogytatni a Posta meggazdagodasat(nincs velük bajom, amugy), vagy lehet, hogy a csomagban van a valaszlevel, ki tudja? Az ipse nem kezdte ez lejött hamar, de ez kicsit erös. Ha atveszem elfogadom a cseret, valoszinüleg mas tipusu keszülekket, vagy nem , de akkor meg ö van nyeregben , mondvan, mindent megtett... Nekem elegem van a postazasokbol, meg abbol, hogy 60 napja nem lathatok TV-t. Tudna esetleg valaki valami hasznosat? Nem bontom ki bemegyek a Fogyvedre elöttük bontom ki, es panaszt teszek, vagy nem tudom? Köszi szepen.

szabeny # e-mail 2014.04.10. 22:53

Tisztelt Ügyvédek!
Egy internetes hirdetőoldalon vettem fel a kapcsolatot egy úrral. Használt mobiltelefonját árulja. Szeretném megvásárolni tőle, azonban vannak fenntartásaim. Többen tanácsolták hogy adás-vételi szerződés készüljön az üzletről, azonban nem tudom hogy ennek a dokumentumnak mit kell tartalmaznia. Volna olyan szíves felvilágosítani ennek a megírásának helyes módjáról egy mobil esetében, hogy mit tartalmazzon?
Illetve szükséges-e még valamilyen iratot, szerződést írni, hogy a telefon megvétele után jogtalanul ne követelhesse vissza?
Válaszát előre is köszönöm!

Zoltanuss # e-mail 2014.04.12. 17:01

Az internetről rengeteg szerződés mintát lehet letölteni. De konstruálhatsz magad is.
Pl. így

A.v szerződés

Aluírott XY mint vevő / adatai / megveszi ZW eladó kizárólagos tulajdonát képező szerkentyűt / gyárt. szám stb. 160 millió petákért, amit a készülék átadásával egy idejüleg az eladó rendelkezésére bocsát. Az eladó kijelenti, hogy a szerkentyű kizárólagosan az ő tulajdona, arra senki más igényt nem tart stb. stb.kk. Pl. 126 évig működő képes. A felek kijentik, hogy a szöveget megértették azt szabad elhatározásukból kötötték stb.

pl ha később kiderül, hogy a szerencsétlen vevő csak zsarolás miatt vette meg a készüléket még vissza is csinálhatja azt a szerződést
Dátum aláírás esetelg tanúk.
De hát minden háztartásban csak akad szerződés azt mint mankót lehet használni.

Zoltanuss # e-mail 2014.04.12. 17:05

szabeny !

hogy a telefon megvétele után jogtalanul ne követelhesse vissza?
Bizony nem árt óvatosnak lenni mert még azt állíthatja az eladó, hogy elloptad tőle azt a készüléket.

De megoldod ügyvéd nélkül is !!

Zoltanuss # e-mail 2014.04.12. 17:06

VAGY HOGY LOPOTT PORTÉKÁT VESZEL !!

jucihusi # e-mail 2014.04.20. 15:40

Kedves Forumozok, Par sorral lentebbit, ha vki olvassa szeretnem kiegesziteni, hogy a csomagot atvettem, csugyanolyan ,de hasznalt, masik keszüleket kaptam, gar.level, minden egyeb nelkül...Papirjai elvesztek. Sohivatal? Köszi.